Francuski producent samochodów Renault zdecydował się zakończyć produkcję dwóch modeli, Laguny i Latitude, które niemal konkurowały o tych samych klientów, wprowadzając w 2016 roku serię Talisman.
Laguna była udanym modelem, ale Renault chciało zaistnieć na rynku premium. Dlatego wprowadzili model Talisman, który miał zaspokoić potrzeby zamożniejszych klientów, a jednocześnie zastąpić Lagunę. Model ten oparty był na platformie Renault-Nissan CMF-CD, która wykorzystywana była również w dużym MPV Espace. Renault obiecało używać tylko wysokiej jakości materiałów w Talismanie, a także dołożyć wszelkich starań, aby poprawić każdy detal w porównaniu zarówno do Laguny, jak i Latitude.
Wygląd zewnętrzny był dowodem pewności siebie, nadając dużemu samochodowi wrażenie wysokiej jakości, choć różnił się od tego, co oferowali inni europejscy producenci aut premium. Reflektory i światła dzienne (DRL) zostały estetycznie zintegrowane z przednim zderzakiem. Z tyłu pojazdu znalazły się te same „sygnaturowe światła” używane w modelu Megane Sedan.
Wewnątrz było sporo miejsca dla pasażerów z przodu oraz wyświetlacz TFT w desce rozdzielczej. System Renault R-Link 2 był dostępny z funkcjami łączności z Android Auto i Apple CarPlay. Jednak miejsca na tylnych siedzeniach było mniej, a co dziwne, brakowało jednego portu USB. Na szczęście znajdował się tam przynajmniej jeden gniazdo 12-woltowe. Poza tym wnętrze zostało starannie wykonane.
Renault zaprezentował nowego sedana klasy wyższej. Emanująca emocjami nazwa Talisman spełnia wszystkie oczekiwania klientów segmentu D, jednocześnie podnosząc komfort i przyjemność z jazdy na nowy poziom.
Renault Talisman wyróżnia się unikalnym połączeniem:
- Asertywna stylistyka: smukłe, eleganckie linie.
- Przytulne, przestronne wnętrze: wystarczająco dużo miejsca dla wszystkich pasażerów, a przednie siedzenia należą do najlepszych w klasie Talisman, oraz imponująco duży bagażnik (608 dm3 VDA).
- Innowacje zwiększające komfort: siedmiocalowy cyfrowy wyświetlacz na desce rozdzielczej, R-Link2 z 8,7-calowym ekranem, kolorowy wyświetlacz head-up, system BOSE® Surround Sound oraz parkowanie bez użycia rąk.
- Innowacje dla intensywnej przyjemności: technologia Multi-Sense, która dostosowuje nastrój do kierowcy. Talisman jest jedynym sedaniem segmentu D, które łączy czterokierunkowe sterowanie 4Control® z aktywnym tłumieniem, co zapewnia wyjątkowe właściwości jezdne, a także bezpieczne, dynamiczne i zwinne prowadzenie oraz doskonały komfort jazdy.
Wszystkie te innowacje sprawiają, że Talisman to sedan klasy wyższej, który przyciąga wzrok nie tylko swoimi liniami, ale także przyjemnością, którą oferuje zarówno kierowcom, jak i pasażerom.
Talisman został zbudowany zgodnie z najwyższymi standardami jakości, a każdy detal, w tym głębokość i połysk lakieru, został starannie dopracowany.
Niskie koszty eksploatacji, niskie zużycie paliwa oraz emisje CO2 także wpisują się w główne atuty Talisman.
Renault Talisman, wraz z wersją Estate – która ma te same cechy co sedan – ma odegrać aktywną rolę w odnowie i unowocześnieniu wysokiej klasy oferty Renault. Oba pojazdy będą produkowane w fabryce w Douai we Francji.
Po ujawnieniu mediom 6 lipca 2015 roku, Renault Talisman – obok wersji Estate – zostanie zaprezentowany na tegorocznym Międzynarodowym Salonie Samochodowym we Frankfurcie, który otworzy swoje podwoje dla publiczności 17 września. Talisman będzie dostępny w sprzedaży w Europie pod koniec 2015 roku.
Nazwa, która ucieleśnia mocne strony sedana Renault
Renault wybiera nazwy dla swoich modeli, które symbolizują ich design i osobowość we wszystkich rynkach, na których są sprzedawane.
Zgodnie z tą tradycją, Talisman otrzymał charyzmatyczną nazwę, która przywodzi na myśl zarówno ochronę, jak i siłę. Jednocześnie, Talisman to słowo łatwe do wymówienia i zrozumiałe na całym świecie.
