RENAULT Talisman 2019-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

RENAULT Talisman 2019-Present

Przejdź do galerii zdjęćRENAULT Talisman 2019-Present

Francuski producent Renault nie ustaje w próbach powrotu na rynek luksusowych samochodów. Po dwóch nieudanych próbach z modelami VelSatis w 2001 roku i Latitude w 2010 roku, w 2015 roku Francuzi wprowadzili model Talisman, a w 2020 roku zaprezentowali jego odświeżoną wersję. Może tym razem się uda.

Samochód o długości niemal 5 metrów (15,9 stopy) dostępny jest jedynie w wersji z napędem na przednie koła, a jego silniki mają moc w przedziale od 120 KM do 225 KM, zarówno w wersji turbodiesel, jak i benzynowej. W większości wersji Talisman oferuje 6-biegową skrzynię manualną, ale w zależności od silnika może być również wyposażony w 7-biegową automatyczną skrzynię dwusprzęgłową lub skrzynię CVT.

W odświeżonym modelu znalazł się nowy silnik o pojemności 1,33 litra, który występuje także w takich samochodach jak Mercedes-Benz Klasa A, oferujący 160 KM w Renault. Najwyższą wersją w Talismanie jest nowy silnik benzynowy o pojemności 1,8 litra, doładowany i z bezpośrednim wtryskiem, który rozwija moc 225 KM. Jest on połączony z 7-biegową automatyczną skrzynią EDC z podwójnym sprzęgłem.

W ofercie silnikowej znajduje się nowy silnik diesla Blue dCi o pojemności 1,7 litra, dostępny w wariantach 120 KM oraz 150 KM, z 6-biegową skrzynią manualną. W asortymencie znajduje się również silnik Blue dCi o pojemności 2 litrów, dostępny w wersjach 160 KM lub 200 KM, współpracujący z 6-biegową skrzynią dwusprzęgłową.

Zaktualizowany system multimedialny o nazwie EASY-LINK ma ekran o przekątnej 9,3″ w pionowej konfiguracji i obejmuje cyfrowe radio DAB, multimedia oraz system telefoniczny kompatybilny z Android Auto i Apple CarPlay.

 Od momentu wprowadzenia na rynek, osoby nabywające model Renault Talisman kierowały się przede wszystkim jego designem. Najnowsze modyfikacje w Nowym Talismanie mają na celu jedynie wzmocnienie jego stylu i atrakcyjności.

Przód samochodu został bardziej dopracowany, z nową atrapą chłodnicy, która teraz ma poprzeczne chromowane elementy oraz zmodyfikowany profil zderzaka. Cała gama Nowego Renault Talisman wyposażona jest w pełne oświetlenie LED. Adaptacyjne reflektory są wyposażone w technologię LED MATRIX oraz dynamiczne kierunkowskazy. Elegancki wygląd podkreślają światła w kształcie litery C, charakterystyczne dla modelu Renault.

Z tyłu, czysty i wyrafinowany styl Nowego Renault Talisman wzmacniają pełne światła LED, które są otoczone chromowanymi akcentami i mają dynamiczne kierunkowskazy. Antena rekinowa zamontowana z tyłu poprawia jakość systemu multimedialnego Nowego Talisman oraz nadaje mu sportowy wygląd.

Gama Nowego Renault Talisman oferuje także nową paletę unikalnych kolorów, w tym Szary Bałtycki, Czerwony Vintage i Szary Wysoki. Nowe felgi dopełniają ostatnich zmian – Pierre (17″), Stellar (18″) i Sato (19″).

Gdy kierowca zbliża się do pojazdu, uruchamiana jest sekwencja oświetlenia, obejmująca reflektory i podświetlenie klamki; po wejściu kierowcy do środka, włączają się również światła wewnętrzne.

Starannie zaprojektowane wnętrze

Przy projektowaniu wnętrza Nowego Talisman kierowano się wielką starannością, zwracając uwagę na najdrobniejsze szczegóły. Nowa chromowana listwa podkreśla kształt konsoli centralnej, która teraz ma podświetlenie nastrojowe, natomiast nowa wykończenie z cerusowanego drewna na desce rozdzielczej i drzwiach dodaje elegancji edycji INITIALE PARIS. Dla bardziej spersonalizowanego wnętrza, kierowcy i pasażerowie mogą teraz wybierać spośród 8 predefiniowanych trybów podświetlenia nastrojowego za pomocą ustawień MULTI-SENSE.

