ROLLS-ROYCE Phantom 2012-2017

ROLLS-ROYCE Phantom 2012-2017

Przejdź do galerii zdjęćROLLS-ROYCE Phantom 2012-2017

Wspaniały, majestatyczny i niezwykle potężny – trzy słowa, które najlepiej opisują model Phantom z 2012 roku.

Jak można się spodziewać, ultra-luksusowe wnętrze Phantom zostało wykończone najdelikatniejszą skórą, drewnem i metalowymi detalami, a także dywanami z owczej wełny oraz ukrytymi parasolami z logiem Rolls Royce na deszczowe dni.

Wśród innych charakterystycznych cech znalazł się opcjonalny sufit z włókna optycznego, zaprojektowany w celu stworzenia iluzji gwiaździstej nocy, zasłony dla prywatności oraz chłodziarka do wina zamontowana w bagażniku.

Podczas gdy standardowy Phantom oferował dużo przestrzeni w środku oraz imponującą ilość miejsca na nogi i głowę dla pasażerów tylnych, Rolls Royce wprowadził także wersję z przedłużonym rozstawem osi, która zwiększała przestrzeń na nogi o 10 cali.

Standardowe wyposażenie obejmowało 21-calowe felgi aluminiowe, regulowane zawieszenie pneumatyczne, elektrycznie zamykane tylne drzwi, elektryczną klapę bagażnika, drzwi przednie z funkcją cichego zamykania, szyberdach, automatyczną klimatyzację, podgrzewane siedzenia przednie i tylne oraz nawet stoliki piknikowe dla pasażerów tylnych.

W standardzie znajdowały się również łączność Bluetooth, system nawigacji, 15-głośnikowy system audio Lexicon oraz sterowanie głosowe.

Jakby rozbudowana lista standardowego wyposażenia nie zapewniała wystarczającego luksusu, Phantom mógł być mocno spersonalizowany poprzez wybór pożądanej kolorystyki zewnętrznej za dodatkową opłatą.

Standardowe funkcje bezpieczeństwa obejmowały hamulce zapobiegające blokowaniu, kontrolę trakcji i stabilności, a także poduszki powietrzne boczne oraz poduszki kurtynowe na całej długości samochodu.

Silnik V12 o pojemności 6,7 litra generował moc 452 KM i osiągał prędkość 100 km/h w zaledwie 5,7 sekundy. Nie ma sensu rozmawiać o zużyciu paliwa, ponieważ nikt nie kupiłby Phantom z powodów ekonomicznych.

Premiera Rolls-Royce Phantom 1 stycznia 2003 roku była czymś znacznie więcej niż tylko ujawnieniem nowego, ultra-luksusowego auta; oznaczała renesans najbardziej znanej marki luksusowych samochodów na świecie w XXI wieku oraz dała pierwszy wgląd w arcydzieło, które szybko znalazło się na szczycie motoryzacyjnej doskonałości.

Przez ostatnie pięć lat, pod właścicielstwem Grupy BMW i w atmosferze braku rozgłosu, projektanci, inżynierowie oraz wykwalifikowany personel produkcyjny nadzorowali narodziny flagowego modelu Rolls-Royce oraz nowoczesnego zakładu produkcyjnego w Goodwood w południowej Anglii. Osiągnięcie to, nie mające sobie równych w branży motoryzacyjnej, było tym bardziej zdumiewające, biorąc pod uwagę historię marki, która nosiła ciężar historycznych wzlotów (i od czasu do czasu upadków) oraz wysokie oczekiwania dotyczące przyszłości.

Od chwili premiery Rolls-Royce Phantom potwierdził, że jest godnym następcą słynnej figurki Spirit of Ecstasy. Od grilla Pantheon po długi tył, jego design był jednoznacznie z kategorią Rolls-Royce. Każdy kąt ujawniał odważny, a jednocześnie elegancki samochód, który przyciągał wzrok na drodze jak żaden inny.

