Rolls-Royce zaprojektował model Phantom Coupe z myślą o tym, aby był prowadzony przez swojego właściciela, a nie wynajętego kierowcę, i to się udało.
Pod zarządem BMW marka Rolls-Royce znów się odrodziła, a Spirit of Ecstasy dumnie błyszczał na grillu Pantheonu. Wersja Coupe Phantoma była najbardziej imponującym luksusowym pojazdem osobowym swoich czasów. Została zaprojektowana od podstaw, zbudowana na aluminiowej ramie przestrzennej i napędzana nowoczesnym silnikiem.
Rolls-Royce to najluksusowsza marka na świecie, co nie zmieniło się również w 2012 roku, kiedy brytyjska firma wprowadziła na rynek Phantom Coupe. To była nowa era dla słynnego producenta samochodów, który dzięki technologicznej pomocy niemieckiego koncernu ponownie osiągnął wielkość. Ten duży luksusowy pojazd zaprojektowano, aby robić wrażenie. Jego ogromne wymiary, płaski i pionowy przód oraz niska sylwetka to tylko kilka elementów, które sprawiały, że Phantom Coupe wyglądał groźnie na drodze. Małe reflektory obok masywnego srebrnego grilla również nie wyglądały na nietrafione.
Dzięki tylnym drzwiom otwierającym się do góry (w stylu suicydalnym), Phantom Coupe oferował bardzo łatwy dostęp do luksusowej kabiny. Był to pojazd dla czterech osób, ale głównie przeznaczony dla tych siedzących z przodu. Poza kilkoma przyciskami, w środku nie było plastiku. Rolls-Royce powinien mieć jedynie skórzane, drewniane i metalowe elementy wnętrza. Na desce rozdzielczej, powyżej centralnego panelu, zainstalowano wyświetlacz multimedialny pochodzący z serii BMW 7.
Technologia kryjąca się pod nadwoziem była kolejnym dziełem sztuki, począwszy od silnika V12 o pojemności 6,75 litra, przez układ napędowy, aż po zawieszenie, które mogło eliminować hałas i zapewniać wysoki poziom komfortu.
Premiera Rolls-Royce Phantom 1 stycznia 2003 roku była znacznie więcej niż tylko ujawnieniem nowego, ultraluksusowego samochodu; oznaczała renesans na początku XXI wieku najsłynniejszej marki motoryzacyjnej świata oraz pierwsze spojrzenie na arcydzieło, które szybko ustaliło się na szczycie doskonałości motoryzacyjnej.
Przez pięć poprzednich lat, pod skrzydłami BMW Group i bez rozgłosu, projektanci, inżynierowie oraz wyspecjalizowani pracownicy produkcji nadzorowali narodziny flagowego modelu Rolls-Royce oraz nowoczesnego zakładu produkcyjnego na terenie posiadłości Goodwood w południowej Anglii. Osiągnięcie to, bezprecedensowe w branży motoryzacyjnej, było tym bardziej zdumiewające dla marki, która dźwigała ciężar historycznych wzlotów (i sporadycznych upadków) oraz dla której oczekiwania związane z przyszłością były słusznie wysokie.
Od chwili premiery Rolls-Royce Phantom udowodnił, że zasługuje na słynną figurkę Spirit of Ecstasy. Od grilla Pantheon po długi tylny zwis, jego design był wyraźnie w stylu Rolls-Royce. Każdy kąt odsłaniał odważny, a jednocześnie elegancki samochód o obecności na drodze, która nie miała sobie równych.
Dla tak imponującego samochodu Phantom zaskakiwał kierowców swoją zwinnością i precyzją w ruchu, podczas gdy jazda była opisana przez firmę jako 'zapewniająca spokój’. Wspaniały luksusowy komfort jazdy, znany przez pokolenia modeli, powrócił, a „waftability” ponownie znalazło swoje miejsce w słownictwie firmy.
