Saturn został stworzony jako nowa marka samochodów w ofercie GM, a jego historia zaczęła się w latach 80., ale ostatecznie nie przetrwał kryzysu finansowego w 2008 roku.
GM wprowadził model Saturn Relay w 2004 roku jako alternatywę dla minivanów Pontiac Montana i Chevrolet Uplander. Podczas gdy te dwie marki kierowały się do innego segmentu, Saturn miał przyciągnąć więcej uwagi młodszej generacji. Był to inny rodzaj minivana, który wyróżniał się przesuwanymi drzwiami i napędem na cztery koła.
GM wykorzystał rozwinięcie platformy U-body dla modelu Relay. Taka sama platforma była stosowana w Pontiac Aztek, który sprzedawał się w większych ilościach. Relay miał prostą, nieco nudną, zewnętrzną sylwetkę, z klasycznym stylem MPV i przesuwanymi drzwiami z tyłu. Duża tylna klapa mogła być używana jako parasol, ponieważ była wystarczająco duża, aby pomieścić małe spotkanie pod nią.
Wewnątrz Relay był dostępny z maksymalnie siedmioma miejscami. Tylna kanapa mogła być dzielona w proporcji 60/40, co pozwalało na zwiększenie przestrzeni bagażowej lub wykorzystanie jej jako namiotu. Deska rozdzielcza inspirowana była zwykłymi sedanami, z zaokrąglonym zestawem wskaźników i czterema białymi tarczami. Relay mógł być zamówiony z fotelami kapitańskimi oraz dzieloną kanapą 50/50 na drugim rzędzie.
Relay był dostępny z wyborem dwóch silników V6 połączonych z 4-biegową automatyczną skrzynią biegów w trzech wersjach wyposażeniowych.
Saturn Relay to minivan marki Saturn, należącej do General Motors, który został wprowadzony na rynek w 2005 roku. Relay jest produkowany obok swoich „sióstr”, takich jak Buick Terraza, Chevrolet Uplander i Pontiac Montana SV6 w Doraville, Georgia. Jest to pierwsze auto marki Saturn bez polimerowych paneli bocznych.
Relay został zaprezentowany z silnikiem V6 o pojemności 3.5 L High Value 3500 LX9, który generuje 200 KM (149 kW) oraz 220 ft·lbf (298 N·m) momentu obrotowego, przyspieszając od 0 do 60 mph w 10.2 sekundy. W roczniku modelowym 2007 zastąpiono go silnikiem V6 o pojemności 3.9 litra. Relay zdobył trzy oceny „Dobre” (najwyższa możliwa ocena) oraz dwie „Akceptowalne” (druga najwyższa możliwa ocena) w testach zderzeniowych IIHS. Jeśli chodzi o zużycie paliwa, Relay ma ocenę 19 mpg w mieście i 25 mpg na autostradzie.
Ceny Relay zaczynają się od 22 850 dolarów. Dostępne są trzy poziomy wyposażenia: 2FWD, 3FWD i 3AWD. Wszystkie modele Relay pomieszczą siedem osób dzięki składanym/usuwanym fotelom kapitańskim w drugim rzędzie oraz ławce w trzecim rzędzie w układzie 50/50. Ławka w trzecim rzędzie składa się na płasko, ale nie chowa się całkowicie do podłogi. W standardzie wszystkie modele Relay mają system OnStar oraz system rozrywki DVD z tyłu. System nawigacji jest opcjonalny w modelu Relay 3. Poduszki powietrzne dla pasażerów z przodu są standardowe w modelach 3 i opcjonalne w modelach 2. Poduszki powietrzne boczne w drugim rzędzie są opcjonalne we wszystkich wersjach.
Specyfikacje