Dla tak impozytującego samochodu Phantom zaskoczył kierowców swoją zwinnością i precyzją w ruchu, podczas gdy jazdę opisywano wówczas jako „zapewniającą spokój”. Wspaniała jazda, znana przez pokolenia modeli, powróciła, a termin „waftability” zyskał na znaczeniu w słowniku marki.

W sercu auta znajdował się przełomowy, lekki aluminiowy szkielet przestrzenny z mocą dostarczaną przez nowoczesny, silnik V12 z bezpośrednim wtryskiem, połączony z automatyczną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach. Piękne wnętrze Phantom także dopełniało doskonałość inżynierii, prezentując ręcznie szyte, luksusowe skóry, finezyjne oklejenia i wykwintne detale, co czyniło samochód czymś naprawdę wyjątkowym.

Nowe warianty Phantom były wprowadzane, począwszy od Phantom Extended Wheelbase w 2005 roku. W 2007 roku Phantom Drophead Coupé odsłonił ostateczny luksus jazdy kabrioletem, natomiast Phantom Coupé, wyrafinowany grand tourer Rolls-Royce’a, dołączył do rodziny w 2008 roku. Wszystkie zostały ciepło przyjęte.

Nowy świat – podsumowanie Phantom Series II

Dziś Rolls-Royce prezentuje Phantom Series II, rodzinę samochodów na najwyższym poziomie, które zostały starannie zaktualizowane poprzez wprowadzenie nowoczesnej technologii, ulepszeń w już bezkonkurencyjnym układzie napędowym oraz usprawnień łączności, które odzwierciedlają zmieniający się świat, w którym żyjemy.

Uderzający i nowoczesny przód Rolls-Royce Phantom najlepiej oddaje istotę zmian, które kryją się wewnątrz, z nowymi zdefiniowanymi zderzakami i prostokątnymi otworami świetlnymi, które tworzą pełne zespoły świateł LED. Umożliwiają one integrację nowych technologii, takich jak funkcja oświetlenia zakrętowego, w której wiązki reflektorów są kierowane w stronę jazdy, aby zapewnić lepsze oświetlenie drogi podczas zakrętów. A także adaptacyjne reflektory, których wzory świetlne zmieniają się automatycznie i – oczywiście – bez wysiłku w odpowiedzi na różne prędkości jazdy.

Już wspaniały układ napędowy Phantom również został ulepszony. Dodanie nowej, ośmiobiegowej skrzyni automatycznej oraz tylnego dyferencjału doskonale dopełniają silnik V12 z bezpośrednim wtryskiem, poprawiając wyjątkową dynamikę, jak również słynną obietnicę Rolls-Royce’a o jeździe jak na dywanie. Zużycie paliwa poprawia się o 10 procent w cyklu łącznie, a emisja CO2 spada z 385 do 347 g/km jako konsekwencja (z 388 do 349 w przypadku Phantom Extended Wheelbase).

Bez wysiłku to słowo, które najlepiej oddaje doświadczenie jazdy Phantom, zarówno dla kierowców, jak i pasażerów. Ulepszony interfejs użytkownika oraz dodanie nowych technologii asysty kierowcy zostały zbudowane na bazie nowej platformy elektronicznej dla Phantom Series II. System nawigacji satelitarnej, na przykład, został całkowicie zaktualizowany o funkcje, które obejmują wyświetlanie map w 3D z ukształtowaniem terenu, wycieczki turystyczne, a także ulepszone punkty zainteresowania i planowanie tras.

Treści audio-wizualne, mapy nawigacji satelitarnej i informacje dla kierowcy są prezentowane na nowym wyświetlaczu centrum sterowania Phantom o przekątnej 8.8 cala, podkreślone przez osiem programowalnych zakładek w chromie dla optymalnej wygody w wyborze kluczowych funkcji. Systemy kamer z przodu, z tyłu i z góry dodatkowo zwiększają łatwość obsługi Phantom, szczególnie podczas jazdy w ciasnych miejskich środowiskach. Na przykład, przy parkowaniu tyłem, prognoza tylniej drogi automatycznie pojawia się na ekranie.

