ROLLS-ROYCE Cullinan 2018-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

ROLLS-ROYCE Cullinan 2018-Present

Przejdź do galerii zdjęćROLLS-ROYCE Cullinan 2018-Present

Jesteśmy prawie pewni, że większość z nas nie myślała o użyteczności czy wszechstronności, gdy wspomniano o Rolls Royce. Przynajmniej do momentu, gdy pojawił się Cullinan, pierwszy prawdziwy hatchback tej marki.

Co powiesz na Rolls Royce, który nadaje się do robienia zakupów, holowania łodzi, a nawet jazdy w terenie? Cullinan był najluksusowym, najbardziej wyjątkowym i najdroższym SUV-em na rynku.

W porównaniu do Phantoma, Cullinan miał krótszą i wyższą sylwetkę.

Na podstawie koncepcji 'Architektura Luksusu’, zaprezentowanej już w Phantomie, Cullinan miał ramę wykonaną z odlewów aluminiowych, co pozwalało na większą zmienność.

Choć Cullinan dzielił ten sam silnik V12 twin-turbo o pojemności 6.75, jednostka została przerobiona, aby zapewnić więcej momentu obrotowego przy niskich obrotach. Moc była przekazywana na wszystkie 4 koła za pośrednictwem 8-biegowej automatycznej skrzyni biegów.

Jak można się było spodziewać, jakość wnętrza była imponująca, z akcentami z prawdziwej skóry i drewna, oraz metalowymi kontrolkami wentylacji.

Po raz pierwszy Rolls oferował opcjonalną składaną ławkę, aby zastąpić stałe tylne siedzenia. Oprócz tego, klienci mogli również zamówić stałą przeszkloną przegrodę między tylnymi siedzeniami a bagażnikiem, aby obniżyć poziom hałasu.

Imponujące było to, jak Cullinan radził sobie z leśnymi drogami i skalistymi ścieżkami, oferując ogromny komfort i wyrafinowanie.

 Kiedy Rolls-Royce ogłosił w 2015 roku, że wprowadzi na rynek model Cullinan, wiedział, że jego klienci na całym świecie poprosili o stworzenie „Rollsa-Royce’a SUV”, z luksusem, osiągami i funkcjonalnością, jakich wcześniej nie widziano na rynku SUV-ów. Wielu z tych klientów to młodsi, bardzo udani zamożni ludzie, którzy są mocno zaangażowani w gospodarkę przeżyć i pragną Rolls-Royce’a, który zabierze ich w najdalsze zakątki świata w najwyższym luksusie.

Mobilność motoryzacyjna od zawsze była dynamicznym i szybko zmieniającym się biznesem, w którym nowe koncepcje – takie jak SUV-y – pojawiają się z dużą regularnością. Jednak te nowe koncepcje muszą być doskonalone, aby mogły być przyjęte przez klientów, którzy nie akceptują kompromisów – patronów prawdziwego luksusu. Stąd Rolls-Royce Cullinan.

„Historia wyznaczyła nasze precedensy, a dzisiaj Rolls-Royce odpowiada na ten apel,” komentuje Müller-Ötvös. „Naszą odpowiedzią na wizje, przygody, eksploracje i tych, którzy wierzą w supremację wolności, jest Rolls-Royce Cullinan.”

Czym jest Cullinan?

Rolls-Royce Cullinan to Rolls-Royce, jakiego jeszcze nie widziano. Kiedy Sir Henry Royce powiedział: „Dąż do doskonałości we wszystkim, co robisz. Weź to, co najlepsze i spraw, aby było jeszcze lepsze. Gdy czegoś nie ma, zaprojektuj to”, mógł mieć na myśli Cullinana.

„Wiedzieliśmy, że musimy oferować naszym klientom to, czego nie mogą znaleźć na rynku SUV-ów,” kontynuuje Müller-Ötvös. „Nie akceptują ograniczeń ani kompromisów w swoim życiu. Są nowymi pionierami, a dla nich chodzi o ich poczucie przygody i odwagi w tym, jak przeżywają swoje doświadczenia. To podejście do życia wymaga samochodu, który może jechać wszędzie w najwyższym luksusie i stylu – w stylu Rolls-Royce’a. Stąd Cullinan.”

