RENAULT ZOE 2013-2019

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Model Zoe w końcu zadebiutował w 2013 roku po kilku opóźnieniach.

Całkowicie elektryczny Zoe został zaprojektowany jako samochód miejski, jednak to nie przeszkodziło Renault w stworzeniu go w piękny sposób z czystymi, płynącymi liniami.

Zoe oparty był na platformie Clio, jednak był dłuższy i wyższy.

Zewnętrzny design wzbogacono o inteligentne detale, takie jak niebieskie akcenty w reflektorach i lampach tylnych.

Logotyp Renault został powiększony i zakrywał gniazdo ładowania.

Wnętrze zaprojektował Dominique Marzolf. Konsola centralna pochodziła z Clio, a kształt deski rozdzielczej przypominał łopatki turbiny wiatrowej.

Pod względem praktyczności, bagażnik miał odpowiedni rozmiar, jednak składane tylne siedzenia nie leżały na płasko. Powierzchnia ładunkowa bagażnika była większa niż w Clio.

Przestronna kabina oferowała dużo miejsca dla pasażerów z przodu oraz odpowiednią przestrzeń na nogi i głowę dla pasażerów tylnej kanapy.

W wersji podstawowej, Zoe był wyposażony w tempomat, klimatyzację, czujniki parkowania i automatyczne światła.

Kierowca miał do dyspozycji wiele regulacji fotela oraz kierownicy.

Wysoka pozycja siedzenia zapewniała doskonałą widoczność i sprawiała, że Zoe był bardzo łatwy w prowadzeniu w mieście.

Szybkość nie była dokładnie tym, co można by powiedzieć o Zoe, jednak uważamy, że ten mini elektryk był zwycięzcą w mieście dzięki swojemu natychmiastowemu przyspieszeniu.

Pod względem bezpieczeństwa, Zoe zdobył 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP.

Zoe był dobrą opcją dla tych, którzy chcieli elektrycznego supermini.

Renault ZOE zapowiada początek nowej ery, w której mobilność elektryczna stanie się dostępna dla każdego. To istotny krok naprzód dla przemysłu motoryzacyjnego i samego Renault. W ciągu 115 lat swojej historii marka pokazała zdolność do innowacji i przystosowywania technologii do potrzeb ludzi. ZOE jest symbolem strategicznego planu Renault – Drive the Change 2016 – oraz flagowym modelem gamy Renault Z.E. Łączy w sobie wszystkie elektryczne umiejętności Renault w kompaktowej i atrakcyjnej formie w przystępnej cenie. Został zaprezentowany na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie w 2012 roku, a na rynek francuski trafił pod koniec 2012 roku, przed szerszym wprowadzeniem do sieci w marcu 2013 roku. W kolejnych miesiącach zadebiutuje w innych krajach europejskich.

POCZĄTKI PROJEKTU ZOE

Zaprojektowany od początku jako pojazd całkowicie elektryczny, Renault ZOE to supermini o czystych, płynnych liniach. Charakterystyczny przód wyraża nową tożsamość marki swoją przyjazną i atrakcyjną stylistyką. Niebieski akcent logo, reflektorów i przyciemnionych szyb identyfikuje ZOE jako elektryczny samochód. Odbijąc ideę czystości, wnętrze ma na celu stworzenie relaksującej, zenowej atmosfery przy użyciu miękkich materiałów dotykowych.

Przygodę z designem ZOE rozpoczęto pod koniec 2008 roku

Pod koniec stycznia 2008 roku na Forum w Davos Carlos Ghosn ogłosił ambicję marki Renault wprowadzenia na rynek czterech elektrycznych modeli. Model flagowy był projektem X10, supermini zaprojektowanym jako pojazd całkowicie elektryczny, przeznaczony do masowej sprzedaży. Ta dalekosiężna misja została powierzona zespołom wstępnym, które potwierdziły jej wykonalność techniczną i ekonomiczną 16 grudnia 2008 roku. To był punkt wyjścia do procesu projektowania, zorganizowanego na zasadzie konkursu. W briefie przedstawionym 21 stycznia 2009 roku zaznaczono, że projekt powinien być „przyjazny i uspokajający dla innowacyjnego, odpowiedzialnego pojazdu elektrycznego”.

ZOE, samochód z różnicą

Pierwsze propozycje kreatywne przyjęły ogromnie radykalne podejście. Projektanci postrzegali nową erę elektryczności jako doskonałą okazję do zrewolucjonizowania samochodu. Jednak z biegiem czasu badania stopniowo zbliżały się do bardziej racjonalnego podejścia. Przejście z napędu spalinowego na elektryczny już samo w sobie oznaczałoby znaczną zmianę w nawykach klientów, dlatego ważne było, aby styl ZOE nie był zbyt zagmatwany. Celem było zaprojektowanie samochodu z różnicą, ale odzwierciedlającego formalne oznaki motoryzacyjnego stylu w swoich liniach i proporcjach, aby szybko został zaakceptowany.

