Proces badge-engineering wielokrotnie przekroczył Atlantyk, a Saturn Aura był dobrym przykładem. Większość elementów samochodu była identyczna z europejskim modelem Opel/Vauxhall Vectra.
Kiedy wprowadzono ten samochód na rynek amerykański, GM stwierdziło, że inspirował się on europejskim stylem designu. To było jednak coś więcej. Różnice polegały głównie na emblematach i obowiązkowym wyposażeniu dostosowanym do amerykańskiego rynku.
Z przodu Aura miała te same opadające reflektory i kierunkowskazy umieszczone na górze. Duża, chromowana listwa na grillu oraz przedni zderzak z wlotami powietrza wyglądały bardzo podobnie do europejskiej Vectry. Pochylone słupki A i zakrzywiony dach budziły duże zaufanie, że samochód oferuje przestronną kabinę. Tył pojazdu był inny, z większymi lampami tylnymi w modelu Aura.
Wewnątrz Aura miała inny zestaw wskaźników, z trzema okrągłymi tarczami w stylu lornetki, zamiast czterech, jak w europejskich odpowiednikach. Aura starała się wyglądać bardziej luksusowo, z dużym wybierakiem biegów na konsoli centralnej. Tylne siedzenia oferowały dużo miejsca na nogi i głowę, a drewniane wykończenia na drzwiach wyglądały bardziej elegancko niż w Vectrze.
Pod maską Aura była napędzana różnymi silnikami. Oferowano ją z wyborem silnika czterocylindrowego oraz dwóch jednostek V6. Wszystkie one były połączone z automatyczną skrzynią biegów o 4 lub 6 przełożeniach. Ta ostatnia była dostępna wyłącznie w wersji z silnikiem 3.6-litrowym.
Wiosną 2007 roku, wraz z premierą modelu Sky, Saturn rozpoczyna największą dotychczas rewitalizację swojej oferty produktowej. Kolejnym wprowadzeniem na rynek jest całkowicie nowy sedan średniej wielkości 2007 Aura, którego prezentacja miała miejsce dzisiaj. Aura, oparta na koncepcyjnym modelu z ubiegłego roku, łączy nowoczesny, europejski design z wysokim poziomem wykończenia oraz skoncentrowanym na kliencie doświadczeniem zakupu i posiadania.
Charakter jazdy modelu Aura będzie odpowiadał jego wyrafinowanemu wzornictwu, oferując szereg zaawansowanych technologicznie układów napędowych oraz sportową konfigurację sedana premium. Wyższe modele będą wyposażone w pierwszą aplikację nowej, sześciobiegowej automatycznej skrzyni biegów współpracującej z silnikiem V-6 DOHC 3.6L, co zapewni mocny, a jednocześnie oszczędny pakiet. Później w roku modelowym 2007 Saturn wprowadzi model Aura Green Line, hybrydę opartą na silniku Ecotec 2.4L, która wykorzysta system napędowy podobny do tego stosowanego w modelu Vue Green Line. Będzie to pierwsza aplikacja hybrydowego układu napędowego w samochodzie osobowym GM.
„Śmiały, wyrafinowany design Aury to kolejny krok w rewitalizacji marki Saturn,” powiedziała Jill Lajdziak, dyrektor generalny Saturn. „To sportowy sedan, który będzie atrakcyjny zarówno dla obecnych właścicieli Saturn, jak i dla tych, którzy nigdy wcześniej nie myśleli o zakupie w naszych sklepach.”
Gdy model Aura trafi do sprzedaży późnym latem, będzie dostępny w dwóch wersjach wyposażeniowych: podstawowej XE oraz wyższej XR. Każdy model będzie dobrze wyposażony, oferując premium funkcje i materiały wykończeniowe wśród najlepszych w swojej klasie.
Śmiały nowy design
Opierając się na dramatycznym pojeździe koncepcyjnym zaprezentowanym w 2005 roku, sedan Aura zachowuje wiele śmiałych cech tego konceptu. Elementy te, widoczne w innych nowych modelach marki Saturn, takich jak roadster Sky i crossover Outlook, w tym charakterystyczne reflektory o wyglądzie biżuteryjnym oraz chromowane wstawki w grillu, ustanawiają nowy język designu dla rosnącego portfolio pojazdów Saturn.
„Język designu Aury – oraz innych nowych modeli Saturn – jest techniczny i przekazuje wrażenie premium,” powiedział Clay Dean, dyrektor designu GM ds. samochodów małych i średniej wielkości. „Od szczegółowych elementów oświetlenia po nowoczesny kształt sylwetki, Aura pokazuje nowo ukierunkowane podejście na styl i osiągi.”
Premium cechy projektowe Aury obejmują reflektory halogenowe osłonięte przezroczystymi obudowami, które opadają w górę i wokół narożników pojazdu. Ta wyrazista, biżuteryjna cecha obecna w najnowszych modelach Saturn dodaje poczucia dynamiki, nawet gdy pojazd stoi. Z tyłu, zastosowano lampy LED, które wzmacniają techniczny charakter Aury, a także zwiększają bezpieczeństwo. Lampy LED zapalają się szybciej niż tradycyjne żarówki, co pozwala kierowcom za Aurą szybciej reagować, gdy widzą światła hamowania.