Jasne było, że ci nowi, młodsi i bardziej przygodowi klienci chcieli Rolls-Royce’a, który zabierze ich całkowicie z utartych szlaków i nagrodzi najbardziej wzbogacającymi doświadczeniami w życiu. Nie chcieli pojazdu tak powszechnego jak SUV z kompromisami, takimi jak zwiększony hałas wewnętrzny z powodu formatu „dwu-skrzynkowego”; współdzielone platformy, które wpływają na osiągi i komfort; wybór pomiędzy dobrymi osiągami na drodze lub w terenie; czy niższym, bardziej pozbawionym cech SUV-em, który wtapia się w otoczenie i staje się tylko kolejnym samochodem.

„Cullinan to luksus w najczystszej formie połączony z perfekcyjną praktycznością i zdolnościami off-road,” komentuje Müller-Ötvös. „Bezwysiłkowy, Wszędzie to nie tylko obietnica za Cullinan. To fakt.”

Uczynienie luksusu Bezwysiłkowym, Wszędzie zainicjowało ewolucję w podejściu Rolls-Royce’a do tworzenia autentycznego SUV-a Rolls-Royce’a. Najbardziej oczywistym znakiem tego była radykalna tylna część Cullinana.

Po raz pierwszy w historii marka Rolls-Royce wprowadza otwierany tylny bagażnik, zwany 'The Clasp’. W nawiązaniu do czasów, gdy bagaż był umieszczany na zewnątrz samochodu, aby pasażerowie nie podróżowali ze swoimi rzeczami, tylna sylwetka Cullinana ma format 'D-Back’ składający się z dwóch części, z wypukłością oznaczającą miejsce na bagaż. 'The Clasp’ otwiera się i zamyka w swoich dwóch sekcjach automatycznie po naciśnięciu przycisku na pilocie.

Tylna część pasażerska Rolls-Royce’a Cullinan została zaprojektowana, aby zapewnić najlepsze miejsce w samochodzie, dostosowane do szczególnych potrzeb właściciela. Oferowane są dwie konfiguracje tylnych siedzeń – Lounge Seats lub Individual Seats.

Konfiguracja Lounge Seat jest bardziej funkcjonalna spośród obu opcji. Z miejscem dla trzech pasażerów z tyłu, prawdopodobnie będzie bardziej atrakcyjna dla rodzin. Tylne siedzenia również składają się – to pierwsze takie rozwiązanie w Rolls-Royce’ie.

Siedzenia składają się elektronicznie w różnych konfiguracjach po naciśnięciu odpowiedniego przycisku w bagażniku lub kieszeni tylnej drzwi. Jedno naciśnięcie powoduje, że każde oparcie siedzenia składa się bez wysiłku, jednocześnie unosząc zagłówki, aby uniknąć odcisku na poduszce siedzenia. Oba oparcia siedzeń mogą być złożone całkowicie, tworząc płaską powierzchnię ładunkową lub w proporcji 2/3 i 1/3, co jeszcze bardziej zwiększa praktyczność. Pasażerowie z tyłu mogą nadal podróżować z długim ładunkiem lub używać pokrytej dywanem z tyłu siedzenia jako stolika, na którym można położyć cenne przedmioty osobiste.

Dla tych, którzy zamierzają przewozić dużą ilość przedmiotów z przygód, tylna część Cullinana oferuje dużą ilość przestrzeni w różnych konfiguracjach.

Tylna komora lub przestrzeń bagażowa oferuje standardowe 560 litrów pojemności, zwiększając się do 600 po usunięciu półki bagażowej. Ponadto, podstawa tylnych siedzeń znajduje się wyżej niż podłoga bagażnika, dzięki czemu nawet po złożeniu obu tylnych siedzeń, przedmioty w bagażniku nie mogą przesuwać się do przodu i są bezpiecznie zamknięte, w przeciwieństwie do innych SUV-ów. Jednak dla tych, którzy chcą przewieźć długi przedmiot z podróży – czy to dzieło Marka Rothko z Galerii Sztuki, czy nowo odkryty artefakt z najnowszego wykopu archeologicznego – wymiary ładunkowe wynoszące 2245 mm i pojemność 1930 litrów osiąga się przez elektroniczne podniesienie podłogi bagażnika do poziomu podstawy siedzeń, co umożliwia bezwysiłkowe przesuwanie przedmiotu.

