Wprowadzony na rynek we Francji w 2009 roku, bestsellerowy MPV zyskał nowy, przemyślany wygląd oraz bardziej efektywne silniki.
Elementy zewnętrzne inspirowane były Renault Megane Coupe, dzięki czemu Scenic prezentował się nieco sportowo, jednocześnie oferując całą wszechstronność MPV.
Płynne linie wnętrza, a także estetyczny kokpit i intuicyjnie rozmieszczone elementy sterujące sprawiły, że kabina była przyjemnym miejscem do spędzania czasu.
Materiały wewnątrz Scenica były wysokiej jakości, a kokpit miał przyjemne w dotyku wykończenie. Użytkownicy mieli możliwość łatwej personalizacji wnętrza, wybierając pomiędzy eleganckimi odcieniami beżu a bardziej sportowym wykończeniem.
Przestronność została zwiększona dzięki dłuższemu rozstawowi osi, a pasażerowie tylnych siedzeń zyskali więcej miejsca na nogi, co zapewniało komfortową podróż.
Widoczność poprawiła się również dzięki przestawionym słupkom przedniej szyby.
Modularne wnętrze Scenica było jednym z jego najmocniejszych punktów. Fotele pasażera z przodu mogły być składane, a druga rząd siedzeń mogła być przchylana do przodu, dodatkowo wszystkie fotele pasażerów mogły być całkowicie usunięte, co umożliwiało transport większych przedmiotów.
Komfort jazdy zwiększono dzięki asystentowi hamulca postojowego oraz dostępnemu tempomatowi.
W porównaniu do poprzedniego modelu Scenic, wersja z 2009 roku oferowała bardziej salonową pozycję za kierownicą, z podniesioną podłogą o 15 mm.
Nowy Renault Scenic zwiastuje świeże podejście do segmentu kompaktowych MPV. Dzięki swoim zwartym kształtom, napiętym liniom, charakterystycznym tylnym światłom i sportowemu wyglądowi przedniej części, inspirowanemu Renault Mégane Coupé, Scenic emanuje poczuciem sportowej dynamiki, które bardziej kojarzy się ze światem samochodów osobowych.
Stylistyka Renault Scenic łączy w sobie płynne i napięte linie. Jego dynamiczny charakter podkreśla trzyelementowy grill, który, podobnie jak w Renault Mégane Coupé, oparty jest na centralnym wlocie powietrza z inteligentnym czarnym poprzeczką, flankowanym przez dwa wloty wyróżnione satynowym wykończeniem chromowanym. Linie tych wlotów przechodzą do reflektorów, nadając przodowi Renault Scenic niezaprzeczalną osobowość. Linia w kształcie płomienia pod reflektorami kontynuuje się w postaci linii charakterystycznej, która opada w kierunku tylnej części, aby jeszcze bardziej podkreślić dynamiczny wygląd, co wzmacnia nachylony dach i stromo opadające tylne okno. Dwa elementowe tylne światła w kształcie „bumerangu” są podobne do tych w nowym Renault Grand Scenic. Jednak zamiast kierować się w przód, są skierowane do wewnątrz w stronę bagażnika, co jest detalem ekskluzywnym dla Renault Scenic.
Renault Scenic emanuje niezaprzeczalnym wrażeniem solidności, które wyraża się w krzywiznach przednich błotników i tylnych boków. Szerokie tory przednie i tylne (1545 mm z przodu; 1547 mm z tyłu) zapewniają, że Renault Scenic stabilnie trzyma się drogi. Jego proporcje, linia pasa bocznego i duże panele drzwiowe również przekazują poczucie ochrony.
Pojazd może pochwalić się również materiałami wysokiej jakości oraz precyzyjnym dopasowaniem elementów nadwozia. Przednie i tylne zderzaki dyskretnie integrują czujniki parkowania, a szczególną uwagę zwrócono na wewnętrzne ramy drzwi. Dach jest spawany do boków nadwozia za pomocą technologii spawania laserowego, co eliminuje konieczność wykańczania dachu.
Wnętrze jest oparte na płynnych liniach, a otoczenie kierowcy jest szczególnie przejrzyste. Elementy sterujące komfortem jazdy i podróży zostały skupione wokół kierownicy lub umieszczone na konsoli centralnej, aby udostępnić jak najwięcej przestrzeni dla pasażerów.