Ta trzysylabowa nazwa płynnie i naturalnie brzmi, a jednocześnie podkreśla potężną osobowość modelu oraz energię, którą emanuje. Połączenie mocnych, sportowych linii modelu oraz innowacyjnych technologii wyraża ochronę i bezpieczeństwo.
Talisman oferuje intensywną przyjemność z prowadzenia, opartą na rzeczywistym doświadczeniu zmysłowym.
Podstawowe cechy sedana
Dla Talisman Renault zaprojektowano nadwozie w stylu trzech pudełek. Ułożenie sedana – z wyraźnym bagażnikiem – odzwierciedla powszechnie akceptowaną praktykę projektowania dla tego typu pojazdu, jednocześnie włączając w mix ciepłe i przyjazne DNA Renault.
Aby zreinterpretować zasady, projektanci Renault powrócili do podstaw, aby ustalić idealne proporcje i doskonałą równowagę między różnymi objętościami. Całkowita długość wynosząca 4,85 metra i szerokość 1,87 metra nadają Talismanowi hojne wymiary, które są korzystne dla przestrzeni wewnętrznej i podkreślają dostojny wygląd oczekiwany od samochodu tej klasy.
Projektanci i inżynierowie Renault ściśle współpracowali, aby utrzymać wysokość dachu na poziomie zaledwie 1,46 metra i kontrolować prześwit. Udało im się także osiągnąć idealny stosunek jedną trzecią / dwie trzecie między powierzchniami przeszklonymi a panelami nadwozia, a także rozstaw osi wynoszący 2,81 metra. Długi przód dodaje dynamiki sylwetce Talisman, a koła o dużej średnicy (do 19 cali) doskonale wpasowują się w wyrzeźbione nadkola.
Smukła stylistyka
Talisman emanuje siłą i zaufaniem od przodu dzięki swojemu charakterystycznemu chromowanemu grille, na którym znajduje się pionowy logo marki w kształcie diamentu. Nowy wizualny podpis Renault kontynuuje przez C-kształtne światła dzienne Talisman, które sięgają aż do zderzaka. W zależności od wersji, Talisman może być wyposażony w 100% „czyste” reflektory LED.
Profil boczny podkreślają dynamiczne kształty trzeciego okna bocznego, przywodząc na myśl luksusowe limuzyny i wizualną obietnicę przestronności wewnątrz. Użycie chromu podkreśla elegancję sylwetki Talisman, z paskiem biegnącym wokół okien bocznych oraz innym na wykończeniu, które łączy przednie skrzydło i drzwi. Ten strzałkowaty element wchodzi w interakcję z językiem projektowania samochodów sportowych, sugerując osiągi i efektywność aerodynamiczną.
Niski, szeroki tył zawiera charakterystyczne zespoły tylnych świateł, które rozszerzają się do wewnątrz w kierunku linii środkowej bagażnika. Ich wydłużony kształt podkreśla stabilność samochodu, zwracając uwagę na logo Renault. Oświetlenie 3D zapewnia Talismanowi potężny wizualny znak rozpoznawczy. Te światła są zawsze włączone – nawet w ciągu dnia – aby jeszcze bardziej wzmocnić ich wizualny wpływ.
Eleganckie kolory i felgi
Renault Talisman oferuje wybór dziesięciu kolorów nadwozia:
- Dziewięć wykończeń metalicznych: Perłowy Biały, Beżowy Wydma, Niebieski Kosmos, Brązowy Wizon, Szary Cassiopée, Szary Platine, Czarny Étoilé, Czerwony Carmin, Czarny Ametyst (wersje Initiale Paris).
- Jedno wykończenie niemetaliczne: Biały Lodowy.
Wszystkie opcje lakiernicze posiadają wysoką trwałość powłokę lakierniczą, co zwiększa połysk oraz odporność.
Pięć wzorów felg aluminiowych (w zależności od rynku): 16-calowe felgi Sequence, 17-calowe felgi Bayadere, 18-calowe felgi Erbé Grey diamond-effect Duetto, 19-calowe felgi Erbé Grey diamond-effect Alizarine i 19-calowe czarne felgi Initiale Paris diamond-effect.
Wnętrze łączące ciepło, czyste linie i jakość
Interpretując klasyczne elementy designu w celu odzwierciedlenia tematów stylistyki zewnętrznej, projektanci Renault stworzyli wnętrze, które jest przytulne i wysokiej jakości.
Wizualnie, kabina jest podzielona na trzy poziomy poziome, które służą do strukturyzacji przestrzeni wewnątrz pojazdu.
Obszary najbliższe pasażerom mają przyjemne, miękkie w dotyku wykończenie. Elementy znajdujące się dalej są celowo traktowane w „chłodniejszy” sposób pod względem kolorów i materiałów. Ten kontrast przyczynia się do wrażenia przestrzeni. Ostatecznie, połączenie szczególnych kolorów i różnych materiałów tworzy różne otoczenia wnętrza.