Inwestycja Rolls-Royce’a w uczynienie tylnej części Cullinana niezwykle praktyczną przynosi dodatkową korzyść w postaci długości ładunku dłuższej niż w Range Rover Vogue Extended Wheelbase. Naprawdę praktyczny Rolls-Royce.

Wiedząc, że klienci Rolls-Royce’a oczekują spersonalizowania swojego Cullinana, oferowana jest druga konfiguracja tylna.

Konfiguracja Individual Seat jest dla tych, którzy cenią sobie najwyższy luksus, jaki SUV może zaoferować, ponad praktyczność. Dwa indywidualne tylne siedzenia są oddzielone stałym tylnym konsolą środkową, która zawiera szafkę na napoje z szklankami do whisky i karafką Rolls-Royce’a, kieliszkami do szampana i lodówką. Siedzenia poruszają się także w wielu płaszczyznach, aby zapewnić maksymalny komfort podczas podróży z tyłu.

Ostateczną cechą, która przynosi najwyższy poziom luksusu Rolls-Royce’a w tej konfiguracji Cullinana, jest stworzenie pierwszego w historii prawdziwego SUV-a „trzy-skrzynkowego”. Zainspirowany erą, gdy nikt nie podróżował ze swoim bagażem, szklana przegroda oddziela kabinę pasażerską od bagażnika, tworząc wewnętrzny ekosystem dla pasażerów. Oprócz wzmocnionej i klasowej ciszy wewnątrz kabiny, dodatkową korzyścią staje się pozostanie pasażerów w optymalnej temperaturze, nawet gdy bagażnik jest otwarty.

Przygotuj się na przygodę

Rolls-Royce Cullinan budzi się po naciśnięciu przycisku odblokowania na spersonalizowanym kluczu lub po prostu poprzez sięgnięcie do jego pięknie wykonanej stalowej klamki. Obniża się o 40 mm, aby ułatwić wsiadanie, podczas gdy kultowe drzwi Rolls-Royce’a otwierają się, aby powitać kierowcę i pasażerów w ich przygodzie.

Po bezpośrednim wejściu do kabiny, dzięki szerokiemu otwarciu drzwi i całkowicie płaskiej podłodze, kierowca i pasażerowie naciskają przycisk zamknięcia drzwi, aby uszczelnić się w sanktuarium kabiny Cullinana. Lub jedno dotknięcie czujnika zewnętrznych klamek drzwi spowoduje automatyczne zamknięcie drzwi z zewnątrz.

Naciśnięcie przycisku uruchamiania podnosi Cullinana o 40 mm do standardowej, dominującej wysokości jazdy, umieszczając jego pasażerów w idealnej pozycji, aby widzieć świat podczas odjazdu.

Kierowca natychmiast rozpoznaje Rolls-Royce Cullinan jako samochód stworzony dla kierowcy, dzięki szerszemu, mniejszemu kołowi kierownicy. Ogrzewane, elastyczne obręcz sugeruje epickie podróże, które Cullinan jest gotowy rozpocząć, podczas gdy ogrzewane i wentylowane siedzenia zapewniają pasażerom doskonałą aklimatyzację. Z ich dominującej pozycji na pokładzie Cullinana, wszystkie urządzenia i technologie są wyraźnie widoczne i dostępne dla kierowcy.

Wszystkie informacje są jasno przekazywane przez najnowszą generację cyfrowych instrumentów, z wyświetlaczami zaprojektowanymi z wyraźnymi i pięknymi wirtualnymi wskaźnikami, jak jubilerskie ozdoby Rolls-Royce’a i wyraźnymi literami.

Centralny ekran informacyjny jest po raz pierwszy wrażliwy na dotyk, co pozwala kierowcy na szybkie wybieranie funkcji, widoków mapy i ustawień pojazdu podczas jazdy w terenie. To okno można nadal kontrolować z kultowego kontrolera Spirit of Ecstasy, który znajduje się na centralnej konsoli obok przycisku 'Off-Road’, przycisku kontroli zjazdu ze wzniesień i kontrole wysokości zawieszenia powietrznego.