Szczególną uwagę poświęcono również wyborowi materiałów – w tym wykończeniu deski rozdzielczej o miękkim dotyku – oraz jakości montażu wnętrza w każdej wersji. Równa uwaga została poświęcona detalom wnętrza, takim jak różne paski wykończeniowe i obramowania, aby uzyskać różnorodność atmosfer dla każdego poziomu wyposażenia. W rezultacie klienci mogą wybierać spośród beżowych, eleganckich odcieni lub ciemniejszego, sportowego wykończenia.
Solidna, dynamiczna stylistyka, która charakteryzuje wszystkie modele rodziny Renault Mégane, sugeruje pierwszorzędny komfort podróży i prowadzenia.
WNĘTRZE PRZYJAZNE DLA PASAŻERÓW
Długość Renault Scenic wynosi 4,34 m, co czyni go o 80 mm dłuższym od poprzednika. Wnętrze zostało starannie przemyślane, aby podróż była jak najbardziej komfortowym doświadczeniem dla wszystkich pasażerów. Bazując na mocnych stronach, które przyczyniły się do sukcesu Renault Scenic I i II, oferuje jeszcze więcej przestrzeni w kabinie, komfortu i rozwiązań do przechowywania.
Dodatkowa przestrzeń
Przesunięcie słupków przedniej szyby w Renault Scenic do tyłu pozwoliło uzyskać jeszcze szersze pole widzenia. W rzeczywistości poziome pole widzenia rozszerzyło się o ponad osiem procent (87 stopni), co zapewnia lepszą widoczność dla kierowców na skrzyżowaniach i rondach. Jednocześnie pionowe pole widzenia zwiększyło się o ponad 15 procent do 31 stopni.
Większy rozstaw osi (2702 mm, wzrost o 20 mm w porównaniu do Renault Scenic II) umożliwia pasażerom drugiego rzędu korzystanie z najlepszej w klasie przestrzeni na kolana, wynoszącej 235 mm, i pozwala czterem lub pięciu dorosłym podróżować w komfortowych warunkach.
Wnętrze Renault Scenic jest w pełni modułowe:
tylny oparcie fotela pasażera składa się do przodu,
oparcia siedzeń drugiego rzędu można przechylić do przodu, a same siedzenia można całkowicie złożyć lub usunąć. Takie rozwiązanie zwiększa pojemność bagażnika do ponad 1,8 metra sześciennego,
indywidualnie regulowane siedzenia drugiego rzędu mogą przesuwać się w przód/tył o 130 mm, a oparcia mają pięć pozycji nachylenia. Przechylając oparcia fotela pasażera z przodu oraz drugiego rzędu, można przewozić przedmioty o długości do 2,5 metra.
Jeszcze większy komfort
Wszystkie elementy sterujące są intuicyjne i łatwo dostępne. Konsola centralna mieści główne elementy wspomagające kierowcę (asystent hamulca postojowego, tempomat/ogranicznik prędkości), a także złącza multimedialne (do odtwarzacza MP3, klucza USB lub iPoda©) oraz zasilanie 12V.
Pozycja siedząca przypominająca samochód osobowy: podłoga została podniesiona o 15 mm, a kierownica jest nachylona o 2,4 stopnia w porównaniu do Renault Scenic II, co pozwala właścicielom Renault Scenic przyjąć pozycję siedzącą bardziej zbliżoną do tej w samochodzie osobowym, bez uszczerbku dla poziomu widoczności, który ceni sobie klient MPV.
Najlepszy zakres regulacji wysokości: aby pomóc znaleźć idealną pozycję do jazdy, regulowane siedzenie kierowcy ma przywództwo w klasie w zakresie regulacji wysokości o 70 mm, podczas gdy regulacja lędźwiowa jest teraz dostępna również dla podstawowych wersji. Pięć trzyczęściowych zagłówków „grand confort” zapewnia lepsze wsparcie i bezpieczeństwo.
