SAAB 9-7X 2008-2009

W obliczu światowego kryzysu finansowego, GM próbowało sprzedać jak najwięcej samochodów i stworzyło SUV-a z marką inżynieryjną na rynek europejski: Saab 9-7X.

General Motors wprowadziło wersję inżynieryjną Chevrolet Trailblazer i próbowało sprzedawać ją w Europie jako Saab 9-7X. Został on wprowadzony na rynek w 2004 roku, a w 2008 dodano wersję pełnoprawną, Aero. Jednak sprzedaż zatrzymała się, gdy rynek samochodowy w Europie załamał się. Dodatkowo, dochody z podatków od dużych silników były ogromne w porównaniu do innych europejskich pojazdów.

Na przedzie, 9-7X Aero miał zmodyfikowany przedni zderzak z chromowanymi detalami wokół wlotów grilla. Jego reflektory z przezroczystymi soczewkami przypominały te z modeli 93 i 95, z ich opływowym kształtem. Pod zderzakiem, Saab zainstalował plastikowy osłon, przypominający aluminium. Jednak nie był to prawdziwy pojazd terenowy. Łatwo było dostrzec charakterystyczny design Chevrolet TrailBlazer lub GMC Envoy z jego boków, głównie z powodu kształtu słupka C.

Wnętrze było typowe dla szwedzkiej marki. Charakteryzowało się kluczykiem montowanym na konsoli centralnej oraz kubełkowymi siedzeniami, które nawiązywały do takich samych pomysłów projektowych z modeli 93 i 95, mimo że GM produkowało samochód w Ohio. Podobnie jak jego amerykańskie odpowiedniki, 9-7X oferował wystarczająco dużo miejsca dla pięciu dorosłych osób, z dzieloną tylną kanapą.

Pod maską, GM zainstalowało wybór trzech silników o pojemności od 4.2 do 6.0 litrów. W wersji środkowej był silnik V-8 o pojemności 5.3 litra z systemem „Displacement on demand”, który odcinał paliwo dla do czterech cylindrów w celu zwiększenia efektywności paliwowej. Saab dostosował zawieszenie i obniżył prześwit. Był to SUV do jazdy po mieście, z napędem na wszystkie koła, ale bez przekładni wysokich i niskich przełożeń.

Saab wprowadza nową wersję SUV-a o sportowych osiągach, ogłaszając model Aero Saab 9-7X. Ograniczona edycja Saab 9-7X Aero trafi do salonów dealerskich na początku tej jesieni.

Saab 9-7X łączy unikalne cechy marki Saab w segmencie średniej wielkości SUV-ów, oferując wyszukaną stylistykę zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz, premium design oraz sportowe osiągi typowe dla pojazdów Saab. Od momentu debiutu dwa lata temu sprzedano ponad 12 000 egzemplarzy w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. W 2008 roku Saab wprowadza model Aero – symbol poważnych osiągów Saab – do oferty 9-7X. Ograniczona edycja Saab 9-7X Aero wnosi interpretację Saab do średniej wielkości SUV-a na zupełnie nowy poziom, przyspieszając aspekt wydajności z silnikiem 6.0L V-8, 20-calowymi kołami i oponami, unikalnym lakierem oraz indywidualnymi akcesoriami wnętrza.

„Saab 9-7X Aero to świetny SUV do jazdy,” powiedziała Shannon. „Cieszymy się, że możemy zaoferować entuzjastycznym kierowcom wyższy poziom osiągów z wersją Aero, symbolem wydajności Saab, w segmencie średniej wielkości SUV-ów.”

Nowy Saab 9-7X Aero wyposażony jest w potężny silnik 6.0L V-8, który dostarcza 390 koni mechanicznych (295 kW) i 395 lb.-ft. (542 Nm) momentu obrotowego. Z przyspieszeniem od 0 do 60 mph w czasie krótszym niż sześć sekund, Saab 9-7X Aero to gratka dla tych, którzy są pasjonatami doświadczania jazdy.

Saab 9-7X Aero łatwo rozpoznać dzięki unikalnemu kolorowi lakieru: Carbon Flash Metallic. Metaliczny odcień w kolorze węgla doskonale podkreśla czyste linie SUV-a. Specjalnie dla modelu Saab 9-7X Aero dostępne są 20-calowe, polerowane aluminiowe koła, które są obute w opony o parametrach P255/50R20 zapewniające optymalną równowagę między komfortem jazdy a prowadzeniem. Wnętrze inspirowane kokpitem jest uzupełnione o skórzane fotele z haftem „Aero” oraz tłoczone dywaniki.

Pod maską Saab 9-7X Aero znajduje się silnik LS2 6.0L V-8 z pakietem wlotu powietrza, oferujący 390 koni mechanicznych (295 kW)* przy 6,000 obrotów na minutę oraz 395 lb.-ft. momentu obrotowego (542 Nm)* przy 4,000 obrotów na minutę. Silnik LS2 6.0L oparty jest na architekturze silników V-8 i dostarcza doskonałego momentu obrotowego na niskich obrotach dla mocnych przyspieszeń. Moment obrotowy jest inherentny projektowi silnika z wałem rozrządu w bloku, który ma duże cylindry o średnicy 4,00 cala (101,6 mm) oraz skok 3,62 cala (92 mm). Odpowiedź jest szybka i natychmiastowa, dzięki elektronicznie kontrolowanemu przepustnicy.

Wersja silnika Saab 9-7X Aero charakteryzuje się kompozytowym kolektorem ssącym dostosowanym do silnika LS2, co pomaga w uzyskaniu zbalansowanego momentu obrotowego i mocy. Maksymalna zdolność holownicza modelu Saab 9-7X Aero wynosi 6600 funtów (2994 kg).

Jak wszystkie Saaby, nowy Saab 9-7X Aero skupia się na kierowcy, z obniżonym podwoziem dostosowanym i przetestowanym w celu zapewnienia responsywnego i zrównoważonego prowadzenia. Kontrola w zakrętach i przechyłu nadwozia została poprawiona dzięki przednim stabilizatorom, które mają średnicę o około 10 procent większą. Dodatkową wytrzymałość zapewnia tylny most napędowy z ograniczonym poślizgiem.

Dzięki systemowi hamulcowemu z czterema tarczami, wzbogaconemu o większe, 12,8-calowe (325 mm) tarcze z przodu i żeliwne zaciski dwutłoczkowe, zatrzymanie się w potężnym modelu 9-7X Aero nie stanowi problemu. Żeliwne zaciski są sztywne i zachowują swój kształt nawet w trudnych warunkach hamowania przy wysokim ciśnieniu i wysokiej temperaturze, co zapewnia bardziej liniowe odczucia i zmniejsza skok pedału przy energicznych zatrzymaniach. Klocki hamulcowe wykorzystują wysokowydajne wyściółki dla lepszej odporności na wypalenie.

System ABS i automatyczny napęd na cztery koła są standardem we wszystkich modelach Saab 9-7X, a także system elektronicznej kontroli stabilności StabiliTrak, który zapewnia pewne i stabilne podróżowanie. System napędu na cztery koła, zorientowany na osiągi, zapewnia imponującą przyczepność na drodze oraz zwiększone poczucie „launch”. System, który zawsze jest aktywowany, wykorzystuje centralny mechanizm różnicowy Torsen do rozdzielania momentu obrotowego między przednimi a tylnymi kołami. Jest to system z różnicą momentu obrotowego, który wykrywa niską przyczepność na jednej osi i przekierowuje więcej momentu na drugą, gdy jest to potrzebne.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.