Wydłużona wersja Rolls Royce Silver Spirit nosiła nazwę Silver Spur, którą brytyjski producent wprowadził na rynek w 1980 roku, a w 1995 roku poprawił.
Kiedy Rolls-Royce zaprezentował Silver Spur, był to najbardziej luksusowy samochód na świecie. Jego srebrny posąg na grillu nie potrzebował przedstawienia w elitarnych kręgach, a pojazd stworzony był z myślą o spełnieniu najbardziej wyszukanych gustów. Jeśli coś nie było dostępne w ofercie, dział specjalny brytyjskiej firmy robił wszystko, aby zrealizować zamówienie klienta, o ile nie było to sprzeczne z wytycznymi Rolls-Royce’a. Firma musiała dostosować się i udoskonalić swój flagowy model w 1995 roku. To była zmiana większa niż tylko lifting.
Przednia część samochodu miała ten sam pionowy grill, którego design inspirowany był greckim Partenonem. Chromowany zderzak metalowy miał czarne gumowe paski, aby spełniać normy bezpieczeństwa. Podczas gdy inni producenci narzekali na ten element, ponieważ nie był zbyt atrakcyjny, dział projektowy Rolls-Royce’a znalazł sposób, aby elegancko wkomponować go w ogólny kształt pojazdu. Z boku, wydłużone tylne drzwi wyglądały bardziej elegancko dzięki lekko podniesionej linii okien w porównaniu do zwykłego Silver Spirit. Podczas gdy wcześniejsze modele nosiły oznaczenia Mark I, Mark II oraz Mark III, wersja z 1995 roku nie miała żadnej tabliczki Mark IV.
Jak każdy Rolls-Royce z tego okresu, wnętrze było wykończone skórą i drewnianymi okleinami na desce rozdzielczej, panelach drzwiowych, centralnej konsoli i konsoli środkowej. W odróżnieniu od swoich poprzedników, wyposażony był w system poduszek powietrznych, który stanowił nowość w zakresie bezpieczeństwa. Nie był on wówczas obowiązkowy, ale Rolls-Royce postanowił go zamontować. Aby poprawić komfort wnętrza, oferowano ogrzewane tylne siedzenia jako opcję.