Aby zapewnić optymalny komfort termiczny dla wszystkich pasażerów, Renault Scenic standardowo wyposażony jest w klimatyzację. Automatyczna dwustrefowa klimatyzacja „Soft-Auto-Fast” jest również dostępna. Komfort pasażerów tylnych został dodatkowo zwiększony dzięki zastosowaniu nawiewów w drugim rzędzie.
Inne funkcje komfortu dostępne w Renault Scenic to:
- bezkluczykowy dostęp i uruchamianie z funkcją centralnego zamka, gdy posiadacz karty oddala się od samochodu. Funkcja zdalnego oświetlenia umożliwia właścicielom zlokalizowanie swojego samochodu na dużym parkingu, na przykład, dzięki dedykowanemu przyciskowi w karcie aktywującym światła.
- asystent hamulca postojowego. Hamulec postojowy automatycznie załącza się, gdy silnik jest wyłączony, a następnie zwalnia go się po prostu naciskając pedał akceleratora, gdy silnik pracuje. Może być również uruchamiany ręcznie za pomocą przełącznika na konsoli centralnej.
Rozwiązania do przechowywania dla wszystkich pasażerów
Nowy Renault Scenic zdobywa rynek z 86 litrami przestrzeni do przechowywania w kabinie dzięki szeregowi inteligentnych, praktycznych rozwiązań dla wszystkich pasażerów:
- cztery schowki pod podłogą (dwa 2,5-litrowe z przodu i dwa 3,2-litrowe pod stopami pasażerów drugiego rzędu), plus cztery szuflady 4,5-litrowe pod przednimi i zewnętrznymi tylnymi siedzeniami. To jest standard dla wszystkich poziomów wyposażenia.
- oświetlony, schłodzony schowek na rękawiczki o pojemności 11 litrów.
- otwarta przegroda konsoli centralnej na małe przedmioty.
- podwójnie przesuwna konsola centralna (podłokietnik i konsola przesuwają się niezależnie od siebie) zawiera dziewięć litrów przestrzeni do przechowywania podzielonej na dwie części: pod podłokietnikiem na małe przedmioty (takie jak długopisy, okulary, karty kredytowe itp.) oraz główna komora, w której można pomieścić większe przedmioty, takie jak butelka 1,5 litra.
- sześć kieszeni na mapy na oparciach przednich siedzeń: dwie małe kieszenie do schowania przedmiotów, takich jak przenośna konsola do gier, odtwarzacz MP3 lub pluszowy miś, plus większe kieszenie na mapy pod stołami w stylu lotniczym.
- trzy zasilania 12V dla pasażerów z przodu (na konsoli centralnej), pasażerów drugiego rzędu i w bagażniku do zasilania i ładowania urządzeń elektronicznych, takich jak telefony komórkowe, konsole do gier i odtwarzacze MP3 lub wideo, lub do zasilania elektrycznej chłodziarki (dostępna jako akcesorium).
- haczyki umieszczone z tyłu przesuwnej konsoli centralnej i w bagażniku do zawieszania małych torebek, aby zapobiec wypadaniu ich zawartości podczas jazdy.
Bagażnik Renault Scenic jest szczególnie praktyczny, nie tylko dzięki pojemności 522 metrów sześciennych (gdy siedzenia drugiego rzędu są w najbliżej położonej pozycji), ale także dzięki niskiej wysokości tylnego progu (602 mm) i szerokiemu dostępowi do klapy (1092 mm). Umożliwienie przechowywania zestawu naprawczego do opon zwalnia dodatkowe 33 dm3 przestrzeni. Ten zestaw pozwala na ponowne napełnienie opon lub zatkanie małych dziur.
EXKLUZYWNE TECHNOLOGIE UŁATWIAJĄCE JAZDĘ
Renault Scenic korzysta z długiej listy funkcji technologicznych zaprojektowanych w celu ułatwienia podróżowania i zwiększenia komfortu jazdy. Na tej liście znajdują się wyświetlacz kolorowy TFT (Thin Film Transistor) z funkcjami wielofunkcyjnymi, nowy zintegrowany system nawigacji Carminat TomTom® oraz słyszalny czujnik parkowania w połączeniu z kamerą cofania.
Jasny, konfigurowalny ekran kolorowy TFT, który automatycznie wyświetla informacje związane z jazdą w miarę potrzeby.