W sercu samochodu leżała przełomowa, lekka aluminiowa rama przestrzenna, zasilana przez zaawansowany, bezpośredni wtryskowy silnik V12, połączony z automatyczną, sześciobiegową skrzynią biegów. A w połączeniu z tym doskonałym inżynierią było piękne wnętrze Phantom, które prezentowało ręcznie szyte luksusowe skóry, finezyjne okleiny i wyrafinowane detale, tworzące połączenie, które czyniło ten samochód czymś naprawdę wyjątkowym.
Wprowadzono nowe warianty Phantom, począwszy od Phantom Extended Wheelbase w 2005 roku. W 2007 roku Phantom Drophead Coupé ujawnił najwyższy poziom luksusowych samochodów typu cabrio, podczas gdy Phantom Coupé, wyrafinowany grand tourer Rolls-Royce, dołączył do rodziny w 2008 roku. Wszystkie zostały ciepło przyjęte.
Nowy świat – podsumowanie Phantom Series II
Dziś Rolls-Royce prezentuje Phantom Series II, rodzinę szczytowych samochodów, które zostały starannie zaktualizowane dzięki wprowadzeniu nowoczesnych technologii, udoskonaleniom już bezkonkurencyjnego napędu oraz ulepszeniom w zakresie łączności, które odzwierciedlają zmieniający się świat, w którym żyjemy.
Uderzający i nowoczesny przód Rolls-Royce Phantom najlepiej uosabia istotę zmian, które kryją się wewnątrz, z przekształconymi zderzakami oraz prostokątnymi otworami na światła, które ramują pełne zespoły LED. Umożliwiają one integrację nowych technologii, takich jak funkcja oświetlenia zakrętów, gdzie promienie reflektorów są kierowane w stronę podróży, aby lepiej oświetlić drogę podczas skręcania. A adaptacyjne reflektory, w których wzory światła zmieniają się automatycznie i – oczywiście – bezwysiłkowo w odpowiedzi na różne prędkości jazdy.
Już doskonały napęd Phantom został również udoskonalony. Dodanie nowej ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów i tylnego dyferencjału doskonale uzupełnia silnik V12 z bezpośrednim wtryskiem, poprawiając doskonałą dynamikę oraz słynną obietnicę Rolls-Royce o jeździe jak na magicznym dywanie. Zużycie paliwa wzrosło o 10 procent w cyklu mieszanym, a emisja CO2 spadła z 385 do 347g/km w wyniku tego (388 do 349 dla Phantom Extended Wheelbase).
Bezwysiłkowość to słowo, które być może najlepiej oddaje doświadczenie Phantom, zarówno dla kierowców, jak i ich pasażerów. Dlatego zmodernizowany interfejs użytkownika oraz nowe technologie asystujące kierowcy zostały oparte na fundamencie nowej platformy elektronicznej dla Phantom Series II. Na przykład system nawigacji satelitarnej został całkowicie zaktualizowany, a jego funkcje obejmują wyświetlanie map w 3D z topografią terenu, zorganizowane wycieczki, a także wzbogacone informacje o punktach zainteresowania oraz planowanie tras.
Treści audio-wizualne, mapy nawigacji satelitarnej i informacje dla kierowcy są prezentowane na nowym wyświetlaczu kontrolnym o przekątnej 8,8 cala, podkreślonym przez osiem programowalnych zakładek w chromie dla optymalnej wygody w wyborze kluczowych funkcji. Systemy kamer umieszczone z przodu, z tyłu i na górze dodatkowo zwiększają łatwość obsługi Phantom, szczególnie podczas jazdy w ciasnych warunkach miejskich. Na przykład podczas parkowania tyłem prognoza ścieżki automatycznie wyświetla się na ekranie.
Te znaczące zmiany dodają substancji do reputacji, którą Phantom dumnie budował od momentu wprowadzenia na rynek flagowego modelu Rolls-Royce w 2003 roku. To nowy świat. Ale to świat, w którym rodzina Rolls-Royce Phantom zajmie szczytową pozycję przez wiele lat.
