ROLLS-ROYCE Phantom III Sedanca de Ville by H.J. Mulliner 1936-1939

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

ROLLS-ROYCE Phantom III Sedanca de Ville by H.J. Mulliner 1936-1939

Przejdź do galerii zdjęćROLLS-ROYCE Phantom III Sedanca de Ville by H.J. Mulliner 1936-1939

Rolls-Royce Phantom III Sedanca de Ville był ostatnim luksusowym pojazdem, nad którym pracował Henry Royce, oraz ostatnim modelem Rolls-Royce z silnikiem V-12, który powstał aż do 1998 roku i modelu Silver Seraph.

Wyposażony w majestatyczną karoserię, Phantom III Sedanca de Ville miał znakomity projekt nadwozia stworzony przez renomowanego producenta karoserii Mulliner w latach 1936-1939. Odbijał on bogactwo swojego właściciela oraz moc swojego twórcy.

Nazwa Sedanca pochodzi od słów Sedan i Cabriolet, ponieważ pojazd miał zamkniętą karoserię dla pasażerów z tyłu oraz zdejmowany dach w strefie kierowcy. To samo nadwozie nazywane było De Ville przez innych producentów, ale Mulliner miał swój pomysł na nazewnictwo swoich produktów. Z wysokim i płaskim przednim grilem oraz słynną rzeźbą na górze, pojazd manifestował jedynie przepych. Za kabiną, producent umieścił bagażnik z podnoszoną klapą.

Mulliner zaprojektował nietypowo wysoką szybę, aby właściciel mógł nosić wysokie kapelusze, siedząc wygodnie z tyłu. Wnętrze wykończone było komfortową, skórzaną kanapą z tyłu, z bocznymi podłokietnikami. Jako opcję, producent oferował drewniany minibar przed tylnymi siedzeniami.

7.3 V12

ParametrWartość
CylindryV12
Pojemność7340 Cm3
Moc122 Kw @ 3000 Rpm
165 Hp @ 3000 Rpm
164 Bhp @ 3000 Rpm
Układ paliwowyCarburetor
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna95 Mph (153 Km/H)
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegówManualna
Hamulce przednieHamulce bębnowe
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony7.00X18
Długość213 In (5410 Mm)
Szerokość75 In (1905 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.5/62.5 In (1
Rozstaw osi142 In (3607 Mm)
Prześwit8.7 In (221 Mm)
Masa własna5825 Lbs (2642 Kg)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.