Safrane był ostatnim udanym luksusowym pojazdem od francuskiego producenta. Został wprowadzony na rynek w 1992 roku, a odnowiony w 1996, niczym ostatni bieg maratończyka.
Francuska luksusowość wydawała się ledwo dotrzymywać kroku Niemcom. Ich pomysł na limuzyny z napędem na przednie koła nie przyniósł sukcesu. Nawet Audi, ostatnia marka, która dołączyła do rynku premium, już wyprzedzała ich dzięki wprowadzeniu modeli A6 i A8. Facelifting Safrane był ostatnim pokazem przed końcem tej ery.
Szyku i dobrze proporcjonalny, model Safrane z 1996 roku miał nowy grill z przodu, z różnym stylem w zależności od wersji wyposażeniowej. Nowe były także reflektory o przezroczystych soczewkach. Tylnie światła zamontowano w kształcie litery L, w sposób przeciwny do wersji sprzed faceliftingu. Jednak większość wersji wciąż miała czarne klamki oraz stalowe felgi.
Wnętrze Safrane oferowało różne poziomy komfortu i wyposażenia, w zależności od wersji. Od podstawowego, materiałowego obicia w wersji RN, aż po skórzane fotele w wersjach Initiale i Baccara.