Hiszpańska firma motoryzacyjna Santana budowała licencjonowaną wersję Land Rovera pod koniec lat 50., a ich produkcja trwała aż do momentu zakupu przez Iveco.
W 1958 roku Land Rover wysłał kompletne zestawy do montażu (CKD) do Hiszpanii, gdzie były one składane przez firmę Metalurgica de Sant Ana S.A. Po zakończeniu produkcji Land Rovera Serii II, hiszpańska fabryka kontynuowała montaż Serii III, wprowadzając kilka drobnych ulepszeń. Z czasem Santana zaczęła produkować własne pojazdy od podstaw, jednak w oparciu o części Land Rovera. Była to umowa między obiema firmami, a hiszpański producent uzyskał licencję na Serię III.
Co ciekawe, Santana PS 10 był w rzeczywistości dobrze zbudowanym Land Roverem Serii III, który był poprzednikiem modelu Defender. Jego proste linie, panele nadwozia oraz drzwi były podobne do tych z Land Rovera Serii III. Miał jednak podwójne okrągłe reflektory zamiast pojedynczych oraz pionowe światła tylne zamiast małych, okrągłych, które znajdowały się w Defenderze lub Serii III. Wersja pickup miała tę samą krótką bazę z Serii III, ale z nieco wydłużoną kabiną, aby kierowca i pasażer mogli dostosować swoje fotele. Niektóre wersje wyposażone były w trzy miejsca z przodu, chociaż pasażer w środkowym siedzeniu musiał jakoś unikać skrzyni biegów i dźwigni zmiany biegów.