ROLLS-ROYCE Phantom Drophead Coupe 2007-2016

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

ROLLS-ROYCE Phantom Drophead Coupe 2007-2016

Przejdź do galerii zdjęćROLLS-ROYCE Phantom Drophead Coupe 2007-2016

Rolls-Royce zaprezentował model Phantom Drophead Coupe na North American International Motor Show w 2007 roku, wprowadzając nowy model do swojej oferty.

Rolls-Royce wyróżnia się na tle innych producentów samochodów na świecie, dlatego zdecydował się na odmienne nazewnictwo swoich kabrioletów. Podczas gdy inne marki używają terminu „kabriolety”, ten ekskluzywny brytyjski producent wolał określenie „drophead”. Nowy model czerpał inspirację z koncepcyjnego samochodu 100EX z 2004 roku i stanowił prawdziwego kabriolet grand tourer, stworzonego nie z myślą o prędkości, ale o relaksującej jeździe.

Design pojazdu charakteryzował się masywnym przodem, długą maską, a także krótkim przodem i długim tyłem. Choć nietypowo wyglądające reflektory nie każdemu przypadły do gustu, spełniały swoją rolę oświetlając drogę i nadając unikalny wygląd temu pojazdowi na kołach. Po zdjęciu dachu nie było słupków pomiędzy słupkami A a końcem samochodu, chociaż składany słupek B był obecny przy podniesionych tylnych oknach. Z tyłu chromowane obramowanie lamp tylnych podkreślało szerokość auta.

Wnętrze było tak luksusowe, jak to tylko możliwe. Rolls-Royce zamontował podniesione fotele kubełkowe z przodu, zaprojektowane dla wygody. Dzięki temu były one bardzo grube, co skutkowało mniejszą ilością miejsca na nogi dla pasażerów z tyłu. Jednak żaden detal nie został pominięty, a luksusowa tapicerka z skóry Connolly znalazła się na każdej panelu wnętrza, nie tylko na siedzeniach czy ławce. Uzupełniały ją finezyjne wykończenia z drewna i szczotkowanego aluminium na desce rozdzielczej i drzwiach. Trójramienna kierownica przypominała statuę Duch Ekstazy widzianą z przodu.

Pod maską Rolls-Royce zamontował ten sam silnik o pojemności 6,75 litra, pochodzący od BMW i współpracujący z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów.

 Rolls-Royce Motor Cars zaprezentował nowe Phantom Drophead Coupé podczas Targów Motoryzacyjnych w Detroit w styczniu 2007 roku. Produkcja nowego samochodu rozpoczęła się w Goodwood latem 2007 roku.

Dwu-drzwiowy, czteroosobowy kabriolet to mniej formalna interpretacja klasycznego designu Rolls-Royce’a. Dzięki lekkiej sztywności całkowicie aluminiowej ramy, łączy nowoczesną technologię z elegancką, aerodynamiczną sylwetką.

Jego zewnętrzne linie nawiązują do ponadczasowego stylu wielkich samochodów Rolls-Royce: długi przód, koła o dużych średnicach, krótki przód i długie tyły oraz charakterystyczna dynamiczna linia opadająca wzdłuż boków. Wnętrze podkreśla przestronność jazdy z otwartym dachem, łącząc elementy zewnętrzne i tworząc oszałamiające, towarzyskie otoczenie.

Główny projektant Rolls-Royce Motor Cars, Ian Cameron, powiedział: „Ten samochód dał nam szansę na zastanowienie się nad samą istotą jazdy kabrioletem i tym, co to oznacza dla Rolls-Royce. Przede wszystkim postanowiliśmy, że chcemy, aby ten samochód był radością w użytkowaniu i zaprojektowaliśmy go tak, aby przez wiele lat bez wysiłku służył swojemu właścicielowi.”

