Rolls-Royce Silver Shadow był najlepiej sprzedającym się modelem w ofercie brytyjskiego producenta, z ponad 30 000 dostaw na całym świecie w trzech wersjach: sedan, coupe i kabriolet.
Silver Shadow zadebiutował na rynku w 1965 roku i był wielokrotnie modernizowany. W przeciwieństwie do swojego poprzednika, Silver Cloud, był lżejszy i łatwiejszy w prowadzeniu. W 1977 roku producent wprowadził ulepszoną wersję, w tym układ kierowniczy z przekładnią zębatą oraz udoskonaloną przednią zawieszenie. Stał się bardziej sportowym samochodem niż jego poprzednik. Zaintrygowany liczbą właścicieli, którzy rzeczywiście jeździli swoimi Silver Shadowami, brytyjski producent wprowadził wersję coupe pod koniec lat 60., która również została ulepszona w 1977 roku, sprzedawana pod nazwą Corniche.
Od zewnątrz, samochód miał nowe zderzaki, które pierwotnie dostosowano do amerykańskich norm bezpieczeństwa. Podczas gdy wersje na rynek amerykański wciąż miały gumowe osłony, na Europę wyposażono go w zderzaki ze stopu chromowanego, mniej wydłużone niż w wersji amerykańskiej. Klasyczny kształt kratki chłodnicy z poziomymi szczelinami i Flying Lady zdobiły przód samochodu. Z bocznej strony, łukowata, podwójna linia nadwozia była jeszcze bardziej podkreślona niż w wersji sedan.
Z tyłu, samochód miał nieco opadający bagażnik. Z tyłu Rolls-Royce zainstalował smukłe, pionowo zamontowane światła tylne. Tak samo jak z przodu, zderzak pochodził z amerykańskiej wersji Silver Shadow Coupe, produkowanej przed 1977 rokiem.