Kiedy Renault wprowadziło na rynek model Dacia Sandero, skierowało go do klientów poszukujących niedrogiego, małego hatchbacka, ale efekt okazał się znacznie lepszy.
Dacia była częścią marki Renault, odpowiedzialną za projektowanie i produkcję niewielkiego hatchbacka, który zbudowany był na tej samej platformie co Logan. Został wprowadzony na rynek w 2007 roku i jego niska cena została bardzo doceniona w czasie światowego kryzysu gospodarczego, co zaowocowało dużą sprzedażą na całym świecie. W Brazylii biuro projektowe Renault dostosowało samochód do tamtejszego rynku i wprowadziło sportową wersję nazwaną GT Line.
Producent zamontował nowy przedni zderzak, który miał dolny wlot powietrza z siatką w środku, opadający na zderzak. Po bokach znajdowały się okrągłe światła przeciwmgielne. Renault Brazylia dodało także zestaw naklejek na przednich błotnikach oraz unikalny zestaw ośmioskrzydłowych felg aluminiowych. Z tyłu samochód wzbogacono o spojler dachowy, który wizualnie poprawił jego wygląd. Na koniec, lusterka boczne miały wykończenie w kolorze fortepianowej czerni, niezależnie od koloru nadwozia.
Wnętrze zostało wzbogacone o inny system audio niż w pozostałych wersjach Sandero oraz hafty GT-line na zagłówkach przednich siedzeń. Białe wskazania obrotomierza zastąpiły standardowy, czarny wskaźnik z pozostałych wersji Sandero na desce rozdzielczej. Producent dodał czerwone przeszycia i wykończenia na środkowej konsoli oraz panelach drzwiowych, aby dopełnić sportowy charakter wnętrza.