Saab produkowany w Finlandii był na tyle wyjątkowy, że wyróżniał się na tle innych samochodów na rynku, a producent zbudował go w Finlandii.
Historia Saaba 90 zaczyna się dwadzieścia lat przed tym, jak pierwszy samochód opuścił fabrykę w Uusikaupunki w Finlandii. Mimo że czas produkcji był długi, efekt okazał się znacznie gorszy od oczekiwań i przekształcił model 90 w jeden z najmniej sprzedawanych Saabów w historii, z zaledwie 25 378 egzemplarzami dostarczonymi do klientów w trzyletnim okresie produkcji.
Chociaż przód zachował główne cechy modelu 99, tył inspirowany był większym Saabem 900. Prawie pionowa szyba przednia była podobna do tej oferowanej w modelu 99, ale tył był inny. Saab podniósł bagażnik, zachowując charakterystyczny opadający kształt. W tylnej części, przy projektowaniu świateł tylnych, projektanci czerpali inspirację z modelu 900. Podobnie jak jego poprzednik, 90 był dostępny tylko w wersji dwu-drzwiowej.
Wewnątrz, Saab oferował unikalne funkcje dla tego segmentu, takie jak podgrzewane fotele, welurowe tapicerki, zdalnie sterowane lusterka boczne oraz składane tylne siedzenia. Producent zadbał o czysty design z płaską przednią częścią i wąskim górnym panelem deski rozdzielczej. Panel instrumentalny wyposażono w trzy zestawy wskaźników: jeden dla wskaźników poziomu paliwa i temperatury płynu chłodzącego, centralnie umieszczony prędkościomierz oraz obrotomierz po prawej stronie.