Inspirując się dziedzictwem firmy, Rolls Royce Phantom zaprezentowany w 2003 roku był pierwszym modelem wyprodukowanym pod własnością BMW.
W 2005 roku Rolls dodał do swojej oferty wydłużoną wersję Phantoma o nazwie Phantom EWB – z przedłużonym rozstawem osi. Zwiększenie rozstawu osi o 250 mm dodało więcej przestrzeni i komfortu pasażerom z tyłu, nie wpływając negatywnie na prowadzenie i zwrotność pojazdu.
Aby stworzyć EWB, Rolls musiał jedynie zaprojektować nowy aluminiowy dach i tylne panele drzwiowe.
Zespół projektowy i inżynieryjny poświęcił cztery lata na opracowanie Phantoma, a efektem była maszyna, która była łatwo rozpoznawalna jako Rolls-Royce z każdej perspektywy, zachowując tradycyjne cechy stylistyczne.
Fabryka Rolls Royce zlokalizowana w Goodwood, West Sussex, użyła tylko 3 robotów do produkcji Phantoma, podczas gdy finalny montaż odbywał się ręcznie, obejmując karoserię, malowanie, prace z drewnem i skórą, zgodnie z indywidualnymi wymaganiami klienta.
Ręcznie składany przez techników Rolls-Royce, sercem nowego Phantoma był naturalnie zasysany silnik V12 o pojemności 6,75 litra. Jednostka ta była połączona z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów i rozwijała ogromny moment obrotowy wynoszący 720 funtów na stopę, a luksusowy Phantom osiągał prędkość 100 km/h w około 5,7 sekundy.
Wnętrze Phantoma charakteryzowało się prostotą. Rzadko używane elementy sterujące były schowane, a nawet ekran multimedialny ukryty był za obrotową panelą umieszczoną na środku deski rozdzielczej. Najnowocześniejsza technologia została połączona z tradycyjnym rzemiosłem, oferując unikalne i luksusowe odczucie.