Druga generacja Renault Twingo zadebiutowała na rynku w 2007 roku, oferując dobre rozwiązanie dla miejskiej mobilności w przystępnej cenie, w czasach, gdy rynek motoryzacyjny znajdował się w trudnej sytuacji.
Podczas gdy pierwsza generacja zyskała sławę dzięki reklamie z dwoma zapaśnikami sumo siedzącymi w samochodzie z opuszczonym dachem, druga generacja nie miała tej opcji. Zamiast tego była dobrze wyposażona i oferowała lepszy pakiet bezpieczeństwa.
Wygląd samochodu zyskał na atrakcyjności dzięki dodaniu dwóch świateł przeciwmgielnych zamontowanych na przednim zderzaku, które współgrały z cofniętymi głównymi reflektorami. Krótka maska przechodziła w krótką szybę, co nadawało autu zgrabny wygląd. Cały samochód był krótki, a jego płaskie tylne drzwi przypominały, że ktoś obciął jego koniec. Ale to był zamysł: krótki samochód do miasta z doskonałą widocznością z tyłu, co ułatwiało parkowanie.
Wnętrze modelu Twingo z 2007 roku podtrzymywało pomysł swojego poprzednika, oferując przesuwane tylne siedzenia. Dzięki temu zwiększała się przestrzeń bagażowa lub na nogi. Wysoka linia dachu nie stanowiła problemu nawet dla dorosłych o wzroście powyżej 180 cm. Zestaw wskaźników umieszczony na środku wyglądał stylowo i był dobrze widoczny dla wszystkich pasażerów. Istniała opcja montażu obrotomierza na kolumnie kierownicy, tuż za kierownicą.