Nadwozie typu kombi ma różne nazwy, w zależności od producenta. Jeśli Audi wybrało nazwę Avant, a Mercedes-Benz T-Model, szwedzki producent zdecydował się na SportCombi.
Saab 9-5 był największym modelem oferowanym przez szwedzką firmę. Ponieważ był własnością GM, musiał jakoś wpasować się w rynek, aby nie kolidować z innymi produktami tej samej grupy. 9-5 zbudowano na tej samej platformie co Opel/Vauxhall Vectra i Saturn L-Series. Został wprowadzony na rynek w 1997 roku jako sedan, a rok później pojawiła się wersja kombi.
Do słupka B samochód był taki sam jak jego sedanowy odpowiednik. Wtedy zaczęły się różnice, z wydłużoną linią dachu i spoilerem dachowym nad tylną klapą. Samochód miał ciekawe rozwiązania, takie jak światła zamontowane na klapie bagażnika, aby ułatwić widoczność w obszarze załadunku oraz być widocznym dla nadjeżdżających pojazdów. Powszechnie wiadomo, że Saab bardzo dbał o bezpieczeństwo. Szwedzka firma była pierwszym producentem samochodów na świecie, który wprowadził standardowe pasy bezpieczeństwa w 1958 roku.
Wnętrze różniło się od wersji sedan jedynie tylną kanapą, która mogła się składać, co pozwalało na powiększenie przestrzeni bagażowej.