Renault Scenic jest wyposażony w konfigurowalny, wysokiej rozdzielczości kolorowy ekran TFT (Thin Film Transistor), który wyraźnie wyświetla dane, takie jak prędkość pojazdu, obr./min, itp., a także inne funkcje: informacje o tempomacie/ogranicznika prędkości oraz ostrzeżenia o otwartych drzwiach/pasach bezpieczeństwa/ciśnieniu w oponach, a także widok z kamery cofania (oprócz słyszalnego ostrzeżenia o parkowaniu).
Kierowcom zajmie mało czasu, aby dostosować ten interfejs do swoich indywidualnych gustów dzięki przyciskowi umieszczonemu z przodu wyświetlacza. Oprócz wyboru sześciu grafik, ten przycisk może być używany do aktywacji, dezaktywacji lub modyfikacji parametrów określonych funkcji, jak na przykład głośność ostrzeżenia o parkowaniu, używany język czy automatyczne włączanie świateł. W międzyczasie kontrast podstawowego białego na czarnym ekranie LCD oferuje doskonały kontrast (30 razy lepszy niż w przypadku wcześniejszej technologii).
Dwa systemy nawigacyjne: Carminat TomTom® i Carminat Bluetooth® DVD
Nowy zintegrowany system nawigacji Carminat TomTom® jest wynikiem ekskluzywnego partnerstwa z TomTom i kosztuje 490 €. Jest prosty w użyciu i oferuje wszystkie funkcje oczekiwane od wiodącego systemu nawigacyjnego, w tym precyzyjne, szczegółowe mapy wyświetlane na dużym 5,8-calowym ekranie, informacje o ruchu drogowym, alternatywne trasy, ograniczenia prędkości, długą listę punktów zainteresowania, lokalizacje fotoradarów (w zależności od kraju) oraz szereg opcji dostosowywania. Karta SD umożliwia właścicielom łatwe aktualizowanie systemu Carminat TomTom® dzięki dedykowanej stronie internetowej do pobierania danych do nawigacji lub opcji dostosowywania, aby ich system był naprawdę unikalny.
Carminat Bluetooth® DVD, zintegrowany system nawigacji wysokiej klasy zamontowany na desce rozdzielczej z siedmiocalowym ekranem, centralnymi kontrolami nawigacyjnymi, sześciopłytowym zmieniarką CD (kompatybilna z MP3/wma), konekcją multimedialną Plug & Music oraz rozpoznawaniem głosu zarówno dla funkcji nawigacyjnej, jak i telefonicznych Bluetooth®.
Słyszalny czujnik parkowania z kamerą cofania
Renault Scenic jest również dostępny z słyszalnym czujnikiem parkowania w połączeniu z kamerą cofania. W celu ułatwienia bezpiecznego parkowania kamera cofania wyświetla widok strefy znajdującej się tuż za samochodem na ekranie systemu nawigacji. W międzyczasie ekran wyświetla kolorowy obraz samochodu, wskazujący kierunek, w którym kierowca powinien skręcać podczas parkowania. Na tym nałożony jest drugi kolorowy rysunek przedstawiający pojazd w ruchu na podstawie poleceń kierowcy za pomocą kierownicy i trajektorii kół. Ekran TFT pokazuje również schematyczny widok Renault Scenic z pobliskimi przeszkodami z przodu i z tyłu pojazdu, oznaczonymi kodowaniem kolorami.
Kompleksowy zestaw sprzętu multimedialnego
Renault Scenic wprowadza nową gamę systemów audio:
- podstawowy model 80W RadioSat Classic z czterema głośnikami, kompatybilnym odtwarzaczem CD w formacie MP3, gniazdem RCA oraz zdalnym sterowaniem z palca.
- wysokiej klasy system audio 3D Sound od Arkamys®, który jest unikalny na rynku motoryzacyjnym i przyjmuje się jako nowy standard audio w ofercie Renault.
- Łączność Bluetooth® oraz strumieniowe przesyłanie dźwięku: ta technologia pozwala pasażerom słuchać muzyki przechowywanej na telefonie komórkowym lub osobistym odtwarzaczu muzycznym za pomocą systemu audio pojazdu dzięki bezprzewodowemu połączeniu Bluetooth®.