Wielką uwagę poświęcono ergonomii i designowi Talismanu, nawet w zakresie wykończenia i tapicerki jego komponentów wewnętrznych.
Wyrafinowanie wnętrza: przestronne wnętrze, przytulne siedzenia i najwyższy komfort
Talisman ma wiele atutów, które wspierają jego dążenie do stworzenia unikalnego wrażenia komfortu i wellbeingu dzięki przestronnemu, przytulnemu wnętrzu.
Talisman wyróżnia się wśród najlepszych samochodów w swojej klasie pod względem przestrzeni kabiny i ogólnej pojemności bagażowej.
Talisman został starannie zaprojektowany, aby zapewnić dobre samopoczucie kierowcy i pasażerom, a jego wnętrze należy do najbardziej przestronnych w swojej klasie, zwłaszcza w trzech obszarach:
- Miejsce na głowę z przodu i z tyłu: wysokość od siedziska do sufitu wynosi 902 mm z przodu i 855 mm z tyłu.
- Miejsce na łokcie z przodu.
- Miejsce na kolana z tyłu: 262 mm – jedno z najlepszych w segmencie Talismanu.
Szeroki centralny panel przyczynia się dodatkowo do wrażenia przestrzeni, ustawiając pasażerów z przodu na odpowiednią odległość od siebie. Sam panel jest przyjemny w dotyku i starannie wykończony.
Z ponad 25 litrami przestrzeni do przechowywania w kabinie, Talisman plasuje się w czołówce swojej klasy w tej kategorii, w tym:
- Obszerna skrytka na rękawiczki: 8 litrów,
- Schowki w drzwiach: 4,6 litra z przodu (mieszczą się w nim butelka 1,5-litrowa) i dwa litry z tyłu,
- Praktyczne uchwyty na kubki,
- Przestrzeń do przechowywania pod centralnym podłokietnikiem z chłodzoną komorą (wersje z automatyczną skrzynią biegów EDC) mogącą pomieścić półlitrową butelkę lub puszkę 33cl,
- Dedykowana tacka dla pasażera z przodu na telefon komórkowy lub klucze.
Tymczasem pojemność bagażnika wynosząca 608 dm3 (VDA) należy do największych w segmencie, co czyni go idealnym do użytku rodzinnego… i nie tylko, gdyż pomieści do czterech torb golfowych.
Osobiste powitanie i komfort
Gdy nosiciel karty zbliża się, włączają się dzienne światła, światła tylne i oświetlenie wnętrza, lusterka automobilowe się rozkładają, a światła LED oświetlają obszar wokół drzwi. Gdy kierowca otwiera drzwi, wita go animacja dźwiękowa i wizualna na wyświetlaczu. W międzyczasie, fotel automatycznie przesuwa się o 50 mm do tyłu (wersje z elektrycznymi fotelami), aby ułatwić wejście. Po zajęciu miejsca przez kierowcę, powraca do pierwotnej pozycji.
Oprócz tego osobistego powitania, szerokie przednie siedzenia Talismanu, zaprojektowane z myślą o fotelach klasy biznes w samolotach, łączą dwie ważne nowe cechy:
- Po raz pierwszy na świecie, oparcia przednich siedzeń zawierają technologię Cover Carving, polegającą na półsztywnym, odpornym, elastycznym i lekkim korpusie. Ta genialna innowacja Renault zapewnia projektantom dodatkową swobodę, podnosi wrażenie jakości, zwalnia przestrzeń (dodatkowe 3 cm miejsca na kolana z tyłu) i waży o 1 kg mniej niż konwencjonalny plastikowy korpus oparcia.
- Zintegrowana wentylacja dla większego komfortu w upalne dni.
Ponadto, przednie siedzenia Talismanu korzystają z:
- Obszerne wymiary i stylowy design,
- Do 10 możliwych ustawień (osiem elektrycznych, dwa ręczne),
- Czteropozycyjne elektryczne ustawienie lędźwi (wysokość/głębokość),
- Regulowane w sześciu kierunkach zagłówki w stylu lotniczym,
- Podgrzewane siedziska i oparcia,
- Funkcja masażu (regulowana intensywność: dwa programy/ pięć sekwencji),
- Zapamiętywanie ustawień dla maksymalnie sześciu indywidualnych profilów.
Niska pozycja siedziska zapewnia wygodne, dynamiczne wrażenia z jazdy, uwalniając przy tym odpowiednią przestrzeń nad głową.
