Żadna inna marka na świecie nie mogła konkurować z legendaranym brytyjskim producentem samochodów Rolls-Royce pod względem wizerunku luksusu, a firma doskonale o tym wiedziała.
Kiedy producent postanowił poprawić model Silver Spirit z 1993 roku, samochód wyglądał prawie identycznie jak jego poprzednik z 1989 roku. Chwileczkę, jednak. Ten model również był modernizacją pierwotnego Silver Spirit, zaprezentowanego w 1980 roku. Klientom zdawało się, że podoba im się wygląd samochodu i nie przeszkadza im, że wygląda tak samo jak pojazd mający 13 lat. W końcu statua Spirit of Ecstasy miała prawie sto lat i wciąż dominowała na rynku luksusowych samochodów.
Podczas gdy inni producenci samochodów zaczęli wkraczać w erę bio-designu, Silver Spirit wciąż przypominał cegłę. Jego przednia część była pionowa, a prostokątne reflektory flankowały masywny srebrny grill. Równocześnie, blinkery zamontowane w rogu miały światła parkingowe na dole. To była jedna z głównych różnic między Mk II a Mk III. Z profilu, ten ogromny pojazd charakteryzował się tymi samymi lekko zakrzywionymi liniami, które biegły wzdłuż nadwozia w kierunku lekko opadającego bagażnika.
Wnętrze zachwycało połączeniem skórzanej tapicerki, chromowanych metalowych elementów i prawdziwego drewna na desce rozdzielczej, centralnym panelu, konsoli środkowej i drzwiach. Jednak, ponieważ pojazd został zaprojektowany głównie z myślą o pasażerach siedzących z tyłu, pasażerowie z przodu nie mieli zbyt wiele miejsca na nogi, zwłaszcza jeśli byli powyżej przeciętnego wzrostu. Z drugiej jednak strony, w tylniej części było dużo przestrzeni i tylko dwa fotele.