- Terminal multimedialny Plug & Music umieszczony na konsoli centralnej pozwala na podłączenie odtwarzacza MP3, iPoda© lub klucza USB do systemu audio pojazdu. Listy odtwarzania są wyświetlane na desce rozdzielczej, a kierowca może przewijać funkcje swojego przenośnego odtwarzacza za pomocą montowanych na kierownicy przycisków sterujących (automatyczne sortowanie plików według nazwy albumu, artysty lub rodzaju muzyki).
KOMFORT PODRÓŻY, PRZYJEMNOŚĆ Z JAZDY I OBSŁUGA NA POZIOMIE SAMOCHODU OSOBOWEGO
Renault Scenic wprowadza innowacje również w zakresie prowadzenia, nie rezygnując z poziomu komfortu, który przyczynił się do reputacji jego poprzedników. Oferuje niespotykaną przyjemność z jazdy w segmencie kompaktowych MPV, z uspokajającym, przewidywalnym prowadzeniem na poziomie samochodu osobowego.
Kontrola przechyłu
Specyficzny kąt przechyłu Renault Scenic, odnoszący się do kąta, pod jakim pojazd „przechyla się” podczas pokonywania zakrętu, jest najniższy wśród MPV i, przy przyspieszeniu bocznym na poziomie 0,40°/ms -², jest porównywalny z samochodem osobowym, podczas gdy średnia w segmencie wynosi 0,46°/ms -² (Scenic II: 0,47°/ms -²). Dla pasażerów ta poprawa oznacza płynniejszą jazdę i znaczną redukcję ryzyka choroby lokomocyjnej.
Taka sama techniczna DNA jak nowy Renault Mégane
Jak Renault Mégane Hatchback i Mégane Coupé, Renault Scenic posiada przednie zawieszenie typu MacPherson połączone z nową podwójną ramą (średnica cylindra „rogów”: 62 mm), która jest trzykrotnie sztywniejsza niż w modelu poprzedniej generacji. Ta konfiguracja ogranicza ruch poziomy podwozia w stosunku do struktury nadwozia, zapewniając doskonałą precyzję kierunkową.
Tylne zawieszenie jest oparte na belce o zaprogramowanej deflekcji. Połączenie tej belki zamkniętej, co pozwala zaoszczędzić 2 kg, wraz z pustą belką stabilizacyjną o średnicy 25,2 mm (2,7 kg lżejszą), zapewnia sztywniejszą sztywność skrętną, jednocześnie redukując wagę pojazdu.
Specyficzne tłumienie
Bez względu na to, czy pasażerowie są obecni, czy nie, oraz czy bagaż jest obecny, prowadzenie Renault Scenic zostało dostrojone, aby zapewnić wymagany standard komfortu. Rozległe prace nad tłumieniem doprowadziły do ulepszonej kontroli ruchów pionowych, poprawionej absorpcji nierówności nawierzchni oraz zoptymalizowanej kontroli przemieszczenia nadwozia. Postępy te są w dużej mierze wynikiem:
- elastyczności sprężyn (przód: 15 mm/100 DaN, tył: 18 mm/100 DaN),
- zastosowania hydroelastycznych mocowań dolnych wahaczy,
- nowe przednie tłumiki ciśnienia.
Nowy system wspomagania kierownicy
Renault Scenic jest wyposażony w ten sam elektryczny system wspomagania kierownicy, który został opracowany dla Renault Mégane.
Udoskonalony moduł sterujący wspomaganiem kierownicy (1000 Hz w porównaniu do 420 Hz w przypadku Scenic II), szybszy czujnik momentu indukcyjnego (0,6 ms w porównaniu do 2,4 ms) oraz bardziej dynamiczny silnik serwo (szerokość pasma 300 Hz w porównaniu do 70 Hz) wspólnie zapewniają szybszą reakcję na polecenia kierowcy oraz tłumią bezwładność i lepkość odczuwaną na kierownicy.