Linie wyrażające czystość i emocje

Zwycięski rysunek wykonał Jean Sémériva. Dwa kluczowe słowa kierowały jego cyfrowym rysunkiem: czystość i emocja. Czystość w liniach, które wydają się przebiegać wzdłuż nadwozia samochodu, i emocja w jego zwinnym, dynamicznym wyglądzie. Samochód ma uspokajający i dynamiczny wygląd z jego zwartymi, rzeźbionymi formami, rozstawem osi wynoszącym 2588 mm i podniesioną linią boczną.

Samochód, który jest widocznie elektryczny

ZOE jest natychmiast rozpoznawany jako pojazd elektryczny, dzięki niebieskiemu akcentowi logo Renault, reflektorów oraz przyciemnionym szybom w całej gamie. Niezwykle w samochodzie produkcyjnym, tylne światła są przezroczyste z niebieską koncentryczną krawędzią. Stają się czerwone tylko podczas hamowania i kiedy włączone są światła w nocy. Dzięki temu ogólny kolor nadwozia wydaje się bardziej jednolity.

Przyjazny, atrakcyjny wygląd

Gdy Laurens Van Den Acker dołączył w 2009 roku, wprowadził istotne zmiany w projekcie, modyfikując przód, aby odzwierciedlał nową tożsamość marki. W rezultacie ZOE ma smukłe reflektory halogenowe oraz większe logo, kontrastujące z czarnym grillem. Szeroki, uśmiechający się wlot powietrza z dwoma wgłębieniami po obu stronach dla dziennych świateł do jazdy nadaje ZOE przyjazny, atrakcyjny wygląd.

28 lipca 2009 roku w sali prezentacyjnej w Technocentrum w Guyancourt Jean Sémériva zaprezentował swoją pracę zespołowi zarządzającemu, otrzymując bardzo entuzjastyczną reakcję. Jego projekt nosi jego podpis: odcisk kciuka w wypukłości na zewnętrznej klamce tylnych drzwi, ukrytej w tylnym słupku.

Testy klientów rozpoczęły się w marcu 2010 roku. Prototyp zaprezentowany w tym czasie ściśle odpowiadał modelowi, który miał trafić na rynek pod koniec 2012 roku. Reakcja była ponownie bardzo entuzjastyczna.

Relaksująca, zenowa atmosfera wnętrza

Wnętrze ZOE to dzieło Dominika Marzolfa, którego pierwsze szkice również wyrażały temat czystości. Deska rozdzielcza jest wykonana z jednego bloku, w czystych, napiętych liniach. Ten sam zamysł widać w pasku na desce, który przypomina ostrze turbiny wiatrowej. Ten element wykorzystuje materiał nowy dla przemysłu motoryzacyjnego, miękki w dotyku, inspirowany światem designu domowego. Czysta, relaksująca atmosfera jest podkreślona przez pastelowe kolory w kabinie – w wersjach Life i Zen – oraz przez obecność zaawansowanej technologii. 7-calowy ekran konsoli Renault R-Link zdaje się unosić przed deską rozdzielczą, podczas gdy ekran TFT (Thin Film Transistor) na panelu sterującym wskazuje na nowoczesną zawartość ZOE.

Fotele mają wbudowane zagłówki, z jasnym materiałowym pokryciem (w wersji Zen) zabezpieczonym ochroną przed plamami Teflon®. Tożsamość Renault ZOE jako pojazdu zeroemisyjnego zaznaczają inicjały Z.E. na gałce zmiany biegów i na zagłówku fotela kierowcy. Na podsufitce oraz desce rozdzielczej widnieje pictogram przypominający obwód drukowany.

Oficjalna prezentacja: Genewa 2012

Projekt ZOE został całkowicie sfinalizowany w lipcu 2010 roku. Odbyła się zorganizowana w dwóch etapach. Najpierw zaprezentowano samochód pokazowy ZOE, także zaprojektowany przez Jean Sémériva, na Salonie Samochodowym w Paryżu w 2010 roku. Samochód pokazowy, który zachował 90% swojego projektu w modelu produkcyjnym, odniósł ogromny sukces wśród klientów i pracowników firmy.

Ostateczny etap procesu projektowania: światowa premiera ZOE w jego ostatecznej formie na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie w 2012 roku. Podobieństwo ZOE do samochodu pokazowego ZOE zostało docenione zarówno przez publiczność, jak i prasę, która przyjęła ten pojazd entuzjastycznie.

INNOWACJE, ABY UCZYNIE ZEROWE EMISJE DOSTĘPNYMI DLA WSZYSTKICH

Dzięki ZOE, Renault wprowadza mobilność bezemisyjną do jak najszerszej grupy odbiorców. ZOE to pierwszy samochód zaprojektowany jako model elektryczny sprzedawany w przystępnej cenie 13 700 EUR brutto (cena dla Francji, minus ulga podatkowa, wynajem baterii od 79 EUR/miesiąc brutto przy 12 500 km/rok przez trzy lata) i idealny do codziennego użytku. Uosabiając elektryczną ekspertkę Renault, zawiera nowoczesną technologię elektryczną. Z ponad sześćdziesięcioma złożonymi patentami jako częścią jego projektu, ZOE ma sześć światowych pionierów w dziedzinie zasięgu, łatwości użytkowania i łączności.

