Renault przyczynił się do ożywienia europejskiego rynku kompaktowych MPV w 1996 roku, kiedy to zadebiutował Megane Scenic. Do modelu z 2016 roku zrezygnowano z nazwy „Megane”, pozostawiając jedynie Scenic.
Model z 2016 roku przyjął ogólny wizerunek marki Renault, z powiększonym, chromowanym logotypem na środku grilla. Jego proporcje i kształty przypominały te obecne w crossoverze Captur oraz Clio. Czwarta generacja bazowała na platformie Renault Megane i została zaprezentowana na Targach Motoryzacyjnych w Genewie w 2016 roku.
MPV dostępne było w dwóch wersjach długości, nazwanych Scenic i Grand Scenic. Krótsza wersja mogła pomieścić do pięciu osób, podczas gdy dłuższa oferowała miejsce dla nawet siedmiu pasażerów. Ponadto, bagażnik był większy. W dłuższej wersji znajdowało się również większe okno za tylnymi drzwiami.
W środku obie wersje wyposażone były w jednostkę infotainment z Bluetooth oraz systemem nawigacyjnym TomTom. W przeciwieństwie do większości samochodów na rynku, komendy audio nie były umieszczone na kierownicy, lecz na dodatkowym satelicie na kolumnie kierowniczej.
Zawieszenie było niezależne z przodu, a z tyłu zastosowano belkę skrętną. W ofercie silnikowej znajdowały się jednostki 1.5 dci o mocach 110 KM, 130 KM i 160 KM oraz benzynowy silnik 1.2 TCe o mocach 115 KM lub 130 KM. Standardowe systemy bezpieczeństwa obejmowały automatyczne hamowanie awaryjne, ostrzeganie przed niezamierzonym zjechaniem z pasa ruchu, rozpoznawanie znaków drogowych oraz tempomat we wszystkich wersjach i wariantach.
Nowy Renault Scenic to nowoczesny, dynamiczny minivan, który zostanie zakupiony nie tylko ze względu na przyjemność z jazdy, ale także dla komfortu, jaki cała rodzina będzie mogła cieszyć się podczas podróży.
Design i atrakcyjność nowego Renault Scenic odstępują od konwencjonalnych schematów minivanów dzięki niespotykanym proporcjom, zastosowaniu 20-calowych kół w całej gamie oraz przyciągającej wzrok dwukolorowej kolorystyce, która jest bezprecedensowa w tej klasie.
Zgodnie ze swoim DNA, nowy Scenic spełnia potrzeby rodzin. Wprowadza modularność, która przyczyniła się do sukcesu wcześniejszych generacji modelu, na nowy poziom, co sprawia, że codzienna jazda jest jeszcze łatwiejsza, w tym system One Touch Folding do tylnych siedzeń.
W międzyczasie, oprócz obszernej listy innych systemów wspomagających prowadzenie, nowy Scenic jest jedynym kompaktowym minivanem, który standardowo oferuje AEBS (Aktywny System Hamowania Awaryjnego) z Funkcją Wykrywania Pieszych.
Nowy Renault Scenic wyposażony jest w funkcje, które zazwyczaj kojarzone są z wyższym segmentem, takie jak technologia MULTI-SENSE, R-LINK 2 z 8,7-calowym ekranem i kolorowym wyświetlaczem head-up. Czwarta generacja modelu będzie również dostępna z elektrycznym napędem hybrydowym Hybrid Assist na silniku diesla.
Zaskakujące proporcje i duże koła
„Chcieliśmy, aby nowy Scenic wprowadził coś nowego. To bardziej atrakcyjna i nowoczesna wersja minivana, która zachowuje doskonałą modularność, która była kluczowa dla sukcesu trzech wcześniejszych generacji modelu w ciągu ostatnich 20 lat. Jego proporcje i duże koła czerpią inspirację z koncepcyjnego samochodu R-Space.” Laurens van den Acker – Wiceprezydent, Corporate
Design
Nowy Renault Scenic ustanawia nowe podejście do minivanów, a dużo inspiracji pochodzi z koncepcyjnego auta R-Space zaprezentowanego na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie w 2011 roku. Główne cechy to przeprojektowane proporcje, dbałość o jakość i skrupulatna uwaga na detale, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz.
