RIMAC Nevera 2021-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

RIMAC Nevera 2021-Present

Przejdź do galerii zdjęćRIMAC Nevera 2021-Present

Rimac Nevera był najszybciej przyspieszającym hiper samochodem na świecie, gdy został zaprezentowany w 2020 roku, a produkcja została ograniczona do 150 egzemplarzy.

Kiedy Mate Rimac rozpoczął działalność w garażu w Chorwacji w 2009 roku, nie przypuszczał, że stanie się producentem najszybszego seryjnego samochodu na świecie.

Rimac stworzył model Nevera, stosując ten sam język designu, co inne hiper samochody, jakby miał mieć silnik spalinowy. Jednak chorwacki producent musiał to tak zaprojektować, aby jego klienci mogli rozpoznać kształt pojazdu o wysokich osiągach. Wąski przód i wloty powietrza w dolnym zderzaku sprawiały wrażenie, że są potrzebne do chłodzenia silnika. Tymczasem zbudowano je, aby poprawić aerodynamikę i schłodzić akumulator. Pochylona, zaokrąglona szyba i spadzisty dach podążały za tymi samymi zasadami aerodynamicznymi, co inne super samochody dostępne na rynku w tamtym czasie. Ciekawym dodatkiem był design „krawata” umieszczony z przodu tylnych kół, który sportretował kolory kraju, w którym pojazd był sprzedawany.

Wnętrze było ręcznie wykonane z najwyższej jakości dostępnych materiałów. Wszystko zostało opracowane wewnętrznie, co doprowadziło do stworzenia ekskluzywnego wnętrza. Fotele były oddzielone szeroką i wysoką konsolą środkową, która mieściła część akumulatora. Nawet system infotainment umieszczony na dole konsoli również został stworzony przez chorwacką firmę. Jego monitor był uzupełniony drugim ekranem dotykowym zainstalowanym przed pasażerem z boku. Jednocześnie kierowca korzystał z wyświetlacza TFT w obrębie zestawu wskaźników.

Moc była rozdzielana na wszystkie koła dzięki układowi czterech silników, co dawało łączną moc 1,914 PS (1,888 hp), połączoną z automatyczną skrzynią biegów o dwóch przełożeniach, co pozwoliło hiper samochodowi przekroczyć osiągi Bugatti Veyron.

Producent hipersamochodów i specjalista w dziedzinie technologii elektrycznych, Rimac Automobili, zaprezentował wersję produkcyjną modelu C_Two, który teraz nosi nazwę Nevera – całkowicie elektryczny hipersamochód o mocy 1914 KM i maksymalnej prędkości 258 mph, zaprojektowany i skonstruowany w celu osiągnięcia niespotykanego poziomu wydajności.

Rimac Nevera to gotowa do produkcji wersja koncepcyjnego modelu Rimac C_Two, który został ujawniony na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie w 2018 roku. Od tego czasu inżynierowie Rimaca udoskonalili swoją nową flagową wersję na każdym poziomie w trakcie obszernego programu rozwoju, dążąc do stworzenia idealnego doświadczenia z jazdy hipersamochodem elektrycznym. Większość kluczowych komponentów Nevera została opracowana we własnym zakresie w siedzibie Rimaca w Chorwacji, a wszystkie systemy zostały poprawione i ulepszone od momentu powstania początkowych prototypów, aby spełnić ambitne cele wydajnościowe określone na początku projektu w 2018 roku.