Tylna kanapa mieszcząca trzy osoby jest wyposażona w piankę o zmiennej gęstości, aby zapewnić wygodę pasażerom z tyłu. Kanapa dzielona w proporcji 60/40 ma otwór do przewożenia nart. Dwa zewnętrzne siedzenia są wyposażone w obrotowy zagłówek, który można schować i obrócić, aby uwolnić pole widzenia kierowcy do tyłu.
Pięć atmosfer wnętrza
Renault Talisman oferuje wybór pięciu atmosfer wnętrza i wykończenia związanych z różnymi poziomami wyposażenia (atmosfery mogą się różnić w zależności od rynku).
Dostępne są trzy wykończenia wnętrza i pięć poziomów wyposażenia:
- LIFE: czarna deska rozdzielcza, skórzana kierownica i czarne siedzenia z materiału inspirowane męskim krawiectwem.
- ZEN: ta sama atmosfera co w wyposażeniu Life, ale z jaśniejszymi detalami.
- BUSINESS: ta sama atmosfera co w wyposażeniu Zen, ale z dodatkowymi funkcjami.
- INTENS: połączenie tkaniny/ półskórzane siedzenia, lub opcjonalne ciemno-brązowe lub czarne skórzane obicia Riviera oraz pasująca deska rozdzielcza. Brązowe szwy kontrastowe.
- INITIALE PARIS: czarna lub piaskowo-szara deska rozdzielcza z ciemnym węglowym lub srebrnym szwem, skórzana tapicerka Nappa w szarym gradiencie lub jednolitym czarnym kolorze oraz skórzana kierownica wykończona skórą Nappa.
Wersja Talisman w sygnaturze Initiale Paris
Podążając śladami modelu Clio i nowego Espace, Talisman to najnowszy model, który korzysta z poziomu wyposażenia Initiale Paris, który jest synonimem najwyższej jakości, jaką Renault ma do zaoferowania w zakresie komfortu i obsługi.
Ekskluzywne cechy stylizacji zewnętrznej
- Ekskluzywne metaliczne malowanie Améthyste Black, oprócz innych dostępnych kolorów,
- Specjalne 19-calowe felgi,
- Specjalne oznaczenia z przodu (pod logo Renault) i z tyłu zamiast znaku Talisman.
Staranna troska o komfort wnętrza
- Tapicerka Nappa pełnoziarnista w kolorze czarnym lub szarym gradiencie,
- Otulające „Relaksujące” zagłówki z przodu,
- Ekskluzywna skórzana kierownica wykończona skórą Nappa,
- Deska rozdzielcza z szwami kontrastowymi,
- Podgrzewane, masujące fotele z przodu z 10 ustawieniami (osiem z nich elektrycznych),
- Laminowane okna boczne dla lepszego komfortu akustycznego,
- Oznaczenia Initiale Paris wewnątrz na progach drzwi, wkładce kierownicy, górnej części oparcia przednich siedzeń (wytłoczone) oraz dekoracyjnym wykończeniu z tyłu zagłówków przednich siedzeń,
- Ekskluzywne dywaniki,
- Specjalna karta bezkluczykowa Initiale Paris,
- Lusterka samochodowe ustawiane w dół, gdy włączony jest bieg wsteczny.
Kompleksowa, przyjazna obsługa
- Dedykowane centrum obsługi zaprojektowane w celu zapewnienia konstruktywnych, dostosowanych odpowiedzi na zgłoszenia o pomoc i gotowe do umawiania wizyt w ciągu 24 godzin na jazdy próbne, serwis i pomoc w związku z usługami połączonymi,
- Dedykowany obszar w salonach,
- Unikalny zakres opcjonalnych usług mających na celu uproszczenie życia na pokładzie.
Kompleksowe, przyjazne doświadczenie multimedialne
Talisman jest wyposażony w trzy rodzaje sprzętu multimedialnego.
Podstawowy Talisman jest wyposażony w radio samochodowe z wyświetlaczem 4,2-calowym (11 cm). W zależności od rynku, to radio cyfrowe oferuje doskonałą jakość odbioru i dźwięk w jakości CD. Sygnal zwrotny również przesyła informacje w formacie tekstowym, takie jak opis aktualnie odtwarzanej muzyki, prognoza pogody i aktualności dotyczące ruchu drogowego itd.
W przypadku środkowych poziomów wyposażenia Talisman jest wyposażony w połączony multimedia tablet R-Link 2 z siedmiocalowym (18 cm) wyświetlaczem w formacie poziomym i systemem Bose Surround Sound.
W przypadku najwyższych poziomów wyposażenia Talisman jest wyposażony w R-Link 2, który posiada 8,7-calowy (22 cm) wyświetlacz w formacie pionowym.