ZOE, pierwszy produkcyjny pojazd elektryczny z homologowanym zasięgiem wynoszącym 210 km (NEDC)

Renault ZOE jest w stanie pokonać od 100 do 150 km, w zależności od stylu jazdy i warunków atmosferycznych, co zapewnia mu najdłuższy zasięg w swojej kategorii. W testach homologacyjnych opartych na ustandaryzowanym cyklu NEDC, Renault ZOE jest jedynym elektrycznym pojazdem z zasięgiem przekraczającym 200 km (210 km). Perfekcję tę zapewnia system Range OptimiZEr zamontowany we wszystkich modelach Renault ZOE, który zwiększa zasięg pojazdu o prawie 25%.

System Range OptimiZEr oparty jest na trzech głównych innowacjach technicznych, z których każda przyczynia się do zwiększenia zasięgu ZOE o jedną trzecią:

nowej generacji hamowania regeneracyjnego,
pompy ciepła,
oraz opon Michelin EnergyTM E-V.
Nowej generacji hamowanie regeneracyjne ładować baterię podczas fazy zwolnienia i hamowania

Hamowanie regeneracyjne pozwala silnikowi działać jako generator. Gdy kierowca zwalnia pedał przyspieszenia, silnik odzyskuje energię kinetyczną z deceleracji i przekształca ją w prąd elektryczny, który ładowałby baterię. Ta energia została бы stracona w postaci ciepła, gdy klocki hamulcowe zaciskają się.

Aby zmaksymalizować oszczędności mocy podczas hamowania, Renault połączyło siły z firmą Bosch, aby opracować system nowej generacji. System ten inteligentnie rozdziela siłę hamowania między zaciskanie klocków hamulcowych a hamowanie silnikiem, aby zmaksymalizować działanie hamowania silnikiem w ładowaniu baterii. Działanie tych dwóch elementów zostało precyzyjnie dostrojone, aby zapobiec szarpnięciom lub wyraźnemu hamowaniu silnikiem w ruchu.

Pompa ciepła utrzymuje zasięg ZOE podczas używania ogrzewania

Inspirowana rozwojem domowym, ta innowacja jest dostępna po raz pierwszy w produkcyjnym samochodzie. Zasada działania była już dobrze znana. Trudność polegała na dostosowaniu jej do samochodu. Opracowano specjalne algorytmy kontrolne, aby uwzględnić inercję cieplną i moc wnętrza pojazdu.

Aby schłodzić kabinę, system działa tak samo jak normalny system klimatyzacji elektrycznej.
Aby ogrzać kabinę, system odwraca cykl działania. Wchłania kalorie z powietrza zewnętrznego, spręża je i ogrzewa, a następnie kieruje ciepło do samochodu.
Ten system pozwala kierowcy ogrzać kabinę bez wpływu na zasięg pojazdu. Ograniczenie zużycia energii przez system ogrzewania znacząco zmniejsza różnice w zasięgu ZOE w chłodnych lub ciepłych sezonach. Dla równoważnego poziomu ogrzewania, pompa ciepła zużywa do trzech razy mniej energii niż konwencjonalny system.

Wymagana temperatura w kabinie osiągana jest szybciej i utrzymywana na bardziej stabilnym poziomie niż w pojeździe z silnikiem spalinowym, gdzie ogrzewanie zależy od kalorii wydobywających się z silnika.

Opony Michelin ENERGYTM E-V zwiększają zasięg ZOE

Renault ZOE to pierwszy pojazd, który standardowo wyposażony jest w te opony wysokowydajne opracowane wspólnie z Michelin. Łącząc oszczędność energii, bezpieczeństwo i trwałość, zostały zaprojektowane tak, aby zmniejszyć wysokie straty energii związane z oporem toczenia, jednocześnie akceptując szybkie przyspieszenie samochodów elektrycznych.

Opony mogą stanowić do 30% zużycia energii w samochodzie elektrycznym. Przy każdym obrocie koła opona jest odkształcana pod ciężarem ładunku podczas kontaktu z nawierzchnią. W miarę odkształcania się jej struktura, składniki nagrzewają się i pewna ilość energii jest tracona. Zmniejszenie tego nagrzewania pozwala na ograniczenie zużycia energii. Opona Michelin ENERGY™ E-V generuje bardzo małe nagrzewanie podczas jazdy, co obniża zużycie energii. Jednocześnie, fragment gumy w kontakcie z drogą może szybko się nagrzewać podczas hamowania, co z kolei zmniejsza odległość potrzebną do zatrzymania samochodu.

