RENAULT ZOE 2019-Present

RENAULT ZOE 2019-Present

Przejdź do galerii zdjęćRENAULT ZOE 2019-Present

Francuski producent zajął czołową pozycję w wyścigu ekologicznym, wprowadzając nową generację swojego subkompaktowego pojazdu elektrycznego, Renault Zoe.

Na zewnątrz Zoe otrzymał przeprojektowaną maskę, nowy zderzak i, co najważniejsze, diodowe reflektory LED w standardzie. Mimo że Renault nie zainwestował zbyt wiele w zewnętrzny design nowego Zoe, wnętrze prezentuje się zdecydowanie inaczej. Przed kierowcą znajduje się 10-calowy wyświetlacz TFT, który zastępuje klasyczne analogowe wskaźniki. Dzięki nowemu ekranowi kierowca otrzymuje stałe wskazania, które pomagają poprawić jego umiejętności jazdy w duchu ekologii. Na konsoli centralnej znajduje się system informacyjno-rozrywkowy EASY LINK Renault, który wspiera Android Auto i Apple CarPlay.

Pojawiły się nowe materiały wykończeniowe wewnątrz, które są miększe i przyjemniejsze w dotyku. W wersji wyposażenia Iconic fotele wykonane są w 100% z materiałów pochodzących z recyklingu. Inne usprawnienia można zauważyć w przestrzeni między kierowcą a pasażerem. Na wydłużonej konsoli centralnej znajduje się wybór biegów, używany do różnych trybów jazdy, w tym trybu B, który umożliwia jazdę jednopedałową dzięki wzmocnionemu systemowi odzyskiwania energii. Na koniec, Zoe zyskał elektroniczną hamulec postojowy, który zastępuje tradycyjną dźwignię.

Najważniejszym ulepszeniem napędu jest to, że teraz Zoe jest dostępny z silnikami o mocy 110 KM i 135 KM oraz akumulatorami o pojemności 40 kWh i 50 kWh, odpowiednio.

 Zwiększona moc i zasięg, szereg technologicznych usprawnień oraz nowoczesny design sprawiają, że nowy Renault ZOE jest bardziej pożądany niż kiedykolwiek.

Wprowadzenie trzeciej generacji flagowego modelu Renault w 100% elektrycznej gamie to ważny krok w kierunku zobowiązania firmy do rozwoju elektrycznych pojazdów na dużą skalę. Siedem lat po premierze swoich bestsellerowych poprzedników, nowy ZOE ewoluował pod względem wszechstronności, jakości i technologii, oferując lepsze funkcje, pozostając jednocześnie przystępnym cenowo.

Na zewnątrz nowy ZOE kontynuuje dostarczanie charakterystycznego i świeżego designu, podczas gdy wnętrze przeszło całkowitą metamorfozę, z nowym zaprojektowanym panelem i deską rozdzielczą, co zwiększa komfort.

Pod maską nowy Renault ZOE wyposażony jest w mocną baterię o pojemności 52 kWh, która zapewnia zasięg do 242 mil (WLTP). Oferuje również więcej opcji ładowania, w tym wprowadzenie opcjonalnej ładowarki prądu stałego (DC). Dodatkowo, z dostępnością mocnego silnika 100 kW w modelach GT Line, nowy ZOE oferuje jeszcze więcej przyjemności z jazdy.

Nowy ZOE jest również wyposażony w wiele innowacyjnych funkcji. Usługi Renault EASY CONNECT zapewniają większą łączność, a także dodatkowe systemy wspomagania kierowcy, 10-calowy wyświetlacz TFT, system multimedialny Renault EASY LINK oraz nowy tryb B, który został udoskonalony do jazdy miejskiej. Wszystko to zaprojektowano z myślą o ułatwieniu codziennego prowadzenia pojazdu i zwiększeniu komfortu podróżowania.

Jako pionier i lider w elektrycznej mobilności w Europie, Renault dysponuje niezrównaną wiedzą na temat potrzeb i oczekiwań tego rozwijającego się rynku.

Zewnętrze

Od śmiałych kształtów swojej młodości po dynamiczność dojrzałości, nowy Renault ZOE osiągnął znaczący kamień milowy w kwestii designu. Miękkie kształty poprzedniej generacji zyskały teraz bardziej wyraziste cechy, podczas gdy przeprojektowane wnętrze oferuje więcej przestrzeni i komfortu.

Z przodu nowego ZOE przekształcone kontury rzeźbionej maski zbieżają się w dużym, wyróżniającym się diamencie. Nowy kształt zderzaka zawiera chromowane wstawki w grillu i wokół świateł przeciwmgielnych, co podkreśla dolną część.