R-Link 2, połączone centrum sterowania Talismanem
Wraz z funkcjami i ergonomią opracowanymi specjalnie do użytku w samochodzie, połączony tablet Renault R-Link 2 dostępny jest w wersji z siedmiocalowym wyświetlaczem poziomym lub 8,7-calowym wyświetlaczem pionowym. Ten ostatni to nowość w klasie Talismanu.
Nowoczesna technologia
W pełni zintegrowany, wrażliwy na dotyk pojemnościowy (pinch & zoom) wyświetlacz,
Przejrzyste, intuicyjne grafiki, starannie zaprojektowane do użytku w samochodzie.
Intuicyjny
- R-Link 2 działa jak osobisty tablet i ma te same właściwości dotykowe: powiększanie dwoma palcami, przewijanie stron, przeciąganie i upuszczanie…
- Realistyczny wyświetlacz nawigacji (3D przedstawienie budynków w wersji 8,7-calowej),
- R-Link 2 jest dostosowany do użytku w samochodzie, z poleceniami głosowymi (nawigacja, telefon, aplikacje i multimedia), wyświetlaniem wiadomości tekstowych i czytaniem na głos e-maili za pomocą aplikacji,
- Łączność Bluetooth® umożliwia rozmowy bez użycia rąk oraz bezprzewodowe przesyłanie muzyki,
- Ogromna liczba opcji połączeń i ładowania dostępnych dla wszystkich pasażerów.
Pod kontrolą
R-Link 2 nadzoruje systemy wspomagania prowadzenia pojazdu, a także wszystkie standardowe funkcje, takie jak nawigacja, audio i klimatyzacja. Funkcje wyświetlacza dotykowego uzupełnione są o przyciski skrótów, wielofunkcyjne pokrętło na konsoli centralnej oraz dodatkowe elementy sterujące na kierownicy.
Łatwe dostosowanie
- Najpopularniejsze i najczęściej używane funkcje są zawsze w zasięgu ręki, dzięki konfigurowalnej stronie głównej opartej na widgetach (ikonach).
- Kierowcy mogą także w łatwy sposób, jednym kliknięciem, znaleźć swoje wcześniej wybrane ustawienia jazdy i preferencje dotyczące atmosfery wewnętrznej po zapisaniu poniższych preferencji w spersonalizowanym profilu:
- Język,
- Pozycja siedzenia (w tym szybkość i intensywność masaży) oraz pozycja lusterka,
- Wyświetlacz head-up (wysokość, jasność, tłumienie),
- Ulubione stacje radiowe,
- Destynacje w systemie nawigacyjnym,
- Atmosfera oświetlenia (kolor, intensywność, kontrast),
- Konfigurowalne tryby Multi-Sense.
Możliwe jest zapisanie do sześciu różnych profili, a kierowcy mogą również ustawić swój profil jako prywatny – co jest szczególnie doceniane, gdy dzielą kierownicę z innymi użytkownikami.
Połączony
Dzięki swojemu sklepowi R-Link, Renault oferuje kompleksowy katalog aplikacji opracowanych specjalnie do użytku w samochodzie, w tym: alerty Coyote®, trzy aplikacje Michelin (Hotele, Restauracje i Podróże), ceny paliw oraz czytanie na głos e-maili.
Talisman korzysta z inżynierskiego systemu dźwięku BOSE® Surround Sound
Talisman zabiera swoich pasażerów w podróż do serca koncertu muzycznego dzięki swojemu systemowi Bose® Surround Sound. Jakość dźwięku sprawia, że kierowca i pasażerowie całkowicie zanurzają się w otaczającym ich doświadczeniu dźwiękowym, słysząc i doceniając każdą nutę, a nawet każdy oddech, jakby artyści byli na pokładzie.
Bose i Renault połączyli swoje doświadczenia i współpracowali ze sobą już na bardzo wczesnym etapie rozwoju pojazdu, aby stworzyć system audio szyty na miarę dla Talismanu.
Surround Sound: immersyjne doświadczenie; kierowca i pasażerowie są otoczeni bogatym, doskonale zrównoważonym dźwiękiem, niezależnie od miejsca, w którym siedzą w pojeździe.
Trzynaście głośników wysokiej wydajności, w tym dwa subwoofery, generujące szeroką i otaczającą jakość dźwięku przypominającą „na żywo” występ.
Technologia Centerpoint® 2: ekskluzywny algorytm Bose przekształca sygnał ze źródeł stereo w sygnał wielokanałowy, aby stworzyć dźwięk przestrzenny.
Procesor sygnałowy Bose®: dostosowana equalizacja, uwzględniająca akustyczne właściwości Talismanu, aby doskonale przekazać każdy niuans muzyki.
Kompleksowa gama systemów wsparcia kierowcy (ADAS)
- Aby uspokoić: adaptacyjny tempomat, awaryjne aktywne hamowanie.