„To jest to. To jest samochód, który miałem na myśli, kiedy wyruszyłem w 'niemożliwą’ podróż dziesięć lat temu. Cała nasza ciężka praca zaowocowała Neverą – naszym hipersamochodem, który łamie rekordy. Ten samochód został stworzony, aby przewyższać inne i podnosić poprzeczkę, redefiniując normy dla samochodów sportowych. I to nie tylko pod względem wydajności – ale jako kompleksowy pakiet. Kiedy po raz pierwszy ujawniliśmy C_Two, wyznaczyliśmy sobie niezwykle wysokie cele. Nie było nic, co mogłoby zbliżyć się do nowoczesnego elektrycznego napędu i ekstremalnej wydajności tego samochodu. Ale dla nas to był tylko punkt wyjścia,” tłumaczy Mate Rimac, założyciel i dyrektor generalny Rimac Automobili. „Każdy w Rimacu kieruje się ciekawością i chęcią przesuwania granic technologii, rozwoju i ambicji. Dzięki połączeniu codziennego użytku z mocą 1914 KM, Nevera udowadnia, co jest możliwe, gdy nie ma ograniczeń w technologii, rozwoju ani ambicji. Ujawniliśmy teraz samochód, który podnosi rynek hipersamochodów na wyższy poziom, wykorzystaliśmy pełen potencjał elektrycznego napędu, udowadniając to, co zawsze mówiliśmy – że elektryczny hipersamochód, w postaci Nevera, jest niezwykle ekscytujący, zarówno na torze, jak i w długich trasach. Stworzymy tylko 150 egzemplarzy Nevera, każdy z nich będzie wykonany w Chorwacji z pasji i podziwu dla samochodów.”

Podkreślając swoje zaangażowanie w projekt, Mate Rimac osobiście przetestuje i zatwierdzi każdy z egzemplarzy Nevera, zanim zostaną one dostarczone do klientów z aktualnego zakładu produkcyjnego firmy na obrzeżach Zagrzebia w Chorwacji.

Chorwacka historia sukcesu

Inspirowany geniuszem inżyniera i futurysty Nikola Tesli, Mate Rimac podjął swój pierwszy projekt elektryczny, kiedy w wieku 20 lat w 2008 roku w swoim garażu przerobił swojego BMW 3 Series E30 z 1984 roku na napęd bateryjny. W 2009 roku założył firmę Rimac Automobili, a tylko 11 lat później firma obchodziła zatrudnienie swojego 1000. pracownika.

Pozbawiony obciążeń dziedzictwa i licznych procedur, zwinne podejście Rimaca przyniosło imponujący postęp w niesamowicie krótkim czasie. Dziś firma opracowuje wysokowydajne systemy napędowe i akumulatorowe dla wielu największych producentów motoryzacyjnych na świecie. Jej klientami są m.in. Aston Martin, Porsche, Pininfarina, Hyundai, Kia, Koenigsegg, Renault, Cupra i wielu innych. W związku z ciągłym rozwojem, firma ogłosiła plany budowy nowego, nowoczesnego domu – Rimac Campus o wartości 200 milionów euro i powierzchni 200 000 m², który będzie domem dla 2 500 pracowników na obrzeżach Zagrzebia oraz dla produkcji jej hipersamochodów i badań oraz rozwoju nowoczesnych projektów technologii elektrycznej.

Nazwa zaczerpnięta z siły natury

Odpowiednio, Rimac Nevera nosi dumną chorwacką nazwę, która prawdziwie odzwierciedla niezwykłą wydajność, jaką samochód potrafi uwolnić w mgnieniu oka. Nazwa nadana przez lokalnych mieszkańców szybkiej, niespodziewanej i potężnej burzy śródziemnomorskiej, która przelatuje po otwartym morzu u wybrzeży Chorwacji, nigdy nie była ekstremalnie silna i naładowana błyskawicą.

Pojawiając się z wyjątkową prędkością i mocą, hipersamochód następnej generacji Rimaca dzieli nazwę Nevera i wygląda na to, że wywrze podobny zakłócający wpływ na globalny rynek hipersamochodów. I, jak siła natury, od której został nazwany, równie sprawnie przekształca swój charakter w mgnieniu oka – z pewnego i komfortowego grand tourera w ultra-fokusowaną maszynę wyścigową.

Forma podąża za funkcją

Rimac preferuje szczupłe i efektywne inżynierstwo na każdym etapie, a ta filozofia znajduje odzwierciedlenie w ponadczasowym, eleganckim wzornictwie Rimac Nevera, które podąża za zasadą forma-podąża-za-funkcją. Zastosowano ją w każdym detalu, w tym w charakterystycznej dla Rimaca funkcji 'krawata’, która została wkomponowana w jego boczne partie.