Kierowcy również przyczyniają się do zasięgu

Nawet bardziej niż w pojeździe z silnikiem spalinowym, kierowcy mogą utrzymać zasięg pojazdu na kilka prostych sposobów:

Przyjmij praktyki ecodrivingu (przewidywanie, korzystanie z hamulca silnikowego, dostosowanie umiarkowanego stylu jazdy itp.). Stosowanie tych zasad poprawia zasięg średnio o 16%.
Deska rozdzielcza i system multimedialny R-Link dostarczają kierowcy wszystkich informacji niezbędnych do zarządzania podróżą, zasięgiem pojazdu i ładowaniem bardziej efektywnie.
Aktywuj tryb Eco, aby zwiększyć zasięg o 10%.
Wykorzystaj funkcję wstępnego klimatyzowania, aby ogrzać kabinę.
Asystent jazdy z panelu sterowania

Ekran TFT na panelu sterującym ZOE dostarcza kierowcy ciągłe informowanie o parametrach stylu jazdy i zasięgu pojazdu. Składa się z:

wskaźnika stanu naładowania akumulatora oraz pozostałego zasięgu w km. Obliczenie tej wartości opiera się na parametrach jazdy za ostatnie 200 kilometrów. Funkcja resetująca zmniejsza bazę obliczeniową do ostatnich 30 km pokonanych, aby oszacować pozostały zasięg na podstawie natychmiastowych warunków jazdy,
ekonomometru wskazującego, czy pojazd zużywa energię, czy ją odzyskuje w danym momencie,
prędkości wyświetlanej w formie cyfrowej oraz pozycji dźwigni, które przypominają te w automatycznej skrzyni biegów (Neutral, Drive, Reverse, Park)
Informacji z komputera pokładowego, takich jak przejechany dystans, średnie zużycie (kWh/100 km), zarówno ogółem, jak i natychmiastowe (kWh), czas, temperatura zewnętrzna itp.
Funkcja „wskaźnika stylu jazdy” zmienia kolor tła ekranu TFT, aby odzwierciedlić styl jazdy: zielony dla eco-drivingu, niebieski dla neutralnego stylu jazdy i fioletowy dla dynamicznego stylu jazdy zużywającego więcej energii.

Tryb Eco

Ta funkcja zapewnia spokój. Utrzymuje zasięg ZOE poprzez zmniejszenie wydajności klimatyzacji i ogrzewania, a także mocy silnika. Aktywuje się ją przełącznikiem na centralnej konsoli. Dno ekranu TFT staje się zielone, a na ekranie pojawia się akronim ECO. Jeśli kierowca potrzebuje mocniejszego przyspieszenia, na przykład podczas wyprzedzania, funkcję można dezaktywować, mocniej naciskając pedał przyspieszenia.

Dwa pakiety usługowe dla informacji i zdalnego działania na ZOE

Kierowcy Renault ZOE mogą również otrzymywać informacje, a nawet wchodzić w interakcje ze swoim pojazdem za pomocą dwóch pakietów usług: „My Z.E. Connect” (standard w ZOE) oraz „My Z.E. inter@ctive” (opcjonalnie w Life lub standardowo w Zen i Intens).

Do zdalnej informacji: pakiet „my Z.E. Connect”

Gdziekolwiek są, kierowcy mogą sprawdzić następujące informacje z telefonu smart lub komputera:

poziom naładowania, szacowany pozostały zasięg na podstawie najnowszych parametrów jazdy, czas ostatniego ładowania, status ładowania, jeśli pojazd jest podłączony (w trakcie lub nie), czas pozostały do pełnego ładowania oraz miesięczną historię danych ładowania,
lokalizację stacji ładowania w każdym mieście,
praktyczne wskazówki, jak lepiej wykorzystać samochód elektryczny i utrzymać jego zasięg. Na przykład, korzystanie z funkcji wstępnego klimatyzowania do ogrzewania kabiny, przyjmowanie płynnego stylu jazdy itp.
Użytkownicy mogą także otrzymywać powiadomienia o rozpoczęciu lub zakończeniu ładowania (przez e-mail) lub powiadomienia o niskim poziomie naładowania akumulatora lub przerwaniu ładowania (przez e-mail lub SMS).
Do zdalnej interakcji z samochodem: pakiet „My Z.E. inter@ctive”

Dzięki temu pakietowi kierowcy mogą korzystać z telefonu smart lub komputera, aby:

uruchamiać lub ustawiać funkcję wstępnego klimatyzowania do ogrzewania kabiny,
rozpoczynać zdalne ładowanie,
ustawiać codzienny harmonogram ładowania, wybierając przedział czasowy,
optymalizować harmonogram ładowania w oparciu o koszt energii elektrycznej i jej zawartość CO2 (tylko z PC).
Ładowarka Chameleon do szybszego ładowania

Patentu Renault, ta rewolucyjna ładowarka dostosowuje się do dostępnego zasilania, jednofazowego lub trójfazowego, do 43 kW. Renault ZOE może w ten sposób naładować swoją baterię do 80% w ciągu 30 minut. Chameleon ma także wyjątkową zaletę, że może ładować ZOE na różnych poziomach mocy: na przykład przy 11 kW (ładowanie przez około dwie godziny) lub 22 kW (80% baterii przy ładowaniu przez jedną godzinę). Te pośrednie poziomy mocy skuteczniej utrzymują żywotność baterii i mają mniejszy wpływ na sieć niż „szybkie” ładowanie (43 kW). Europa ma obecnie ponad 4000 stacji ładowania o mocy 11 lub 22 kW, określanych jako „stacje szybkiego ładowania”. W Niemczech większość publicznych stacji ładowania (tryb 3) to stacje szybkiego ładowania.