Deska rozdzielcza w Nowym Talismanie jest bardziej przyjazna dla oka dzięki regulowanemu ekranowi o przekątnej 10,2″, który jest standardem już w pakiecie Intens. Ustawienia MULTI-SENSE umożliwiają pełną personalizację z wyświetlaniem nawigacji GPS dla unikalnych wrażeń z jazdy.

Nowy Renault Talisman jest bardziej komfortowy i ergonomiczny niż kiedykolwiek wcześniej, wyposażony w lusterko wsteczne bezramkowe, elektrochromatyczne, oraz większe uchwyty na kubki, które mają teraz chromowane akcenty i podświetlenie. Do konsoli centralnej dodano również bezprzewodową ładowarkę do telefonu, a pokrętła wentylacji mają teraz wyświetlacz cyfrowy do regulacji temperatury. Na koniec, nowy przycisk 'Auto-Hold’ utrzymuje pojazd w bezruchu, gdy hamulec ręczny nie jest włączony. Tempomat znajduje się teraz na kierownicy dla większej wygody użytkowania.

Nowy Talisman stawia na komfort i styl. Podstawowy pakiet wyposażenia obejmuje nową tapicerkę, a skórzana tapicerka jest już dostępna jako opcja w drugim pakiecie 'Intens’. Skóra Riviera oferowana jest w trzech kolorach: Jasny Piasek-Szary, Castenyera Brązowy i Czarny Tytanowy. W wersji INITIALE PARIS klienci mają wybór między dwoma typami ekskluzywnej tapicerki ze skóry Nappa w kolorze Czarnym Tytanowym lub Jasnym Piaskowym z nowymi przeszyciami w kolorze Koniakowym. Na koniec, od pakietu Intens klienci mogą wybierać między czarnymi lub jasnoszarymi paletami kolorów wnętrza.

Nowa technologiczna innowacja dla większego komfortu i bezpieczeństwa

Nowy Talisman jest wyposażony w najnowsze osiągnięcia technologiczne Renault, zapewniając prawdziwe pierwszorzędne doświadczenie.

Większy komfort i bezpieczeństwo podczas jazdy w nocy

Po Nowym Espace, Nowy Talisman to drugi model Renault, który jest wyposażony w technologię LED MATRIX Vision. Inteligentny adaptacyjny system oświetlenia poprawia bezpieczeństwo, przewyższając tradycyjne systemy LED; w porównaniu do starszych modeli zapewnia 50% więcej światła oraz zasięg widoczności wynoszący 220 m w porównaniu do wcześniejszych 175 m. Wiązka światła nieustannie dostosowuje się do warunków drogowych i innych uczestników ruchu, co zapewnia większy spokój za kierownicą.

Jazda jest bardziej połączona niż kiedykolwiek wcześniej

Nowy Talisman oferuje ekosystem Renault EASY CONNECT, który łączy szereg aplikacji, takich jak MY Renault, nowy system multimedialny Renault EASY LINK oraz inne usługi połączone, takie jak automatyczne aktualizacje i zdalna kontrola pojazdu.

System multimedialny Renault EASY LINK oferuje przyjazny i konfigurowalny interfejs. Ekran o przekątnej 9,3″ w układzie pionowym nadaje nowoczesny charakter wnętrzu. Renault EASY LINK zawiera cyfrowe radio DAB, multimedia oraz system telefoniczny kompatybilny z Android Auto i Apple CarPlay, a także system nawigacji satelitarnej z wyszukiwaniem adresów w Google, cenami paliw i informacjami o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym. System Renault EASY LINK z ekranem 7″ i kompatybilnością z Android Auto lub Apple CarPlay jest standardem fabrycznym w podstawowym pakiecie Zen.