W centrum chromowanej kratki znajduje się duże logo Renault, które teraz ma efektowne „holograficzne” wzornictwo, nadające 3D efekt na płaskiej powierzchni. Emblemat podwaja się jako gniazdo do ładowania, które otwiera się, odsłaniając zarówno wtyczkę typu 2 AC, jak i złącze do nowej opcjonalnej szybkiej ładowarki 50 kW.

Wszystkie modele ZOE teraz standardowo otrzymują pełne reflektory LED, które mają chromowane wstawki i są otoczone charakterystycznymi światłami dziennymi w kształcie litery C. Nowe lampy nadają Renault ZOE bardziej odważny wygląd i znacząco poprawiają widoczność, z 75% więcej światła niż porównywalne jednostki halogenowe.

Mamy też nowy, szerszy zderzak przedni, który korzysta z bocznych otworów wentylacyjnych zaprojektowanych w celu poprawy przepływu powietrza wokół przodu samochodu i nad kołami. Nowe światła przeciwmgielne LED również przyczyniają się do poprawy całego systemu oświetlenia.

Z tyłu ZOE znajdują się większe i bolderowe nowe lampy LED, które pomagają stworzyć szerszy wygląd i teraz obejmują dynamiczne kierunkowskazy, które przesuwają się od środka na zewnątrz – sygnalizatory powtórne zintegrowane w lusterkach również wykorzystują technologię LED.

Inne zmiany zewnętrzne obejmują całkowicie odnowioną gamę wzorów kół, z trzema różnymi średnicami dostępnymi – 15, 16 i 17 cali. Bez względu na rozmiar kół, wszystkie modele ZOE mają czterotarcze układy hamulcowe.

Do kompleksowych zmian zewnętrznych należy dodanie trzech nowych metalicznych kolorów lakieru – Celadon Blue, Flame Red i Quartz White. Oznacza to, że teraz można wybierać spośród dziewięciu kolorów.

Wnętrze

Projektanci Groupe Renault szczególnie zwrócili uwagę na jakość wnętrza, wykończenie, komfort i ergonomię. Miękkie tworzywa sztuczne i nowe zrównoważone wykończenia podnoszą atrakcyjność premium i komfort, podczas gdy nowe ekrany TFT i ulepszony system infotainment wzmacniają status ZOE jako lidera technologii.

Przed kierowcą w nowym Renault ZOE znajduje się 10-calowy wyświetlacz TFT, który jest standardem w całej gamie. Wyświetlacz ten zawiera główne informacje dotyczące jazdy, w tym ekomierz, który zachęca do ekologicznych nawyków prowadzenia. Kierowca może również dostosować oświetlenie i układ różnych informacji na ekranie, a efekty widoczności i zmiennej perspektywy wyświetlacza tworzą poczucie głębi dla lepszej czytelności. W wersjach z nawigacją, deska rozdzielcza również przekazuje instrukcje skrętów, co poprawia bezpieczeństwo i zmniejsza rozpr distraction.

Deska rozdzielcza została całkowicie przeprojektowana, aby znacząco poprawić jakość wykończenia. Nowe dodatki obejmują miękkie wstawki materiałowe, które pasują do tych używanych w fotelach, tworząc ciepłą i komfortową atmosferę, podczas gdy oświetlenie wnętrza LED jest standardowe we wszystkich modelach.

W modelach Iconic zastosowano 100% recyklingowaną tapicerkę foteli. Dzięki tradycyjnemu procesowi produkcji włókna karbowanego, który tworzy jakościowy materiał „bez topnienia” lub przekształceń chemicznych, ten materiał powstaje z odpadów pasów bezpieczeństwa i materiałów plastikowych (PET). Ta innowacja to pierwsze takie rozwiązanie w przemyśle motoryzacyjnym, a jej pozyskanie i krótka produkcja pomagają zredukować emisję CO² o ponad 60% w porównaniu do bardziej tradycyjnych materiałów.

W centrum deski rozdzielczej znajduje się również system multimedialny Renault EASY LINK, który w niektórych modelach korzysta z dużego ekranu dotykowego o przekątnej 9,3 cala. Ten system kontroluje główne funkcje pojazdu i może być wzbogacony o specjalne operacje, takie jak dostępność stacji ładowania w czasie rzeczywistym. Łączność ze smartfonem zapewniają Apple CarPlay i Android Auto.

Między kierowcą a pasażerem znajduje się zaktualizowana konsola centralna, w której znajduje się nowy elektroniczny wybierak biegów oraz selektor trybu jazdy, którego chromowany przełącznik ozdobiony jest logo „Z.E.” i umożliwia łatwe przechodzenie między różnymi ustawieniami kierowcy, w szczególności nowym trybem B, który zwiększa regeneracyjne hamowanie, zachęcając do jazdy jednym pedałem.