- Aby ostrzec: ostrzeżenie o przekroczeniu linii, ostrzeżenie o bezpiecznej odległości, rozpoznawanie znaków drogowych z ostrzeżeniem o nadmiernej prędkości, ostrzeżenie o martwym polu.
- Aby pomóc: kamera do parkowania, automatyczne włączanie i wyłączanie świateł, wyświetlacz danych head-up, elektroniczna hamulec ręczny, bagażnik bez użycia rąk, kamera do parkowania oraz asystent parkowania bez użycia rąk.
Obietnica intensywnej przyjemności z jazdy dzięki technologii Multi-Sense
Przyjemność z jazdy to jedna z kluczowych cech oczekiwanych od dużego sedana rodzinnego. Dzięki niskiej sylwetce, z niskim środkiem ciężkości i pozycją jazdy blisko drogi, Talisman został stworzony, aby dostarczać prawdziwej przyjemności z jazdy. Kontynuując ducha, który przewodził projektowi nowego Espace, Renault wykorzystało swoją wiedzę z zakresu konstrukcji nadwozia i silników, aby wyposażyć Talisman w technologie i innowacje, które wyróżniają go w swojej klasie.
Unikalne połączenie technologii 4Control i aktywnego tłumienia
Po raz kolejny Renault wyróżnia się swoim innowacyjnym podejściem, łącząc system 4Control z elektroniczną kontrolą tłumienia w sposób, który nigdy wcześniej nie był widziany w rodzinnych sedanach. To unikalne połączenie odpowiada za generowanie przyjemności z jazdy, komfortu i bezpieczeństwa. W mieście, podwozie 4Control – prawdziwa specjalność Renault – zapewnia, że rozmiar Talismanu szybko zostaje zapomniany, nadając mu niezwykłą zwinność. Na otwartej drodze, stabilność zakrętów Talismanu oraz bezpieczeństwo w sytuacjach awaryjnych umieszczają nową limuzynę Renault w klasie dla siebie.
Personalizowane doświadczenie prowadzenia dzięki technologii Multi-Sense
Tak jak nowy Espace, Talisman jest wyposażony w technologię Multi-Sense. Jego architektura sedana pozwala w pełni wykorzystać korzyści tej innowacji Renault, która ma znaczenie dla przyjemności z jazdy. Multi-Sense kontroluje i koordynuje różne technologie w Talismanie, aby stworzyć immersyjne doświadczenie prowadzenia. Odpowiada za działanie systemu 4Control, aktywne tłumienie, kierowanie, silnik i automatyczną skrzynię EDC. Obsługuje także instrumenty, dźwięk silnika i oświetlenie otoczenia.
Dzięki temu genialnemu systemowi, Talisman oferuje dostęp do pożądanego nastroju pasażerów w postaci czterech wstępnie zaprogramowanych ustawień: Komfort, Sport, Ekologia i Neutralny, plus w pełni konfigurowalny tryb Perso. To tak, jakby kierowca korzystał z kilku samochodów w jednym.
Każde z tych wyraźnych ustawień tworzy i koordynuje specyficzną emocję jazdy poprzez dostosowanie:
- Reakcja silnika,
- Kalibracja zmiany biegów automatycznej skrzyni EDC,
- Stopień wysiłku wymagany do skręcenia kierownicą,
- Ustawienia aktywnego tłumienia,
- Konfiguracja systemu 4Control.
W międzyczasie, otoczenie w samochodzie jest harmonizowane poprzez dostosowanie:
- Koloru oświetlenia otoczenia do wymaganego nastroju (zielony, niebieski, sepia, czerwony lub fioletowy),
- Prezentacji i koloru informacji wyświetlanych przez instrumenty,
- Dźwięku silnika,
- Fotel kierowcy z funkcją masażu, aktywowany w trybie Komfort,
- Wydajności systemu klimatyzacji w trybie Ekologia.
Te tryby i różne ustawienia są obsługiwane:
- Przez R-Link 2, dzięki starannie zaprojektowanym i przejrzystym menu oferującym intuicyjny dostęp do wszystkich korzyści systemu Multi-Sense Renault
- Za pomocą wielofunkcyjnego pokrętła na konsoli centralnej
- Za pomocą przycisku „skrót”
Na drodze Talisman wprowadza innowacje i obiecuje wstrząsnąć klasą rodzinnych sedanów swoimi doznaniami z jazdy oraz całkowicie spersonalizowanym doświadczeniem wnętrza.