Chameleon, innowacja Renault na rzecz rozwoju korzystania z pojazdów elektrycznych

Ładowarka Chameleon to rozwiązanie opracowane przez Renault, które ma na celu wyposażenie elektrycznych samochodów w mocną ładowarkę pokładową przy ograniczonych kosztach. Podstawowa idea polega na „odwróceniu” silnika i falownika od ich roli w zapewnieniu napędu, aby również przyczyniły się do ładowania baterii. Junction Box, nowy podsystem opracowany przez Renault, zarządza procesem ładowania, zmienia prąd zmienny na prąd stały i komunikuje się ze stacją ładowania. Junction Box ładowarki Chameleon jest nieznacznie większy i cięższy niż ładowarka 3V znajdująca się w większości innych elektrycznych pojazdów na rynku, ale dzięki wykorzystaniu falownika i uzwojeń silnika moc ładowania może osiągnąć 43 kW.

Zainstalowana pod maską ZOE, ładowarka Chameleon znacznie upraszcza technologię stosowaną w stacjach ładowania o dużej mocy (43 kW). Ponieważ stacje te nie będą już potrzebować wbudowanego prostownika, ich koszt wyniesie tylko jedną czwartą obecnej ceny i będą łatwiejsze do wdrożenia. Ta innowacja przyczyni się do dalszego rozwoju korzystania z elektrycznych pojazdów.

Wszystkie wersje ZOE wyposażone w Renault R-Link

Renault R-Link, zintegrowany system multimedialny, jest standardowo montowany we wszystkich wersjach ZOE od chwili wprowadzenia na rynek. Renault R-Link łączy pełen zakres funkcji multimedialnych w jednym systemie: nawigacja, radio, telefon, strumieniowanie audio Bluetooth®, muzyka, złącza do urządzeń przenośnych, usługi połączone (w zależności od wersji) itp.

Dostęp do głównych funkcji za pomocą dotyku lub głosu

Korzystając z 7-calowego ekranu dotykowego lub intuicyjnego rozpoznawania głosu, kierowcy mogą na przykład dyktować adres do systemu nawigacji lub wydawać polecenia: „wykonaj połączenie telefoniczne”, „pokaż moje aplikacje”, „uruchom e-mail” itp…

Funkcja Text To Speech (TTS) umożliwia odczytywanie wiadomości i innych kanałów RSS z niektórych aplikacji na głos, gdy samochód się porusza.

Funkcje R-Link dedykowane jeździe elektrycznej

Na ZOE, Renault R-Link zawiera funkcje dedykowane jeździe elektrycznej. System nawigacji TomTom® Z.E. LIVE wyświetla okrąg pokazujący promień operacyjny odpowiadający zasięgowi pojazdu. Informuje także kierowców wprowadzających miejsce docelowe, czy mają wystarczającą moc, aby do niego dotrzeć. Jeśli to niemożliwe, może wskazać drogę do najbliższej stacji ładowania. Może także zasugerować trasę, która jest najbardziej oszczędna pod względem zużycia energii i wyświetlić stacje ładowania (mapowane przez TomTom®) na mapie (w zależności od lokalizacji pojazdu lub celu).

Renault R-Link jest połączony z ECU ZOE, autoryzując inne nowe funkcje pojazdu. W czasie rzeczywistym kierowcy mogą przeglądać historię zużycia energii lub przepływy energii między akumulatorem a funkcjami pobierającymi energię, takimi jak silnik, klimatyzacja, ogrzewanie, system R-Link itp.

Po dotarciu do celu kierowcy mogą ocenić swoje osiągi w zakresie ecodrivingu, wybierając funkcję „Driving eco²”. Ta funkcja analizuje styl jazdy i daje spersonalizowane wskazówki dla bardziej „ekonomicznej” jazdy. Porównanie między podróżami zachęca kierowców do podjęcia wyzwania poprawy ich stylu ecodrivingu.

R-Link połączony z Internetem

Renault R-Link jest również połączony ze światem zewnętrznym i Internetem poprzez wbudowane połączenie Edge 2.75G. Usługi połączone, takie jak TomTom® LIVE i alerty Coyote Series, dostarczają kierowcom informacji na temat aktualnych warunków drogowych, aby mogli skrócić czas podróży.

„TomTom® LIVE” pomaga kierowcom w wyborze najlepszej trasy:

HD Traffic® to najlepszy system informacji o ruchu drogowym na rynku. Analizuje przepływy ruchu na odcinkach kilku dziesięciu metrów. Już na początku podróży podaje dokładny czas przybycia.
TomTom® Places, największa baza danych lokalizacyjnych (aktualizowana w czasie rzeczywistym za pośrednictwem Internetu), pomaga kierowcom znaleźć konkretne miejsce lub adres usługi w pobliżu lub w danym mieście.
Poczta pogodowa dostarcza prognozy pogody na trzy dni.
Strefy niebezpieczne informują o rzeczywistych alertach bezpieczeństwa na drodze.
System asystenta kierowcy Coyote Series1 przyczynia się do bezpieczeństwa, pomagając kierowcom przewidywać ewentualne spowolnienia. Dostarcza informacje na temat obszarów wysokiego ryzyka, które są zgłaszane i potwierdzane na bieżąco przez członków społeczności, a także strefy zagrożenia, z lub bez stałych radarów. Zawiera również informacje o spowolnieniach na drodze, takich jak wypadki lub przeszkody.