Te znaczące zmiany dodają dodatkowej wartości do reputacji, którą Phantom dumnie zbudował od czasu premiery sygnowanego Rolls-Royce’a w 2003 roku. To nowy świat. Jednak to świat, w którym rodzina Rolls-Royce Phantom zajmie szczytową pozycję przez wiele lat.

Design

„Powinniśmy myśleć o designie Phantom jako o utworze popularnej muzyki klasycznej. Z biegiem czasu ma on możliwość różnych interpretacji, nie tracąc przy tym istotnej melodii, którą znamy tak dobrze.” Ian Cameron – Dyrektor ds. Designu Rolls-Royce Motor Cars

Podobnie jak inspirująca muzyka, Rolls-Royce Phantom wciąż zachwyca publiczność. Znane melodie – klasyczne wskazówki projektowe, które można prześledzić przez pokolenia modeli – ożywają dzięki orkiestrze rzemieślników pracujących w siedzibie Rolls-Royce w Goodwood, gdzie dbałość o najdrobniejsze szczegóły cieszy w każdym samochodzie.

Znane motywy zaczynają się od słynnej figurki Spirit of Ecstasy, dumnie zdobiącej grill Pantheon każdego modelu, pochylającej się w kierunku wiatru w powiewającej sukni, a w profilu bocznym wszyscy członkowie rodziny Phantom prezentują długi tył oraz klasyczny stosunek wysokości kół do nadwozia 2:1.

Cienki kierownica przypomina elegancko zaprojektowane, wielofunkcyjne koła sterownicze Phantom II i III, podczas gdy inne wskazówki w postaci wentylacji w kształcie „bull’s-eye” i przycisków w stylu organów dalej nawiązują do przeszłych arcydzieł.

Jednak wskazówki projektowe XXI wieku również cieszą właścicieli, jak i tych, dla których spojrzenie na Rolls-Royce jest rzadkim momentem do zapamiętania. Monogram Rolls-Royce z podwójnym R w centralnych nakładkach, na przykład, który zawsze pozostaje w pozycji pionowej. A także drzwi z funkcją miękkiego zamykania, które kryją parasole pokryte teflonem, by zapewnić najwspanialszy sposób wysiadania z jakiegokolwiek samochodu, niezależnie od pogody.

Prawie dziesięć lat po premierze, zespół projektowy odpowiedzialny za stworzenie nowoczesnego arcydzieła pozostaje w Rolls-Royce. Dla dyrektora designu Iana Camerona aktualizacja klasyka XXI wieku zaczęłaby się od jednego priorytetu: harmonijnego, ponadczasowego projektu, który obejmie nowoczesne ulepszenia technologiczne.

Nowy, nowoczesny przód Phantom Series II najlepiej ilustruje zmiany, które sięgają nie tylko powierzchni. Wgłębione za nowymi prostokątnymi otworami świetlnymi i przeprojektowanymi przednimi zderzakami znajdują się pełne zespoły świateł LED. Charakterystycznym elementem jest elegancka i dramatyczna lista, oddająca prostą elegancję ciągłego oświetlenia, cecha wzmacniająca projekt tylnych świateł Rolls-Royce’a. Dla równowagi i proporcji, jest ona zintegrowana poziomo przez środek czterokomorowej lampy Phantom.

Rolls-Royce Phantom Coupé i Drophead Coupé teraz występują z jednym otoczeniem grilla, prezentując gładszy, bardziej nowoczesny przód, który architektuje się w rzeźbionych przednich nadkolach, podczas gdy Phantom sedan cechuje się nowym tylnym zderzakiem z polerowanym akcentem ze stali nierdzewnej.

Rolls-Royce Phantom Saloon i Extended Wheelbase mają nową odznakę R-R na nowych przednich skrzydłach z powtarzającym się wskaźnikiem, a trzy nowe opcje kół, w tym malowane, częściowo polerowane i polerowane, zwiększają asortyment kół 21″, największych montowanych standardowo w każdym produkowanym samochodzie.