Talisman jest wyposażony w innowację, która nadaje mu podwójną osobowość: przycisk „skrót”, który umożliwia kierowcy przełączenie się w zaledwie dwa kliknięcia z trybu Komfort do trybu Sport i odwrotnie. Ostry tryb Sport zapewnia wzmocniony duch jazdy i dynamikę, natomiast opcja Komfort eliminuje stres związany z dłuższymi podróżami. Kierowcy mogą łatwo uzyskać dostęp do swoich dwóch ulubionych ustawień i przełączać się między nimi, nie odrywając wzroku od drogi.
Dzięki technologii Multi-Sense Renault, Talisman daje kierowcom wrażenie korzystania z kilku samochodów w jednym.
Zarządzana waga i efektywne jednostki napędowe
Talisman jest napędzany wydajnymi, wysokowydajnymi jednostkami silnikowymi o małej pojemności. Szeroka gama jednostek napędowych Talisman obejmuje silnik benzynowy Energy TCe 200 oraz silniki diesla Energy dCi 160 i Energy dCi 130, które również mogą być stosowane w nowym Espace. Co więcej, jednostki te osiągają jeszcze lepsze wyniki w Talismanie, który jest o około 200 kg lżejszy od dużego crossovera Renault, podczas gdy nowy sedan ma niski współczynnik oporu powietrza Cd wynoszący 0,27.
Wszystkie silniki Talismanu korzystają z wiedzy i doświadczenia Renault jako producenta silników, które zostało wypracowane podczas udziału marki w motorsporcie, a szczególnie w Formule 1.
Dzięki nowoczesnym technologiom, takim jak bezpośredni wtrysk paliwa i stalowe tłoki, silniki Talismanu oferują zarówno doskonałe doznania z jazdy, jak i niskie zużycie paliwa. Te drobno wytwarzane jednostki napędowe noszą etykietę „Energy” dzięki zastosowaniu jednego lub dwóch turbosprężarek, technologii Stop&Start oraz odzyskiwaniu energii podczas hamowania.
Wszystkie silniki diesla Talismanu są wyposażone w pułapki NOx i filtr cząstek stałych. Ich technologia LNT (Lean NOx Trap) ma tę zaletę, że nie wymaga konserwacji.
Przyjemność z jazdy, od 95g CO2 na km
Renault nieustannie pracuje nad poprawą efektywności swoich silników benzynowych i diesla, nieustannie podnosząc ich osiągi i cechy jazdy, jednocześnie redukując zużycie paliwa i emisje CO2. Te nieprzerwane badania i ciągłe dążenie do postępu nadają konwencjonalnym jednostkom napędowym Renault poziom efektywności, który kilka lat temu trudno byłoby sobie wyobrazić.
Jednostka 110 KM Energy dCi oferuje niezwykłe wrażenia jezdne pod maską Talismanu. Emisja wynosi zaledwie 95 g/km CO2, co kwalifikuje go do tytułu jednego z najefektywniejszych pojazdów w swoim segmencie. Wydajność ta wystarcza, aby uzyskać najnowszy znak ECO2. Od 30 czerwca, etykieta ECO2 Renault została zastosowana do najbardziej ekonomicznych silników w każdej gamie modelowej. Ta ewolucja podkreśla również korzystne położenie wersji ECO2 marki w stosunku do ich bezpośrednich rywali.
Renault kontynuuje ofensywę w zakresie modernizacji swojego asortymentu
Tak jak nowy Espace, Talisman to skondensowanie fundamentów, do których Renault dodało sensualną stylistykę oraz starannie zaprojektowane, komfortowe i przestronne wnętrze. Wyposażony w nowoczesne innowacje (podwozie 4Control, aktywne tłumienie, technologia Multi-Sense, R-Link2, Bose Surround Sound itp.), nowy Talisman ma na celu zwiększenie komfortu podróży i przyjemności zarówno dla kierowcy, jak i pasażerów. Ale najlepsze od Renault musi być również przystępne, więc Talisman został zaprojektowany tak, aby był jednym z najbardziej konkurencyjnych modeli w swojej klasie pod względem kosztów posiadania i eksploatacji.
Jakość na każdym froncie
Projektanci, inżynierowie i pracownicy odpowiedzialni za produkcję Talismanu zwracali szczególną uwagę na osiągnięcie najwyższego poziomu jakości w każdej dziedzinie:
- Podczas fazy projektowania: Talisman korzysta z architektury CMF, która korzysta z modularnego designu i użycia sprawdzonych, ustandaryzowanych komponentów.
- Podczas testowania: Oprócz normalnego programu testów, Renault także poddało Talisman testom trwałości estetycznej i drogowej w różnych sprawdzianach. Te bezkompromisowe testy trwające całą dobę odtwarzały najbardziej rygorystyczne traktowanie, jakim samochód mógłby być poddany w trakcie swojej eksploatacji i są równoważne kilku latom intensywnego użytkowania. Przeprowadzono je w połączeniu z jazdami próbnymi w ekstremalnych warunkach ruchu oraz klimatu, na istniejących drogach i na torach testowych Renault-Nissan Alliance.