Design
„Powinniśmy myśleć o designie Phantom jako o utworze popularnej muzyki klasycznej. Z biegiem czasu ma on możliwość różnych interpretacji, nie tracąc jednocześnie zasadniczej melodii, którą znamy tak dobrze.” Ian Cameron – Dyrektor ds. Projektowania Rolls-Royce Motor Cars
Podobnie jak inspirująca muzyka, Rolls-Royce Phantom nadal zachwyca publiczność. Znane melodie – klasyczne wskazówki projektowe, które można śledzić przez pokolenia modeli – ożywają dzięki orkiestrze rzemieślników pracujących w siedzibie Rolls-Royce w Goodwood, gdzie dbałość o najdrobniejsze detale zachwyca w każdym samochodzie.
Znane motywy zaczynają się od słynnego Spirit of Ecstasy, dumnie zdobiącego każdy model z grillem Pantheon, pochylającego się w kierunku wiatru w powiewającej szacie, podczas gdy w profilu bocznym wszyscy członkowie rodziny Phantom przedstawiają długi tylny zwis oraz klasyczny stosunek wysokości kół do nadwozia dwa do jednego.
Cienkie koło kierownicy przypomina elegancko zaprojektowane, wielofunkcyjne stery Phantom II i III, podczas gdy kolejne detale w postaci wentylacji w kształcie „byka” i przycisków w stylu organowym dodatkowo nawiązują do przeszłych arcydzieł.
Ale również elementy designu XXI wieku cieszą właścicieli, a także tych, dla których zobaczenie Rolls-Royce to rzadka chwila, którą warto zapamiętać. Na przykład, połączony podwójny monogram RR na centrujących nakrętkach, który zawsze pozostaje w pozycji pionowej. A także drzwi z systemem miękkiego zamykania, które ukrywają teflonowe parasole zapewniające najszlachetniejszy sposób wysiadania z każdego samochodu, niezależnie od warunków atmosferycznych.
Prawie dziesięć lat po premierze, zespół projektowy odpowiedzialny za stworzenie nowoczesnego arcydzieła nadal pracuje w Rolls-Royce. A dla Dyrektora ds. Projektowania Iana Camerona aktualizacja klasyka XXI wieku zaczęłaby się od jednej priorytetu: harmonijnego, ponadczasowego designu, który obejmowałby nowoczesne udoskonalenia technologiczne.
Nowy, nowoczesny przód Phantom Series II najlepiej odzwierciedla zmiany, które sięgają głębiej niż tylko powierzchni. Wydobyte z nowych prostokątnych otworów na światła i przekształconych zderzaków znajdują się w pełni LED-owe zespoły świetlne. Podpisem jest elegancki i dramatyczny pasek, który uchwyca prostą elegancję elementu ciągłego oświetlenia, cecha uzupełniająca design lamp tylnych Rolls-Royce. Dla równowagi i proporcji jest on zintegrowany poziomo wzdłuż środka czterokomorowych lamp przednich Phantom.
Rolls-Royce Phantom Coupé i Drophead Coupé teraz mają jeden element otaczający grill, prezentujący gładszy, bardziej nowoczesny przód, który architektonicznie wchodzi w rzeźbione przednie błotniki, podczas gdy Phantom saloon ma nowy tylny zderzak z polerowanym akcentem ze stali nierdzewnej.
Rolls-Royce Phantom Saloon i Extended Wheelbase noszą nową odznakę R-R na przednich błotnikach z powtarzającym się kierunkowskazem, podczas gdy trzy nowe opcje felg, w tym malowane, częściowo polerowane i polerowane, dodają do gamy 21-calowych kół, z największymi, które są standardowo montowane w każdym produkowanym samochodzie.
„Efekt jest całkowicie nowoczesny, ale obejmuje także tradycyjne elementy designu. To znajomy design, ale oświetlony w inny sposób.” – Ian Cameron
Wnętrze
Prostota designu oraz najwyższej jakości materiały przyczyniają się do ponadczasowej architektury każdego Phantom, gdzie punkty dotykowe są wyłącznie z drewna, chromu i skóry, a stopy mogą z łatwością zapaść w głębokie, owcze dywany.
