Podczas gdy wersja trzydrzwiowa błyskawicznie zdobyła szczyty segmentu hot-hatch, pięciodrzwiowa wersja okazała się samochodem rodzinnym, który potrafił zdmuchnąć wiele sportowych aut.
Kiedy Renault postanowiło wejść w segment kompaktowych hot-hatchy, zleciło działowi Renault Sport opracowanie pojazdu na bazie modelu Megane. Efekt był imponujący i szybko stał się ulubieńcem wielu osób. Przynajmniej w krajach, gdzie Renault go sprzedawało. Kontynent północnoamerykański nigdy go nie doczekał.
Na przedzie RS miał nowy zderzak z szeroką dolną kratką, potrzebną do chłodzenia intercoolera i silnika. Z powodów bezpieczeństwa projektanci dodali parę świateł przeciwmgielnych po bokach, które wyglądały jak elementy z rynku wtórnego. Zamiast nakładać nadkola na architekturę kół, wymieniono je na nowe, to samo dotyczyło tylnych. Drzwi wyglądały tak samo jak w pozostałych wersjach hatchback Megane, ale były lżejsze. Renault Sport stworzyło nowy tylny zderzak, aby dopełnić sportowy wizerunek i zamontowało podwójny wydech w jego środkowej części.
Wewnątrz, producent zamontował pełną skórzaną tapicerkę z bocznymi wsparciami w standardzie, a sportowe fotele były dostępne na liście opcji. Hamulec ręczny przypominał dźwignię gazu z samolotu, z przyciskiem blokującym po stronie kierowcy. Bezkluczykowy system uruchamiania i dostępu również był standardowym wyposażeniem. Z fabryki samochód wychodził z aluminiowymi sportowymi pedałami. Z tyłu znajdowała się ta sama kanapa, co w innych pięciodrzwiowych Megane, ale z skórzaną tapicerką.