Szereg innych nowoczesnych technologii sprawia, że Rolls-Royce Cullinan jest najbardziej zaawansowanym technologicznie pojazdem swojego rodzaju na świecie. Dodatkowe wyposażenie obejmuje: widok nocny i asystenta widzenia, w tym ostrzeżenia dla dzikich zwierząt i pieszych zarówno w dzień, jak i w nocy; asystenta czujności; system 4 kamer z panoramicznym widokiem, widocznością we wszystkich kierunkach i widokiem z helikoptera; aktywny tempomat; ostrzeżenie o kolizji; ostrzeżenie o ruchu poprzecznym, ostrzeżenie o opuszczeniu pasa i zmianie pasa; wiodący w branży wyświetlacz Head-Up o rozdzielczości 7×3; hotspot WiFi, a także najnowsze systemy nawigacji i rozrywki.

Dla tych, którzy nie siedzą za kierownicą, najspektakularniejsze scenerie mogą być podziwiane z uprzywilejowanej pozycji. Ci, którzy siedzą z tyłu, siedzą wyżej niż ci z przodu pojazdu w stylu Pavilion Seating Rolls-Royce’a, ciesząc się widokami dzięki dużemu przeszklonemu obszarowi okien bocznych Cullinana oraz panoramicznemu szklanemu dachowi. A jeśli chcą zlokalizować siebie lub swoje najnowsze odkrycie, mogą zlokalizować się na mapie na tylno-dotykowym ekranie.

Żadne fotograficzne okazje nie umkną, ponieważ wszystkie urządzenia elektroniczne można ładować za pomocą pięciu portów USB w kabinie, a telefony można ładować bezprzewodowo z przodu kabiny.

Po dotarciu do odległego celu, pasażerowie mogą wysiąść, nie brudząc nogawek spodni, ponieważ zarówno przednie, jak i tylne drzwi otwierają się nisko pod progiem Cullinana, zapewniając, że cały brud pozostaje na zewnątrz drzwi. Cecha, którą tylko Rolls-Royce mógłby rozważyć.

Autentyczne inżynieria Rolls-Royce’a – wszędzie

„Propozycja tego samochodu to arcydzieło inżynieryjne, jego zdolności off-road, zachowując jednocześnie światowo znane 'Magic Carpet Ride’ Rolls-Royce’a,” komentuje Müller-Ötvös. „Kiedy zaczynaliśmy inżynieryjnie ten samochód, te zasady były naszym przewodnikiem.”

Kluczowym elementem stworzenia SUV-a Rolls-Royce Cullinan była Architektura Luksusu – opatentowana aluminiowa architektura Rolls-Royce’a.

Architektura Luksusu naprawdę ujawnia swoje zalety w tworzeniu Cullinana. Zespół inżynieryjny stojący za Cullinanem dostosował Architekturę Luksusu do wzoru projektowego wysoko podniesionego pojazdu stworzonego przez Gilesa Taylora i jego zespół projektowy dzięki jej wrodzonej elastyczności.

Została zaprojektowana i skonstruowana od podstaw w taki sposób, aby była skalowalna do wymagań dotyczących rozmiaru i wagi różnych przyszłych modeli Rolls-Royce’a, w tym tych z różnymi systemami napędowymi, trakcyjnymi i kontrolnymi, wspierając tym samym długoterminową drogę rozwoju produktów.

Rolls-Royce Cullinan wykorzystuje tę nową architekturę w całkowicie inny sposób, aby dostarczyć ikoniczny design i obecność, nienaruszony komfort, przestronność i użyteczność, nowoczesną technologię oraz niezrównane osiągi i zdolności w ruchu za i terenowym.

Elementy podstawowej architektury zostały przeprojektowane w formie przestrzennej, która była wyższa i krótsza, a także dostarczała całkowicie nową cechę, nigdy wcześniej nie widzianą w seryjnej produkcji Rolls-Royce’a – tylne drzwi.

Nowa aluminiowa podstruktura zapewnia niezwykłą sztywność nadwozia samochodu dla wyjątkowej wydajności funkcjonalnej 'best-in-class’ w trudnym terenie, jednocześnie oferując lepszy komfort jazdy.

'Magic Carpet Ride’ w terenie

Integracja nowych technologii do architektury była również kluczowa dla zapewnienia fundamentalnej jakości Cullinana jako Bezwysiłkowego, Wszędzie. Zespół inżynieryjny zaczął od stworzenia układu napędowego, który przyniesie słynną 'Magic Carpet Ride’ Rolls-Royce’a do każdego innego terenu.

