W ramach sojuszu Renault-Nissan niektóre modele nosiły różne oznaczenia w zależności od rynków, na których były sprzedawane. Tak jest w przypadku Samsung SM5, który w rzeczywistości jest przebranym Nissanem Maxima. Oferował tylko dwie wersje silnikowe: 2.0-litrowy silnik R4 oraz 2.3-litrowy V6. Mniejszy silnik miał moc 136 KM, a większy 171 KM.
Mimo że był to samochód z silnikiem z przodu oraz napędem na przednie koła, posiadał tunel centralny, który sprawiał, że pojazd przypominał bardziej czteroosobowy samochód niż pięcioosobowy. Model o długości 4,9 metra (16 stóp) oferował stosunkowo dużo miejsca dla pasażerów z tyłu. Był wyposażony tylko w automatyczne skrzynie biegów: 4-biegową dla mniejszego silnika i 5-biegową dla większego.
Jego główną zaletą była wygodna zawieszenie. Samochód sprzedawany był głównie w Azji Wschodniej i niektórych krajach Afryki. Nie otrzymał pełnej gamy silników dostępnych dla modelu Maxima. Osiągi były wystarczające, ale duży promień skrętu uznawano za wadę konstrukcyjną tego pojazdu. Był to kompromis wynikający z dużego rozstawu osi wynoszącego 2,77 m (9 stóp).