RENAULT Twizy 2012-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

RENAULT Twizy 2012-Present

Przejdź do galerii zdjęćRENAULT Twizy 2012-Present

Francuska koncepcja modelu Twizy została zaprezentowana w 2009 roku na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie. To bardzo mały pojazd elektryczny zaprojektowany z myślą o transportie miejskim.

Nie minęło dużo czasu, a Renault zdecydowało się na rozpoczęcie produkcji modelu Twizy w 2012 roku.

Ten malutki pojazd był raczej wygodniejszą alternatywą dla skuterów niż prawdziwym samochodem. Mógł pomieścić do 2 osób siedzących jedna za drugą, tak jak na motocyklu.

Twizy nie miał okien ani klimatyzacji, co sprawiało, że był trochę niepraktyczny w deszczowe lub bardzo gorące dni.

Na jednym ładowaniu Twizy mógł przejechać około 100 km, jednak Renault stwierdziło, że przy agresywnej jeździe zasięg ten spadnie do około 55 km. Akumulator ładował się maksymalnie w około 3,5 godziny.

Mimo że Twizy oferował dużo miejsca z przodu, to nie miał zbyt wiele miejsca na przechowywanie. Do dyspozycji były 2 schowki oraz mały schowek z tyłu, w którym można było zmieścić torebkę.

Twizy miał moc 18 KM i był dostępny w dwóch wersjach: jedna z maksymalną prędkością 45 km/h, przeznaczona dla nastolatków, oraz jedna z maksymalną prędkością 80 km/h dla dorosłych.

Choć był świetną alternatywą, Twizy nie oferował osiągów porównywalnych z samochodem. Był łatwy do zaparkowania dzięki swoim niewielkim rozmiarom, a także bardzo zwrotny.

Bezpieczeństwo nie zostało pominięte, Twizy był wyposażony w poduszkę powietrzną dla kierowcy.

Świetny do jazdy po mieście, mały samochód oferował doskonałą zwrotność i dobrze radził sobie na zakrętach. Zawieszenie było nieco sztywne, przez co Twizy nie zapewniał bardzo komfortowej jazdy.

Renault Twizy oznacza początek rewolucji elektrycznej z całkowicie innowacyjnym designem dwuosobowym, który jest zarówno ochronny, jak i komfortowy, zabawny, a zarazem śmiały, otwarty i odświeżający. Zaprojektowany od kół jako ultramobilny, ten bezczelny nowicjusz ma zamiar wstrząsnąć światem motoryzacji! Wszystkie duże miasta borykają się z problemem korków, a Twizy wyróżnia się jako rozwiązanie miejskiej mobilności. Podobnie jak Twingo i Espace w czasie swojego debiutu, Twizy przewidział potrzeby kierowców. I nie tylko wprowadza nową architekturę pojazdu, ale także zawiera całą esencję Renault…

Nadszedł czas: Twizy jest gotowy, aby elektryfikować miasto! Jako pionier w tej dziedzinie, Renault jest jedynym producentem oferującym unikalną gamę przystępnych cenowo pojazdów elektrycznych, z modelami Fluence Z.E., Kangoo Z.E., a teraz także Twizy, którego do końca tego lata dołączy ZOE. Twizy to niesamowity UDO (Niezidentyfikowany Obiekt Jezdny) opracowany przez Renault Sport Technologies i będzie produkowany w fabryce Renault w Valladolid w Hiszpanii. Wejdzie do sprzedaży w sieci Renault od 15 marca 2012 roku. Z ceną zaczynającą się od 6 990 €*, nowy model to rewolucja w transporcie miejskim, oferująca bezpieczeństwo, komfort i swobodę przemieszczania się.

Niektóre punkty odniesienia wyróżniają się jako uniwersalne, ikoniczne koncepcje, które wszyscy kopiują, podczas gdy inne mają potencjał, aby stać się takimi produktami. Niektóre z genialnych pomysłów Renault, takie jak Twingo, Espace i Scénic, należą do pierwszej kategorii. Tymczasem, mając przewagę dwóch lub trzech lat nad konkurencją, Twizy już należy do drugiej kategorii… Zaprojektowany od podstaw jako pojazd w 100% elektryczny, skierowany na miejską mobilność, nie ma na rynku nic, co mogłoby dorównać Twizy. Po raz pierwszy zaprezentowany na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2009 roku jako awangardowy koncept, Twizy jest gotowy do pojawienia się w salonach Renault jeszcze w tym miesiącu. Skierowany zarówno do kobiet, jak i mężczyzn, młodych ludzi oraz profesjonalistów, Twizy nie ma konkretnej grupy docelowej – poza kierowcami poszukującymi pojazdu, który jest nie tylko nietypowy, ale także oferuje prawdziwą, ekonomiczną i przyjazną dla środowiska zabawę.

UNIKALNA KONCEPCJA DLA SZYBSZEJ MOBILNOŚCI NIŻ SAMOCHÓD…

Tak, można być cichym i jednocześnie robić dużo hałasu! Twizy oferuje mieszkańcom miast niesamowite nowe rozwiązanie w zakresie mobilności miejskiej – dla jednej lub dwóch osób. Dzięki ultra-kompaktowym wymiarom (długość = 2,34m / szerokość = 1,24m) i bardzo niskiemu środkowi ciężkości, Twizy może wślizgiwać się w najmniejsze szczeliny i parkować w mgnieniu oka. Zajmuje zaledwie sześć sekund, aby przyspieszyć od zera do 45 km/h (ta sama wydajność, co skuter o pojemności 125 cm³ na odcinku 50 metrów): Twizy to niesamowicie skuteczny czterokołowiec! W typowej miejskiej podróży pozwala zaoszczędzić 25% czasu – włącznie z parkowaniem – nie zużywając kropli paliwa. Dzięki panoramicznej widoczności oraz cienkim słupkom szyby, otwartej architekturze, promieniowi skrętu wynoszącemu 3,4 metra i systemom wspomagania parkowania, zwinność w ruchu staje się sposobem na życie.

… BEZPIECZNIEJSZY NIŻ DWÓCH LUB TRZECH KÓŁ

Przepisy regulujące czterokołowce różnią się od tych dotyczących samochodów, ale to nie powstrzymało Twizy przed skorzystaniem z wyjątkowej wiedzy Renault w zakresie bezpieczeństwa pojazdów. Po pierwsze, cztery koła są oczywiście bardziej stabilne niż dwa lub trzy, podczas gdy Twizy wyposażony jest w hamulce tarczowe z przodu i z tyłu, a także doskonale trzyma się drogi dzięki wyłącznemu wkładowi rozwojowemu od Renault Sport Technologies. Jego przyjazne cechy i nietypowe proporcje tworzą ochronną komorę wokół dwóch prawdziwych miejsc siedzących, a kierowca korzysta z poduszki powietrznej z przodu i czteropunktowego pasa bezpieczeństwa, a pasażer z trzypunktowego pasa. Opcjonalne drzwi Twizy zapewniają dodatkową ochronę przed warunkami atmosferycznymi i przeciągami. Dwa schowki na desce rozdzielczej (o pojemności 3,5 i 5 litrów, z których ten drugi ma zamknięcie) wyposażone są w zasilanie 12V, a dodatkowy obszar przechowywania o pojemności 31 litrów jest ukryty za siedzeniem pasażera.

Twizy to nie tylko wolność ruchu – pozwala również właścicielom wybrać własną ścieżkę w kwestii stylu. Mogą wybierać między dyskretnymi a modnymi rozwiązaniami, rezygnując z tradycyjnych sygnałów i kolorów. Twizy jest otwarty na świat wokół niego i oferuje różnorodność stylów wnętrza, które tworzą zindywidualizowaną, wizualną harmonię. Styl to sprawa osobista, więc klienci mogą wybrać wszystko – od silnika po kolor, od przezroczystego dachu po materiały.
Z jego drzwiami w stylu skrzydła mewy oraz uderzającym miejskim wyglądem, Twizy to czysta klasa i gwarancja zwracania na siebie uwagi…

TRZY WERSJE I CZTERY KOLORY… STYL TO SPRAWA OSOBISTA

Twizy dostępny jest w trzech poziomach wyposażenia: URBANA (bezpieczeństwo i maksymalny komfort, nawet w wersji podstawowej), KOLOR (wysoka estetyka i kolor), TECHNIC (klasyczny czarny i biały wykończenie, aluminiowe felgi i metaliczny lakier w standardzie). Aby sprostać bardziej stonowanym lub bardziej ekstrawaganckim gustom, nadwozie można zamówić w białym, czarnym, szarym lub czerwonym kolorze, a nawet w dwukolorowym malowaniu. W przypadku wersji Kolor można wybrać trzy różne wykończenia, a dach, opcjonalne drzwi, pokrywy schowków i nawet tapicerkę siedzeń można zamówić w niebieskim, czerwonym lub zielonym kolorze. To samo dotyczy kół aluminiowych z efektem diamentowym, które mogą być dostosowane do tych trzech kolorów (opcjonalnie). Ostatnio, poziom wyposażenia Technic jest nowoczesny w każdym detalu, od wyglądu włókna węglowego na naklejkach nadwozia po białe plecy przednich siedzeń i przezroczysty dach o działaniu anty-UV (dostępny jako opcja w późniejszym terminie).

TWIZY: PRAWDZIWY WYBÓR

Aby zaspokoić indywidualne potrzeby, Twizy dostępny jest z różnymi silnikami, z których jeden pozwala na jazdę bez prawa jazdy:
• Twizy 45 (brak wymogu posiadania prawa jazdy, w zależności od przepisów krajowych): 4kW (5 KM), moment obrotowy 33 Nm, ale maksymalna prędkość ograniczona do 45 km/h,
• 13 kW (17 KM), maksymalny moment obrotowy 57 Nm i maksymalna prędkość 80 km/h.
Dalsza personalizacja będzie możliwa od momentu wprowadzenia na rynek dzięki szerokiej gamie zestawów naklejek, które, oprócz różnych poziomów wyposażenia, pozwolą właścicielom zaprojektować własnego Twizy w zależności od ich osobistych preferencji.

SZEROKA GAMA AKCESORIÓW

Telefony bezprzewodowe, torba transportowa o pojemności 50 litrów, osłona nóg chroniąca przed warunkami atmosferycznymi, tylny czujnik parkowania, alarm przeciwwłamaniowy… Twizy można dostosować do różnych potrzeb i pragnień, dowodząc, że można być jednocześnie prostym i dobrze zaprojektowanym!

Po prostu się nie zmieniamy w Renault! Kto inny poza ekspertami motoryzacyjnymi firmy mógłby być odpowiedzialny za rozwój tego dynamicznego małego pojazdu? Od hamowni w siedzibie Renault Sport F1 w Viry-Châtillon po biura projektowe Renault Sport Technologies w Les Ulis, w pobliżu Paryża, Renault Sport miało znaczący wkład w (cichą!) narodziny najnowszego dzieła firmy. Od samego początku koncepcji, jej misją było wyobrażenie ultramobilności dla dwóch osób (TWIN), która była zarówno intuicyjna, jak i łatwa w użyciu (EASY). Twizy powstał w sercu działu sportowego Renault. Od pierwszych wytycznych dotyczących podwozia i parametrów wydajności, które opracowały Renault Sport Technologies, po strojenie silnika i testy niezawodności na tych samych hamowniach, co silniki zespołu F1, Twizy rozwijano w ekspertach. Oprócz mocnych stron zakrytych przez nietypowe formy modelu, ta destylacja technologii zawiera aktywne i pasywne systemy bezpieczeństwa godne dziedzictwa Renault. Dzięki lekkiej konstrukcji (450 kg, w tym akumulatory), zaskakującemu przyspieszeniu elektrycznego silnika (13 kW, 57 Nm) oraz możliwości jazdy na świeżym powietrzu bez kasku, Twizy to unikalna koncepcja, którą trudno nie polubić – i która ma potencjał, aby uczynić rozwinięte obszary jeszcze czystszym i bezpieczniejszym miejscem…

NAJNOWSZE DZIEŁO RENAULT SPORT TECHNOLOGIES

Nie trwało długo, aby zdecydować, kto powinien opracować podwozie: z powodu silnika zamontowanego w środkowej tylnej części (jak w Clio V6), oczywistym wyborem było powierzenie projektu skoncentrowanemu, zwinnemu zespołowi. Ekspertyza w zakresie osiągów jezdnych była w dobrych rękach w Les Ulis, na południe od Paryża. Nie było punktów odniesienia dla koncepcji tego rodzaju, ale to nie miało dużego znaczenia, ponieważ kombinacja doświadczenia Renault Sport Technologies w sportach motorowych, jakości wcześniejszych projektów oraz zespołowej współpracy w biurze projektowym i warsztatach zrobiła resztę. Oprócz prowadzenia 80% ogólnej pracy projektowej, RST miało pełną odpowiedzialność za osiągi jezdne samochodu. Twizy korzystał w znacznym stopniu z wiedzy Renault w zakresie bezpieczeństwa dzięki obiektom testów zderzeniowych, cyfrowej ekspertyzie projektowej i procedurom zatwierdzania w Centrum Technicznym Grupy w Lardy, w pobliżu Paryża, nie wspominając o tysiącach kilometrów testów w warunkach rzeczywistych… Surowe standardy Renault miały zastosowanie do Twizy w pełni, znacznie wykraczając poza wymagania narzucone przez przepisy dotyczące czterokołowców.