Standardem w całej gamie jest nowy elektroniczny hamulec postojowy, który zastępuje tradycyjny hamulec ręczny, co uwalnia dwa razy więcej przestrzeni do przechowywania w konsoli centralnej, na przykład nową opcję bezprzewodowego ładowania smartfona oraz parę uchwytów na kubki. Z tyłu pasażerowie mają dostęp do dwóch gniazd USB, które mogą być używane do ładowania urządzeń, takich jak telefony komórkowe, tablety i przenośne konsole do gier.

Zasięg i ładowanie

Nowy ZOE korzysta z nowej baterii Z.E. 50 o pojemności 52 kWh, co zwiększa zasięg użyteczny do 242 mil (WLTP), co stanowi wzrost o około 30% w porównaniu do poprzedniej baterii 40 kWh. Oferuje teraz również szybkie ładowanie prądem stałym (DC), oprócz dostępnych już opcji ładowania prądem zmiennym (AC) w domu lub na ulicy.

Mimo zwiększenia zasięgu i pojemności, bateria fizycznie nie zwiększyła swoich wymiarów, co oznacza brak utraty przestrzeni wewnętrznej i praktyczności. Inną zaletą Z.E. 50 jest jego zdolność do dostarczania lepszej wydajności z nowego silnika R135.

Podczas wprowadzenia na rynek w końcu 2012 roku, pierwsza ZOE z baterią 22 kWh oferowała około 93 mil rzeczywistego zasięgu, co już znacznie przewyższało dzienny dystans pokonywany przez przeciętnego europejskiego kierowcę. W 2016 roku Renault wprowadziło drugą generację Renault ZOE z baterią 41 kWh Z.E. 40, która podwoiła rzeczywisty zasięg do 186 mil.

W nowym ZOE inżynierowie skoncentrowali się na architekturze baterii litowo-jonowej i na różnych aspektach jej konstrukcji, osiągając imponującą pojemność 52 kWh w tej samej fizycznej wielkości ogniwa. To przekłada się na 30% zwiększenia zasięgu do 242 mil WLTP.

Ładowanie baterii zostało również ułatwione dzięki inteligentnym usługom Renault EASY CONNECT, które umożliwiają szybkie i łatwe zlokalizowanie punktów ładowania, a także wprowadzenie uproszczonej opcjonalnej wtyczki do ładowania Combo.

Nowa wtyczka Combo (CCS), umieszczona za klapką do ładowania z logo Renault, jest nieco większa niż poprzednia wtyczka i składa się zarówno z europejskiego standardowego gniazdka, jak i dwupinowego złącza do ładowania DC. Centralna lokalizacja gniazdka ułatwia ładowanie, zwłaszcza na publicznych stacjach ładowania, które mają własny kabel.

Dzięki tej wtyczce Combo nowy ZOE jest w stanie szybko ładować za pomocą prądu stałego (DC) o mocy do 50 kW, po prostu wkładając kabel ładujący do złącza dwupinowego znajdującego się poniżej gniazda typu 2.

Standardowy kabel typu 2 dostarczany z samochodem oraz ładowarka Caméléon są używane do codziennego ładowania AC, np. w domu przy użyciu Wallbox, w pracy, na parkingu lub na drogach publicznych, korzystając z zasilania do 22 kW.

Przy użyciu Wallbox o mocy 7 kW nowy ZOE może naładować się od 0 do 100 procent w 9 godzin i 25 minut. Umożliwia to pełne naładowanie w ciągu nocy. Około 190 mil zasięgu można osiągnąć w zaledwie 8 godzin. Użytkownicy ładujący swoje pojazdy w domu mogą również skorzystać z opcji programowania, dostosowując swoje ładowanie do wahań taryfowych od swojego dostawcy energii.

Podłączenie Renault ZOE do publicznej ładowarki o mocy 22 kW może dostarczyć użyteczne 78 mil zasięgu w zaledwie godzinę.

Najszybsze czasy ładowania osiąga się jednak przy użyciu nowej opcji ładowania DC o mocy 50 kW, co jest idealne na dłuższe trasy. Uzupełnienie baterii w ten sposób może dodać około 90 mil zasięgu w zaledwie pół godziny.

Napędy

Dzięki nowej mocy silnika oraz wprowadzeniu nowego trybu B do jazdy miejskiej, nowy ZOE jest jeszcze bardziej komfortowy zarówno na otwartej drodze, jak i w mieście.