„Od XVII wieku krawat był symbolem chorwackiej siły i tożsamości, a po raz pierwszy oddaliśmy mu hołd w naszym hipersamochodzie Concept_One w 2011 roku,” ujawnia dyrektor ds. wzornictwa Rimac, Adriano Mudri. „I, jak każdy element wzornictwa samochodu, jest tam, aby spełnić kluczową funkcję w wydajności Nevera, służąc jako wlot powietrza do tylnych systemów chłodzenia.”

Wprowadzenie kompleksowych zmian w nadwoziu Rimac Nevera, dyfuzorach powietrznych i wlotach przyniosło 34-procentową poprawę efektywności aerodynamicznej w porównaniu do wczesnych prototypów. Profil maski, kształt słupków oraz design dyfuzorów, splitterów i chłodnic zostały dokładnie przeanalizowane i dopracowane w celu poprawy przepływu powietrza oraz siły docisku. Wloty i kanały chłodzenia zostały starannie opracowane, aby zwiększyć efektywność chłodzenia zarówno systemu hamulcowego, jak i napędu, osiągając 30-procentową poprawę przy niskich prędkościach i 7-procentową przy dużych prędkościach.

Rimac stworzył także liczne innowacyjne aktywne elementy aerodynamiczne, aby podnieść zdolności chłodzenia, wydajności, stabilności i efektywności Nevera. Profil maski, flap podwozia, tylny dyfuzor i tylny skrzydło mogą poruszać się niezależnie, napędzane przez skomplikowane algorytmy, które dostosowują optymalną konfigurację aerodynamiczną do każdej sytuacji podczas jazdy. Przełączając z trybu 'wysokiego docisku’ na 'niski opór’, zmniejszamy opór aerodynamiczny o 17,5 procent, osiągając współczynnik oporu 0,3. Przełączając z powrotem na tryb 'wysokiego docisku’, zwiększamy siłę docisku o 326 procent.

Mimo że wprowadza wiele aktywnych elementów aerodynamicznych, a także wiele kamer i czujników, które umożliwiają funkcję Driver Coach, projekt nadwozia Nevera pozostaje spójną grafiką. Łączy dramatyzm i piękno hipersamochodu, wydaje się jednocześnie kształtowany przez powietrze i kute technologią. Oszałamiające drzwi motylkowe elegancko odcinają się od szerokiego progu samochodu podczas otwierania, tworząc obszerną przestrzeń ułatwiającą wejście i wyjście.

Lekka, kute aluminiowe obręcze mają unikalny aerodynamiczny design, który kieruje chłodne powietrze do systemu hamulcowego Brembo z włókna węglowego i ceramicznego, zapewniając płynny przepływ powietrza wzdłuż boków samochodu.

Najbardziej zaawansowana konstrukcja monokoku na świecie

Innowacyjny monokok Rimac Nevera, opracowany przez byłego głównego inżyniera C_Two, Daniele Giachi, obejmuje połączony dach węglowy, zintegrowany strukturalny pakiet akumulatorów oraz tylną ramę węglową, tworząc największy pojedynczy kawałek włókna węglowego w całym przemyśle motoryzacyjnym. Ważący mniej niż 200 kg i wykorzystujący 2200 warstw włókna węglowego oraz 222 aluminiowe wkładki, monokok otacza akumulator samochodu, tworząc zwartą, ale niezwykle mocną strukturę o sztywności skrętnej 70 000 Nm/stopień. Poziom niezrównanej siły i bezpieczeństwa, jaki to zapewnia, przyczynił się do spełnienia przez Neverę surowych globalnych standardów homologacji oraz dostarczenia najtwardszej struktury spośród wszystkich kiedykolwiek wyprodukowanych samochodów.

Napędzanie przyszłości

Kluczem do wyjątkowej wydajności Nevera jest pionierski elektryczny napęd Rimaca. Każdy komponent elektrycznego napędu Nevera został dokładnie przemyślany od samego początku, aby dostarczać więcej momentu obrotowego, większą moc i lepszą efektywność.

