Saab wykorzystał podzespoły swojego byłego modelu 900 Convertible przy tworzeniu modelu 9-3 Convertible, ponieważ GM miał je w swoim posiadaniu zaledwie rok przed premierą tego samochodu.
Szwedzki producent samochodów okazał się zaskakującą gwiazdą na rynku pojazdów z otwartym dachem, mimo że nie było to ciepłe miejsce. Pomimo wszelkich przeciwności, Saab zdołał stworzyć nietypowy kabriolet, a jego klienci byli zadowoleni z tego unikalnego wyglądu i odczucia. GM próbował uczynić markę bardziej dochodową i zrozumiał, że wersja z otwartym dachem to dobry ruch, więc dał zielone światło.
Na przodzie znajdowały się charakterystyczne dla Saaba reflektory o opływowym kształcie, które otaczały inspirowany aerodynamiką grill. Zderzak przedni miał szerszy centralny grill na dolnej części, flankowany przez światła przeciwmgielne. Nachylona szyba i grube słupki A były jedynymi elementami nadwozia, które wznosiły się ponad wznoszącą się linię boczną. W przeciwieństwie do innych kabrioletów na rynku, 9-3 miał wysoki bagażnik, a producent tak skonstruował samochód, aby w przypadku przewrócenia się, głowy pasażerów nie dotykały ziemi.
Wnętrze modelu Saab 9-3 zawierało główne cechy firmy, takie jak kluczyk rozruchowy umieszczony między siedzeniami, duża konsola centralna oraz funkcja „Night Panel”, która wyłączała wszystkie niepotrzebne informacje w nocy, pozostawiając tylko podświetlony prędkościomierz. Ponieważ producent musiał nieco przesunąć tylne siedzenia do przodu, aby zrobić miejsce dla składanego dachu, przestrzeń na nogi pasażerów z tyłu była bardzo ograniczona.