Szereg cech po raz pierwszy zaprezentowanych na Rolls-Royce 100EX, eksperymentalnym kabriolecie pokazanym przez Rolls-Royce w 2004 roku, zostało włączonych do nowego Rolls-Royce Phantom Drophead Coupé. Dwie z najbardziej rzucających się w oczy cech to szczotkowana stalowa maska oraz słupek A, a także teakowe pokrycie tylnej osłony bagażnika. Szczotkowana stal jest wykończona maszynowo, aby uzyskać jednolitą strukturę, a następnie poddawana jest dokładnemu ręcznemu polerowaniu, aby osiągnąć idealny połysk. Z tyłu, teakowe pokrycie jest traktowane starannie dobranym zestawem olejów, aby zachować naturalne wykończenie i trwały blask, który jest zarówno piękny, jak i odporny.

Drzwi otwierające się do przodu zostały skompletowane dla nowego modelu i znacznie ułatwiają dostęp do tylnej kanapy, a także wpływają pozytywnie na estetykę całego pojazdu. Unikalne dla Rolls-Royce’a, drzwi te radykalnie zmieniają wygląd Rolls-Royce Phantom Drophead Coupé, nadając mu sylwetkę przypominającą klasyczne samochody sportowe z lat 60-tych. Kluczowe jest to, że wzmocniają również ogólną sztywność nadwozia, ponieważ drzwi zawiasowe z tyłu pozwalają na nieprzerwaną konstrukcję słupka A.

Bagaż jest przechowywany w bagażniku piknikowym, podzielonej komorze bagażnika, która otwiera się na dwie części, co zapewnia łatwy dostęp do 315 litrów przestrzeni. Dolna klapa bagażnika zapewnia wygodną platformę do siedzenia dla dwóch dorosłych osób, gdy jest opuszczona. Starannie zaprojektowany składany dach z miękkiego materiału sprawia, że zajmuje stosunkowo mało miejsca, co skutkuje bagażnikiem, który pozostaje niezmienny bez względu na to, czy dach jest podniesiony, czy opuszczony.

Materiałowy dach jest największy spośród wszystkich nowoczesnych kabrioletów, a jego izolacja akustyczna jest wzorcowa. Pięć warstw materiału zapewnia, że kabina pozostaje cichym miejscem, nawet przy dużych prędkościach. Wyłożony kaszmirem został zaprojektowany tak, aby zajmować stosunkowo mało miejsca.

U podstaw Rolls-Royce Phantom Drophead Coupé leży zaawansowane aluminiowe podwozie, być może najważniejszy element, który przyczynia się do legendarnej doskonałości marki. Lekkie i niezwykle mocne, wpływa pozytywnie na komfort jazdy, prowadzenie oraz bezpieczeństwo. Ręcznie produkowane, wymaga ponad 140 metrów spawania w każdym podwoziu. Moc silnika pochodzi z tego samego 6,75-litrowego silnika V12 z naturalnym doładowaniem, który znajduje się w sedanie Rolls-Royce Phantom, zapewniając żywiołowe osiągi i czas przyspieszenia 0-100 km/h wynoszący 5,7 sekundy.

Przewodniczący i dyrektor generalny Rolls-Royce Motor Cars, Ian Robertson, powiedział: „Rolls-Royce Phantom Drophead Coupé oznacza nowy rozdział w naszej historii. Chociaż sedan pozostaje flagowym modelem marki, Drophead prowadzi nas w bardziej nieformalnym kierunku, przyciągając nowych nabywców do marki. W nadchodzących latach inne nowe modele jeszcze bardziej wzmocnią firmę.”

6.75 V12 6AT (460 KM)

ParametrWartość
CylindryV12
Pojemność6749 Cm3
Moc338 Kw @ 5350 Rpm
460 Hp @ 5350 Rpm
453 Bhp @ 5350 Rpm
Moment obrotowy531 Lb-Ft @ 3500 Rpm
720 Nm @ 3500 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna149 Mph (240 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5.9 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony265/790 R540 111 W
Długość220.8 In (5608 Mm)
Szerokość78.2 In (1986 Mm)
Wysokość62.2 In (1580 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)66.4/65.8 In (1
Rozstaw osi130.7 In (3320 Mm)
Pojemność bagażnika11.1 Cuft (314 L)
Aerodynamika (Cd)0.37
Masa własna5941 Lbs (2695 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6724 Lbs (3050 Kg)
Średnie spalanie15 Mpg Us (15.7 L/100Km)
Emisja CO2377 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.