Rolls Royce Corniche swoją nazwę zawdzięcza prototypowi z 1939 roku o tej samej nazwie, a francuskie słowo oznacza nadbrzeżną drogę wzdłuż klifu.
Rolls Royce Corniche to luksusowy samochód z dwoma drzwiami, napędem na tylne koła, dostępny w wersji coupe lub kabriolet, oparty na modelu Rolls Royce Silver Shadow.
Silver Shadow miał konstrukcję monokoku, co oznaczało, że nie było osobnej ramy dla producentów nadwozi, dlatego Rolls musiał stworzyć całkowicie nowy model.
Corniche został opracowany przez brytyjskiego producenta nadwozi Mulliner Park Ward. Został wprowadzony na rynek w 1966 roku, a w 1971 roku ponownie zaprezentowany jako Corniche z pewnymi udoskonaleniami technicznymi.
Pod maską Corniche krył silnik V8 Rolls Royce’a z podwójnymi gaźnikami SU, połączony z 3-biegową automatyczną skrzynią biegów, którą zapożyczono od GM. Jednostka miała pojemność 6,75 litra i mogła generować moc 218 KM, osiągając maksymalną prędkość 210 km/h.
Począwszy od modelu z 1979 roku, Corniche wyposażony był w niezależne zawieszenie na czterech kołach z hydraulicznym systemem samopoziomowania. Standardem były czterotłoczkowe hamulce tarczowe, a w 1972 roku Rolls wprowadził wentylowane tarcze.
Corniche był również sprzedawany jako Bentley, mianowicie Bentley Continental w 1984 roku.