Megane RS, dostępny zarówno w wersji trzy-, jak i pięciodrzwiowej, zrewolucjonizował segment hot-hatch i stał się ulubieńcem wszystkich w 2004 roku, kiedy to po raz pierwszy pojawił się na okładkach magazynów.
Dwa lata po premierze drugiej generacji Megane, Renault zaskoczyło wszystkich, wprowadzając specjalną wersję – RS. Co więcej, została ona opracowana przez dział Renault Sport, ten sam zespół, który był już znany z produkcji Clio RS i silników do Formuły 1.
Z przodu, wersja RS otrzymała inny zderzak niż pozostałe modele Megane, z szerokim dolnym grillem, który był potrzebny do chłodzenia intercoolera i silnika. Zamiast dokładać nadkola na felgi, zastąpili je nowymi, a to samo dotyczyło tylnych nadkoli. Z boku, okna utworzyły łukowatą linię, która zaczynała się od słupków A i kończyła na słupkach C. Z tyłu, Renault Sport zaprojektowało nowy zderzak, aby dopełnić sportowy wygląd, a w środku zamontowano podwójny wydech.
W środku, producent zainstalował wnętrze w pełni wykończone skórą, z bocznymi bolsteringami w standardzie, oferując sportowe fotele w opcji. Hamulec ręczny przypominał przepustnicę w samolocie, z przyciskiem blokady po stronie kierowcy. System bezkluczykowego uruchamiania i dostępu również był standardowym wyposażeniem. Z fabryki auto wychodziło z aluminiowymi sportowymi pedałami. Z tyłu znajdowała się taka sama kanapa jak w każdym innym trzydrzwiowym Megane, ale z tapicerką skórzaną.