To był ostatni Rolls-Royce wyprodukowany w fabryce w Crewe, który powstawał tylko przez dwa lata, zanim spór między BMW a Volkswagenem doprowadził do zakończenia jego produkcji.
Kiedy Rolls-Royce i Bentley były w tej samej grupie, model Flying-B wykorzystał platformę z modelu Flying Lady, aby stworzyć coupe Continental R. Następnie obcięto dach, zamontowano daszek i przekształcono go w model Azure. Z kolei Rolls-Royce nie miał żadnych modeli z otwartym dachem. Dlatego zarząd firmy postanowił odzyskać przerobioną platformę stworzoną przez Bentleya i stworzyć kabriolet Corniche. Samochód został zaprezentowany na targach motoryzacyjnych w Genewie w 2000 roku, dwa lata po tym, jak Volkswagen kupił fabrykę w Crewe. Niestety dla niemieckiego producenta, nie otrzymał on praw do używania marki Rolls-Royce, która została wykupiona przez BMW, będące również dostawcą silników dla Bentleya Arnage.
Aby kabriolet Corniche przypominał prawdziwego Rolls-Royce’a, projektanci marki przenieśli język designu z luksusowego modelu Silver Seraph. Jego podwójne reflektory miały chromowane obramowanie oraz osobne zespoły dla kierunkowskazów i świateł parkingowych, zamontowane pionowo na przednich błotnikach. Dopełnieniem wyglądu samochodu był zderzak z kolorowego plastiku, który okalał karoserię i miał szeroką oraz wąską szczelinę na dolnej stronie. Z boku, opadająca linia przechodziła przez dużego kabrioletu w kierunku tylnych świateł. Dach elektryczny pokrywał auto po naciśnięciu przycisku.
Wnętrze, łączące skandynawską skórę wołową oraz najwyższej jakości drewniane okleiny (nie plastiki), wzbogacono chromowanymi klamkami drzwi, kratkami wentylacyjnymi, wskaźnikami i przełącznikami. Dywany wykonane były z wełny.