„Efekt jest całkowicie nowoczesny, a jednocześnie uwzględnia te tradycyjne motywy projektowe. To znany projekt, ale oświetlony w inny sposób.” – Ian Cameron

Wnętrze

Prostota designu oraz najdoskonalsze materiały przyczyniają się do ponadczasowej architektury każdego Phantom, gdzie punkty dotykowe to wyłącznie drewno, chrom i skóra, a stopy mogą łatwo zniknąć w głębokich dywanach z jagnięcej wełny.

Prawdopodobnie najlepszym miejscem, aby doświadczyć luksusu Phantom, jest tylne siedzenie Phantom Saloon, gdzie pasażerowie – podniesieni o 18 mm – mają przed sobą inspirujący widok na długi kształt maski i na figurkę Spirit of Ecstasy. Redukcja liczby rowków w siedzeniach z przodu i z tyłu z pięciu do trzech dodaje nowoczesnego akcentu do wspaniałej naturalnej skóry, a rowki są także dodawane do siedzeń Drophead Coupé i Coupé w Phantom Series II.

Oaza spokoju, wnętrza Rolls-Royce’a są doskonałym środowiskiem, w którym można się zrelaksować i odprężyć w przyjemnej ciszy. Ale mogą także być centrum rozrywki. Konfiguracja teatralna Phantom Saloon dodaje dwa monitory w oklejonych stołach piknikowych dla pasażerów tylnej kanapy, które są połączone z odtwarzaczem multimedialnym, umieszczonym w schowku z tyłu centralnej konsoli. Włączenie złączy AV, sześciodyskowego zmiennika umieszczonego w dolnym schowku oraz portu USB w centralnej konsoli, oznacza, że pasażerowie mogą oglądać oddzielne treści, gdziekolwiek usiądą, na przodzie lub z tyłu.

System dźwięku przestrzennego LOGIC7 od Harmana może stworzyć prawdziwe kinowe doświadczenie podczas każdej podróży. Siedem indywidualnych sygnałów dźwiękowych jest przetwarzanych specjalnie dla samochodu oraz jego warunków wewnętrznych za pomocą kombinacji głośników, w tym subwooferów umieszczonych w komorach rezonansowych w przestrzeni stworzonym przez podwójną podłogę Phantom. Dziewięciokanałowy wzmacniacz dostarcza doskonałej klarowności, umieszczając instrumenty muzyczne, efekty dźwiękowe i dialogi na różnych głębokościach, dając wrażenie siedzenia w pierwszym lub dwudziestym rzędzie koncertu.

Za naciśnięciem przycisku, elegancki analogowy zegar Phantom obraca się, aby odsłonić nowy wyświetlacz centrum sterowania. Ekran zwiększył się z 6.5 do 8.8 cala z ulepszoną gęstością pikseli, co zapewnia bardziej wyrafinowany obraz, a także wyświetlanie na podzielonym menu dla bardziej intuicyjnego dostępu do różnych funkcji.

Stylowy nowy kontroler w chromie, dyskretnie ukryty w centralnej konsoli i tylnych podłokietnikach, gdy nie jest używany, jest otoczony przyciskami funkcji, takimi jak menu, telefon i nawigacja, aby ułatwić dostęp do funkcji infotainment.

Osiem funkcjonalnych zakładek jest teraz dostępnych poniżej monitora. Mogą być programowane, aby prezentować pożądane informacje za naciśnięciem chromowanego klucza, na przykład preferowanej orientacji dla map nawigacji satelitarnej, ulubionych kanałów telewizyjnych, zaprogramowanych stacji radiowych lub dostępu do menu telefonu Phantom.