„System napędowy, który zaprojektowaliśmy dla Cullinana, miał jedno kluczowe zadanie,” wyjaśnia Caroline Krismer, lider projektu inżynieryjnego Cullinana. „Przenieść znaną 'Magic Carpet Ride’ Rolls-Royce’a na wszystkie inne możliwe tereny, zapewniając jednocześnie lidera w zachowaniu na drodze w segmencie SUV-ów.”

Słynne Magic Carpet Ride Rolls-Royce’a zachwyca zarówno w terenie, jak i na drodze, dzięki nowej lżejszej architekturze oraz najnowszej generacji samopoziomującego zawieszenia powietrznego. Dzięki gruntownej przebudowie istniejącego systemu zawieszenia powietrznego – w tym dodaniu większych strut powietrznych o większej objętości, aby amortyzować uderzenia najtrudniejszych terenów – wzmocnieniu wałów napędowych i przegubów, włączeniu napędu na przednie koła po raz pierwszy w historii Rolls-Royce’a, oraz kompletnemu przetworzeniu nowego silnika V12 o pojemności 6,75 litra z podwójną turbosprężarką, aby dostarczyć dokładnie odpowiedni poziom momentu obrotowego (850 Nm) przy najniższych możliwych obrotach (1,600 rpm), zespół inżynieryjny Rolls-Royce’a zapewnił, że Cullinan zabierze właścicieli w miejsca, w które żaden nowoczesny właściciel Rolls-Royce’a nie podróżował wcześniej w luksusie.

Zawieszenie wykonuje miliony obliczeń na sekundę, ponieważ nieustannie zmienia system regulacji amortyzatorów, reagując na przyspieszenie nadwozia i kół, sygnały kierownicy oraz informacje z kamer. Nowa oś przednia o podwójnych wahaczach i pięciopunktowa oś tylna zapewniają oszałamiające poziomy kontroli nad bocznym przechyłem oraz siłami ścinającymi, a także niezwykłą zwrotność i stabilność, tak samo jak dodanie kierownicy na cztery koła, co przyczynia się do niezwykłej wydajności i zwinności.

W przypadku jazdy w terenie, elektronicznie kontrolowany system regulacji amortyzatorów wykorzystuje system sprężania powietrza, aby aktywnie dociskać każde koło, które wykryje, że traci przyczepność, zapewniając, że każde koło jest ciągle w kontakcie z ziemią i maksymalny moment obrotowy jest dostarczany do wszystkich kół.

„Mówiąc prosto, to, co czyni samochód świetnym na drodze, czyni go świetnym w terenie,” podsumowuje Krismer.

Ostatni element układanki, który zapewnia, że Rolls-Royce Cullinan jest Bezwysiłkowy, Wszędzie, to jeden przycisk. Znany w Rolls-Royce jako przycisk 'Wszędzie’, jedno naciśnięcie wystarczy, aby wykorzystać wszystkie wspomniane wcześniej bezkonkurencyjne inżynieryjne osiągnięcia Rolls-Royce’a i uwolnić wszystkie zdolności Cullinana w terenie.

Po uruchomieniu kierowca może dostosować ustawienia off-road, aby płynnie przemieszczać się przez każdą sytuację, niezależnie od tego, czy jest to wyboista droga, żwir, wilgotna trawa, błoto, śnieg czy piasek, dostarczając pełne 850 Nm momentu obrotowego do wszystkich czterech kół bez przerwy. A w obliczu głębokiego śniegu, piasku, czy potrzeby pokonywania strumieni, Cullinan zapewnia najwyższą głębokość brodzenia wśród super-luksusowych SUV-ów, wynoszącą 540 mm, dzięki najwyższej wysokości zawieszenia.

Projektując siłę natury

„W tym momencie historii projektowania samochodów, SUV-y stały się jednorodne i wszechobecne,” komentuje Giles Taylor, dyrektor projektowania Rolls-Royce Motor Cars. „Etykieta SUV jest teraz stosowana do wszystkiego, co ma sylwetkę dwóch skrzynek i najmniejsze sugestie, że można zjechać z asfaltu. Wyobraziliśmy sobie autentyczny, trzy-skrzynkowy, wysokopodwoziowy samochód all-terrain z designem, który podważa konwencje i absolutną zdolnością, która zaspokoiłaby przygodowe pragnienia naszych klientów.”