Prawdopodobnie najlepszym miejscem, aby doświadczyć luksusu Phantom, jest tylne siedzenie Phantom Saloon, gdzie pasażerowie – podniesieni o 18 mm – mają inspirujący widok na długą linię maski i na Spirit of Ecstasy. Zmniejszenie liczby wcięć siedzeń z przodu i z tyłu z pięciu do trzech wprowadza bardziej nowoczesne uzupełnienie do luksusowych naturalnych skór, a wcięcia dodano również do siedzeń Drophead Coupé i Coupé w Phantom Series II.
Oaza spokoju, wnętrza Rolls-Royce są idealnym środowiskiem do relaksu i odprężenia w przyjemnej ciszy. Ale mogą być także miejscem rozrywki. Ustawienie teatralne Phantom Saloon dodaje dwa monitory w okleinowanych stołach piwnych dla pasażerów tylnej części, które są połączone z odtwarzaczem multimedialnym umieszczonym w komorze z tyłu konsoli centralnej. Obejmuje to złącza AV, sześciopłytowy odtwarzacz DVD umieszczony w dolnej skrytce i port USB w konsoli centralnej, co oznacza, że pasażerowie mogą oglądać różne treści, gdziekolwiek się znajdują, z przodu lub z tyłu.
System dźwięku przestrzennego LOGIC7 firmy Harman może stworzyć prawdziwie kinowe wrażenie w każdej podróży. Siedem indywidualnych sygnałów dźwiękowych jest przetwarzanych specjalnie dla samochodu i jego warunków wewnętrznych, przy użyciu połączenia głośników, w tym subwooferów, umieszczonych w komorach rezonansowych w przestrzeni stworzonym przez podwójne dno Phantom. Dziewięcio kanałowy wzmacniacz zapewnia doskonałą klarowność, wyraźnie umieszczając instrumenty muzyczne, efekty dźwiękowe i dialogi na różnych głębokościach, dając wrażenie siedzenia w rzędzie pierwszym lub dwudziestym na koncercie.
W dotyku przycisku elegancki analogowy zegar Phantom obraca się, aby odsłonić nowy wyświetlacz kontrolny. Ekran zwiększył rozmiar z 6,5 do 8,8 cala z lepszą gęstością pikseli, co zapewnia bardziej wyrafinowany obraz, a także wyświetlanie podzielonego menu dla bardziej intuicyjnego dostępu do różnych funkcji.
Stylowy nowy kontroler w chromie, dyskretnie ukryty w konsoli centralnej i tylnych podłokietnikach, gdy nie jest używany, jest otoczony przyciskami funkcji, takimi jak menu, telefon i nawigacja, aby umożliwić łatwiejszy dostęp do funkcji multimedialnych.
Osiem funkcjonalnych zakładek jest teraz dostępnych poniżej monitora. Mogą one być programowane, aby prezentować pożądane informacje za pomocą dotknięcia chromowanego klawisza, na przykład preferowanej orientacji dla map nawigacji satelitarnej, aby wyświetlać ulubione kanały telewizyjne, wstępnie ustawione stacje radiowe lub uzyskać dostęp do menu telefonicznego Phantom.
Wszystkie samochody rodziny Rolls-Royce Phantom teraz korzystają z ulepszonych interfejsów i interakcji z technologią bezprzewodową. Znalezienie restauracji, zarezerwowanie stolika, a następnie bycie prowadzone do jej lokalizacji, na przykład, staje się możliwe dzięki poprawionej funkcjonalności i łączności nowego systemu nawigacji satelitarnej Phantom. Dalsze ulepszenia funkcji nawigacyjnych obejmują zorganizowane wycieczki: w siedzibie Rolls-Royce, która znajduje się obok historycznego miasta Chichester w Anglii, kierowcy mogą wybrać 45-minutową wycieczkę po Brytanii rzymskiej.