Wszystkie samochody rodziny Rolls-Royce Phantom korzystają teraz z ulepszonych interfejsów i interakcji z technologią bezprzewodową. Znalezienie restauracji, rezerwacja stolika, a następnie prowadzenie do jej lokalizacji, na przykład, odbywa się dzięki ulepszonej funkcjonalności i interaktywności nowego systemu nawigacji satelitarnej Phantom. Dalsze poprawki w funkcjach nawigacji obejmują wycieczki turystyczne: w siedzibie Rolls-Royce, która znajduje się obok historycznego miasta Chichester w Anglii, kierowcy mogą zdecydować się na wybranie 45-minutowej wycieczki po Rzymskiej Brytanii.

W przypadku Rolls-Royce Phantom Series II uchwyt na telefon został zastąpiony standardowym uchwytem na smartfona, który łączy się bezpośrednio z anteną samochodu. Centralne wgłębienie zawiera teraz także gniazda USB, Aux-in i 12V. Dodatkowo, muzykę można kopiować bezpośrednio na twardy dysk samochodu, dzięki dodaniu portu USB w schowku.

„Oświetlony w inny sposób” – nowa technologia świateł LED

Rolls-Royce ma długą historię technologicznych innowacji i jest teraz pierwszym producentem samochodów, który oferuje pełne reflektory LED jako standardowe w modelach Phantom. Oprócz mniejszego poboru energii z silnika, charakterystyczne białe światło zapewnia jaśniejszy widok drogi przed sobą, pomagając zapobiegać zmęczeniu kierowców podczas długich podróży po ciemnych drogach.

Nowe zespoły świetlne składają się z czterech komór otoczonych i wykończonych polerowanym, stalowym obrzeżem. Nieprzerwanie oświetlony, elegancka belka przebiega przez środek, tworząc dzienne światła LED Phantom. LEDY w górnych dwóch kieszeniach tworzą światła mijania, podczas gdy pełne światło oświetla diody LED w dolnych dwóch. Osobny, prostokątny pasek wskaźnika znajduje się poniżej reflektorów.

LEDY stwarzają możliwości dla technologii, które lepiej zarządzają tym, w jaki sposób światło jest projektowane, w tym funkcji oświetlenia zakrętowego oraz adaptacyjnych reflektorów. Pierwsza wykorzystuje elektronicznie sterowane reflektory w górnych i dolnych kieszeniach reflektorów, aby poprawić zasięg oświetlenia podczas zakrętów. Więcej drogi w kierunku jazdy może być widoczne, gdy reflektory obracają się nawet o 15° w bezpośredniej reakcji na skręty kierownicy.

Adaptacyjne reflektory automatycznie zmieniają wzorce świateł w zależności od warunków jazdy. Światło jest rozproszone szerzej dla prędkości poniżej 50 km/h, aby umożliwić lepszy widok na rowerzystów i pieszych. Między 50 a 120 km/h stożek świetlny wydłuża się i jest nachylony w kierunku strony bliższej, aby ujawnić potencjalne zagrożenia po stronie drogi kierowcy, podczas gdy przy jeździe autostradowej przy prędkościach powyżej 120 km/h, strumień ma dłuższy zasięg i jest intensywniejszy. Gdy wycieraczki przednie działają przez ponad dwie minuty w złych warunkach atmosferycznych, automatycznie włączają się światła mijania.

Wygodne włączenie adaptacji świateł jest dodatkową korzyścią, której można teraz uzyskać bezpośrednio z rotacyjnego kontrolera, zamiast przełącznika umiejscowionego pod maską. Pozwala to na zmianę ustawień świateł między rynkami kierowców prawostronnych i lewostronnych, na przykład podczas przejazdu z Wielkiej Brytanii do Francji, zwiększając komfort dla tych, którzy są przyzwyczajeni do przekraczania granic.

System kamer

Wszystko związane z posiadaniem i prowadzeniem modeli Phantom powinno być bez wysiłku, w tym manewrowanie w ciasnych miejskich środowiskach. Dziś nowy system kamer jest standardem we wszystkich modelach Phantom Series II. Kamery są umieszczone w pięciu lokalizacjach, dwie w krzywiznach przedniego zderzaka, dwie na spodzie każdego lusterka bocznego i jedna w klapie bagażnika.

