Model 900 był bardziej znany jako coupe lub kabriolet, ale szwedzki producent samochodów stworzył również wersję czterodrzwiową.
W 1994 roku Saab znajdował się już pod skrzydłami GM i musiał dostosować się do nowych zasad zarządzania. Jednak szwedzcy inżynierowie byli zbyt upartymi, aby zaakceptować te zmiany i wciąż produkowali samochody po swojemu. General Motors poleciło im korzystać z platformy GM2900 i stworzyć następcę modelu 900, co Saab uczynił, ale tylko po tym, jak poprawił samochód do poziomu, w którym jedynie niewielka część pojazdu dzieliła komponenty z modelami GM, takimi jak Opel/Vauxhall Vectra.
Z przodu, model 900 miał charakterystyczny grill Saaba z chromowanymi elementami oraz poziome, prostokątne reflektory z kierunkowskazami umieszczonymi w narożnikach. Zderzak z zaokrąglonymi krawędziami był wyposażony w światła przeciwmgielne w zewnętrznej części oraz grill pośrodku. Średniej wielkości szwedzki pojazd prezentował charakterystyczny profil Saaba w wersji sedan, z opadającą tylną częścią w konstrukcji Kammback.
Wewnątrz kabina została zaprojektowana z myślą o kierowcy. Zachowano specyficzne dla Saaba elementy, takie jak pilot do kluczyków umieszczony między przednimi fotelami oraz wysoką deskę rozdzielczą rozciągającą się nad centralną konsolą. Przednie fotele kubełkowe zapewniały dobre podparcie boczne dzięki wzmocnionym obszarom. Z tyłu znajdowała się dzielona kanapa, która mogła pomieścić trzy osoby. Co do bagażnika, to był liderem w swojej klasie, oferując od 602 litrów (21,2 cu-ft) do 1 600 litrów (56,5 cu-ft) po złożeniu tylnych siedzeń.