Pracując z Architekturą Luksusu, Taylor i jego zespół zaprojektowali samochód, który wiedział, że spełni oczekiwania. Ikoniczny design, odpowiednie proporcje Rolls-Royce’a zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz oraz nienaruszone poziomy luksusu.

„Jedną z pierwszych korzyści Architektury Luksusu dla designu Rolls-Royce Cullinan była możliwość umiejscowienia kół i utworzenia unikalnej linii dachu, co nadało Cullinanowi natychmiastowe poczucie dziedzictwa Rolls-Royce’a,” komentuje Taylor. „To nadało Cullinanowi dominujący wygląd wojownika, natychmiast komunikując jego siłę i moc, a jednocześnie umożliwiając bezwysiłkowe wsiadanie i wysiadanie z tylnej kabiny.”

Ta siła i moc są natychmiast widoczne z przodu Cullinana. Kluczowe cechy, takie jak światła i wloty powietrza, są głęboko osadzone w nadwoziu, podczas gdy silne linie pionowe i poziome tworzą potężny wizerunek, z wyraźnie zaznaczoną linią brwi saksońskiego wojownika, która biegnie przez górną część grilla pantheon i przypominające brwi światła dzienne. Takie podejście nadaje przodowi Cullinana wyrazistość.

Gril stworzony jest z ręcznie polerowanej stali nierdzewnej, ale w Cullinanie jest on lekko wysunięty nad otaczające nadwozie, co przynosi mu dodatkową rangę. Emblemat Rolls-Royce’a i Spirit of Ecstasy znajdują się znacznie powyżej linii skrzydła, dając im unikalną perspektywę.

Z dala od przodu Cullinana, pionowe linie biegnące od słupków A w dół wzdłuż podniesionej krawędzi maski, wzdłuż boku grilla i do metalowej osłony podwozia podkreślają wysokość samochodu i jego dominujący charakter.

Z boku, celowość Cullinana jest jasna. Widać niezłomny kształt typowego długiego przodu Rolls-Royce’a, przy czym maska wydaje się być ustawiona wyżej niż skrzydła samochodu, co komunikuję większą moc.

Linia szybko wznosi się na słupku A, osiągając ostateczną wysokość Cullinana wynoszącą 1,836 mm, której wysokość uwydatnia stosunek szkła do metalu widoczny z boku. Tuż nad słupkiem B, linia dachu wznosi się gwałtownie i opada do jeszcze szybszego tylnego szkła, które kończy się elegancko wystającą klapą bagażnika, przypominającą o Rolls-Royce’ach D-Back z lat 30-tych, które były jednymi z ostatnich modeli marki, które wciąż przewoziły bagaż swoich właścicieli na półce na zewnątrz samochodu.

Słynna rotująca linia Taylora prowadzi oko z powrotem w stronę przodu Cullinana, gdy przesuwa się do przodu przez 22-calowe koła, nadając mu piękną równowagę, podczas gdy głębokość profilu bocznego optycznie łamie najbardziej autentyczny i szczery kawałek metalu, przypominający saksońską włócznię, która biegnie w dół dolnej powierzchni drzwi i nadaje całej stronie samochodu piękne poczucie napięcia.

Tylny widok Cullinana kontynuuje temat funkcjonalności, z redukcją designu do funkcjonalnego minimum. Jakiekolwiek zdobienia są stonowane. Na przykład, emblemat Rolls-Royce’a stoi na własnej, mniejszej podstawie, oddzielony od cienkiej metalowej osłony nad polem rejestracyjnym. Temat designu tylnych lamp również pozostaje prosty, ponieważ dwa wąskie, pionowe elementy mieszczą wszystkie światła, a jedynie cienkie wąskie paski ozdobne zdobią ich środek. Ostatecznym znakiem funkcjonalności są odkryte metalowe rury wydechowe i osłona podwozia, obydwa przypominają o mocy i zdolności Cullinana.

Wnętrze kabiny Cullinana łączy autentyczny luksus Rolls-Royce’a z prostą, symetryczną funkcjonalnością, aby wyrazić naturalną siłę samochodu. Niezależnie od tego, czy chodzi o deskę rozdzielczą, czy podłokietniki na drzwiach, strukturalne elementy poziome i pionowe stanowią podstawę projektu wnętrza.