Te kamery współpracują, aby przedstawić widok rybiego oka na ślepych skrzyżowaniach lub dostarczyć obrazy z ziemi z rozpoznawaniem przeszkód i prognozowaniem ścieżki wstecznej podczas parkowania. To automatycznie pojawia się na wyświetlaczu centrum sterowania po wybraniu biegu wstecznego i podświetla optymalną trajektorię cofania oraz lokalizację przeszkód, pomagając zapobiegać zadrapaniom i uszkodzeniom felg oraz zachować wysoką wartość inwestycji klienta – i wrodzoną piękność samochodu.

Dodatkowo, wszystkie modele Phantom mają sześć przycisków, które znajdują się po obu stronach funkcjonalnych zakładek na centralnej konsoli; przycisk najdalej na prawo natychmiast przekłada kierowców na podzielony obraz, ujawniający obiekty po obu stronach przodu samochodu.

Doskonałość inżynieryjna

Została pierwotnie zaprojektowana przez zespół inżynieryjny Rolls-Royce’a, zaawansowana aluminiowa rama przestrzenna zachowuje swoją pozycję w sercu Phantom, stanowiąc fundament niezwykłych osiągów samochodu. Mocna, lekka i tak sztywna jak samochód Formuły 1, rama przestrzenna została dodatkowo wzmocniona, dzięki dodatkom prętów wzmacniających, które umożliwiają po raz pierwszy oferowanie opcji dynamicznego pakietu dla Phantom Saloon.

Uosabiając małżeństwo Rolls-Royce’a nowoczesnej technologii z wykwintnym rzemiosłem, każda rama przestrzenna jest całkowicie ręcznie spawana, a następnie wykończona jak precyzyjny instrument. Każdego ranka wykwalifikowani spawacze wykonują test 300 mm, aby sprawdzić wpływ atmosferyczny na materiał, z którym będą pracować. Ponad 200 sekcji aluminiowych formuje się, aby stworzyć ramę, która jest sprawdzana pod kątem dokładności do jednego milimetra za pomocą lasera. Wreszcie, największa platforma komputerowo sterowanej obróbki w branży motoryzacyjnej przystępuje do pracy nad całą strukturą, frezując kluczowe punkty z precyzją.

Precyzja może również być najlepszym słowem charakteryzującym sposób, w jaki kierowcy Phantom wprowadzają swoje samochody w zakręty. Ale oczywiście, prowadzenie nie może odbywać się kosztem słynnej jazdy jak na dywanie Rolls-Royce’a. Na szczęście, dzięki podwójnej izolowanej podłodze, rama przestrzenna tylko zwiększa wewnętrzny spokój, pomagając wyeliminować hałas, wibracje i szorstkość.

Jej inherentne korzyści bezpieczeństwa są również wzmacniane przez inne systemy kontrolowane przez system ISIS (Intelligent Safety and Information System) Phantom. System ten pobiera dane z czujników umiejscowionych w całym samochodzie i, w przypadku kolizji, wykonuje do 4000 obliczeń na sekundę w celu ustalenia jej ciężkości, uruchamiając systemy bezpieczeństwa w razie potrzeby. Obejmują one inteligentne systemy hamulcowe i systemy zabezpieczeń, takie jak Dynamic Stability Control, Dynamic Traction Control oraz napinacze pasów bezpieczeństwa.

Uzupełniając uspokajające cechy bezpieczeństwa Phantom, zmieniono przednie kieszenie drzwi. Teraz są one nieco mniejsze z powodu dodatku poduszki uderzeniowej, by zapewnić bardziej równomierny rozkład sił w teście zderzeniowym bocznym pod kątem 30°.

Układ napędowy i zawieszenie

„Dla mojego zespołu była to kwestia tego, co możemy zrobić, aby poprawić układ napędowy, który uważaliśmy za bliski doskonałości, zarówno pod względem wydajności dynamicznej, jak i doskonałych właściwości jazdy”, – Helmut Riedl, dyrektor ds. inżynierii.

