RENAULT Megane RS Coupe 2014-2017

RENAULT Megane RS Coupe 2014-2017

Przejdź do galerii zdjęćRENAULT Megane RS Coupe 2014-2017

Renault wprowadził odświeżenie całej gamy modelu Megane w 2013 roku, a w następnym roku ulepszono jego najsilniejszą wersję, RS.

Kiedy Renault zaprezentowało pierwszy model Megane RS w 2004 roku, stał się on punktem odniesienia dla segmentu sportowych hatchbacków. Zrewolucjonizował standardy i wyprzedził konkurencję dzięki swojemu doładowanemu silnikowi. Jego następca zadebiutował w 2010 roku, oferując jeszcze większą moc i wciąż przyciągając klientów do francuskiej marki. Gdy producent wprowadził zmiany w pozostałych wersjach Megane, wersja RS również nie mogła pozostać nietknięta.

Na zewnątrz nie było wiele do zrobienia, ale producent znalazł kilka obszarów, nad którymi można było pracować, takich jak przedni zderzak w kolorze Platine Grey w stylu F1. Kolejną zauważalną zmianą w modelu 2014 było całkowicie kolorowe zderzaki, podczas gdy jego poprzednik miał środkową część w czerni fortepianowej. W przypadku świateł dziennych, producent zainstalował po sześć diod LED po każdej stronie, co stanowi o trzy więcej niż w modelu z 2010 roku.

Wewnątrz, producent zamontował sportowe fotele Recaro w wersji RS Trophy. Renault użył Alcantary do tapicerki, kierownicy i hamulca ręcznego, a czerwone przeszycia znalazły się nawet na tylnej kanapie.

Pod maską, Renault zaoferował model RS z doładowanym silnikiem 2.0 o mocy 265 KM. W wersji ograniczonej edycji Trophy dodano dziesięć koni mechanicznych więcej, standardową przekładnię z ograniczonym poślizgiem i wzmocnione podwozie. Obie wersje wyposażone były w sześciobiegową manualną skrzynię biegów.

11 września 2013. Renault modernizuje gamę Mégane, nadając jej bardziej dynamiczny wygląd oraz najnowsze wyposażenie i nowatorskie technologie, w tym system multimedialny Renault R-Link.

Linia Mégane jest pierwszą, która zostanie wyposażona w silnik benzynowy o mocy 130 KM połączony z automatyczną skrzynią biegów EDC. Komfort podróżowania i przyjemność z jazdy pozostają kluczowymi cechami flagowego modelu marki. Również sportowe wersje, w tym Mégane GT oraz Renaultsport, są modernizowane. Nowa linia trafi na rynek w Wielkiej Brytanii w pierwszym kwartale 2014 roku.

Nowa tożsamość gamy Mégane

Podobnie jak w przypadku wszystkich nowych pojazdów w gamie, rodzina Renault Mégane przyjmuje nową tożsamość marki. Mégane Hatch, Coupé i Sport Tourer zyskują nowy zderzak, nowe kratki wentylacyjne oraz nową maskę z powiększonym logo Renault na błyszczącym czarnym tle.

Modele z rodziny Mégane zostały także wzbogacone o nowe eliptyczne reflektory i nowe światła do jazdy dziennej, które rozciągają się wzdłuż zewnętrznych krawędzi zderzaka.

„Naszym celem w nowym projekcie było zachowanie charakterystycznych cech każdego pojazdu, jednocześnie dając im wspólne panele zderzaka. Wyposażony w nową maskę i zderzak, Mégane zachowuje poczucie stylistycznej harmonii dzięki swoim błotnikom i tylnym elementom. Integracja nowej tożsamości z przodu nadaje Mégane nowy wygląd, który jest w pełni zgodny z innymi pojazdami marki.”

Jean-Philippe Texier – Kierownik projektu designu dla serii M1

Udoskonalenie stylu wzmocniło elegancję i nowoczesny charakter Mégane Hatch, potwierdziło atrakcyjność Mégane Coupé z jego dynamicznymi liniami, a także zabezpieczyło praktyczność Mégane Sport Tourer, podkreślając płynność jego stylizacji.

Wnętrze gamy Mégane wyposażone jest w wielokierunkowy joystick na centralnej konsoli do przeglądania interfejsu multimedialnego Renault R-Link, który zadebiutował w połowie 2013 roku.

Nowość w benzynowej gamie z silnikiem TCe 130 EDC

Rodzina pojazdów Mégane jest teraz dostępna z automatyczną skrzynią biegów EDC (Efficient Dual Clutch) w silniku TCe 130 (bez systemu Stop & Start). Dział inżynieryjny dostosował silnik, wprowadzając funkcję turbo szybciej i częściej, co poprawiło wydajność. Dostosowanie obejmowało aktualizację oprogramowania sterującego silnikiem i skrzynią biegów w celu poprawy przyspieszenia i reakcji na gaz. Automatyczna skrzynia biegów EDC zyskała nową obsługę wzoru zmiany biegów.

Wzór w jakości

Mégane III znajduje się w czołówce najbardziej niezawodnych samochodów w swoim segmencie, według wielu badań przeprowadzonych przez niezależne organizacje. Badanie ADAC 2012 (Allgemeiner Deutscher Automobil-Club) ocenia Mégane jako „dobry” lub nawet „znakomity” w okresie serwisowym od 2007 do 2012 roku. Modele wyprodukowane w latach 2009, 2010 i 2011 regularnie klasyfikowane są jako „znakomite”, co potwierdza niezawodność Mégane III na przestrzeni czasu.

W badaniu opublikowanym w marcu 2013 roku, francuskie czasopismo branżowe Automobile Magazine opisało Mégane III jako łączące doskonałą jakość wykonania z wyjątkową niezawodnością. Najsprzedawniejszy pojazd we Francji w swojej kategorii w 2012 roku, trzecia generacja to „rozsądna inwestycja na rynku nowych pojazdów” (źródło: Automobile Magazine).

Tradycja ekskluzywnych, sportowych modeli Renault Sport trwa z Megane RS 275 Trophy, nową wersją limitowaną modelu Megane RS.

Po modernizacji, najbardziej sportowa wersja gamy Megane zyskuje techniczne udoskonalenia i unikalny wygląd. Megane RS 275 Trophy to najnowszy model z długiej linii limitowanych edycji, które rozpoczęły się od wersji Trophy w 2011 roku, a następnie kontynuowane były przez wersje Red Bull Racing RB7 (2012) i Red Bull Racing RB8 (2013).

Udoskonalenia techniczne dla rasowego R.S. z jeszcze ostrzejszymi osiągami

Szeroko doceniane zarówno za osiągi na drodze, jak i na torze, zawieszenie Cup z ograniczonym poślizgiem to standardowe wyposażenie Megane RS 275 Trophy.

Aby umożliwić klientom lepsze wykorzystanie dynamicznych cech pojazdu, inżynierowie Renault Sport intensywnie pracowali nad silnikiem Megane RS, aby uzyskać dodatkowe 10 koni mechanicznych. Silnik benzynowy o pojemności dwóch litrów dysponuje teraz mocą 275 KM, a szczytowa moc osiągana jest przy 5500 obr./min. Równocześnie maksymalny moment obrotowy (360 Nm) dostępny jest w szerokim zakresie obrotów, od 3000 do 5000 obr./min.

Pomimo tej dodatkowej mocy, zużycie paliwa i emisje zostały starannie ograniczone do zaledwie 7,5 litra/100 km* oraz 174 g CO2/km.

Renault Sport i Akrapovi , producent systemów wydechowych klasy premium dla motocykli i samochodów wyczynowych, zaznaczyli swoje partnerstwo poprzez zastosowanie standardowego systemu wydechowego z tytanu. Oprócz korzyści z mniejszej wagi tytanu, Megane RS 275 Trophy posiada również specyficzny, bardziej agresywny dźwięk, który z pewnością przypadnie do gustu miłośnikom sportowych brzmień silnika.

Pakiet wyposażenia z wyścigowym rodowodem

Renault Megane RS 275 Trophy zapoczątkowuje współpracę z renomowanym producentem amortyzatorów, Öhlins. Samochód w wersji limitowanej można dodatkowo wyposażyć w regulowane amortyzatory Öhlins Road & Track ze stalowymi sprężynami. Ta ewolucja technologii stosowanej w motorsporcie oraz w Megane N4 umożliwia kierowcom łatwe i samodzielne dostosowanie ustawień amortyzatorów.

Jako opcja, Renault Megane RS 275 Trophy może być również wyposażone w opony Michelin Pilot Sport Cup 2, które są ultra wysokowydajnym rozwiązaniem opracowanym wspólnie przez Michelin i Renault Sport specjalnie dla tego nowego, limitowanego modelu z napędem na przednie koła.

Wersja limitowana, która łączy ekskluzywny styl, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz

Nowa kolorystyka zawiera branding Trophy na przednim zderzaku w kolorze Platine Grey, podczas gdy spersonalizowane boki nadwozia zdobią naklejki Trophy. Platine Grey został również wybrany dla grafiki w kratkę na dolnej krawędzi drzwi.

Z kolei numerowane osłony progów są dodatkowymi dowodami na ekskluzywność limitowanej edycji.

Podobnie jak nowe sygnalizujące dźwięki silnika, również wylot z włókna węglowego został stworzony przez Akrapovi .

Opcjonalne czarne felgi Speedline Turini w rozmiarze 19 cali, pochodzące z wersji wyścigowych Megane, również można zamówić.

Wewnątrz, Megane RS 275 Trophy posiada skórzane i alkantarowe fotele Recaro z widocznym czerwonym przeszyciem. Czerwone przeszycia przeniesiono na tylną kanapę, a oparcia głowy zdobią emblematy Renault Sport.

Inne elementy wnętrza to widoczne czerwone przeszycia w obszyciu kierownicy z alkantary oraz dźwigni hamulca ręcznego, a także gałka zmiany biegów z zamka zamacowego.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.