Centralny panel jest otoczony ręcznie wykończonymi metalowymi filarami łączącymi górną deskę rozdzielczą z konsolą środkową, nadając mu poczucie solidności, a także zawieszając poziome elementy deski rozdzielczej, co nadaje jej bardziej dominujący charakter.

Górna deska rozdzielcza pokryta jest nowo opracowaną współczesną skórą o fakturze 'Box Grain’ – trwałą i wodoodporną skórą, podobną do tej używanej w projektach wysokiej jakości bagażu i torebek. Nadaje jej poczucie szerokości, gdy biegnie przez górny segment, pozwalając na piękne wyeksponowanie elementów typu jubilerskiego, takich jak zegar i otwory wentylacyjne.

Wspierając ten górny segment jest mocny pas drewna, który został uformowany w trzech wymiarach, aby płynnie przechodzić do centralnego panelu, podczas gdy cała deska rozdzielcza jest chroniona skórzanymi podkładkami na górze i na dole. Górna podkładka ma kształt skrzydła, sugerując muscularność i ruch, a także funkcjonalność kokpitu.

Wreszcie, siedzenia w Rolls-Royce Cullinan mają odważny, pewny charakter, demonstrując jakość i rzemiosło Rolls-Royce’a. Zostały zaprojektowane, aby odpowiadać bardziej swobodnemu i dynamicznemu charakterowi Cullinana, oferując prostą, ale nowoczesną grafikę w kształcie podkowy, która podkreśla podparcia siedzenia. Te nowe siedzenia pokazują także mistrzostwo Rolls-Royce’a w rzemiośle skórzanym, gdyż cały panel oparcia został wykonany z jednego kawałka skóry, aby uzyskać wysoce trójwymiarową powierzchnię.

Wszystkie obszary wnętrza, które są teraz ogrzewane, obejmują podłokietniki w przednich drzwiach, pokrywę centralnej konsoli, dolny słupek C, tylnie boczne podłokietniki i tylny podłokietnik centralny.

Jedno życie, wiele stylów życia

Dojazd do swojego odległego miejsca to tylko pierwszy etap przygody w Rolls-Royce Cullinan. Kolejną przyjemnością jest moduł rekreacyjny Rolls-Royce.

Wyobraź sobie tę scenę. Po wybraniu swojej przygody dzwonisz do garażu. „Jason, zamierzamy dzisiaj wybrać się na wyścigi dronów. Czy możesz załadować Moduł Dronów do Cullinana?” Na dole Jason wybiera Moduł Wyścigów Dronów z półki zawierającej kilka innych Modułów Rekreacyjnych, które właściciel zlecił Rolls-Royce’owi, aby zaspokoić swoje preferencje rekreacyjne.

Wędkowanie, fotografia, wspinaczka, snowboard, parascending, kitesurfing, skoki z base jumpingu, zjazdy wulkaniczne czy po prostu siedzenie i podziwianie widoku – to wszystko możliwe dzięki Rolls-Royce Bespoke Collective. Każdy Moduł Rekreacyjny łatwo wkłada się i podłącza do bagażnika Cullinana, a każdy z nich zawiera motorową szufladę na sprzęt i akcesoria specyficzne dla danej formy rekreacji. Kiedy właściciel jest gotowy do zabawy, moduł się ujawnia.

Specyfikacje techniczne

6.75L V12 8AT AWD (571 KM)

ParametrWartość
CylindryV12
Pojemność6751 Cm3
Moc419.8 Kw @ 5000 Rpm
570.8 Hp @ 5000 Rpm
563 Bhp @ 5000 Rpm
Moment obrotowy627 Lb-Ft @ 1600 Rpm
850 Nm @ 1600 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika23.8 Galony (90.1 L)
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5.2 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP255/45Yr22 // P285/40Yr22
Długość210.3 In (5342 Mm)
Szerokość85.2 In (2164 Mm)
Wysokość72.2 In (1834 Mm)
Rozstaw osi129.7 In (3294 Mm)
Turning Circle (Curb To Curb)43.4 Ft (13.2 M)
Masa własna6069 Lbs (2753 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita7253 Lbs (3290 Kg)
Spalanie miasto10.7 Mpg Us (22 L/100Km)
Spalanie trasa21.6 Mpg Us (10.9 L/100Km)
Średnie spalanie15.7 Mpg Us (15 L/100Km)
Emisja CO2341 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.