Te modyfikacje przyczyniły się do większej precyzji kierunkowej i bardziej responsywnego przodu. Podsumowując, precyzja kierownicy Renault Grand Scenic i wydajność podczas zakrętów przyczyniają się do przyjemnego, uspokajającego odczucia, które sprawia, że prowadzenie Renault Scenic jest podobne do prowadzenia samochodu osobowego, nie rezygnując z doskonałego poziomu komfortu.
Silniki dCi i TCe: WYDAJNOŚĆ I POSZANOWANIE ŚRODOWISKA
Silniki i skrzynie biegów dostępne w Renault Scenic są dostosowane do potrzeb współczesnych kierowców. Ich codzienne koszty eksploatacji są o 20-30 procent niższe niż w przypadku napędów z poprzedniej generacji, a znacznie zmodernizowane silniki dCi i TCe są cenione zarówno za oszczędność paliwa, jak i przyjemność z jazdy. Oferują także moment obrotowy i moc z niskich prędkości obrotowych silnika w różnych sytuacjach.
Rodzina silników dCi
Klienci Renault Scenic mogą wybierać spośród szerokiej gamy silników diesla, mianowicie dCi 85, dCi 105, dCi 110 DPF (filtr cząstek stałych), dCi 130 (z lub bez DPF), dCi 150 DPF z automatyczną skrzynią biegów oraz dCi 160 DPF połączonym z manualną skrzynią biegów.
Silnik 1.5 dCi
Nie muszę chyba dodawać, że Renault Scenic jest dostępny z silnikiem wysokoprężnym 1.5, który zdobył uznanie za oszczędność paliwa i przyjemność z jazdy. Ten blok o pojemności 1461 cm³ jest dostępny w trzech mocach, przy czym wersje 85 hp i 105 hp mają teraz towarzyszyć nowej, wyposażonej w filtr cząstek stałych wersji dCi 110. Wszystkie te silniki mogą poszczycić się wyjątkowo niskimi emisjami CO2, dzięki czemu kwalifikują się do podpisu Renault eco²:
- 130 g/km w przypadku dCi 85,
- 130 g/km w przypadku dCi 105 (z 15-calowymi kołami) lub 134 g/km (z 16-calowymi kołami),
- 134 g/km w przypadku dCi 110 DPF (z 15-calowymi kołami) lub 136 g/km (z 16-calowymi kołami).
Naświetlenie dCi 110 DPF
Silnik dCi 110 z filtrem cząstek stałych spełnia nadchodzące przepisy Euro5. Regeneracja jest całkowicie przezroczysta dla kierowcy dzięki dodatkowemu wtryskiwaczowi umieszczonemu w linii wydechowej. Ta technologia tzw. piątego wtryskiwacza jest objęta 30 patentami i przyczynia się do obniżenia kosztów eksploatacji.
Silnik ten zyskał uznanie za swoją efektywność i akustykę, oferując silną i responsywną moc przy niskich obrotach dzięki zoptymalizowanemu spalaniu (pięć wtrysków na cykl) i specyficznemu zarządzaniu turbosprężarką. Silnik dCi 110 DPF generuje maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 1750 obr./min, a średnie zużycie paliwa Renault Scenic z tym silnikiem wynosi 5,1 litra/100 km (z 15-calowymi kołami), co czyni go jednym z najoszczędniejszych silników na rynku w swojej klasie. Połączony z sześciobiegową manualną skrzynią biegów, zapewnia również znakomitą przyjemność z jazdy.
Pod względem kosztów eksploatacji i serwisowych, dCi 110 DPF znajduje się w czołówce najlepszych silników w swojej klasie. Interwały wymiany oleju wynoszą 30 000 km (lub co dwa lata), a filtr paliwa ma żywotność 60 000 km. Paskiem rozrządu wymienia się co 160 000 km, a filtr cząstek stałych objęty jest dożywotnią gwarancją.
Silnik dCi 130
Teraz dostępny w gamie Renault Mégane, silnik dCi 130 został znacznie przebudowany, aby spełniać przepisy Euro5. Wyposażony w ten silnik połączony z sześciobiegową manualną skrzynią biegów, Renault Scenic osiąga średnie zużycie paliwa wynoszące tylko 5,5 litra/100 km.