13 głośników audio premium Bose® w wersji INITIALE PARIS zostały również zmodernizowane, aby zapewnić bardziej immersyjne doświadczenie audio dzięki pięciu predefiniowanym trybom.

Bezpieczniejszy na drodze

Nowy Renault Talisman został wzbogacony o nowoczesne systemy asysty kierowcy (ADAS) z oceną autonomicznego prowadzenia na poziomie L2.

System Highway & Traffic Jam Companion łączy adaptacyjną kontrolę prędkości z asystentem utrzymania pasa, który działa nawet przy pokonywaniu zakrętów. Funkcja ta reguluje prędkość od 0 do 160 km/h, utrzymując bezpieczną odległość od pojazdów z przodu. System może automatycznie zatrzymać i uruchomić samochód w ciągu trzech sekund bez potrzeby dział oraz kierowcy.

System aktywnego hamowania awaryjnego (AEBS) teraz uwzględnia również pieszych i rowerzystów.

Oprócz tych niedawnych dodatków, gama Nowego Talisman wciąż oferuje technologie asysty kierowcy, aby zapewnić bezpieczniejszą i bardziej komfortową jazdę, takie jak ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu, asystent utrzymania pasa, wykrywanie senności kierowcy, ostrzeżenie o martwym polu, które teraz korzysta z dwóch czujników radarowych umieszczonych po obu stronach tyłu pojazdu, oraz ostrzeżenie o ruchu wstecznym.

Bardziej responsywny i wygodny

Nowy Renault Talisman to jedyny pojazd w swojej kategorii, który jest wyposażony w ramę 4CONTROL (fabryczny standard w INITIALE PARIS). System czterokierunkowego kierowania 4CONTROL jest zawsze aktywowany i automatycznie kontroluje oba kierunki kierownicy tylnej osi. Rama 4CONTROL zapewnia Nowemu Talismanowi wyjątkową precyzję jazdy dla pojazdu tej wielkości i oferuje kierowcom płynne doświadczenie jazdy w mieście.

Rama 4CONTROL w Nowym Renault Talisman jest połączona z regulowanym tłumieniem, aby zapewnić optymalną stabilność i komfort poprzez ciągłe dostosowywanie reaktywności amortyzatorów. System został zoptymalizowany pod kątem większej efektywności i lepszej stabilności nadwozia podczas pokonywania przeszkód.

Nowoczesne silniki

Nowy Talisman jest wyposażony w najnowsze silniki benzynowe i diesla zgodne z normami WLTP, które są bardziej czyste i efektywne. Oba silniki są przyjazne dla środowiska; silnik benzynowy TCe został wyposażony w filtr cząsteczkowy, podczas gdy silnik diesla Blue dCi posiada technologię SCR (selektywna redukcja katalityczna) oraz system wtrysku AdBlue® w celu redukcji emisji NOx.

TCe 160 EDC FAP

Nowością w gamie Talisman jest silnik benzynowy TCe 160 EDC FAP, czterocylindrowy silnik z bezpośrednim wtryskiem o pojemności 1,3 litra. Oferuje moc 160 KM i moment obrotowy 270 Nm przy 1800 obr./min. Jest wyposażony w automatyczną skrzynię biegów EDC z podwójnym sprzęgłem i siedmioma przełożeniami. Cichy i zwrotny, silnik jest oszczędny (6,2 l/100 km), generując jedynie 140 g/km emisji CO2 w cyklu WLTP. To interesująca alternatywa dla pojazdów Diesla jako samochód służbowy/flotowy.

TCe 225 EDC FAP

TCe 225 EDC FAP to propozycja dla bardziej wymagających klientów poszukujących większej mocy. Czterocylindrowy silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem o pojemności 1,8 litra jest wyposażony w turbosprężarkę podwójnego spirala oraz system zmiennego rozrządu z trzema pozycjami, generując 225 KM. W połączeniu z automatyczną skrzynią biegów EDC z podwójnym sprzęgłem, moment obrotowy wynoszący 300 Nm jest dostępny od 2000 obr./min, co zapewnia zarówno znakomite osiągi, jak i prawdziwie przyjemne doznania z jazdy. Przy zużyciu paliwa wynoszącym 7,4 l/100 km w trybie mieszanym, emisja CO2 wynosi 166 g/km.