W Phantom Series II standardowy uchwyt na telefon został zastąpiony standardowym uchwytem na smartfona, który łączy się bezpośrednio z anteną samochodową. Środkowa wnęka zawiera teraz również porty USB, Aux-in i 12V. Dodatkowo, muzyka może być kopiowana bezpośrednio na twardy dysk samochodu dzięki dodaniu portu USB w schowku.
„Oświetlony w inny sposób” – nowa technologia LED
Rolls-Royce ma długą historię technologicznych nowinek i jest pierwszym producentem samochodów, który oferuje pełne reflektory LED jako standard dla modeli Phantom. Oprócz mniejszego zużycia energii z silnika, charakterystyczne białe światło zapewnia wyraźniejszy widok na drogę przed sobą, co pomaga zapobiegać zmęczeniu kierowców podczas długich podróży po ciemnych drogach.
Nowe zespoły świateł składają się z czterech komór otoczonych i wykończonych polerowanym, stalowym obramowaniem. Ciągłe oświetlenie, elegancki pasek biegnący przez środek tworzy dzienne światła LED Phantom. LED-y w górnych dwóch komorach tworzą światła mijania, podczas gdy pełne oświetlenie oświetla LED-y w dolnych dwóch. Oddzielny prostokątny pasek kierunkowskazu znajduje się poniżej reflektorów.
LED-y stwarzają możliwości dla technologii, które lepiej zarządzają sposobem projekcji światła, w tym funkcji oświetlenia zakrętów oraz adaptacyjnych reflektorów. Ta pierwsza wykorzystuje elektronicznie sterowane reflektory w górnych i dolnych komorach reflektorów, aby poprawić kąt oświetlenia podczas pokonywania zakrętów. Więcej drogi w kierunku podróży można zobaczyć, gdy reflektory obracają się o aż 15° w bezpośredniej odpowiedzi na skręty kierownicy.
Adaptacyjne reflektory automatycznie zmieniają wzory wiązki w zależności od warunków jazdy. Światło jest rozpraszane szerzej przy prędkościach poniżej 50 km/h, aby zapewnić lepszy widok na rowerzystów i pieszych. Pomędzy 50 a 120 km/h stożek światła wydłuża się i jest przesunięty w kierunku prawej strony, aby ujawnić potencjalne zagrożenia po stronie kierowcy, podczas gdy w czasie jazdy autostradowej przy prędkościach przekraczających 120 km/h wiązka ma dłuższy zasięg i jest bardziej intensywna. Gdy wycieraczki szyb pracują przez więcej niż dwie minuty w złych warunkach pogodowych, światła mijania automatycznie się włączają.
Wygodne uruchomienie adaptacji świateł to kolejna korzyść, teraz dostępna bezpośrednio za pomocą pokrętła, a nie przełącznika znajdującego się pod maską. To pozwala na przełączanie ustawień świateł między rynkami jazdy po lewej i prawej stronie, na przykład przy podróży z Wielkiej Brytanii do Francji, co zwiększa komfort dla tych, którzy przyzwyczajeni są do przekraczania granic.
System kamer
Wszystko, co wiąże się z posiadaniem i prowadzeniem modeli Phantom, powinno być łatwe, w tym manewrowanie w ciasnych warunkach miejskich. Dziś nowy system kamer jest standardem we wszystkich modelach Phantom Series II. Kamery zostały umieszczone w pięciu lokalizacjach, dwie w krzywiznach przedniego zderzaka, dwie na spodzie każdego lusterka bocznego oraz jedna w klapie bagażnika.