Design nowego Scenic to znacząca zmiana, jeśli chodzi o niespotykane dotąd proporcje. Stoi na dużych, 20-calowych kołach – to standardowe wyposażenie w całej gamie – a jego zharmonizowane linie sprawiają, że jest szczególnie przyjemny dla oka, dzięki niższej linii dachu, dłuższemu rozstawowi osi i krótszym tylnym zwisom w porównaniu do poprzednika. Jego płynna sylwetka, szerokie ramiona i linia pasa, która wznosi się ku tyłowi, nadają mu nowe poczucie dynamiki. Szersze tory przednie i tylne idealnie umiejscawiają koła w czterech rogach pojazdu, co zapewnia bardzo solidną postawę.
Jak w przypadku koncepcyjnego auta R-Space, nowego Scenic’a cechuje stromo pochylona szyba czołowa i krótka maska, które podkreślają elegancję jego sylwetki minivana. Równocześnie, trzyelementowa szyba – pierwszy raz w Scenic’u i cecha przeniesiona z nowego Espace – łączy panoramiczny widok z poprawioną widocznością boczną.
Nowy przód Renault Scenic charakteryzuje się wyrazistym podpisem świetlnym. W zależności od wersji, przednie reflektory w kształcie C korzystają z technologii LED PURE VISION, podczas gdy technologia Edge Light zapewnia lampom tylnym efekt 3D.
Niespotykane: 20-calowe koła we wszystkich wersjach
Prawdopodobnie najbardziej rewolucyjną cechą designu nowego Scenic jest standardowe wyposażenie w 20-calowe koła w całej gamie. Te węższe koła (195 mm) są zarówno innowacją technologiczną, jak i stylistyczną.
Z wysokością boku o wartości 107 mm – równą wysokości opon 17-calowych w Scenic 3 – opony nowego Scenic zapewniają komfort jazdy, który znajduje się w czołówce rynku.
Ten odważny wybór designu był kluczową zasadą prowadzącą projekt od samego początku. Rzeczywiście, te duże koła aktywnie przyczyniają się do zrównoważonych proporcji samochodu i są dostosowywane na żądanie dzięki szerokiemu wyborowi obręczy i nakładek, zwanych 'add-ons’. Te obręcze i nakładki zostały również zaprojektowane w celu zaoszczędzenia wagi i zoptymalizowania aerodynamiki samochodu, co prowadzi do mniejszego zużycia paliwa.
Unikalny rozmiar tych kół (195/55 R20) oraz zastosowanie specjalnie opracowanych opon dla niższego zużycia energii i poprawionej efektywności aerodynamicznej gwarantują również wiodący w swojej klasie opór toczenia.
Nowy Renault Scenic ma współczynnik CdA wynoszący 0,775, co stanowi poprawę o 0,065 w porównaniu z Scenic 3 (0,840).
Wnętrze podnoszące status z dwoma konfiguracjami jazdy
Kluczową cechą przestronnej kabiny nowego Scenic’a jest ciągłość linii deski rozdzielczej wzdłuż paneli drzwi oraz harmonijna kompozycja materiałów (materiały z pianką, chromowane wykończenie), które podnoszą wrażenie przestronności. Układ przejrzystej deski rozdzielczej jest bardziej skoncentrowany na kierowcy niż w Scenic 3. Chroniony przez zakrzywiony wizjer, panel instrumentów zajmuje miejsce bezpośrednio w polu widzenia kierowcy i zawiera kolorowy wyświetlacz head-up Renault dla jeszcze większej przyjemności z jazdy. Opcjonalny duży stały panoramiczny dach szklany nie wymaga montażu centralnej belki, co pozwala pasażerom cieszyć się jeszcze jaśniejszą kabiną.