Unikalny akumulator w kształcie litery H, chłodzony cieczą, o pojemności 120 kWh i 6960 ogniwach został zaprojektowany od podstaw przez Rimaca i znajduje się w samym sercu Rimac Nevera. Zdolny do generowania 1,4 MW mocy, bateria litowo-manganowo-niklowo również stanowi integralną część rdzenia samochodu, dodając 37 procent sztywności strukturalnej do węglowego monokoku. Optymalne umiejscowienie akumulatora nisko i centralnie w podłodze samochodu przyczynia się do ultra-niskiego środka ciężkości. Pomaga to stworzyć doskonały rozkład masy 48/52 (przód/tył) oraz najlepszą możliwą równowagę w prowadzeniu.

Wprowadzenie zaawansowanego systemu chłodzenia akumulatorów uczyniło go jeszcze bardziej efektywnym od momentu wprowadzenia modelu C_Two, umożliwiając dostarczanie większej mocy przez dłuższy czas. Cztery dedykowane silniki z magnesami trwałymi napędzają cztery koła Nevera indywidualnie. Razem generują 1914 KM mocy i 2360 Nm momentu obrotowego, co jest potrójną mocą 'konwencjonalnie napędzanego’ super samochodu. Przednie i tylne koła są połączone z parą skrzyń biegów o stałej przekładni.

Zdolność do natychmiastowego uzyskania maksymalnego momentu obrotowego od samego początku, silniki elektryczne Nevera mają efektywność na poziomie 97 procent – w porównaniu do 40 procent dla najbardziej efektywnych silników spalinowych – i są całkowicie wolne od konserwacji przez cały okres użytkowania.

Niezwykłe przyspieszenie – przewyższające ambitne cele

Z możliwością przyspieszenia do 60 mph w 1,85 sekundy i kontynuowania przyspieszenia aż do maksymalnej prędkości 412 km/h (258 mph), Nevera otwiera nowy wymiar wydajności hipersamochodów. Przyspieszenie z zerowej prędkości do 161 km/h (100 mph) zajmuje jedynie 4,3 sekundy, a auto utrzymuje swoje zdumiewające przyspieszenie przez cały cykl pełno-pedałowy, osiągając 186 mph (300 km/h) z zerowej prędkości w 9,3 sekundy, tracąc całe 2,5 sekundy w stosunku do początkowych celów. W końcu osiąga rekordowy czas ćwierć mili 8,6 sekundy.

Doskonałe dostarczanie mocy, niezawodna siła hamowania

System R-AWTV 2 (All-Wheel Torque Vectoring 2) Rimaca zastępuje tradycyjne systemy Electronic Stability Program oraz Traction Control, aby dodatkowo wzmocnić przyczepność i trakcję. Tymczasem system R-AWTV 2 Nevera umożliwia nieskończone zmienne reakcje na warunki drogowe i torowe, kalibrując ilość momentu obrotowego dostarczanego do każdego koła. R-AWTV 2 oblicza dokładny poziom momentu do przekazania przez każde koło w celu uzyskania optymalnej stabilności i wyjątkowej zwinności. Zarówno przewidujący, jak i reagujący, R-AWTV odczytuje drogę i dokonuje ponad 100 obliczeń na sekundę, aby dostosować poziom momentu do osiągnięcia pożądanego stylu jazdy.

„Nasze wektoryzowanie momentu umożliwia nowy poziom kalibracji układu napędowego,” wyjaśnia Miroslav Zrnevi, kierowca testowy i rozwoju Rimaca, a w zależności od wybranego trybu jazdy, technologia R-AWTV 2 może umożliwić Nevera driftowanie na bok lub zapewnić optymalne poziomy przyczepności, trakcję i bezpieczeństwo – niezależnie od warunków drogowych i atmosferycznych. Dzięki napędowi z czterema indywidualnymi silnikami, kierowca może również zmieniać rozkład momentu obrotowego i dodatkowo personalizować dostarczanie wydajności, tworząc w ten sposób zupełnie spersonalizowaną jazdę – od pojazdu z napędem na przednie koła do napędu na tylne koła. „