- Podczas produkcji: Talisman jest produkowany w zakładzie Renault w Douai, który został przekształcony i unowocześniony, z znacznymi inwestycjami w zasoby ludzkie i materialne. Ta fabryka produkuje teraz modele Renault klasy premium i ma na celu osiągnięcie najlepszych standardów jakości.
- Podczas wprowadzenia: W kwestii relacji, jakie ma z klientami, Renault dąży do prawdziwej doskonałości w wszystkich decydujących momentach ich podróży, od strony internetowej marki oraz dedykowanej aplikacji MyRenault, po usługi świadczone w salonach (nowy koncept salonu Renault Store – już 1,300 działających na całym świecie) i inne punkty kontaktowe.
Skupienie na jakości wykończenia lakieru Talismanu: proces mający na celu przyciągnięcie klientów
Wykończenie samochodu jest kluczowym parametrem w zakresie postrzegania jakości zewnętrznej przez klientów. Od etapu surowego metalu do ostatecznego połysku, osiągnięcie doskonałego wyniku jest procesem, który można podzielić na cztery kroki.
’Kąpiel’ i 'Peeling’
Zmontowane nadwozia są czyszczone i odtłuszczane przez spryskiwanie i zanurzenie. Nałożona zostaje kataforetyczna ochrona antykorozyjna poprzez elektroplating.
’Obróbka’
Talisman następnie zostaje uszczelniony dzięki nałożeniu uszczelniaczy. Spryskiwana jest również powłoka bitumiczna na częściach nadwozia, gdzie dźwięk może rezonować, aby zoptymalizować izolację akustyczną. Pod spodem nadwozia nakładana jest odporna na odskoki plastikowa ochrona przed kamieniami. Widoczne spoiny są pokrywane fillerem wykończeniowym, a otwory centrowe paneli są uszczelniane. Na końcu, ciepla wosk do 80°C jest wstrzykiwana do komór podwozia, aby zapewnić 12-letnią gwarancję na odporność na korozję.
’Jednolita cera’
Podkład zapewnia, że lakier jest nałożony efektywnie. Jego zdolność kryjąca pozwala na wyeliminowanie nierówności powierzchni nadwozia oraz unikanie efektu pomarańczowej skórki. Dostępne są trzy odcienie podkładu (biały, jasny lub ciemny) w zależności od ostatecznego koloru lakieru, który ma być nałożony. Zapewnia to, że kolor jest jednolity w przypadku odprysku kamienia. Po nałożeniu uszczelniaczy i podkładu, kolejnym etapem jest piec lakierniczy.
’Blush’
Talisman następnie przechodzi do innej hali, gdzie jest czyszczony piórami ptaków emu. Pióra emu składają się z mikrofibry, która jest niezrównanym środkiem do usuwania kurzu z powierzchni nadwozia. Nałożone są dwie powłoki lakiernicze przy użyciu procesu dzwonowego, który został wprowadzony do produkcji modeli klasy premium w zakładzie Douai. Zautomatyzowane turbiny są wyposażone w naczynia w kształcie misek, które są wypełnione dokładną ilością lakieru potrzebnego do jednego pokrycia. Rotują z prędkością 55,000 obr/min, aby rozbić lakier na bardzo małe krople, które są jonizowane ładunkiem elektrycznym o napięciu 90,000 woltów i następnie rozpylane na samochód, który stoi na anodach. W ten sposób lakier jest elektrostatycznie natryskiwany bez strat. Metaliczne i perłowe wykończenia uzyskuje się przez dodanie miki, aluminium lub perły do lakieru. Nakładana jest następnie wysoka trwała lakier, aby zapewnić wykończenie o wysokiej odporności na połysk o odporności na UV i zarysowania.
Nowa aplikacja dla architektury Common Module Family (CMF)
Projekt Common Module Family (CMF) opiera się na zasadzie użycia wspólnej architektury dla kilku rodzin pojazdów w ramach Alliance, obejmujących różne segmenty gamy. Kluczowe jest wykorzystanie dużych modułów, które stanowią różne części pojazdu: przednie i tylne ramy, kokpit, komora silnikowa, architektura elektryczna i elektronika. Dostępne są dwie lub trzy wersje tych modułów, ale wszystkie mają tę samą standardową architekturę komponentów. Można je w konsekwencji łączyć w celu produkcji sedana, SUV-a lub modelu sportowego, w zależności od potrzeb.
Architektury CMF i duże moduły pozwolą Alliance w pełni korzystać z oszczędności skali, których wszyscy producenci dążą do osiągnięcia.