W międzyczasie, przesuwany panel centralny znajdujący się między przednimi siedzeniami umożliwia kierowcy dostosowanie układu wnętrza wedle uznania:
Kiedy panel centralny znajduje się w pozycji przedniej, chowa się pod dużym wyświetlaczem w formacie portretowym, tworząc jedną jednostkę, co daje kierowcy poczucie wnętrza samochodu osobowego, który wciąż korzysta z wysokiej pozycji siedzenia charakterystycznej dla minivanów.
Kiedy konsola jest w najdalszej pozycji, nowy Scenic oferuje bardziej 'otwarty’ układ, który można dzielić z innymi pasażerami samochodu.
Dwukolorowa kolorystyka unikalna w segmencie
Nowy Scenic oferuje dwukolorowe wykończenie, które jest unikalne w segmencie kompaktowych minivanów. Ta elegancka kolorystyka nadaje pojazdowi wyrazisty, nowoczesny wygląd, podkreślając jego dynamiczne proporcje. Opcja dwukolorowa dostępna jest od drugiego poziomu wyposażenia wzwyż i jest standardowym wyposażeniem wersji wyższej (w zależności od rynku).
Dwa kolory dachu dostępne są w zależności od wybranego koloru nadwozia – czarny metalik lub szary metalik.
Nowy Renault Scenic: wierny duchowi zaprezentowanemu przez koncepcyjne auto R-Space
Renault zaprezentowało swoje koncepcyjne auto R-Space na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie w marcu 2011 roku. Nowoczesna inkarnacja słynnej filozofii marki 'Voitures à Vivre’, R-Space był zmysłowym minivanem, zdolnym do bezproblemowego łączenia elementów, które przez długi czas uważano za niezgodne: sportowości z rodzinnym nastawieniem oraz funkcjonalności z zmysłową stylistyką.
Odbijając ewoluujący charakter społeczeństwa, celem R-Space było odzwierciedlenie nowoczesnej dynamiki rodziny, będąc jednocześnie sportowym, ale przytulnym, silnym, ale kojącym, oraz innowacyjnym, lecz ekologicznym. Jego linie były napięte, a profil bocznych okien zwężał się ku tyłowi. R-Space wywarł znaczący wpływ na zespół projektowy nowego Scenic od samego początku, co widać w pochylonej szybie czołowej, a także w sylwetce minivana, panoramicznym szklanym dachu i wysokich 20-calowych kołach, które szybko stały się kluczową cechą projektu.
Pojazd łączący komfort i przestrzeń życiową
Przez ostatnie 20 lat Scenic był domem z dala od domu dla rodzin, zachowując fundamentalne cechy komfortu podczas podróży.
Nowy Renault Scenic oferuje przestronną, komfortową i zwaną modularnością kabinę:
Przednie fotele naśladują strukturę tych, które można znaleźć w nowym Espace (w tym piankę o podwójnej gęstości). W międzyczasie masujące, podgrzewane siedzenia w wersjach wyższej są dostosowane elektrycznie w ośmiu kierunkach. Elektryczne wsparcie lędźwiowe również jest dostępne w wersjach wyższych.
System One Touch Folding, obsługiwany w zależności od wersji za pomocą dotyku na ekranie R-LINK 2 lub aktywacji przełącznika w bagażniku, automatycznie składa tylne siedzenia, aby zapewnić płaską konfigurację podłogi, co ułatwia dostęp do optymalnej przestrzeni ładunkowej.
Jak w Scenic 3, oparcie przedniego siedzenia podróżnego niektórych wersji można przechylić do przodu, tworząc mały stół.
We wszystkich wersjach, dwie części tylnego siedzenia dzielonego w proporcji 60/40 przesuwają się niezależnie do przodu i tyłu.