Nevera jest również wyposażona w nowoczesną technologię hamulcową. Złożony elektro-hydrauliczny wzmacniacz hamulcowy z symulatorem odczucia pedału hamulca rozdziela siłę hamowania pomiędzy hamulcami tarczowymi a elektrycznym napędem, w zależności od stanu akumulatora, napędu i hamulców. Na przykład – rozprasza energię kinetyczną poprzez hamulce tarczowe, jeśli akumulator zbliża się do swoich ograniczeń termicznych, lub aktywuje większe hamowanie regeneracyjne w przypadku, gdy hamulce tarczowe są gorące. Wszystkie te przejścia powinny pozostać w tle, niezauważalne dla kierowcy. To umożliwia Nevera maksymalne wykorzystanie hamowania regeneracyjnego w porównaniu do innych samochodów dostępnych na rynku. Oprócz maksymalnego zwiększającego zasięg hamowania regeneracyjnego o mocy 300 kW dostarczanego przez silniki elektryczne, znaczną siłę hamowania zapewniają tarcze hamulcowe Brembo CCMR o średnicy 390 mm i sześciotłokowe zaciski. W połączeniu zapewniają one spójne, odporne na blaknięcie i niezwykle mocne hamowanie, nawet gdy samochód jest narażony na ekstremalne siły na torze.

Relaksujący grand tourer z precyzją ataku na tor

Zawieszenie podwójne z kontrolowanymi elektronicznie tłumikami i aktywną regulacją wysokości zapewnia połączenie płynnej i wygodnej jazdy, wzorcowej kontroli nad nadwoziem i ultra-zwinnego prowadzenia.

Dalsze podkreślenie podejścia Rimaca opartego na technologii, Nevera wykorzystuje najnowszy elektryczny wspomagacz kierownicy z funkcją steer-by-wire, umożliwiającym adaptacyjną informację zwrotną dla kierowcy, w zależności od trybu jazdy. Dodatkowo, działa jako system drive-by-wire w trybie Driver Coach, aby demonstrować optymalne linie wyścigowe i kontrolę pojazdu dla kierowcy.

Wszechstronny i responsywny system R-AWTV 2 umożliwia kalibrację napędu dla Nevera, aby ułatwić każdy styl jazdy za pomocą siedmiu różnych trybów jazdy.

Dla naprawdę angażującej jazdy na drodze, tryb SPORT zaostrza reakcję pedału gazu, hamulców, zawieszenia i kierownicy, podczas gdy tryb DRIFT dostarcza więcej momentu do tylnych kół, aby podkreślić nadsterowność i pomóc utrzymać samochód w kontrolowanym poślizgu na torze. Tryb COMFORT osiąga idealną równowagę między relaksującą jazdą, efektywnością i przyjemnością z jazdy, podczas gdy tryb RANGE pozwala Nevera uzyskać maksymalny zasięg z każdego naładowania akumulatora. W biegłych rękach tryb TRACK ustawia Nevera w pełnej, nieograniczonej konfiguracji, aby pomóc kierowcom wykorzystać pełny potencjał samochodu. W końcu dwa tryby CUSTOM umożliwiają kierowcom dostęp do ich osobistych, wcześniej wybranych cech wydajności.

Pierwszy na świecie AI Driving Coach

Aby umożliwić kierowcom o różnych umiejętnościach wydobycie maksymalnej wydajności z Rimac Nevera i pomóc im w dalszym rozwoju umiejętności jazdy na torze, Rimac opracował pierwszy na świecie AI (Sztuczna Inteligencja) Driver Coach. Dodając nowy, immersyjny wymiar do doświadczenia z jazdy, Driver Coach Nevera ocenia wydajność i dostarcza wskazówki, aby zoptymalizować i poprawić wyniki kierowcy na torze.