Te elementy łączą się, aby zaprezentować widok rybiego oka na ślepych skrzyżowaniach lub dostarczać obrazy z ziemi wraz z rozpoznawaniem przeszkód i prognozowaniem ścieżki przy parkowaniu. To automatycznie wyświetla się na wyświetlaczu kontrolnym przy włączonym biegu wstecznym i podkreśla optymalną trajektorię cofania oraz lokalizację przeszkód, pomagając zapobiegać zarysowaniom i uszkodzeniom felg, zachowując wysoką wartość inwestycji klienta – oraz inherentne piękno samochodu.
Dodatkowo, wszystkie modele Phantom mają sześć przycisków, które znajdują się po obu stronach funkcjonalnych zakładek konsoli centralnej; przycisk najbardziej na prawo natychmiast przenosi kierowców do podzielonego obrazu, ujawniającego obiekty znajdujące się po obu stronach z przodu samochodu.
Doskonałość inżynieryjna
Oryginalnie zaprojektowane przez zespół inżynieryjny Rolls-Royce, zaawansowana aluminiowa rama przestrzenna zachowuje swoją pozycję w sercu Phantom, służąc jako fundament niezwykłych osiągów samochodu. Mocna, lekka i tak sztywna jak samochód Formuły 1, rama przestrzenna została dodatkowo wzmocniona poprzez dodanie wsporników, co umożliwia zaoferowanie dynamicznego pakietu jako opcji dla Phantom Saloon po raz pierwszy.
Uosabiając małżeństwo Rolls-Royce nowoczesnej technologii z najwyższym rzemiosłem, każda rama przestrzenna jest całkowicie spawana ręcznie, a następnie wykończona tak, jakby była precyzyjnym instrumentem. Każdego ranka, wykwalifikowani spawacze przeprowadzają test 300 mm, aby sprawdzić wpływ atmosferyczny na materiał, z którym będą pracować. Następnie formuje się ponad 200 sekcji boxowych z odlewanego aluminium, aby stworzyć ramę, która jest kontrolowana pod kątem dokładności do milimetra za pomocą lasera. Na koniec, największa platforma obróbcza w przemyśle motoryzacyjnym sterowana komputerowo przystępuje do pracy nad całą strukturą, frezując kluczowe punkty z precyzją punktową.
Precyzja może być również najlepszym słowem, które opisuje sposób, w jaki kierowcy Phantom prowadzą swoje samochody przez zakręty. Ale, oczywiście, prowadzenie nie może odbywać się kosztem słynnego magicznego komfortu jazdy Rolls-Royce. Na szczęście, dzięki podwójnemu wyciszeniu podłogi, rama przestrzenna dodatkowo wspomaga wewnętrzny spokój, eliminując hałas, wibracje i twardość.
Wrodzone korzyści z bezpieczeństwa są również wzmocnione przez inne systemy kontrolowane przez system ISIS (Intelligent Safety and Information System) Phantom. System ten pobiera dane z czujników umieszczonych w całym samochodzie, a w przypadku wypadku dokonuje do 4 000 obliczeń na sekundę w celu ustalenia jego powagi, uruchamiając systemy bezpieczeństwa w razie potrzeby. Należą do nich inteligentne systemy hamulcowe i zabezpieczeń, takie jak Dynamic Stability Control, Dynamic Traction Control oraz napinacze pasów bezpieczeństwa.
Uzupełniając uspokajające cechy bezpieczeństwa Phantom, zmieniono boczne kieszenie w drzwiach przednich. Teraz są one nieco mniejsze, dzięki dodaniu poduszki ochronnej, aby uzyskać bardziej równomierne rozłożenie sił w teście zderzenia bocznego przy kącie 30°.
