Renault wprowadziło model Scala jako piątą odsłonę programu rozwojowego, który francuski producent obiecał w 2004 roku, gdy wchodził na rynek indyjski.
Francuski producent, mając już sojusz z Nissanem, wykorzystał japońską platformę Sunny do opracowania modelu Scala. Wystarczyło dodać kilka charakterystycznych dla Francji elementów i gotowe.
Cały samochód oparty był na produkcie Nissana, więc reflektory przypominały te zamontowane w modelach Sunny i Micra. Z przodu znajdował się szeroki, diamentowy grill. W Indiach auto było sprzedawane jako pojazd premium w segmencie średniej wielkości. Profil Scali ujawniał nadwozie typu trzyboksowego z zaokrąglonym dachem i opadającą tylną szybą. Z tyłu producent zamontował tylne światła umieszczone w narożnikach, które flankowały klapę bagażnika.
Wnętrze Scali wyglądało znacznie bardziej jak w Nissan Sunny. Centralny panel zawierał kontrolki HVAC ułożone w stylu pokrętła pod radiem CD. W przeciwieństwie do pojazdów premium, Scala miała jednak twardsze plastikowe materiały na desce rozdzielczej i drzwiach. Przynajmniej kierownica miała kilka przycisków do obsługi systemu audio. Pojazd pomieścił pięciu dorosłych, chociaż ciasne tylne siedzenia ledwo mogły pomieścić trzy osoby z powodu ograniczonej przestrzeni na nogi i głowę.