Prawdopodobnie wszyscy zgodzimy się, że Twingo nie był najbardziej stylowym małym autem.
Na przestrzeni lat Renault Twingo sprzedawano głównie ze względu na jego modułowość. Przesuwana tylna kanapa była bardzo praktyczna, a Twingo zyskało reputację dzięki przestronności wnętrza.
W 2007 roku Renault zdecydowało się wprowadzić sportową wersję standardowego Twingo, czyli Twingo GT.
Nowy model nie miał już znanego zaokrąglonego kształtu swojego poprzednika i przyjął stylistykę nowego wówczas Modelu Modus i Clio.
Twingo GT było lepiej wyposażone i bardziej solidne, stanowiło pierwszą próbę Renault w stworzeniu sportowej wersji zwykłego pojazdu.
W wersji GT, zewnętrzny design charakteryzował się unikalnym przodem, chromowanymi końcówkami wydechu, 15-calowymi felgami, spoilerem na dachu i matowymi szarymi lusterkami bocznymi.
Choć ogólny wygląd nie był szczególnie atrakcyjny, przód był bardziej pociągający niż tył.
Twingo GT był dostępny z nową jednostką 1.5-litra DCi lub silnikiem 1.2-litra o mocy 100 KM. Renault twierdziło, że mały silnik 1.2-litra oferował moment obrotowy większego silnika 1.6-litra.
Wnętrze zyskało na jakości materiałów, a wszystko wyglądało na dobrze złożone.