Renault zaprezentował odświeżoną wersję modelu Megane w 2006 roku, a wraz z nią wprowadził specjalną wersję o nazwie GT.
Megane GT w wersji 5-drzwiowej łączył cechy zwykłego rodzinnego hatchbacka z sportowym pojazdem. Choć nie był tak mocny jak Megane RS, wystarczająco dobrze radził sobie z innymi hatchbackami na rynku. Nie miał najsilniejszego silnika spośród swoich krewniaków, ale był wystarczająco mocny, by uchodzić za sportowy hatchback.
Renault umiejscowił wersję GT pomiędzy modelami Dynamique a Renault Sport. Oferował unikalny zderzak przedni z wbudowanymi lampami przeciwmgielnymi po bokach oraz szeroką kratkę na dole. Główna kratka, znajdująca się nad zderzakiem, miała ten sam design przypominający „dzioby ptaków” z pionowym żebrem oraz chromowanym, rombowym emblematem. Z boku standardowo zamontowano 17-calowe felgi ze stopów lekkich, a z tyłu samochodu projektanci zainstalowali zderzak inspirowany Renault Sport z dwoma wydechami w środku.
W środku producent dodał więcej wsparcia dla przednich siedzeń oraz perforowane aluminiowe pedały. Srebrne, metaliczne logo GT zdobiło owijane skórą koło kierownicy. W desce rozdzielczej Renault zamontował jasnoszare tarcze z czerwonymi wskaźnikami dla prędkościomierza i obrotomierza.