Przesuwany panel centralny – kluczowa cecha Scenic – ewoluował, aby sprostać nowym wymaganiom zarówno pasażerów z przodu, jak i z tyłu, oferując do 13 litrów pojemności. Przednia część konsoli oferuje oświetloną przestrzeń do przechowywania chronioną przesuwanym pokryciem, oraz zintegrowany podłokietnik, pod którym znajdują się punkty ładowania i połączeń dla pasażerów z przodu. Pasażerowie z tyłu mają dostęp do dwóch portów USB, gniazda audio, gniazda 12V i własnej dedykowanej przestrzeni do przechowywania.
Najlepsza w klasie przestrzeń do przechowywania i inteligentne wyposażenie
Bagażnik nowego Scenic’a ma objętość 496 cc VDA (równoważne 572 litrom), co stanowi wzrost o 26 cc VDA w porównaniu do Scenic 3. To umieszcza bagażnik nowego Scenic’a w czołowej trójce kompaktowych minivanów pod względem objętości.
Nowy Renault Scenic wyróżnia się jako lider klasy w segmencie kompaktowych minivanów z całkowitą dodatkowymi pojemnościami do przechowywania wynoszącymi 63 litry:
Szuflada Easy Life, kolejna cecha przeniesiona z nowego Espace, znajduje się naprzeciwko przedniego siedzenia podróżnego i oferuje przestrzeń do przechowywania o pojemności 11,5 litra. To o trzy litry więcej niż w konwencjonalnym schowku. Oświetlona i schłodzona, otwiera się za pomocą czujnika elektronicznego i automatycznie zamyka, gdy pojazd się zatrzyma.
Oprócz szuflady Easy Life i konsoli centralnej, nowy Scenic ma szereg innych inteligentnych rozwiązań do przechowywania o łącznej pojemności 38,5 litrów. To osiągnięte zostało głównie poprzez zachowanie czterech podpodłogowych schowków, które zawsze były szczególnie doceniane przez rodziny.
Z tyłu nowy Scenic wyposażony jest w inteligentne składane stoliki Easy Life, idealne do użytku rodzinnego w czasie dłuższych podróży. Otwierają się, aby ujawnić małą przestrzeń do przechowywania, która może pomieścić telefon komórkowy, konsolę do gier lub może być używana do przechowywania kredek, a także istnieje możliwość przymocowania elektronicznych tabletów różnych rozmiarów. Dwa porty USB w tylnej części konsoli centralnej umożliwiają korzystanie z urządzeń elektronicznych bez ograniczeń czasowych.
Imponujący zestaw wyposażenia skoncentrowanego na rodzinie wewnątrz nowego Scenic’a kontynuuje z roletami dla pasażerów z tyłu, które dostępne są jako standardowe wyposażenie lub opcjonalnie, w zależności od wersji.
Zaawansowana technologia dla uspokajającego doświadczenia jazdy
Nowy Scenic jest jedynym kompaktowym minivanem, który standardowo oferuje AEBS (Aktywny System Hamowania Awaryjnego) z Wykrywaniem Pieszych. Ten system wspomagający jazdę zapewnia aktywne hamowanie awaryjne, gdy wykryje pieszego w trajektorii pojazdu. Funkcja ta działa w zakresie prędkości od 7 do 60 km/h. AEBS z wykrywaniem pieszych przyjmuje następujące zadanie:
Analizuje otoczenie wokół pojazdu, wykrywając zarówno nieruchomych, jak i ruchomych pieszych oraz szacując ich zamierzony kierunek
Wizualnie i dźwiękowo ostrzega kierowcę o ryzyku kolizji między pojazdem a pieszym
Automatycznie stosuje hamulce i zatrzymuje pojazd w przypadku zbliżającego się ryzyka kolizji z pieszym, jeśli ostrzeżenia emitowane kierowcy nie są wystarczające
System ocenia dane z dwóch czujników korzystających z różnych technologii, to jest kamery skierowanej do przodu i radaru zlokalizowanego w tej samej obudowie wewnątrz szyby przedniej, za lusterkiem wstecznym.
