Renault zaprezentował czwartą generację modelu Megane Estate w 2016 roku, a oprócz standardowej oferty, przygotował także specjalną wersję: GT.
Megane Estate GT to nie tylko specjalny kolor, felgi i pakiet aerodynamiczny. To sportowe kombi, które potrafi pomieścić wszystkie potrzeby rodziny, a jednocześnie daje możliwość dynamicznej jazdy i sporo radości dla kierowcy.
Otaczające światła do jazdy dziennej nadały reflektorom charakterystyczny wygląd. Jednak to nie wystarczyło francuskiemu producentowi, który zlecił division Renault Sport przekształcenie tego kombi. Ekipa z Dieppe pracowała nad przednim zderzakiem, instalując nowy element o innym designie w dolnej części, z dodatkowym spojlerem, który zmniejszał efekt unoszenia. Dwa wloty powietrza umieszczone na zewnątrz imitowały wloty do chłodzenia hamulców, w których umieszczono światła przeciwmgielne. Obowiązkowy spojler dachowy wydłużał linię dachu i poprawiał przepływ powietrza za samochodem. Nie zastosowano niczego, co miałoby jedynie spełniać estetyczne potrzeby.
Wnętrze ujawniało inny charakter auta, oferując rzeźbione fotele kubełkowe dla przednich pasażerów. Na środkowej konsoli zamontowano duży system infotainment R-Link. Obok dźwigni zmiany biegów znajdował się przycisk z flagą, który zaczynał rodzić pytania o charakter auta.
Układ napędowy różnił się od pozostałych modeli Megane Estate. Zainstalowano system czterech kół skrętnych, co pomagało w szybszym pokonywaniu zakrętów. GT wyposażony był w standardową, 6- lub 7-biegową automatyczną skrzynię biegów (dwusprzęgłową) z łopatkami do zmiany biegów (w zależności od silnika). Tryb startowy był również standardem.
MEGANE GT oraz MEGANE GT Estate są teraz dostępne z nowym silnikiem ENERGY dCi 165 połączonym z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów EDC.
Połączenie sportowego dziedzictwa Renault Sport i podwozia 4CONTROL z czterokierunkowym układem kierowniczym zapewnia niezrównaną radość z jazdy w tym segmencie samochodów. Ta sama technologia przyczyniła się już do sukcesu wersji MEGANE GT i MEGANE GT Estate z silnikiem TCe.
Książki zamówień na dwie nowe wersje otworzą się we Francji 6 grudnia, a samochody trafią do salonów w styczniu 2017 roku.
Silnik ENERGY dCi 165: wysoka wydajność
Silnik twin-turbo ENERGY dCi 165 został specjalnie dostosowany przez Renault Sport, którego inżynierowie mieli za zadanie przestrojenie silnika dCi 160 dostępnego w modelach ESPACE i TALISMAN. W rezultacie uzyskano dodatkowe pięć koni mechanicznych, a maksymalny moment obrotowy wynosi teraz 380Nm przy 1 750 obr./min.
Wydajność silnika ENERGY dCi 165 pozwala kierowcom w pełni wykorzystać zawieszenie opracowane przez Renault Sport oraz podwozie 4CONTROL z czterokierunkowym układem kierowniczym, zapewniając bezpieczne i dynamiczne doświadczenie na krętych drogach. System 4CONTROL oblicza i dostosowuje kąt skrętu tylnych kół sto razy na sekundę, aby zapewnić stabilność przy dużych prędkościach oraz zwrotność w wolniejszych sytuacjach.
Wszechstronny, sportowy samochód do codziennej jazdy
MEGANE GT to szczególnie wszechstronny sportowy samochód, który doskonale nadaje się do codziennej jazdy, a komfort jazdy został poprawiony dzięki specyficznym pracom nad ustawieniami sprężyn i amortyzatorów przeprowadzonym przez Renault Sport.
Przyjemność z jazdy, jaką daje silnik ENERGY dCi 165 kombinowana jest z ogólnym zużyciem paliwa według standardu NEDC wynoszącym zaledwie 4,6 litra oraz 4,7 litra na 100 km dla MEGANE GT i MEGANE GT Estate odpowiednio.
Dziedzictwo Renault Sport
Wersje MEGANE GT i MEGANE GT Estate z silnikiem ENERGY dCi 165 to najnowsze dodatki do oferty modelu, który już wcześniej korzystał z wkładu Renault Sport:
– Istniejące wersje GT z silnikiem ENERGY TCe 205 połączonym z siedmiobiegową skrzynią EDC oferują błyskawiczne przyspieszenie w średnim zakresie obrotów oraz maksymalny moment obrotowy wynoszący 280Nm przy 2 400 obr./min.
– Specjalne pakiety designu dostępne dla wersji ZEN i INTENS: