Renault wprowadził wersję Sedan swojego konkurenta w segmencie kompaktowym, Megane, w 2016 roku, zastępując niefortunny model Fluence.
Podczas gdy w niektórych krajach europejskich hatchbacki były znacznie bardziej doceniane niż sedany, w segmencie kompaktowym inni klienci poszukiwali samochodów czterodrzwiowych, ponieważ wydawały się bardziej odpowiednie do użytku rodzinnego i oferowały większe bagażniki niż ich pięciodrzwiowe odpowiedniki. Jednak Renault miało jeszcze lepszy pomysł.
Zespół projektowy miał trudne zadanie, projektując Megane Sedan, ponieważ poproszono go o nadanie pojazdowi charakterystyki czterodrzwiowego coupé. Dlatego, oprócz przedniego zderzaka wspólnego z hatchbackami, reszta samochodu była inna, przynajmniej od słupka B w tył. Dodatkowo, opadająca tylna szyba i wysoka klapa bagażnika sprawiły, że pojazd wyglądał jak coupé. Niestety, księgowi zdecydowali się na klasyczne klamki, co skutkowało zwykłym sedanem z wyższym bagażnikiem. Niemniej jednak, tylne światła wyglądały bardzo atrakcyjnie dzięki swojemu wydłużonemu i smukłemu wyglądowi.
Wewnątrz Renault oferował pojazd w różnych wersjach wykończenia. Zaczynało się od zwykłej tapicerki z tkaniny z recyklingu, a kończyło na znacznie lepszych materiałach. Również, podczas gdy wersja podstawowa miała tylko przeciętny radioodtwarzacz i manualną klimatyzację zamontowaną na środkowej konsoli, wyższe poziomy wykończenia otrzymały system multimedialny z pionowym ekranem dotykowym. Ale przynajmniej wszystkie wersje miały możliwość łączenia Bluetooth do prowadzenia rozmów.
Pod maską Renault umieścił szeroki zakres silników benzynowych i turbodiesli. Najsłabsza wersja miała silnik o pojemności 1.6 litra z naturalnym zasilaniem, podczas gdy najmocniejsza wersja dysponowała silnikiem turbodieslowym o mocy 130 PS (128 KM).
Renault poszerza swoją ofertę w segmencie C, wprowadzając całkowicie nowy model Renault Megane Sedan.
Całkowicie nowy Renault Megane Sedan charakteryzuje się dynamicznym stylem, podkreślonym szerokim panoramicznym dachem, który jest unikalny w swoim segmencie.
Dzięki architekturze CMF C/D, całkowicie nowy Megane Sedan wyposażony jest w funkcje z wyższego segmentu, co zwiększa komfort i przyjemność z jazdy.
Sedan z funkcjami z wyższego segmentu
Po prezentacji nowego Megane w 2015 roku oraz nowego Megane Estate w marcu 2016 roku, całkowicie nowy Megane Sedan jest najnowszym modelem w rodzinie Megane.
Nowy sedan o czterech drzwiach jest częścią odnowienia oferty Renault. Jego dynamiczny i prestiżowy styl odzwierciedlają rzeźbione powierzchnie, dobrze wyważone proporcje, przedni zderzak w stylu rodziny Renault oraz charakterystyczny podpis świetlny w kształcie litery C. Szklany dach łączący przednią szybę z tylnym oknem nadaje elegancki i estetyczny dwukolorowy wygląd.
Całkowicie nowy Renault Megane Sedan może poszczycić się przestronnością tylnej kanapy na najwyższym poziomie. Trzybryłowa nadwozie nowego modelu oferuje także pojemny bagażnik (508 dm3 VDA), z łatwiejszym dostępem dzięki systemowi Easy Trunk Access bez użycia rąk.
Całkowicie nowy Renault Megane Sedan korzysta z ekonomicznej architektury CMF C/D (Common Module Family) i zapewnia kierowcom tę samą przyjemność z jazdy oraz doskonałe wyposażenie, co reszta rodziny Megane, w tym 7-calowy kolorowy wyświetlacz TFT, 8,7-calowy tablet multimedialny I-surface, R-LINK 2, MULTI-SENSE, kolorowy wyświetlacz przezierny, Easy Park Assist oraz szeroką gamę dodatkowego wyposażenia komfortowego i systemów wspomagających jazdę (system zaawansowanego hamowania awaryjnego, ostrzeżenie o niezamierzonym opuszczeniu pasa ruchu itp.). Całkowicie nowy Megane Sedan spełnia oczekiwania klientów poszukujących stylowego pojazdu z wyrafinowanymi funkcjami.
W zależności od kraju, oferta silników obejmuje dwa silniki benzynowe:
SCe 115, dostępny z 5-biegową manualną skrzynią biegów lub bezstopniową skrzynią biegów (CVT),
oraz TCe 130, dostępny z 7-biegową automatyczną skrzynią biegów EDC lub 6-biegową manualną skrzynią biegów.
W ofercie dostępne są także trzy silniki diesla, w zależności od kraju: