RENAULT Wind 2010-2013

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

W próbie przyciągnięcia młodszych nabywców do swoich produktów, Renault wprowadziło model Wind w 2010 roku. Choć nie odniósł on sukcesu komercyjnego, to jednak przyciągnął wystarczającą uwagę.

Tylko nieliczni producenci samochodów oferowali pojazdy typu kabriolet w kategorii supermini. Wind był jednym z nich. Opierał się na starszej platformie Clio, ale miał sylwetkę roadstera. Mimo że był oferowany w niższej cenie niż Mazda MX5 (Miata) czy Peugeot 206 CC (coupe-cabriolet), jego sukces komercyjny był niewielki i został wycofany z rynku w 2013 roku.

Wind wystartował jako samochód koncepcyjny na wystawie motoryzacyjnej w Paryżu w 2004 roku i wyglądał na tyle dobrze, że klienci poprosili Renault o jego produkcję. Niestety, wersja seryjna znacznie odbiegała od tego trójmiejsca roadstera. Mimo że posiadał składany twardy dach, stracił na atrakcyjności. Samochód był zbyt wysoki i zbyt wąski, aby dobrze wyglądać.

W środku znajdowały się dwa fotele, z ograniczoną przestrzenią na głowę, gdy samochód był zamknięty. Jakość materiałów użytych we wnętrzu nie odpowiadała cenie, jaką żądało Renault. Dodatkowo, w bagażniku znajdowały się dwie poprzeczki, które miały wzmocnić nadwozie, co utrudniało pakowanie bagażu, który trzeba było starannie układać.

Wind był oferowany w dwóch wersjach silnikowych, obie z silnikami benzynowymi. Najmocniejsza wersja nosiła nazwę Gordini, na cześć wybitnego inżyniera, który zdobył wiele nagród dla francuskiej marki w motorsporcie. Była dostępna tylko z 5-biegową skrzynią manualną.

Długość Renault Wind wynosząca 3,83 metra sprawia, że nowy model zajmuje miejsce pomiędzy Twingo (3,60 m) a Cliem (4,03 m), wprowadzając do oferty Renault nowy, kompaktowy koncept coupé-roadster, który idealnie nadaje się do codziennej jazdy.

DLA KOGO? I W ODPOWIEDZI NA JAKIE WYMAGANIA?

Renault nie widzi powodu, dla którego wolność związana z jazdą z wiatrem we włosach miałaby być zarezerwowana tylko dla wyższych segmentów. Przeciwnie, w Europie istnieje niezaspokojony popyt na mały kabriolet, który może służyć jako auto na co dzień, zarówno dla kierowcy, jak i dla pary bez dzieci. Tacy klienci są stosunkowo młodzi (lub młodzi duchem!), przyciągani sportowym charakterem coupé i roadsterów, szukający efektownego wyglądu oraz modelu wystarczająco praktycznego, aby spełniał rolę auta codziennego.

RENAULT WIND: COUPÉ-ROADSTER

Aby sprostać tym wymaganiom, konieczne było stworzenie coupé-roadstera o unikalnym, uderzającym designie i sportowym wyglądzie, bez kompromisów w zakresie cech, które są postrzegane jako integralne z poczuciem prawdziwej wolności:

inteligentny, solidny i łatwy w obsłudze mechanizm otwierania dachu, który zapewnia prawdziwe doznania jazdy z wiatrem we włosach,
wyjątkowo praktyczny samochód, z równą przestrzenią bagażową, niezależnie od tego, czy dach jest podniesiony, czy opuszczony,
kompaktowe wymiary i zwrotność idealnie nadające się do jazdy w mieście,
dynamiczne, radosne osiągi połączone z niskim zużyciem paliwa,
niska pozycja za kierownicą i sportowy układ sterowania,
doskonały zestaw wyposażenia i specyfikacji w porównaniu do ceny.

EFEKTYWNY WYGLĄD

W przypadku tego rodzaju samochodów zewnętrzny styl jest głównym czynnikiem decyzyjnym przy zakupie. Dlatego, aby przyciągnąć rynek, design Renault Wind musiał być zarówno dynamiczny jak i solidny, a jednocześnie wyraźnie nowoczesny.

Z boku, sportowe, solidne linie Renault Wind, stromo opadająca maska, wysoka linia boczna, wyraźnie rzeźbione boki i integralna klatka roll bar natychmiast przyciągają wzrok. Dwa pokrywy dachu umieszczone w strumieniu powietrza z oparć są charakterystycznymi cechami roadstera i tworzą naturalne połączenie między wnętrzem a zewnętrzem.

Prace nad górną listwą szyby, która znajduje się znacznie bardziej z przodu niż w konkurencyjnych kabrioletach, zwiększają przyjemność związaną z jazdą w otwartym samochodzie oraz podkreślają walory roadstera Renault Wind.

Tył pojazdu zawiera charakterystyczne skrzydło, które jest częścią pokrywy bagażnika, podczas gdy tylne światła w kształcie boomeranga zapewniają łatwo rozpoznawalny podpis świetlny.

DESIGN WNĘTRZA: PRAWDZIWY KABINA

Wnętrze Renault Wind ma wyraźne „kokpitowe” wrażenie, które zostało zaprojektowane w celu zwiększenia przyjemności z jazdy dzięki wielu sportowym akcentom. W skład tych elementów wchodzą sportowe fotele z zintegrowanymi zagłówkami, pełna instrumentacja umieszczona w profilowanych tunelach i przezroczysta osłona panelu instrumentów (czerwona lub czarna), która przywołuje świat motocykli. Ciemna atmosfera jest podkreślona przez uchwyty drzwi, aluminiowe osłony pedałów, sportową kierownicę oraz szereg detali w satynowym wykończeniu, które podkreślają unikalny urok coupé-roadstera Renault Wind i nieodparcie zachęcają do otwarcia dachu i wyruszenia w trasę!

REWOLUCYJNY DACH

Jeśli chodzi o technologię kabrioletów, dach Renault Wind wyznacza nowe standardy. Właściciele samochodów z miękkim dachem często obawiają się, gdy ich pojazd jest zaparkowany na zewnątrz, podczas gdy składane twarde dachy mogą zajmować nieproporcjonalnie dużo miejsca w bagażniku, gdy są opuszczone, i są często ograniczone do większych samochodów. Szybki, łatwy i niezawodny sposób na opuszczenie i podniesienie dachu, a także uniknięcie zajmowania cennej przestrzeni bagażowej, gdy dach jest opuszczony, to rotacyjny mechanizm, który wydaje się być najlepszym rozwiązaniem.

ZROBIENIE TO W ZAAWANSOWANYCH 12 SEKUNDACH – NAJLEPSZA KLASA!

Po pociągnięciu za uchwyt, aby zwolnić zamek dachu, kierowca musi tylko nacisnąć elektryczny przycisk, aby dach obracał się wokół własnej osi między błotnikami, a następnie cicho opadał na pokład bagażnika przykryty dodatkowym panelem. Dźwięk ostrzegawczy i komunikat na komputerze pokładowym informują kierowcę, kiedy operacja została zakończona. Oprócz szybkiego sposobu na opuszczenie lub podniesienie dachu, ten pomysłowy system rotacyjny wykorzystuje bardzo mało części, co dodatkowo przyczynia się do jego niezawodności.

Łączna masa dachu i jego kinematyki wynosi zaledwie 21,8 kg, co stanowi jedną piątą masy konwencjonalnego twardego dachu.

Wnętrze dachu jest chronione przed kurzem i warunkami atmosferycznymi w pozycji „otwartej” dzięki opatentowanemu projektowi pokrywy bagażnika, podczas gdy stałe tylne okno aktywnie przyczynia się do sztywności strukturalnej Renault Wind.

PRZESTRZEŃ BAAGAŻOWA JAK W CLIU

Niezależnie od tego, czy dach jest podniesiony czy opuszczony, ta sama hojną, łatwo dostępną przestrzeń bagażowa o pojemności 270 dm3 VDA oznacza, że właściciele Renault Wind mogą podróżować z bagażem, a jednocześnie cieszyć się jazdą na świeżym powietrzu w dowolnym momencie. Otwieranie i zamykanie bagażnika nie wymaga więcej wysiłku niż w zwykłym sedan, dzięki dwóm siłownikom gazowym.

EKSPERTYZA RENAULT SPORT TECHNOLOGIES DLA WIĘKSZEJ PRZYJEMNOŚCI Z JAZDY

Ekspertyza Renault Sport Technologies (R.S.T) w dziedzinie przyjemności z jazdy nie wymaga przedstawienia, a Renault Wind w pełni skorzystał z wiedzy inżynierów R.S.T. Pracownicy centrali inżynieryjnej R.S.T w Les Ulis, niedaleko Paryża, Francja, ściśle współpracowali z zespołami z pobliskiego Technocentrum w Guyancourt, aby zapewnić, że Renault Wind w pełni korzysta z najlepszych umiejętności firmy. Nowy coupé-roadster wykorzystuje mocne strony platformy Clio 2 R.S., która jest idealnie dopasowana do moc silników dostępnych dla Renault Wind, czyli TCe 100 i 1.6 16V 133 KM. Wiedza inżynierów R.S.T umożliwiła osiągnięcie najlepszego stosunku wagi do sztywności nadwozia dla coupé-roadstera, co pozwala właścicielom Renault Wind cieszyć się przyjemnością z jazdy przy jednoczesnym niskim zużyciu paliwa i emisji CO2.

WYDAJNY, PEWNY CHASSIS

Renault Wind korzysta z wzorcowego chassis :

Przednie zawieszenie ma układ typu MacPherson z aluminiową dolną belką (proces Cobapress®), co minimalizuje wagę. Użycie cięgien tłumika zwiększa wydajność 22-milimetrowej stabilizatora do doskonałej kontroli przechyłów nadwozia.
Tylne zawieszenie opiera się na belce H o programowanym ugięciu. Aby zwiększyć komfort i skuteczność filtracji, ma pionowo zamontowane amortyzatory i sprężyny o zmiennym współczynniku. 24-milimetrowa tylna stabilizatora zapewnia optymalny kompromis między wydajnością a komfortem jazdy, a wydajność w zakresie przechyłów została zrównoważona w celu optymalizacji pracy tylnego zawieszenia i pełnego wykorzystania dynamicznego potencjału nadwozia.

Renault Wind oparty jest na 16- lub 17-calowych felgach Speedline, które są wyposażone w opony Bridgestone (195/45 R16) lub Continental (205/40 R17).

Elektryczne wspomaganie kierownicy Renault Wind jest skalibrowane, aby zapewnić precyzyjnie reagującą wydajność. Przekładnia kierownicza wynosi 16,5, co jest takie samo jak w Clio 3 R.S.

OPTYMALIZACJA WAGI DLA MAKSYMALNEJ SZTYWNOŚCI STRUKTURALNEJ

Minimalizacja wagi jest najważniejszym czynnikiem w optymalizacji wydajności. Przyczynia się również do zmniejszenia zużycia paliwa, jednak wysoki poziom sztywności nadwozia jest niezbędny dla zapewnienia bezbłędnego trzymania się drogi.

Dlatego zespoły inżynieryjne zwróciły szczególną uwagę na eliminację drgań i osiągnięcie wysokiego stopnia sztywności nadwozia (9000 Nm/stopień). Aby to osiągnąć, wyposażyli nadwozie w proste, innowacyjne i skuteczne dodatkowe wzmocnienia:

wzmocnienia pod dolnym nadwoziem i w bagażniku
wzmocnione progi
pełna ściana między kokpitem a bagażnikiem

Całkowita suma tej pracy pozwala Renault Wind uzyskać najlepszy w klasie stosunek wagi do sztywności strukturalnej.

W międzyczasie, niska waga rotacyjnego dachu (21,8 kg) pozwala wersjom TCe 100 i 1.6 16V 133 Renault Wind ważyć jedynie 1,131 kg i 1,173 kg odpowiednio.

TCe 100: elastyczny i responsywny (TCe = Turbo Control Efficiency)

Oprócz osiągania przyzwoitego zużycia paliwa silnika o takiej wielkości, ten energiczny silnik ma moc 1,4 i moment obrotowy silnika o pojemności 1,6 litra. Jest wyposażony w turbinę o niskiej bezwładności, co zapewnia minimalne opóźnienie dzięki zastosowaniu wirnika i kompresora o małej średnicy. Maksymalna moc wynosi 100 KM (74 kW) przy 5 500 obr./min, podczas gdy maksymalny moment obrotowy wynosi 152 Nm (3,500 obr./min).

Połączenie małej pojemności silnika TCe 100 i turbo o niskiej bezwładności zapewnia responsywne przyspieszenie z niskich obrotów, z maksymalnym momentem dostępnym przy bardzo niskich prędkościach silnika i w szerokim zakresie obrotów. Turbosprężarka zawiera funkcję 'over-boost’, która czasowo zwiększa moc i moment obrotowy (o 5 KM i 6 Nm odpowiednio) w drugiej, trzeciej i czwartej biegu przy prędkościach silnika powyżej 4,500 obr./min. Dla dodatkowego charakteru, a także większej mocy i reakcji, silnik TCE 100 napędza krótką, pięciobiegową manualną skrzynię biegów (JH3).

Połączenie mniejszej pojemności silnika TCe 100 i zastosowanej technologii maksymalizuje przyjemność z jazdy, jednak jego zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi tylko 6,3 litra/100 km (co odpowiada 145 g CO2/km). Renault Wind TCe 100 przyspiesza od zera do 100 km/h w zaledwie 10,5 sekundy.

1.6 16V 133 KM: elastyczny, normalnie doładowany silnik z charakterem

Renault Wind jest dostępny również z silnikiem 1.6 16V, normalnie doładowanym, opracowanym przez Renault Sport Technologies, którego specjalnie dostosowany dźwięk od razu wskazuje na jego ognisty charakter.

Ten elastyczny, wysokoobrotowy, normalnie doładowany silnik 1.6 16V produkuje 133 KM (98 kW) przy 6,750 obr./min i maksymalny moment obrotowy wynoszący 160 Nm przy 4,400 obr./min. Działa szybko i energicznie aż do czerwonej strefy ustawionej na 7,000 obr./min.

Posiadając ten silnik pod maską, Renault Wind dostarcza mnóstwo mocy i przyjemności z jazdy przy niższych obrotach silnika do 4,500 obr./min, chociaż naprawdę ujawnia swój potencjał przy przekraczaniu 4,500 obr./min. Renault Wind 1.6 16V przyspiesza z miejsca do 100 km/h w zaledwie 9,2 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 201 km/h, a zużycie paliwa ograniczone jest do 7 litrów/100 km (co odpowiada emisji CO2 165 g/km).

BEZPIECZEŃSTWO

Bezpieczeństwo jest strategicznym priorytetem dla Renault, które opiera się na wynikach prac prowadzonych przez LAB oraz na własnej wiedzy inżynierskiej w celu opracowania najbardziej efektywnych systemów bezpieczeństwa w rzeczywistych sytuacjach drogowych. Renault Wind w pełni korzysta z know-how Renault w zakresie bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego.

BEZPIECZEŃSTWO AKTYWNE

Długa lista pomocy dla kierowcy i sprzętu jest dostępna, aby wspierać kierowcę:

ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania,
asystent hamowania awaryjnego,
ESC z kontrolą podsterowności,
ostrzeżenie o zapiętym pasie bezpieczeństwa,
automatyczne włączanie świateł,
automatyczne włączanie wycieraczek,
tempomat z ogranicznikiem prędkości.

SIŁA HAMOWANIA, TRWAŁA I MOCNA

Renault Wind korzysta z doświadczenia Renault Sport w zakresie hamulców, aby zapewnić mocne, trwałe hamowanie połączone z przyjemnym uczuciem progresywnego działania pedału. Hamulce zapewniają wentylowane tarcze o średnicy 280 mm i zaciski o średnicy 57 mm z przodu oraz tarcze o średnicy 240 mm z zaciskami o średnicy 34 mm z tyłu.

Droga hamowania:

50 km/h do 0: 10,5 m
100 km/h do 0: 39 m
130 km/h do 0: 65 m

BEZPIECZEŃSTWO PASYWNE

Wzmocniona konstrukcja nadwozia Renault Wind wyróżnia się stalowymi prętami i rurkami w dolnej części nadwozia i w bagażniku. Opatentowane, innowacyjne wzmocnienia drzwi chronią komórkę przeżycia w przypadku czołowego lub bocznego uderzenia. Stała klatka do przewracania, która obejmuje tylne okno, chroni pasażerów w razie przewrócenia. Deformujący się kołnierz, chowany słupek kierownicy i obszerne wyściółki pomagają zapobiec traumatycznym urazom w przypadku poważnego zderzenia czołowego.

