Rolls-Royce nie chciał produkować samochodów sportowych. To było zadanie dla innych marek, ale nie chciał też być najwolniejszym luksusowym samochodem na drodze, dlatego stworzył model Flying Spur.
Brytyjski producent luksusowych samochodów zbudował model Silver Spur, aby zapewnić więcej miejsca na nogi z tyłu. Większa waga wymagała więcej mocy, więc producent zamontował turbosprężarkę w silniku V-8, aby jego właściciele nie narzekali na osiągi pojazdu.
Z zewnątrz różnice między Silver Spur a Flying Spur były niewielkie. Oba modele miały tę samą przednią część, z prostym, srebrnym grillem i Spirit of Ecstasy na górze oraz dużymi, kwadratowymi reflektorami z zamontowanymi w rogach kierunkowskazami. Z boku samochód charakteryzował się unikalnym designem felg ze stopu lekkiego, mającym siedem grubych szprych, podczas gdy Silver Spur miał zestaw w stylu turbiny.
Wewnątrz producent umieścił więcej fornirów drewnianych niż w jakimkolwiek innym luksusowym samochodzie z tamtej epoki. Cała deska rozdzielcza była pokryta drewnem, a górna część oraz osłona miały ręcznie szyte skórzane wykończenie. Na konsoli centralnej producent wygrawerował nazwę Flying Spur na klapie, na wypadek gdyby ktoś wewnątrz pojazdu nie wiedział. W obszarze nad centralnym stosem znajdował się wskaźnik temperatury zewnętrznej oraz zegar. Wnętrze wykończone skórą wymagało więcej skór wołowych niż jakiekolwiek inne limuzyny na świecie. Płaskie fotele z przodu zaprojektowane były z myślą o komforcie, podobnie jak ławka z tyłu.