Hiszpańska marka samochodowa Santana, posiadająca licencję na produkcję Land Rovera, utrzymywała ten model przy życiu aż do momentu zakupu przez Iveco, które przekształciło go w Iveco Massif.
Metalirgica de San Ana S.A. nabyła licencję na Land Rovera Series II w 1958 roku i produkowała go z zestawów do samodzielnego montażu (CKD). Po zakończeniu produkcji przez brytyjską markę, Santana wytwarzała panele i kontynuowała budowę samochodu w różnych wersjach, z długim lub krótkim rozstawem osi, jako pickup lub w wersji zamkniętej. PS10 Shortline był wersją z krótkim rozstawem osi, z dwoma drzwiami i pięcioma miejscami.
Warto zaznaczyć, że Santana PS 10 był w rzeczywistości solidnie zbudowanym Land Roverem Series III, który był poprzednikiem modelu Defender. Jego proste linie, panele nadwozia i drzwi były podobne do Land Rovera Series III, ale miał podwójne okrągłe reflektory zamiast pojedynczych. Pasażerowie z tyłu mogli otworzyć przesuwane okna, aby zyskać więcej świeżego powietrza. Santana zainstalowała pionowe światła tylne zamiast małych, okrągłych, które znajdowały się w Defenderze lub Series III.
Wewnątrz, PS 10 Shortline oferował parę foteli z przodu i składany ławkę z tyłu. Na desce rozdzielczej producent zamontował zestaw wskaźników z dużym wskaźnikiem prędkości, po bokach którego znajdowały się w osobnych zestawach obrotomierz po lewej i para wskaźników na wspólnym wskaźniku po prawej. Między przednimi siedzeniami, producent oferował również podłokietnik jako opcję.