Korzystając z 12 czujników ultradźwiękowych, 13 kamer, 6 radarów i najnowszego systemu operacyjnego NVIDIA Pegasus, Rimac Driving Coach dodaje dodatkowe, immersyjne doświadczenie za kierownicą. System nakłada wybrane tor wyścigowy w czasie rzeczywistym, oferując jasne i precyzyjne wskazówki audio oraz wizualne, umożliwiając kierowcom doskonalenie swoich linii wyścigowych, punktów hamowania i przyspieszenia oraz manewrów kierowniczych.

Funkcja Driver Coach będzie dostępna w 2022 roku i zostanie wprowadzona za pomocą aktualizacji over-the-air do już dostarczonych samochodów Nevera, których sprzęt jest gotowy do tej wyjątkowej funkcji.

Minimalistyczny projekt wnętrza, maksymalny komfort i kontrola

Z miejscem dla dwóch pasażerów w pełnym ekwipunku wyścigowym i ich bagażem, Nevera jest zarówno zdolnym grand tourerem, jak i hipersamochodem o wysokich osiągach. Cyfrowe ekrany eliminują zbędne przełączniki i przyciski, pozostawiając jedynie istotne tactile kontrolki, co daje więcej miejsca na cieszenie się starannie zaprojektowanym wnętrzem Rimac Nevera.

Kokpit oferuje trio ekranów TFT o wysokiej rozdzielczości, które prezentują tyle lub tak mało informacji, ile użytkownik potrzebuje. Zaprojektowany zarówno do jazdy na torze, jak i komfortu, układ kokpitu dzieli się na dwie strefy. Górna część koncentruje się całkowicie na przyjemności z jazdy i wydajności, podczas gdy dolna część mieści system infotainment, kontrolki komfortu i dane dotyczące jazdy.

Tactile przyciski i przełączniki z aluminium – w tym trzy wyświetlacze z obrotowymi kontrolkami – zapewniają zdecydowane analogowe odczucie, dostosowane do umożliwienia kierowcy korzystania z nowoczesnej technologii cyfrowej w jeszcze bardziej angażujący sposób. Z kokpitu kierowca może monitorować każdy aspekt wydajności samochodu za pomocą telemetrii w czasie rzeczywistym – do pobrania na laptopa lub smartfona do późniejszej analizy.

Łączność i aplikacja mobilna

System Rimac M2M dostarcza bogactwo danych w czasie rzeczywistym zarówno producentowi, jak i właścicielowi. Gdy użytkownik jest połączony z pojazdem poprzez naszą intuicyjną aplikację mobilną, producent otrzymuje zanonimizowane dane wydajnościowe.

Dzięki intuicyjnym aplikacjom mobilnym opracowanym przez Rimaca, właściciele Nevera mogą na bieżąco śledzić dane, takie jak lokalizacja GPS, prędkość ładowania i status akumulatora, a także korzystać z nich do analizy wydajności jazdy, metryk i podglądów map na Android i iOS.

Prawie nieograniczony program personalizacji

Żaden z Nevera nie opuści fabryki Rimac, wyglądając tak samo ani mając tę samą specyfikację, dzięki możliwości klienta wyboru z szerokiej gamy spersonalizowanych wykończeń i opcji materiałowych. Oprócz programu premium personalizacji indywidualnej, Rimac zaoferuje swoją flagową wersję w różnych edycjach: GT, Signature, Timeless lub klienci mogą zdecydować się na opcję Bespoke.

Najlepsze doświadczenie klienta

120 KWh (1888 KM)

ParametrWartość
Całkowita maksymalna moc1388.6 Kw (1888 Hp)
Całkowity maksymalny moment obrotowy1740.6 Lb-Ft (2360 Nm)
Układ paliwowyElektryczny
PaliwoElektryczny
Top Speed (Electrical)256 Mph (412 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h1.97 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów2-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony275/35 R20 // 315/35 R20
Długość187 In (4750 Mm)
Szerokość78.2 In (1986 Mm)
Wysokość47.6 In (1209 Mm)
Rozstaw osi108.1 In (2746 Mm)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna4740 Lbs (2150 Kg)
Power PackLithium Manganese Nickel
Nominal Capacity120 Kwh
Range341.8 Miles (550.1 Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.