Santana wprowadziła ostatnią aktualizację dla linii PS10 w 2002 roku, zanim zakończono produkcję, gdy Iveco przejęło hiszpańskiego producenta samochodów.
PS10 był podstawą dla wielu rolników, firm i lokalnych służb przez wiele lat. Jego prosta, solidna konstrukcja pozwalała na łatwe pokonywanie trudnych terenów górskich. Jednak z biegiem czasu zapotrzebowanie na takie wytrzymałe pojazdy malało.
PS10 to dobrze zbudowana wersja Land Rovera Serii III, z nowoczesnymi funkcjami i mocniejszymi silnikami. Jego wygląd zewnętrzny przypominał stary brytyjski pojazd, ale z prostą przednią atrapą. Proste linie, panele nadwozia i drzwi były podobne do tych w Land Roverze Serii III. Miał jednak podwójne okrągłe reflektory zamiast pojedynczych i pionowe światła tylne zamiast małych, okrągłych, które znajdowały się w Definderze lub Serii III. Wersja Plus oferowała długi rozstaw osi i pięć drzwi. Pomimo dużych rozmiarów pojazdu, producent zdecydował się na zamontowanie koła zapasowego na tylnych drzwiach.
Wewnątrz, PS10 Plus miał standardowo pięć miejsc siedzących oraz dodatkowe dwa boczne ławki w bagażniku, co dawało łącznie dziewięć pasażerów. PS10 Plus zachował wszystkie problemy z pozycją kierowcy obecne w Serii III z przodu, ale jego deska rozdzielcza wyglądała lepiej. Zestaw wskaźników miał dużą tarczę prędkościomierza, z tachometrem po lewej stronie i parą wskaźników na wspólnej tarczy po prawej. Pomiędzy przednimi siedzeniami producent oferował opcjonalny podłokietnik.