Napęd i zawieszenie
„Dla mojego zespołu to była kwestia tego, co mogliśmy zrobić, aby poprawić układ napędowy, który uważaliśmy za bliski doskonałości, zarówno pod względem wydajności dynamicznej, jak i wyjątkowych cech komfortu jazdy.” – Helmut Riedl, Dyrektor Inżynierii
W sercu każdego samochodu rodziny Phantom znajduje się ręcznie składany, naturalnie doładowany silnik V12 o pojemności 6,75 litra. Ten zaawansowany silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem rozwija moment obrotowy 531 lb-ft (720 Nm), z czego ponad trzy czwarte jest dostępne już przy 1 000 obrotów na minutę. Krzywa momentu obrotowego pozostaje w dużej mierze płaska między 1 000 a 3 000 obrotów na minutę – co jest ważnym wymogiem do bezwysiłkowej jazdy w mieście – przyspieszając od 0 do 60 mph w 5,7 sekundy i osiągając elektrycznie ograniczoną prędkość maksymalną 149 mph (155 mph dla Phantom Coupé), gdzie warunki rynkowe na to pozwalają.
Wskaźnik rezerwy mocy Rolls-Royce Phantoma to kolejny z tych charakterystycznych elementów designu Rolls-Royce, który zawsze wywołuje uśmiech. W działaniu swobodnie ujawnia ogromny potencjał mocy, który jest dostępny kierowcy, jeśli będzie to potrzebne. Ale w większości okoliczności, wydajność Phantom to po prostu kwesta płynnego, bezwysiłkowego postępu.
Dla Rolls-Royce Phantom Series II, Rolls-Royce poprawił napęd, wprowadzając nową ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów ZF dla wszystkich wariantów. Jest ona elektronicznie kontrolowana, aby zarządzać niezwykłą mocą dostarczaną przez silnik V12. Dłuższy przełożenie w nowym tylnym dyferencjale rekompensuje krótsze przełożenia w niektórych biegach nowej ośmiobiegowej skrzyni, utrzymując tę samą prędkość obrotową silnika, aby zwiększyć „waftability”, przy jednoczesnej poprawie ekonomii paliwowej.
Efektem jest potężna spokój. Bezwysiłkowe zmiany biegów są wynikiem lepszego dopasowania biegu do prędkości obrotowej silnika, poprawiając efektywność od produkcji energii do miejsca, gdzie jest ona potrzebna na kołach. Zużycie paliwa poprawiło się o 10 procent w cyklu mieszanym, a emisja CO2 zmniejszyła się z 385 do 347g/km w wyniku tego.
Podwójne zawieszenie typu wishbone z przodu uzupełnia napęd, posiadając zoptymalizowane mocowania, aby zminimalizować wibracje przez koło kierownicy, podczas gdy zawieszenie tylne wielowahaczowe z technologią przeciwdziałania podnoszeniu i unoszeniu zwiększa stabilność podczas intensywnego przyspieszania i hamowania.
Tłumiki sprężyn i stabilizatory utrzymują komfort bez utraty zwrotności, podczas gdy samopoziomujące narty powietrzne dostosowują się do różnych obciążeń wewnątrz pojazdu, ciągle dopasowując się do malejącej wagi paliwa, dając kierowcom możliwość precyzyjnego prowadzenia samochodu w zakręty oraz pasażerom komfort jazdy najwyższej klasy.
Rzemiosło
Stworzenie, zaprojektowanie i wytworzenie każdego samochodu Rolls-Royce zajmuje 60 par rąk i ponad 450 godzin. W siedzibie Rolls-Royce w Goodwood pracuje około 1 000 pracowników, w tym rzemieślnicy pracujący w warsztatach drewna i skóry, wytwarzający najlepsze samochody na świecie. A tylko dwa roboty w lakierni zapewniają najwyższą jakość wykończenia. Używane są tylko najwyższej jakości materiały, które są starannie przygotowywane, aby ich wrodzone piękno zostało zaprezentowane w najlepszy sposób.