Sklep Renault R-Link, oryginalny sklep z aplikacjami motoryzacyjnymi

Z około pięćdziesięcioma aplikacjami dostępnymi od premiery (w zależności od kraju), sklep R-Link oferuje gamę aplikacji i usług, która nie ma konkurencji. Oferując pełen zakres dziedzin, od informacji ogólnych lub tematycznych (turystyka, sport, zainteresowania kobiet, kultura itp.) po aplikacje powiązane z pojazdem (Renault Assistance, e-przewodnik: interaktywny podręcznik do pojazdu), poprzez aplikacje społecznościowe, e-mail i media społecznościowe, katalog sklepu R-Link szybko się rozwija. Aby wprowadzić szereg aplikacji do użytku motoryzacyjnego, Renault współpracowało z wieloma partnerami: firmami programistycznymi oraz startupami założonymi przez młodych przedsiębiorców w dziedzinie usług połączonych.

Na premierę ZOE Renault oferuje nabywcom paszport do świata online, aby pomóc im przyzwyczaić się do R-Link:

usługi połączone bezpłatnie przez trzy miesiące: TomTom® Live i Coyote Series,
szereg aplikacji bezpłatnych przez trzy lata (w wersjach Zen i Intens, opcjonalnie w Life): e-mail, R-Link Tweet, pogoda, Renault Assistance. Ta oferta będzie stopniowo rozwijana o nowe aplikacje.
a także dostęp do Sklepu R-Link przez trzy lata (w wersjach Zen i Intens), aby pobrać więcej niż pięćdziesiąt aplikacji, które były dostępne od premiery, w zależności od kraju.
ZOE DB dba o komfort pasażerów

Renault ZOE dostarczany jest z szeroką gamą funkcji dedykowanych komfortowi. Na przykład, kabina może być wstępnie ogrzana do odpowiedniej temperatury (22°C) przed wejściem kierowcy. Powietrze wdychane wewnątrz samochodu jest czystsze, a klimatyzacja utrzymuje odpowiedni poziom wilgotności w powietrzu, aby uniknąć przesuszenia skóry.

ZOE ustawia odpowiednią temperaturę

Dzięki funkcji wstępnego klimatyzowania kabina ZOE jest ogrzewana lub chłodzona do odpowiedniej temperatury (ustawionej na 22°C) w momencie wskazanym przez kierowcę. Funkcja ta, którą można ustawić za pomocą tabletu R-Link w samochodzie lub zdalnie z komputera lub telefonu smart, ogrzewa lub chłodzi kabinę ZOE, gdy samochód jest podłączony do stacji ładowania. Wymagana do osiągnięcia pożądanej temperatury energia jest pobierana bezpośrednio z gniazdka, a nie z baterii, co pozwala na zachowanie zasięgu Renault ZOE.

Gdy kierowca zaczyna się poruszać, funkcja klimatyzacji lub ogrzewania po prostu utrzymuje ustawioną temperaturę, nie musząc zwiększać mocy, aby zrekompensować znaczną różnicę w poziomach temperatur.

Nawet jeśli ZOE nie jest podłączony, funkcja wstępnego klimatyzowania może być uruchamiana natychmiast, ale tylko przez okres pięciu minut. Można to zrobić na dwa sposoby:

naciskając dedykowany przycisk na karcie bezkluczykowej,
za pomocą telefonu smart lub PC.
Powietrze wdychane przez pasażerów ZOE jest czystsze

Aktywny filtr węglowy oczyszcza powietrze w kabinie, wchłaniając większość nieprzyjemnych zapachów i zanieczyszczeń. Składający się z warstw elektrostatycznych i węgla aktywnego filtr zatrzymuje ozon, dwutlenek azotu, dwutlenek siarki, toluen, benzen oraz cząsteczki węglowodorów (kurz, pyłki). Filtruje również zanieczyszczenia o wielkości kilku mikronów, takie jak pyłki czy sadza.

Inteligentna klimatyzacja, która nie wysusza skóry

Intensywne korzystanie z tradycyjnej klimatyzacji może powodować uczucie suchości skóry. Klimatyzacja ZOE automatycznie dostosowuje poziom wilgotności w kabinie dla większego komfortu.

PRZYJEMNA I RELAKSUJĄCA JAZDA

Renault ZOE to dynamiczny pojazd, łatwy w obsłudze i przyjemny w prowadzeniu, z podwoziem dostosowanym do specyficznych cech pojazdów elektrycznych oraz specjalnie dostrojonym układem kierowniczym, oponami i amortyzatorami. ZOE to pojazd budzący zaufanie, który osiąga stabilność we wszystkich rodzajach podróży: w mieście i na otwartych drogach (około miasta i autostrad). Jako samochód elektryczny, jest cichy i odprężający w prowadzeniu, bez hałasu silnika czy wibracji.