Maksymalna moc tego bloku o pojemności 1870 cm³ wynosi 130 hp (96 kW) przy 3750 obr./min, a maksymalny moment obrotowy (300 Nm) dostępny jest od 1750 obr./min. Te wartości są możliwe dzięki zmodyfikowanej turbosprężarce o zmiennej geometrii, która zawiera zakrzywione łopatki, które przyspieszają reakcję i szybszą dostępność mocy. Wtryskiwacze siedmiotaktowe (w porównaniu do sześciu wcześniej) zapewniają dokładniejszy i efektywniejszy rozkład paliwa. Co ważne, katalityczny filtr cząstek stałych (regeneracja przez spalanie) oraz nowy, chłodzony system EGR umożliwiają spełnienie nadchodzących norm Euro5.
Oprócz poprawy dynamiki i akustyki Renault Scenic, te cechy optymalizują również zużycie paliwa. Silnik dCi 130 jest niezwykle cichy i mocny, a jednocześnie poszanowujący środowisko, emitując tylko 145 g/km CO2.
Te udoskonalenia przyczyniły się również do obniżenia kosztów eksploatacji i serwisowych. Interwały wymiany oleju zostały wydłużone do 30 000 km lub co dwa lata w porównaniu do 30 000 km co dwa lata wcześniej, a pasek rozrządu należy wymieniać co 160 000 km (w porównaniu do 120 000 km wcześniej).
Silnik dCi 160 z manualną skrzynią biegów oraz dCi 150 z automatyczną transmisją
Renault Scenic można zamówić z cenionym silnikiem 2.0 dCi, połączonym albo z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów, albo ze sześciobiegową manualną skrzynią biegów. Jest wyposażony w katalityczny filtr cząstek stałych (regeneracja przez spalanie), który ma tę zaletę, że może działać bez dodatków. Oprócz osiągów, poziomu hałasu i poszanowania środowiska, silnik dCi 150 z automatyczną skrzynią biegów oraz dCi 160 z manualną skrzynią biegów znajdują się w czołówce najefektywniejszych w swojej klasie, osiągając odpowiednio moc 150 hp (110 kW) przy 4000 obr./min i 160 hp (118 kW) przy 3750 obr./min. Maksymalny moment obrotowy wynosi odpowiednio 360 Nm (dCi 150) i 380 Nm (dCi 160), dostępny od 2000 obr./min, a obydwa silniki płynnie i energicznie wkręcają się na obroty do 5000 obr./min.
Rodzina silników benzynowych
W zależności od rynku, oferta Renault Scenic obejmuje pięć silników benzynowych, w tym nowy TCe 130 (wydajność Turbo Control).
Silnik 1.6 16V 110hp (wersje benzynowe, E85 i LPG)
Oprócz wyjątkowej przyjemności z jazdy, te dwa silniki oferują moc i elastyczność przy niskich obrotach, żywiołową reakcję przy wyższych prędkościach obrotowych oraz stłumione akustyki w całym zakresie obrotów. W zależności od rynku, dostępne są zarówno wersje benzynowe, jak i E85 bioetanol, a wersja LPG ma być wydana na koniec 2009 roku lub na początku 2010 roku.
Silnik 1.6 16V 140
Nowy silnik 2.0 16V 140 benzynowy oferuje maksymalną moc 140 hp (103 kW) przy 6000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 195 Nm przy 3750 obr./min. Napędza go opracowana przez sojusz Renault-Nissan skrzynia biegów CVT (ciągle zmienna skrzynia biegów). Po raz pierwszy zaprezentowana w Renault Mégane, ta skrzynia eliminuje konieczność konwencjonalnych zmian biegów, zapewniając płynne, bezstopniowe przełączenia.
Nowy silnik TCe 130
Nowy silnik TCe 130 jest kolejnym eloquentnym przykładem polityki downsizingowej Renault. Jest szczególnie oszczędny w paliwie i szanuje środowisko, z zużyciem paliwa wynoszącym zaledwie 7,1 litra/100 km (co odpowiada 168 g CO2/km). Ten silnik o pojemności 1397 cm³ daje moc silnika o pojemności 1,8 litra (130 hp/96 kW) oraz moment obrotowy silnika o pojemności 2,0 litra (190 Nm). Napędzany jest sześciobiegową manualną skrzynią biegów.