Wydajność bezpieczeństwa jest dodatkowo zwiększona przez system trzeciej generacji Renault do ograniczania i ochrony (SRP3), który uwzględnia siłę uderzenia oraz budowę pasażerów dzięki wspólnemu działaniu następujących elementów:

napinacze pasów ograniczają ruch ciała do przodu, trzymając pasy mocno na klatce piersiowej i biodrach,
energia uderzeniowa jest dalej absorbowana przez poduszki powietrzne z przodu,
boczne poduszki powietrzne chroniące głowę/klatkę piersiową są zintegrowane w fotelach.

DOSTĘP DO ŚWIATA PRZYJEMNOŚCI

Łączność Plug & Music umożliwia pasażerom podłączenie urządzeń cyfrowych, takich jak iPod®, iPhone®, klucze USB oraz inne odtwarzacze MP3 kompatybilne z USB do audio Renault Wind. System ten umożliwia pasażerom cieszenie się muzyką przechowywaną na przenośnym odtwarzaczu i pozwala na przewijanie menu za pomocą przycisków na kolumnie kierownicy lub na panelu radia. Nazwy katalogów, plików i utworów są wyświetlane na osobnym wyświetlaczu.

Funkcja telefonu Bluetooth® bezprzewodowego umożliwia kierowcom bezpieczne wykonywanie i odbieranie połączeń za pośrednictwem własnych głośników Renault Wind. System automatycznie rozpoznaje telefon za każdym razem, gdy samochód jest uruchamiany. Ekskluzywna funkcja Renault pozwala kierowcy na ustawienie automatycznego trybu 'hold’, który umieszcza dzwoniących w trybie oczekiwania, aż znajdzie się w sytuacji, w której można bezpiecznie odebrać przychodzące połączenie. Radio automatycznie wycisza się, gdy zostanie wykryte połączenie przychodzące lub wychodzące, a funkcje telefoniczne można kontrolować za pomocą przycisków na kolumnie kierownicy, z komunikatami wyświetlanymi na osobnym wyświetlaczu.

1.2L TCe 5MT (100 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1149 Cm3
Moc75 Kw @ 5500 Rpm
102 Hp @ 5500 Rpm
101 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy114 Lb-Ft @ 3500 Rpm
155 Nm @ 3500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika10.6 Galony (40.1 L)
Prędkość maksymalna118 Mph (190 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.5 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/40 R17
Długość150.9 In (3833 Mm)
Szerokość66.5 In (1689 Mm)
Wysokość54.4 In (1382 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)57.1/56.3 In (1
Rozstaw osi93.2 In (2367 Mm)
Prześwit4.7 In (119 Mm)
Pojemność bagażnika9.5 Cuft (269 L)
Aerodynamika (Cd)0.35
Masa własna2493 Lbs (1131 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita2963 Lbs (1344 Kg)
Spalanie miasto30.2 Mpg Us (7.8 L/100Km)
Spalanie trasa45.2 Mpg Us (5.2 L/100Km)
Średnie spalanie39.2 Mpg Us (6 L/100Km)
Emisja CO2139 G/Km

1.6L 16v 5MT (133 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1598 Cm3
Moc98 Kw @ 6750 Rpm
133 Hp @ 6750 Rpm
131 Bhp @ 6750 Rpm
Moment obrotowy118 Lb-Ft @ 4400 Rpm
160 Nm @ 4400 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika10.6 Galony (40.1 L)
Prędkość maksymalna125 Mph (201 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.5 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/40R17
Długość150.9 In (3833 Mm)
Szerokość66.5 In (1689 Mm)
Wysokość54.4 In (1382 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)57.1/56.3 In (1
Rozstaw osi93.2 In (2367 Mm)
Prześwit4.7 In (119 Mm)
Pojemność bagażnika9.5 Cuft (269 L)
Aerodynamika (Cd)0.35
Masa własna2531 Lbs (1148 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3049 Lbs (1383 Kg)
Spalanie miasto26.1 Mpg Us (9 L/100Km)
Spalanie trasa41.3 Mpg Us (5.7 L/100Km)
Średnie spalanie34.1 Mpg Us (6.9 L/100Km)
Emisja CO2160 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.