MOC RENAULT SPORT F1 DLA TWIZY

Pierwsze prototypy Twizy zostały zatwierdzone w połowie 2009 roku. Biorąc pod uwagę, że był to produkt bez precedensu z ultra-krótkim czasem inkubacji, a także ograniczone doświadczenie wewnętrzne dotyczące wybranego typu silnika elektrycznego i ograniczone zasoby testowe, jego rozwój stanowił duże wyzwanie. Dzięki doświadczeniu z KERS (System odzyskiwania energii kinetycznej) tylko Renault F1 miało zarówno ekspertyzę, jak i dostępne zasoby testowe. We wrześniu podjęto decyzję o przetestowaniu systemu w Viry-Châtillon i zastosowaniu procesów motorsportowych. Inżynierowie zespołu wyścigowego

wiele wiedzieli o wysokich prędkościach obrotowych (niemal 9000 obr./min dla Twizy) i wyniki potwierdziły reputację Renault Sport F1: wzorowa szybkość reakcji i czas (cały program testowy został zrealizowany przed planowanym terminem), bogata różnorodność doświadczeń w procesie rozwoju oraz transfer wiedzy między zespołami inżynieryjnymi… Zasilany ekspertyzą Formuły 1, można być pewnym, że silnik Twizy ma dużo mocy!

Po premierze modeli Fluence Z.E. i Kangoo Z.E. w 2011 roku, w tym miesiącu Twizy uzupełni europejską gamę Z.E. Renault o własne dodatkowe atuty:
Unikalny wygląd, zwinność pojazdu dwu-kołowego, plus bezpieczeństwo i komfort porównywalne z konwencjonalnym samochodem, Zwinny, rześki samochód miejski, który jest naprawdę przyjemny w prowadzeniu.
Przystępny cenowo, w pełni elektryczny samochód, z ceną początkową 6 990 € (bez ulg podatkowych i dzierżawy akumulatora), Uzgodniony zasięg miejski wynoszący 100 km dzięki akumulatorowi litowo-jonowemu o pojemności 6,1 kWh oraz systemowi odzyskiwania energii podczas hamowania/zwalniania. W rzeczywistym użytkowaniu, klienci mogą spodziewać się zasięgu wynoszącego 80 km, stosując zasady eco-drivingu (55 km w trudnych warunkach z wielokrotnym przyspieszaniem),
Zintegrowany trzymetrowy kabel do ładowania akumulatora kompatybilny z zasilaniem domowym 220V do pełnego naładowania w mniej niż 3,5 godziny. Jako pierwszy czterokołowiec firmy, Twizy jest kolejnym dowodem długotrwałej tendencji Renault do innowacji. Z wyborem dwóch silników, trzech poziomów wyposażenia oraz długiej listy opcji i akcesoriów, istnieje kombinacja dla każdego klienta, a także starannie dostosowany wybór planów dzierżawy akumulatorów (zaczynających się od 50 €/miesiąc).

OD 112 LAT DZIELIMY WIZJĘ: ABY BYĆ NAPRAWDĘ ISTOTNYM, SAMOCHODY MUSZĄ ZAWSZE WCZRASTRZEGAĆ POSTĘP, ODPOWIEDZIALNOŚĆ SPOŁECZNĄ, PASJĘ I ZRÓWNOWAŻONĄ MOBILNOŚĆ DLA WSZYSTKICH.

Relacja, jaką utrzymujemy z kierowcami i pasażerami, opiera się na prostej koncepcji: aby być popularnym, samochód musi być praktyczny, niezawodny i dostosowany do stylu życia oraz oczekiwań poszczególnych klientów. Dlatego Renault, jako producent masowy, kładzie duży nacisk na marketing przystępnych cenowo „samochodów stylu życia”. Od pierwszych standardowych modeli przedwojennych we Francji po premierę pierwszej na świecie gamy pojazdów elektrycznych, naszym celem zawsze było udostępnienie samochodów i mobilności jak najszerszemu gronu ludzi.
Dziś wierzymy, że inny świat może stać się możliwy; świat, w którym samochody nie będą już zagrożeniem dla środowiska i w którym możliwe będzie przyniesienie mobilności, bezpieczeństwa i jakości… dla każdego.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.