W sercu każdego samochodu rodziny Phantom znajduje się ręcznie składany, naturalnie aspirujący silnik V12 o pojemności 6.75 litra. Ten zaawansowany silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem generuje moment obrotowy 531 lb ft (720 Nm), z czego ponad trzy czwarte dostępne jest przy 1000 obr./min. Krzywa momentu obrotowego pozostaje w dużej mierze płaska między 1000 a 3000 obr./min – ważny wymóg dla łatwej jazdy po mieście – i przyspiesza pasażerów od 0 do 60 mph w 5.7 sekundy oraz do elektronicznie ograniczonej prędkości maksymalnej 149 mph (155 mph dla Phantom Coupé), gdzie pozwalają na to warunki rynkowe.

Wskaźnik rezerwy mocy Rolls-Royce Phantom to kolejny z tych charakterystycznych elementów projektu Rolls-Royce’a, który zawsze wywołuje uśmiech. W działaniu wyraźnie ujawnia ogromny potencjał mocy, który ma do dyspozycji kierowca, gdyby go potrzebował. Jednak w większości okoliczności osiągi Phantom to po prostu kwestia płynnego, bezwysiłkowego postępu.

Dla Rolls-Royce Phantom Series II poprawiono układ napędowy, wprowadzając nową 8-biegową automatyczną skrzynię ZF dla wszystkich wariantów. Jest ona elektronicznie sterowana, aby zarządzać niezwykłą mocą dostarczaną przez jednostkę V12. Dłuższy przełożenie w nowym tylnym dyferencjale rekompensuje krótsze przełożenia w niektórych biegach w nowej skrzyni biegów 8-biegowej, utrzymując tę samą prędkość silnika, aby zwiększyć „waftability”, jednocześnie poprawiając efektywność paliwową.

Efektem jest potężny spokój. Bezwysiłkowe zmiany biegów są rezultatem lepszego dopasowania biegów do prędkości silnika, poprawiając efektywność od generacji mocy do miejsca, gdzie jest potrzebna, czyli do kół. Efektywność paliwowa poprawia się o 10 procent w cyklu łącznym, a emisje CO2 spadają z 385 do 347 g/km jako skutkiem tego.

Zawieszenie przednie z podwójnymi wahaczami uzupełnia układ napędowy, posiadając zoptymalizowane mocowania, aby zminimalizować wibracje przenoszone przez kierownicę, podczas gdy tylne zawieszenie wielowahaczowe, wyposażone w technologię przeciwdziałania unoszeniu i opadaniu, wspiera stabilność podczas intensywnego przyspieszania i hamowania.

Amortyzatory sprężynowe i stabilizatory minimalizują komfort bez utraty zwinności, podczas gdy samopoziomujące poduszki powietrzne kompensują różne obciążenia w samochodzie, dokonując ciągłych regulacji, gdy waga paliwa się zmienia, dając kierowcom możliwość precyzyjnego manewrowania samochodu w zakręty, a pasażerom zapewniając komfortową jazdę.

Rzemiosło

Zaprojektowanie, skonstruowanie i wykończenie każdego samochodu Rolls-Royce zajmuje 60 par rąk i ponad 450 godzin. W siedzibie Rolls-Royce w Goodwood pracuje około 1000 pracowników, w tym rzemieślników pracujących w warsztatach drewna i skóry, produkujących najdoskonalsze samochody na świecie. Tylko dwa roboty w lakierni zapewniają bezbłędną jakość wykończenia. Używane są tylko najlepsze materiały, które są starannie przygotowywane, aby ich wrodzone piękno było jak najlepiej eksponowane.