Oprócz AEBS z Wykrywaniem Pieszych, nowy Scenic oferuje dwie inne nowe innowacje dla pojazdów Renault:
Asystent Utrzymania Pasa (LKA): ta funkcja działa w prędkościach między 70 a 160 km/h i przejmuje kontrolę nad kierownicą, gdy pojazd zaczyna dryfować, pomagając utrzymać go w odpowiednim pasie, jeśli zajdzie taka potrzeba
Ostrzeżenie o zmęczeniu
Nowy Scenic podobnie posiada wszystkie główne systemy wspomagające prowadzenie, jakie można znaleźć w nowym Espace, Talismanie i nowym MEGANE. Te Zaawansowane Systemy Wspomagania Kierowcy (ADAS) – które można uruchomić i aktywować za pośrednictwem tabletu R-LINK 2 – łączą się, aby zapewnić następujące funkcje:
Aby uspokoić: Adaptacyjny Tempomat (ACC, operacyjny w prędkościach między 50 a 160 km/h) i Aktywny System Hamowania Awaryjnego (AEBS). W nowym Scenic’u AEBS działa również przy niskich prędkościach, działając między 7 a 160 km/h
Aby ostrzec: Ostrzeżenie o Opuście Pasa (LDW), które jest haptyczne w nowym Scenic (tj. powoduje drganie kierownicy zamiast emitowania dźwiękowego ostrzeżenia); Ostrzeżenie o Bezpiecznej Odległości (SDW); Rozpoznawanie Znaków Drogowych z Prewencją Przekroczenia Prędkości (TSR z OSP); Ostrzeżenie o Martwym Polu (BSW)
Aby pomóc: kamera wsteczna; automatyczne reflektory mijania i drogowe (AHL); czujniki parkowania z przodu, z tyłu i z boku; Easy Park Assist (bezobsługowe parkowanie)
Hybrydowe wspomaganie dostępne dla nowego Scenic’a
Przed końcem 2016 roku nowy Renault Scenic będzie dostępny z elektryczną opcją Hybrid Assist dla swojego silnika diesla Energy dCi 110, połączonego z sześciobiegową skrzynią manualną. System ten obiecuje połączenie niskiego zużycia paliwa i wysokiej przyjemności z jazdy, zapewniając dodatkowy zastrzyk przyspieszenia przy określonych prędkościach, szczególnie przy niskich obrotach.
Dzięki tej innowacji – która odzyskuje energię podczas zwalniania i hamowania – Renault dąży do uzyskania przewagi w niskim zużyciu paliwa z nowym Scenic.
Hybrid Assist działa z akumulatorem o napięciu 48 V, co pozwala silnikowi elektrycznemu wspierać silnik spalinowy, który pozostaje w ciągłej pracy.
Nowy Scenic oferuje sześć opcji silników diesla i dwie alternatywy benzynowe:
Silnik Energy dCi 95 z sześciobiegową skrzynią manualną
Silnik Energy dCi 110 z sześciobiegową skrzynią manualną
Silnik Energy dCi 110 Hybrid Assist z sześciobiegową skrzynią manualną
Silnik Energy dCi 110 z EDC (Efficient Dual Clutch) z siedmiobiegową skrzynią automatyczną
Silnik Energy dCi 130 z sześciobiegową skrzynią manualną
Silnik Energy dCi 160 z EDC (Efficient Dual Clutch) z sześciobiegową skrzynią automatyczną
Silnik Energy TCe 115 z sześciobiegową skrzynią manualną
Silnik Energy TCe 130 z sześciobiegową skrzynią manualną
Technologia z wyższego segmentu
Nowy Renault Scenic korzysta z modularnej architektury CMF C/D (Common Module Family) i oferuje szereg funkcji, które zazwyczaj kojarzone są z wyższym segmentem (nowym Espace oraz Talismanem), lub z nowym MEGANE.