Architektura dedykowana jeździe elektrycznej

Renault ZOE oparty jest na platformie „B”, wykorzystywanej już przez około dwadzieścia modeli sojuszu, w tym Nową Renault Clio. Zawieszenie przednie, które dzieli z Clio IV, jest typu McPherson, połączone z dolnym wahaczem. Podwozie i dolne ramiona zawieszenia pochodzą z wyższego segmentu (Mégane), co zwiększa komfort i precyzję kierowania. Zawieszenie tylne charakteryzuje się programowanym odkształceniem elastycznym. Jest najtrwalsze w grupie Renault, aby udźwignąć ciężar baterii umieszczonej w podwoziu. Zostało zoptymalizowane dla większego komfortu, dodając poliuretanowe ograniczniki dla lepszego tłumienia.

Dynamiczne cechy dla lepszej prowadzenia

Synchronous electric motor with rotor coil delivers excellent energy efficiency in all phases of use. O mocy 65 kW (88 KM) generuje maksymalny moment obrotowy 220 Nm niemal natychmiastowo, w mniej niż jedną setną sekundy, co zapewnia mocne przyspieszenie i przyspieszenie od najniższych prędkości obrotowych silnika. Przyspieszenie od 0 do 50 km/h trwa zaledwie cztery sekundy, co jest częstym wymaganiem w ruchu miejskim.

Umiejscowienie baterii pod podłogą pomaga w zrównoważeniu ciężaru między przodem a tyłem (59% / 41% w stanie spoczynku), co poprawia przyczepność. W porównaniu z platformą Clio 3, środek ciężkości jest o 35 mm niższy, tory są o 16 mm szersze, a sztywność skrętna platformy zwiększona o 55%, co poprawia stabilność i zachowanie na drodze Renault ZOE.

Układ kierowniczy jest precyzyjny i łatwy w obsłudze. Renault ZOE używa drążków łączących z Clio 3 RS, samochodu znanego z jakości układu kierowniczego, z gumowymi punktami montażowymi podwozia specjalnie rozwiniętymi dla bardziej dynamicznego zachowania. Niska przekładnia kierownicza (2.71 obrotów od skraju do skraju) w połączeniu z silnikiem wspomagającym kierownicę z wyższego segmentu poprawia prowadzenie i przyjemność z jazdy.

Spokojniejsza, bardziej odprężająca jazda

Przyspieszenie jest płynne i liniowe, bez szarpania, dzięki reduktorowi, który przekazuje prędkość obrotową silnika do kół, bez systemu sprzęgła czy przetwornika. Dla kierowcy efekt przypomina najlepszą automatyczną skrzynię biegów na rynku.

Spokój na pokładzie i brak wibracji są odprężające dla kierowcy. Samochód jest szczególnie cichy przy prędkościach do 40 km/h. Powyżej tej prędkości, główne hałasy to dźwięki kół na drodze oraz przepływ powietrza nad nadwoziem. Poziom hałasu mierzonego w kabinie ZOE w zakresie od 40 do 75 km/h wynosi od 60 do 65 dB, czyli jest od dwóch do trzech razy niższy niż w przypadku pojazdu z silnikiem spalinowym o podobnej mocy.

Spokój na pokładzie pozwala kierowcom w pełni korzystać z jakości dźwięku dostarczanej przez pokładowy system audio. Renault ZOE jest wyposażona w dźwięk 3D od Arkamys® w wersjach Zen i Intens. Dzięki oprogramowaniu do przetwarzania sygnałów cyfrowych, system ten tworzy efekt przestrzenności, nadając większą głębię i relief dźwięku. Kierowcy mogą wybierać strefy dźwiękowe w kabinie: tylko kierowca, pierwszy rząd lub cały pojazd.

Dla spokojnej i bezstresowej jazdy, przy zbliżaniu się do obszarów miejskich, ZOE jest wyposażona w Z.E. Voice: dźwięk zewnętrzny, aby ostrzec pieszych o nadjeżdżającym pojeździe i umożliwić im oszacowanie jego prędkości, ponieważ częstotliwość zmienia się w zależności od prędkości samochodu. Z.E. Voice jest aktywna przy prędkościach od 1 do 30 km/h. Samochód jest cichy, gdy stoi w miejscu. Przeprowadzono specjalne badania projektowe w celu stworzenia tożsamości dźwiękowej odpowiadającej charakterowi ZOE. Został opracowany we współpracy z zespołem ds. percepcji dźwięku i projektowania w instytucie badawczym IRCAM (Institut de Recherche et Coordination Acoustique / Musique). Kierowcy mogą wybierać spośród trzech dźwięków: „Pure”, „Glam” i „Sport”. System można wyłączyć za pomocą jednego przycisku. Automatycznie włącza się ponownie po ponownym uruchomieniu samochodu.

Wszystkie modele Renault ZOE mają asystenta startu na wzniesieniach, co ułatwia ruszanie na nachyleniach. System ten utrzymuje samochód w stabilnej pozycji na wzniesieniu przez kilka sekund, podczas gdy kierowca zwalnia hamulec i zaczyna przyspieszać.

Aby zapewnić relaksujące doznania w dłuższej perspektywie, elektryczny silnik jest „bezobsługowy”, wodoodporny i nie wymaga smarowania. Koszty serwisowe pojazdu elektrycznego są o 20% niższe niż w przypadku pojazdu z silnikiem spalinowym. Brak paska rozrządu, filtra powietrza ani filtra paliwa do wymiany i brak wymiany oleju.