Lakierowanie
Rolls-Royce kontynuuje wspaniałą tradycję, rozpoczętą wieki temu przez przemysł budowy powozów: na każdy Phantom aplikowanych jest co najmniej pięć warstw lakieru i lakieru bezbarwnego, siedem, jeśli samochód jest w kolorze dwutonowym. Pomiędzy każdą warstwą technicy szlifują nadwozie ręcznie. Po nałożeniu ostatniej warstwy, nadwozie jest starannie polerowane ręcznie przez pięć godzin, aby uzyskać szklany blask, zazwyczaj kojarzony z wielkim fortepianem. Dzięki programowi Bespoke, można wybrać dowolny kolor lakieru. Początkowo można go było wybrać przez klienta za pomocą aplikacji Phantom na iPadzie, uchwycając kolor ulubionego krawata lub szminki i stosując go do swojego wirtualnego samochodu. W zgodzie z tradycjami Rolls-Royce można również nałożyć jedną lub dwie linie powozowe – oczywiście ręcznie. Każda pięciometrowa linia zajmuje trzy godziny na nałożenie, używając tylko najlepszych pędzli z wiewiórczego i wołowego włosia.
Drewno
Drewniane elementy łączą umiejętności stolarzy i budowniczych łodzi z nowoczesną technologią. W zależności od specyfikacji, w każdym Phantomie używa się do 43 drewnianych części, z których każda jest skonstruowana z maksymalnie 28 warstw drewna. Są one przerywane cienkimi arkuszami aluminium dla wytrzymałości oraz zapobieganiu łamaniu się w przypadku wypadku. Wiele warstw jest prasowanych, wyginanych i wykańczanych ręcznie, zanim rzemieślnicy przytną i nałożą dopasowane okleiny, które następnie są detalizowane, lakierowane, ręcznie polerowane i podświetlane. Wszystkie okleiny pochodzą z jednego pnia i są starannie dobierane oraz układane, tak aby detale drewna były odbite w całym wnętrzu każdego samochodu.
Inspirowane jachtami klasy J z lat 30. XX wieku, piękne pokład teakowy w Phantom Drophead Coupé jest doskonałym przykładem połączenia tradycji Rolls-Royce z najlepszym inżynierstwem. Teak jest stosowany ze względu na swoje trwałe właściwości oraz odporność na wilgoć i gnicie, ale opracowano specjalne techniki, aby zachować wygląd świeżego, nieprzetworzonego wykończenia, dążąc do ostatecznego pokładu, który jak najbliżej przypominał naturalne drewno. Każdy pokład, złożony z ponad 30 drewnianych elementów, ma precyzyjnie wycięte rowki i jest chroniony specjalnie opracowaną mieszanką olejów. Jak w przypadku wszystkich rodzajów drewna i oklein stosowanych przez Rolls-Royce, są one pozyskiwane przez zespół specjalistów.
Skóra
Tylko najlepsze, ręcznie wyselekcjonowane skóry pochodzące z alpejskich byków są używane przez Rolls-Royce. Zdrowe środowisko i otwarte łąki, wolne od kolców i drutów, skutkują znacznie mniejszą ilością naturalnych znaków. Skóra jest barwiona w bębnie, aby pozwolić trwałej skórze Rolls-Royce zachować swój słynny miękki i elastyczny charakter, nadając bogaty, jednolity kolor przy jednoczesnym zachowaniu naturalnego odczucia, miękkości i struktury. Każda z 450 części skórzanych, które składają się na wnętrze, jest cięta laserowo przed ręcznym szyciem przez rzemieślników w warsztacie firmy.
Bespoke
Klienci Rolls-Royce oczekują, że ich samochody będą tak unikalne jak ich własny odcisk palca, a usługa Bespoke spełnia te wysokie oczekiwania. Ponad osiem na dziesięć modeli Rolls-Royce Phantom dostarczonych globalnie do klientów w 2011 roku zawierało jakiś element indywidualnego designu, od indywidualnych kolorów lakieru, wkładek okleinowych, płyt progowych i linii powozowych, po najbardziej ekstrawaganckie i indywidualne projekty całych pojazdów.
Na przykład w 2011 roku Rolls-Royce zaprojektował samochód dla klienta z Bliskiego Wschodu, który zawierał skomplikowany i piękny motyw sokoła w zagłówkach. Rysunek zajmował 40 godzin haftu i używał 11 różnych nici, a wzór zawierał 21 000 ściegów.