Połączone doświadczenie jazdy dzięki 8,7-calowemu tabletowi multimedialnemu R-LINK 2
Wersje wyższej klasy nowego Scenic’a są wyposażone w R-LINK 2 z 8,7-calowym (22 cm) wyświetlaczem w formacie portretowym, identycznym jak ten w nowym Espace i Talismanie. Unikalny w segmencie kompaktowych minivanów, system korzysta z łatwego w użyciu pojemnościowego ekranu 'pinch & zoom’, podobnego do smartfona lub tabletu.
R-LINK 2 zawiera rozpoznawanie głosu dla systemu nawigacji, korzystania z telefonu, aplikacji i radia, zapewniając łatwy dostęp i bezpieczną obsługę różnych funkcji.
R-LINK 2 ma:
Wyraźną, intuicyjną grafikę, podobną do tej stosowanej w tabletach i smartfonach, z możliwością przesuwania ikon, przewijania stron, powiększania dwoma palcami itp.
Łatwą personalizację, dzięki trzem konfigurowalnym stronom głównym z widgetami (ikonami) i do sześciu różnych profili, które umożliwiają szybki dostęp do wstępnie ustawionych ustawień jazdy i preferencji w zakresie atmosfery w samochodzie,
Centrum sterowania, które kontroluje aktywację i dezaktywację większości funkcji, w tym systemów wspomagających jazdę,
Łączność: pakiet, który obejmuje bezpłatną 12-miesięczną subskrypcję TomTom Traffic, dostęp do R-LINK Store i bieżące mapy Europy (w zależności od rynku).
Spersonalizowane doświadczenie jazdy dzięki technologii MULTI-SENSE
Technologia MULTI-SENSE pozwala użytkownikom na personalizację ich doświadczenia jazdy poprzez modyfikację reakcji pedału gazu oraz silnika, dostosowanie prędkości zmiany biegów realizowanej przez skrzynię EDC (Efficient Dual Clutch) i kontrolowanie sztywności kierownicy, oświetlenia kabiny oraz funkcji masażu fotela kierowcy, gdy jest dostępna.
Przycisk MULTI-SENSE na centralnej konsoli deski rozdzielczej zapewnia bezpośredni dostęp do pięciu różnych ustawień jazdy, które są wyświetlane na ekranie R-LINK 2: Neutral, Sport, Comfort, Perso i Eco.
To wzbogacone jest o wybór między pięcioma ambiancjami oświetlenia wewnętrznego: sepia, czerwona, niebieska, fioletowa i zielona. Wybrana ambiancja pokrywa konsolę centralną – a także przednie i tylne panele drzwi w wersjach wyższej – i pasuje do koloru wyświetlacza TFT na desce rozdzielczej oraz wyświetlacza multimedialnego w formacie portretowym.
Pełnokolorowy wyświetlacz head-up
Wysuwany wyświetlacz head-up w pełnym kolorze zwiększa komfort i bezpieczeństwo jazdy, ułatwiając korzystanie z systemów wspomagania jazdy (ADAS). Bez potrzeby odrywania oczu od drogi, ekran wyświetla wszystkie istotne informacje (aktualna prędkość, instrukcje nawigacyjne, systemy wspomagające jazdę), aby zapewnić zrelaksowane i bezproblemowe doświadczenie jazdy.