Nowy silnik R135 o mocy 100 kW dostarcza równowartość 135 PS oraz poprawiony moment obrotowy, co zapewnia szybszą akcelerację i lepszą responsywność. Inżynierowie wykorzystali zwiększoną pojemność baterii nowego ZOE (Z.E.50), aby wydobyć maksymalne osiągi z silnika opracowanego przez Renault, który generuje solidne 245 Nm od zera obrotów i napędza przez jedno biegowe skrzynię, pomagając Renault ZOE przyspieszyć od 0 do 62 mph w mniej niż 10 sekund i osiągnąć maksymalną prędkość 87 mph. Jako wskazanie rzeczywistej prędkości model o mocy 100 kW może przyspieszyć z 50 do 75 mph w zaledwie 7.1 sekundy, co jest o 2.2 sekundy szybciej niż 80 kW 110 PS silnik R110, który pozostał bez zmian.

Oba silniki są teraz wyposażone w nową funkcję jazdy „B”, która intensyfikuje efekt hamowania regeneracyjnego, co zasadniczo pozwala kierowcy na operowanie jednym pedałem. Gdy tryb B jest aktywowany, samochód znacznie szybciej zwalnia, gdy kierowca zwolni pedał przyspieszenia. Tryb B ułatwia jazdę, szczególnie w mieście lub w wolno poruszającym się ruchu.

Na poziomie technicznym jest on wspierany przez nowy system hamulcowy, który oferuje lepsze odczucie przez pedał. Z kolei tryb D pozostaje szczególnie przydatny, gdy samochód porusza się z stałą prędkością, na otwartej drodze czy autostradzie.

Kierowca może na żądanie przełączać się między trybami B i D za pomocą prostego naciśnięcia nowego e-shiftera. Zastępuje on stary mechaniczny lewarek nowym elektronicznym przełącznikiem. Proste naciśnięcie gałki wystarczy, aby wysłać instrukcje do silnika, a wybrany tryb jazdy wyraźnie wyświetlany jest na konsoli centralnej oraz na 10-calowym wyświetlaczu kierowcy. Podobnie jak automatyczny hamulec postojowy, nowy ZOE rozszerza wrażenia z jazdy 100% elektrycznej we wszystkich swoich funkcjach przyjaznych dla kierowcy.

Bezpieczeństwo i technologia

Renault zaprojektował nowy ZOE z zupełnie nową infrastrukturą elektryczną. Bardziej nowoczesna, umożliwia integrację wszystkich czujników i funkcji automatycznych, które są niezbędne dla nowych systemów wspomagania kierowcy (ADAS). Zostały zaprojektowane, aby lepiej informować kierowcę, upraszczać jazdę i zwiększać bezpieczeństwo.

ZOE posiada szereg systemów bezpieczeństwa, w tym System Aktywnego Hamowania Awaryjnego (AEBS), Ostrzeżenie o Zjeździe z Linii (LDW), Asystenta Utrzymania Pasa (LKA), Rozpoznawanie Znaków Drogowych (TSR), Monitorowanie Martwego Pola (BSM) oraz automatyczne reflektory pełne/krótkie (AHL).

Dodatkowe funkcje wspomagające jazdę obejmują bezdotykowy Asystent Parkowania (EPA), czujniki parkowania z przodu i z tyłu, Auto-Hill hold oraz automatyczny hamulec parkingowy.

System infotainment ZOE zawiera zestaw Renault EASY CONNECT, który współpracuje z nowym systemem multimedialnym Renault EASY LINK i aplikacją MY Renault, oferując kierowcom szereg aplikacji i usług zaprojektowanych, aby towarzyszyć im w codziennych działaniach.

W aplikacji MY Renault dostępnych jest wiele przydatnych usług do zdalnego zarządzania samochodem, takich jak zdalne sprawdzenie zasięgu baterii i statusu ładowania. Można także zaplanować ładowanie w godzinach szczytu, uruchomić lub zaplanować ogrzewanie lub klimatyzację, aby osiągnąć idealną temperaturę 21°C na moment wyjazdu, nie wpływając na zasięg.

Kolejną przydatną funkcją jest możliwość wcześniejszego zaplanowania podróży za pomocą MY Renault. Po podaniu celu aplikacja wyznacza trasę, uwzględniając najbardziej odpowiednie punkty ładowania, a także całkowity czas podróży z uwzględnieniem postojów na ładowanie.

Na pokładzie, zintegrowana nawigacja Renault EASY LINK przesyła trasę na ekran multimedialny i zawiera lokalizację oraz dostępność najbliższych stacji ładowania. Mapa jest również wzbogacona o informacje o ruchu w czasie rzeczywistym dostarczane przez TomTom oraz nowe funkcje, takie jak Google Search. Baza danych map nawigacji EASY LINK jest regularnie aktualizowana, automatycznie i przezroczysto dla użytkownika, za pomocą funkcji „Auto-aktualizacja map”.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.