Lakier

Rolls-Royce kontynuuje wielką tradycję, która zaczęła się wieki temu w branży budownictwa powozów: na każdym Phantomie nakładanych jest co najmniej pięć warstw lakieru i lakieru bezbarwnego, siedem, jeśli samochód jest dwutonowy. Pomiędzy każdą warstwą technicy ręcznie szlifują nadwozie. Po nałożeniu ostatniej warstwy nadwozie jest starannie polerowane ręcznie przez pięć godzin, aby uzyskać szklisty blask, który zwykle kojarzy się z wielkim fortepianem. Dzięki programowi Bespoke można wybrać dowolny kolor lakieru. Początkowo kolor ten może być wybrany przez klienta za pomocą aplikacji Phantom na iPadzie, rejestrując kolor ulubionego krawata lub szminki i stosując go do swojego wirtualnego samochodu. Zgodnie z tradycjami Rolls-Royce’a można również nałożyć pojedyncze lub podwójne linie powozu – oczywiście ręcznie. Każda pięciometrowa linia zajmuje trzy godziny na nałożenie, przy użyciu tylko najlepszych pędzli z wiewiórczej i wołowej sierści.

Drewno

Drewniane elementy łączą umiejętności stolarzy i budowniczych łodzi z nowoczesną technologią. W zależności od specyfikacji, w każdym Phantomie używa się do 43 drewnianych części, z których każda jest wykonana z maksymalnie 28 warstw drewna. Warstwy te przeplatają cienkie arkusze aluminium dla wzmocnienia i zapobiegania łamaniu w przypadku wypadku. Wiele warstw jest prasowanych, wyginanych i ręcznie wykończonych, zanim rzemieślnicy przetną i nałożą dopasowane fornirze, które następnie są detalicznie wykańczane, lakierowane, ręcznie polerowane i podkreślane. Wszystkie forniry pochodzą z jednego pnia i są starannie dobierane oraz rozkładane, aby detale słojów były odzwierciedlane w całym wnętrzu każdego samochodu.

Inspiracją dla teakowego pokładu w Phantom Drophead Coupé są jachty klasy J z lat 30. XX wieku, co jest doskonałym przykładem połączenia tradycji Rolls-Royce’a z najlepszym inżynierią. Teak jest stosowany ze względu na swoje twarde właściwości oraz odporność na wilgoć i rozkład, ale opracowano specjalne techniki, aby zachować wygląd świeżego, nieprzetworzonego wykończenia, celem uzyskania ostatecznego pokładu, który jak najbliżej przypominał naturalne drewno. Każdy pokład, składający się z ponad 30 drewnianych elementów, ma precyzyjnie wycięte rowki i jest chroniony przez specjalnie opracowaną mieszankę olejów. Jak w przypadku wszystkich drewien i fornirów używanych przez Rolls-Royce’a, pozyskuje je zespół specjalistów.

Skóra

Tylko najlepsze, ręcznie selekcjonowane skórki z byków alpejskich są używane przez Rolls-Royce. Zdrowe środowisko i otwarte łąki bez kolców czy drucianych ogrodzeń skutkują znacznie mniejszą liczbą naturalnych śladów. Skóra jest barwiona w bębnie, by umożliwić trwałej skórze Rolls-Royce’a zachowanie swojego słynnego miękkiego i elastycznego uczucia, dając bogaty, jednolity kolor, zachowując jednocześnie naturalne odczucie, miękkość i fakturę. Każda z 450 części skórzanych, które tworzą wnętrze, jest wycinana laserowo, a następnie ręcznie szyta przez rzemieślników w firmowych warsztatach.

Bespoke

Klienci Rolls-Royce oczekują, że ich samochody będą tak unikalne jak ich odcisk palca, a usługa Bespoke spełnia te wysokie oczekiwania. Ponad osiem na dziesięć modeli Rolls-Royce Phantom dostarczonych globalnie do klientów w 2011 roku miało jakiś element indywidualnego designu, od indywidualnych kolorów lakierów, wstawek fornirowych, płytek ściernych, po najbardziej ekstrawaganckie i indywidualne wzory całych pojazdów.

Na przykład w 2011 roku Rolls-Royce zaprojektował samochód dla klienta z Bliskiego Wschodu, który zawierał skomplikowany i piękny motyw sokoła w zagłówkach. Wymagało to 40 godzin haftu i użycia 11 różnych nici, a projekt obejmował 21,000 ściegów.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.