BOSE® Surround Sound
Nowy Scenic jest dostępny z dźwiękiem BOSE Surround Sound, innowacją, która początkowo występowała tylko w modelach Renault z wyższego segmentu, czyli nowym Espace i Talismanie. Po raz kolejny inżynierowie Renault i Bose ścisłe współpracowali, aby stworzyć dźwięk zaprojektowany specjalnie dla nowego Scenic’a dzięki optymalnemu rozmieszczeniu 11 głośników o wysokiej mocy: jeden głośnik centralny z przodu dla zapewnienia zrównoważonego dźwięku, dziesięć głośników wysokowydajnych rozmieszczonych po kabinie dla uzyskania klarownej, precyzyjnej jakości, oraz subwoofer zintegrowany w bagażniku, aby odtwarzać muzykę w całej jej głębi. Ta kombinacja pozwala wszystkim pasażerom pojazdu cieszyć się wyjątkowym, immersyjnym doświadczeniem dźwiękowym.
4CONTROL i MULTI-SENSE wprowadzają spersonalizowaną przyjemność z jazdy na nowy poziom
Renault jest pierwszym producentem masowym, który łączy spersonalizowaną przyjemność z jazdy z technologią czterech kół skrętnych.
System MULTI-SENSE koordynuje różne parametry, które przyczyniają się do przyjemności z jazdy i komfortu podróżowania, tak aby odpowiadały nastrojowi kierowcy/pasażerów. W połączeniu z technologią 4CONTROL Renault zapewnia bezkonkurencyjną zwrotność przy niskich prędkościach i doskonałe prowadzenie przy wyższych prędkościach.
Zasilanie hybrydowe dla najniższego zużycia paliwa w segmencie
Zbliżająca się premiera w 2016 roku elektrycznego napędu hybrydowego Hybrid Assist na silniku diesla widzi Renault dążącego do najniższego zużycia paliwa w segmencie C, odzyskując energię, która w przeciwnym razie zostałaby zmarnowana podczas zwalniania lub hamowania. Ta technologia nie wymaga akumulatora o wysokim napięciu, co doskonale wpisuje się w filozofię Renault dostarczania technologii jak najszerszemu gronu odbiorców w jak najniższej cenie.
Nowy Scenic: przyjazna użytkownikowi modularność dla zwiększonego komfortu podróży
W 1996 roku Renault Scenic stworzył segment kompaktowych minivanów dzięki nowemu układowi wnętrza i szeregu inteligentnych funkcji, które zapewniły kierowcom modułową kabinę i niespotykaną przestrzeń.
Zachowując tę samą filozofię, nowy Scenic jest wyposażony w system One Touch Folding, który sprawia, że składanie tylnych siedzeń do przodu w celu uzyskania płaskiej podłogi jest wyjątkowo proste. W międzyczasie, przesuwana konsola znajdująca się między przednimi siedzeniami umożliwia stworzenie atmosfery samochodu osobowego lub bardziej otwartego układu.
Nowy Renault Scenic: jeszcze więcej innowacji na rzecz bezpieczeństwa
Najnowsze modele Renault wyposażone są w kompleksowy zestaw systemów ostrzegania i ochrony pasażerów, zapewniających coraz wyższy poziom aktywnego bezpieczeństwa.
Nowy Scenic wprowadza trzy nowe systemy bezpieczeństwa do gamy Renault: Asystent Utrzymania Pasa, Aktywny System Hamowania Awaryjnego z Wykrywaniem Pieszych oraz Wykrywanie Zmęczenia.
R-link 2: duża, połączona centrala sterująca
R-LINK 2 nie tylko zdobi wnętrze modeli Renault, ale również odgrywa fundamentalną rolę w doświadczeniu jazdy i komforcie podróżowania pasażerów poprzez kontrolowanie kluczowych funkcji, takich jak multimedia, nawigacja, audio, telefon bezprzewodowy i systemy MULTI-SENSE, a także różne systemy wspomagania jazdy, podwozie 4CONTROL itd.
Wyświetlacz o przekątnej 7 cali w orientacji poziomej lub 8,7 cala w orientacji pionowej jest szczególnie przejrzysty i starannie zaprojektowany do użytku w samochodzie. Może przechowywać do sześciu różnych profili kierowców, co oznacza, że ulubione ustawienia komfortu i jazdy są w zasięgu jednego kliknięcia.