Dziesięć lat po sprzedaży fabryki samochodów Santana rządowi Andaluzji, hiszpańska marka zaczęła budować licencjonowaną wersję znanego Suzuki Vitara.
Santana 300 był wersją trzydrzwiową, podczas gdy 350 miał pięć drzwi. Oba pojazdy były bardzo dobrze dopasowane do rynku. Dzięki zmodyfikowanemu designowi, przystępnej cenie i możliwościom terenowym, pozostały w produkcji znacznie dłużej, nawet po rozpoczęciu nowego partnerstwa z Iveco w 2006 roku. To była trudna droga dla małego hiszpańskiego producenta, który zakończył swoją działalność w 2011 roku.
Prawie niemożliwe było zauważenie różnicy między Suzuki Vitara a Santana 300/350 z boku, ale przód wyglądał inaczej. Podczas gdy Vitara oparta na GM miała prostokątne reflektory, hiszpański producent zdecydował się na cztery okrągłe lampy. Trapezoidalny grill z poprzeczką pośrodku nadawał samochodowi inny charakter.
W środku hiszpańscy projektanci po prostu umieścili znak Santana na kierownicy Vitara, co było całym ich wkładem. Prostokątne kratki nawiewów na desce rozdzielczej oraz układ centralnej konsoli były takie same jak w Vitara. Było kilka poziomów wyposażenia, ale większość Santana 350 oferowano w najwyższym poziomie – JLX.