Dodatkowe detale designu obejmują antenę radioową zintegrowaną w tylnym oknie, co nadaje pojazdowi smuklejszy wygląd, oraz chromowane elementy klamek w modelach XR. Standardowe koła i opony o średnicy 17 cali wypełniają nadkola, podkreślając sportową i stabilną sylwetkę pojazdu. Modele XR wyposażone są w polerowane, aluminiowe koła o średnicy 18 cali z 14 szprychami oraz opony o wysokich osiągach.
Aura dostępna jest w dziewięciu kolorach nadwozia: Berry Red, Black Onyx, Bronzed Pewter, Cream White, Golden Cashmere, Midnight Blue, Ocean Mist, Silver Pearl i Techno Grey.
Wysokiej jakości wnętrze
Głównym celem projektu Aury jest jej wyrafinowane wnętrze, które ustanawia nowy standard dla marki Saturn. Premium materiały o niskim połysku i ścisłe tolerancje ukazują doskonałe dopasowanie i wykończenie, podczas gdy dwukolorowe zestawienia barw dla wykończeń i tapicerki emanują nowoczesnym stylem. Wykończenie wnętrza płynnie przechodzi przez deskę rozdzielczą i otacza panele drzwiowe, tworząc bardziej zintegrowany wygląd. Starannie dobrane elementy chromowane również akcentują wnętrze.
Zestaw wskaźników wykorzystuje analogowe instrumenty podświetlane diodami LED, z bursztynowym podświetleniem i animacją podczas uruchamiania. Diody LED są również wykorzystane do ambient light projekcji ze źródła światła zamontowanego w suficie oraz lamp oświetlających schowki w drzwiach. Samoczynnie ściemniające się oświetlenie teatralne podkreśla wrażenie premium i zapewnia dodatkową wygodę w nocy.
Fotele kubełkowe Aury z możliwością odchylenia do tyłu zostały zaprojektowane, aby zapewnić mocne wsparcie i komfort podczas długich przejazdów. Dostępne są również skórzane siedzenia, w tym starannie wykonane wkładki skórzane z embossażem w opcjonalnym wnętrzu koloru Morocco Brown w modelu XR. Inne cechy wnętrza Aury obejmują:
- Automatyczna klimatyzacja
- Środkowy konsol z podwójnym schowkiem oraz automatyczną, przesuwaną zasłoną zakrywającą przednie uchwyty na kubki i przestrzeń do przechowywania
- Centrum informacji dla kierowcy
- Opcjonalne pedały regulowane elektrycznie
- Dostępne elektrycznie regulowane siedzenie kierowcy w ośmiu pozycjach
- Opcjonalne podgrzewane przednie siedzenia, dostępne w tkaninie lub skórze
- Uniwersalne zdalne sterowanie do domu
- Szyby elektryczne z funkcją podnoszenia i opuszczania dla kierowcy
- Kontrola audio na kole kierownicy
- Panoramiczny dach z czterema przesuwnymi panelami
Różnorodne systemy audio są również dostępne, wszystkie z nowej rodziny premium radii GM, które charakteryzują się intuicyjnymi kontrolami i płaskim montażem dla lepszego wykończenia. Sześciogłośnikowy system radiowy jest standardowy i zawiera gniazdo wejściowe dla przenośnych odtwarzaczy audio. Dostępny jest również zaawansowany system audio Saturn, który obejmuje radio AM/FM/CD/MP3 z ośmioma głośnikami, wzmacniaczem o mocy 240 watów oraz zdalnymi kontrolami audio dla pasażerów z tyłu, z dwoma bezprzewodowymi słuchawkami. XM Satellite Radio jest dostępne we wszystkich modelach.
Wyrafinowane osiągi
Saturn oferuje dwa układy napędowe na premierę, które zapewniają moc i osiągi Aury, zapewniając wyrafinowane wrażenia podczas jazdy. W modelach XE standardowo znajduje się silnik V-6 o pojemności 3.5L z zmiennym czasowaniem zaworów (VVT). Ten silnik, połączony z automatyczną skrzynią biegów 4T45-E o czterech biegach, generuje moc 224 koni mechanicznych (167 kW) i moment obrotowy wynoszący 220 lb.-ft. (298 Nm).
Skrzynia 4T45-E to czterobiegowa, elektronicznie sterowana automatyczna skrzynia biegów z przekładnią overdrive, znana z niskiego hałasu, wysokiej trwałości i gładkich zmian biegów.
Modele XR są wyposażone w silnik V-6 DOHC 3.6L z VVT, który osiąga moc 252 koni mechanicznych* (188 kW) i moment obrotowy 251 lb.-ft. (340 Nm).* Ten silnik jest połączony z nową skrzynią automatyczną Hydra-Matic 6T70 o sześciu biegach, będącą pierwszą aplikacją tego ważnego dodatku do portfolio układów napędowych GM. Skrzynia biegów pozwala na silne osiągi w połączeniu z wysoką efektywnością paliwową.
Dodatkowo, 6T70 – pierwsza aplikacja sześciobiegowej automatycznej skrzyni biegów z napędem na przednią oś – umożliwia dodatkową funkcję Driver Shift Control (DSC), która pozwala kierowcy ręcznie zmieniać biegi za pomocą „paddles” umieszczonych na kole kierownicy.