Rolls-Royce wprowadził model Silver Spirit w 1980 roku, a po dziewięciu latach obecności na rynku, brytyjski producent podjął zdecydowany krok i ulepszył samochód.
Brytyjski producent zaprezentował model Silver Spirit w 1980 roku i przez niemal dekadę pozostawił go bez zmian. Niezbyt przejmował się modą ani trendami w designie. Był w klasie sam dla siebie, a jedynym prawdziwym konkurentem była siostrzana marka, Bentley. Jednak z upływem czasu Rolls-Royce musiał zaktualizować samochód, aby dostosować go do przepisów dotyczących emisji. Oprócz ulepszenia silnika, odświeżono także zewnętrzny wygląd.
Ogromny, srebrny grill Rolls-Royce’a, przypominający grecki Partenon, pozostał pionowy i płaski, a prostokątne reflektory miały kierunkowskazy umieszczone w rogach. Zderzak był grubszy i miał dolny spojler, który zmniejszał opór powietrza przy wyższych prędkościach.
Wnętrze samochodu zyskało nową, mniejszą, dwuramienną kierownicę oraz drobne aktualizacje systemu audio. Podobnie jak jego poprzednik, miał drewniane wykończenie na desce rozdzielczej, ale klienci mogli wybrać prawie dowolne inne materiały. To był najdroższy samochód na świecie bez obrotomierza, ale kierowcy Rolls-Royce’a nigdy naprawdę go nie potrzebowali. Na górnej części deski rozdzielczej producent zamontował skórzaną osłonę, która rzucała cień na zestaw wskaźników. Właściciel mógł wybrać ławkę lub dwa indywidualne fotele z minibarem między nimi.