Blue dCi 120 & 150 BVM6 oraz Blue dCi 160 & 200 EDC

1.3L TCe EDC FAP 7AT (160 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Moc117.7 Kw @ - Rpm
160 Hp @ - Rpm
158 Bhp @ - Rpm
Moment obrotowy199 Lb-Ft @ 1800 Rpm
270 Nm @ 1800 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów7-Automatyczna Speed Dual Clutch Edc
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/55 R17
Długość190.9 In (4849 Mm)
Szerokość73.6 In (1869 Mm)
Wysokość69 In (1753 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.5/63.3 In (1
Rozstaw osi110.6 In (2809 Mm)
Prześwit5.7 In (145 Mm)
Pojemność bagażnika18.2 Cuft (515 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Średnie spalanie37.9 Mpg Us (6.2 L/100Km)
Emisja CO2 (Średnie spalanie)140 G/Km

1.8L TCe EDC FAP 7AT (225 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Moc165.5 Kw @ - Rpm
225 Hp @ - Rpm
222 Bhp @ - Rpm
Moment obrotowy221 Lb-Ft @ 2000 Rpm
300 Nm @ 2000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów7-Automatyczna Speed Dual Clutch Edc
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/55 R17
Długość190.9 In (4849 Mm)
Szerokość73.6 In (1869 Mm)
Wysokość69 In (1753 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.5/63.3 In (1
Rozstaw osi110.6 In (2809 Mm)
Prześwit5.7 In (145 Mm)
Pojemność bagażnika18.2 Cuft (515 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Średnie spalanie31.8 Mpg Us (7.4 L/100Km)
Emisja CO2 (Średnie spalanie)166 G/Km

1.7L BluedCi 6MT (120 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Moc88.3 Kw @ - Rpm
120 Hp @ - Rpm
118 Bhp @ - Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/55 R17
Długość190.9 In (4849 Mm)
Szerokość773.6 In (19649 Mm)
Wysokość69 In (1753 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.5/63.3 In (1
Rozstaw osi110.6 In (2809 Mm)
Prześwit5.7 In (145 Mm)
Pojemność bagażnika18.2 Cuft (515 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Średnie spalanie48 Mpg Us (4.9 L/100Km)
Emisja CO2 (Średnie spalanie)128 G/Km

1.7L BluedCi 6MT (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Moc110.3 Kw @ - Rpm
150 Hp @ - Rpm
148 Bhp @ - Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/55 R17
Długość190.9 In (4849 Mm)
Szerokość73.6 In (1869 Mm)
Wysokość69 In (1753 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.5/63.3 In (1
Rozstaw osi110.6 In (2809 Mm)
Prześwit5.7 In (145 Mm)
Pojemność bagażnika18.2 Cuft (515 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Średnie spalanie48 Mpg Us (4.9 L/100Km)
Emisja CO2 (Średnie spalanie)128 G/Km

2.0L BluedCi 6AT (160 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Moc117.7 Kw @ - Rpm
160 Hp @ - Rpm
158 Bhp @ - Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna Edc
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/55 R17
Długość190.9 In (4849 Mm)
Szerokość73.6 In (1869 Mm)
Wysokość69 In (1753 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.5/63.3 In (1
Rozstaw osi110.6 In (2809 Mm)
Prześwit5.7 In (145 Mm)
Pojemność bagażnika18.2 Cuft (515 L)
Aerodynamika (Cd)0.27

2.0L BluedCi 6AT (200 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Moc147.1 Kw @ - Rpm
200 Hp @ - Rpm
197 Bhp @ - Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna Edc
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/55 R17
Długość190.9 In (4849 Mm)
Szerokość73.6 In (1869 Mm)
Wysokość69 In (1753 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.5/63.3 In (1
Rozstaw osi110.6 In (2809 Mm)
Prześwit5.7 In (145 Mm)
Pojemność bagażnika18.2 Cuft (515 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Średnie spalanie42 Mpg Us (5.6 L/100Km)
Emisja CO2 (Średnie spalanie)146 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.