GM próbowało wprowadzić na rynek inny model z coupe, które zwracało uwagę na pasażerów z tyłu, oferując wersję Quad Coupe oprócz standardowego, czterodrzwiowego sedana Ion.
Ion Quad Coupe dzieliło platformę z Chevroletem HHR, Pontiacem G5 oraz europejskim Oplem/Vauxhallem Astra i zostało zaprojektowane jako przystępny, a zarazem przyjemny w prowadzeniu pojazd. Jego sportowy wygląd i dynamiczne silniki powinny były cieszyć się dużym uznaniem wśród młodszych pokoleń. W rezultacie auto powinno było odnieść większy sukces. Jednak tak się nie stało.
Niektórzy uważają, że Mazda RX-8 była rewolucyjna dzięki tylnym drzwiom otwieranym na zawiasy, ale Saturn zdążył wprowadzić swoje auto na rynek wcześniej. Zostało zaprezentowane na Nowojorskich Targach Motoryzacyjnych w 2002 roku, a klienci byli zadowoleni z tego pomysłu. Przedni pas samochodu charakteryzował się organicznie zaprojektowanymi reflektorami i wąskim przodu między maską a zderzakiem, które pełniły rolę grilla. Niżej, na zderzaku, producent dodał szerszy obszar chłodzenia. Z boku, sylwetka coupe z łukowatą szybą dachową i opadającą tylną szybą tworzyła dynamiczny obraz samochodu. Na koniec, płaska klapa bagażnika była otoczona z boku tylnymi lampami zamontowanymi w rogach.
Dzięki braku słupka B, wsiadanie i wysiadanie z tylnych siedzeń było bardzo proste. Długie przednie drzwi również ułatwiały wsiadanie i wysiadanie pasażerom z przodu. Ale… deska rozdzielcza okazała się całkowitym rozczarowaniem dla klientów. Centralnie umieszczony zestaw wskaźników nie spełniał oczekiwań młodszego pokolenia.