ZERO KOMPROMISÓW W ZAKRESIE JAKOŚCI I BEZPIECZEŃSTWA

ZOE łączy w sobie całe doświadczenie i know-how Renault w kwestii bezpieczeństwa i jakości, wpisane w jego geny. Renault należy do najlepszych producentów pełnoskalowych pod względem niezawodności i uznawane jest za spełniające wysokie standardy w zakresie bezpieczeństwa. W ramach procesu rozwoju ZOE przeszedł te same testy homologacyjne, co pojazd z silnikiem spalinowym, a także dodatkowe testy specyficzne dla modeli elektrycznych.

Postrzegana jakość dla budowania atrakcyjności

Postrzegana jakość przyczynia się do uczynienia samochodu bardziej atrakcyjnym i solidnym, dlatego była kluczową kwestią dla Renault przez cały proces projektowania ZOE. Zespoły projektowe i zajmujące się postrzeganą jakością współpracowały, aby zaprezentować design ZOE. Diodowe światła dzienne, gniazdo ładowania na przedniej części z diodami „Z.E”, pełne linie konturowe i technologia oświetlenia to tylko niektóre z cech przyczyniających się do ogólnej postrzeganej jakości Renault ZOE. Wycięcie w masce silnika również podkreśla design grilla i reflektorów. W kwestii jakości wykończenia, kluczowe punkty to:

szczególny nacisk na szczelność i dopasowanie nadwozia,
promień krzywizny mniejszy niż 2 mm,
znacznie mniejsza przestrzeń między oponą a nadkolem.
Wewnątrz samochodu szczególne wysiłki zostały podjęte w zakresie jakości wykończenia i montażu. Design przyczynia się do ogólnego wrażenia siły. Pasek deski rozdzielczej wykorzystuje atrakcyjny materiał, który jest miękki w dotyku.

Jakość produkcji w zakładzie Flins

Renault ZOE jest produkowana w zakładzie Flins obok Nowej Renault Clio i według tych samych wysokich standardów jakości wykonania. W szczególności zaostrzone wymagania dotyczą przetwarzania drobnych wad na końcu linii montażowej, aby poprawić postrzeganą jakość.

ZOE, testowana z każdej strony

Renault ZOE przejechała 850 000 km, aby przetestować osiągi dynamiczne, przeprowadzić tuning oraz ocenić niezawodność i trwałość w różnych warunkach jazdy. Samochód przeszedł szereg testów: w ekstremalnych temperaturach, w suchości, wilgotności, na szorstkich nawierzchniach, w kurzu i żwirze. W spisie punktów kontrolnych szczególny nacisk położono na wydajność baterii i silnika elektrycznego. Testy przeprowadzone w warunkach ekstremalnego zimna (do -20°C) w Kirunie (Szwecja) potwierdziły odporność akumulatora na zimno.

Codzienna obsługa

Jak inne pojazdy w gamie, Renault ZOE również przeszła testy EDAU (od francuskiego akronimu testów trwałości w wyglądzie i użytkowaniu). Testy te zostały wprowadzone w 2010 roku i symulują codzienną obsługę przez okres dwóch miesięcy, aby odwzorować trzy lata życia pojazdu. Wyniki tych testów uplasowały ZOE w czołówce rynku pod względem trwałości wyglądu.

Testy szczelności

68 kW FWD (92 KM)

ParametrWartość
Moc67.7 Kw @ 3000-11300 Rpm
92 Hp @ 3000-11300 Rpm
91 Bhp @ 3000-11300 Rpm
Moment obrotowy162 Lb-Ft @ 250-2500 Rpm
220 Nm @ 250-2500 Rpm
Układ paliwowyLithium-Ion Battery 400
PaliwoElektryczny
Prędkość maksymalna52 Mph (84 Km/H)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegówSingle Gear
Hamulce przednieVentilated Disk 258Mm
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony185/65 R15 Or 195/65 R16
Długość160.8 In (4084 Mm)
Szerokość68.1 In (1730 Mm)
Wysokość61.5 In (1562 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.5/59.4 In (1
Rozstaw osi101.9 In (2588 Mm)
Prześwit4.7 In (119 Mm)
Pojemność bagażnika11.9 Cuft (337 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3241 Lbs (1470 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4284 Lbs (1943 Kg)

65 kW FWD (88 KM)

ParametrWartość
Moc65 Kw @ 3000-11300 Rpm
88 Hp @ 3000-11300 Rpm
87 Bhp @ 3000-11300 Rpm
Moment obrotowy162 Lb-Ft @ 250-2500 Rpm
220 Nm @ 250-2500 Rpm
Układ paliwowyLithium-Ion Battery 400
PaliwoElektryczny
Prędkość maksymalna84 Mph (135 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h13.5 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegówSingle Gear
Hamulce przednieVentilated Disk 258Mm
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony185/65 R15 Or 195/65 R16
Długość160.8 In (4084 Mm)
Szerokość68.1 In (1730 Mm)
Wysokość61.5 In (1562 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.5/59.4 In (1
Rozstaw osi101.9 In (2588 Mm)
Prześwit4.7 In (119 Mm)
Pojemność bagażnika11.9 Cuft (337 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3236 Lbs (1468 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4284 Lbs (1943 Kg)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.