Renault dostosował model Twingo, aby zapewnić więcej radości z jazdy w małym pakiecie i wprowadził wersję GT w 2016 roku.
Renault opracował trzecią generację Twingo wspólnie z Mercedes-Benz. Niemiecki producent wprowadził ją pod marką SMART, podczas gdy Renault kontynuowało swoją sagę supermini z czterodrzwiowym pojazdem, co było dla nich czymś nowym. Ponadto powrót do układu napędowego na tylną oś z silnikiem umieszczonym z tyłu był czymś, czego francuski producent nie miał od dziesięcioleci. Ale to nie koniec. Z pomocą Renault Sport, wersja GT obiecywała być bardziej zabawna w prowadzeniu.
Jak w każdej innej wersji GT z gamy Renault, Twingo otrzymało specyficzny pakiet. Z przodu samochód miał czarny, szerszy grill na dole, w którym znajdowały się dwie światła przeciwmgielne. Prześwit został obniżony w porównaniu do wersji nie-GT. Z boku 17-calowe felgi z lekkich stopów wyróżniały się, ponieważ zazwyczaj samochody w tej klasie miały felgi o średnicy 15 lub 16 cali. Z tyłu, spojler na dachu i podwójny układ wydechowy dopełniały sportowy pakiet.
W środku, Twingo GT otrzymało nowe fotele kubełkowe z wbudowanymi zagłówkami. Tapicerka została zaprojektowana w paski, które pasowały do koloru nadwozia. Jak w pozostałych wersjach, pojazd miał cyfrowy panel instrumentów z analogowym prędkościomierzem wokół. Na środkowej konsoli, system infotainment oferował łączność z Android Auto i Apple CarPlay.
Za kabiną, pod tylnym bagażnikiem, Renault zainstalowało silnik trzycylindrowy turbo. Oferował 110 KM, co było wystarczające, by przekształcić mały samochód w mini hot-hatch.
Połączenie 110-konnej jednostki benzynowej, manualnej skrzyni biegów i napędu tylnego sprawia, że Renault proponuje wyjątkowy pakiet w klasie małych samochodów miejskich: Renault Twingo GT.
Sportowy wygląd Twingo GT czerpie inspirację z koncepcyjnego modelu Twin’Run.
Renault Twingo GT będzie prezentowane na festiwalu Goodwood Festival of Speed w 2016 roku.
Więcej mocy dla większej przyjemności z jazdy
Renault Twingo GT łączy w sobie inherentną zwinność samochodu miejskiego z napędem tylnym oraz wiedzę Renault Sport, aby zapewnić jeszcze większą przyjemność z jazdy. Jego silnik turbo o pojemności 898 cm3 i mocy 110 KM oraz momencie obrotowym 170 Nm został dostosowany dzięki zmienionemu układowi dolotowemu i zmodyfikowanej mapie silnika, a różne przełożenia jeszcze bardziej przyczyniają się do dynamicznych osiągów nowego auta.
Aby w pełni wykorzystać ten wzrost osiągów w całkowitym bezpieczeństwie, podwozie Twingo GT zostało wyposażone w zmodyfikowane zawieszenie, specyficzną kalibrację ESP oraz układ kierowniczy o zmiennej charakterystyce. Efektem tego jest precyzyjne prowadzenie i responsywna informacja zwrotna z kierownicy, co pozwala na dokładne pokonywanie zakrętów i doskonałe trzymanie drogi. Te cechy łączą się, aby zapewnić kierowcom Twingo GT przystępną przyjemność z jazdy.
Wygląd inspirowany koncepcyjnym modelem Twin’Run
Łatwo rozpoznawalne dzięki 17-calowym kołom, bocznym wlotom powietrza, podwójnemu wydechowi i nowemu kolorowi nadwozia Piment Orange, sportowe walory i dziedzictwo Twingo GT są widoczne już na pierwszy rzut oka. Linia Twingo III, czerpiąca inspirację z koncepcyjnego modelu Twin’Run, idealnie komponuje się z charakterystycznym wzornictwem kół Twingo GT, paskami inspirowanymi samolotami NACA, które przypominają aerodynamiczną formę słynnego amerykańskiego samolotu, oraz obniżoną wysokością zawieszenia, tworząc przyciągający wzrok wygląd.