Rolls-Royce Phantom III Sedanca de Ville był ostatnim luksusowym pojazdem, nad którym pracował Henry Royce, oraz ostatnim modelem Rolls-Royce z silnikiem V-12, który powstał aż do 1998 roku i modelu Silver Seraph.
Wyposażony w majestatyczną karoserię, Phantom III Sedanca de Ville miał znakomity projekt nadwozia stworzony przez renomowanego producenta karoserii Mulliner w latach 1936-1939. Odbijał on bogactwo swojego właściciela oraz moc swojego twórcy.
Nazwa Sedanca pochodzi od słów Sedan i Cabriolet, ponieważ pojazd miał zamkniętą karoserię dla pasażerów z tyłu oraz zdejmowany dach w strefie kierowcy. To samo nadwozie nazywane było De Ville przez innych producentów, ale Mulliner miał swój pomysł na nazewnictwo swoich produktów. Z wysokim i płaskim przednim grilem oraz słynną rzeźbą na górze, pojazd manifestował jedynie przepych. Za kabiną, producent umieścił bagażnik z podnoszoną klapą.
Mulliner zaprojektował nietypowo wysoką szybę, aby właściciel mógł nosić wysokie kapelusze, siedząc wygodnie z tyłu. Wnętrze wykończone było komfortową, skórzaną kanapą z tyłu, z bocznymi podłokietnikami. Jako opcję, producent oferował drewniany minibar przed tylnymi siedzeniami.