General Motors próbował wprowadzić na rynek amerykański crossover w niższej cenie, ale nie chciał wpłynąć na już ugruntowane modele, takie jak Chevrolet czy Pontiac, więc zdecydował się na markę Saturn.
W miarę jak rewolucja SUV-ów zaczynała nabierać tempa, amerykański producent samochodów starał się znaleźć sposób, aby zachęcić więcej osób do jazdy samochodami marki GM. Jednym z takich modeli był Saturn Vue. Ponieważ został opracowany na tej samej platformie Theta, która była używana do europejskiego modelu Opel Antara, łatwo było obniżyć cenę samochodu. Oczywiście były pewne ograniczenia techniczne, ale dzięki sprytnemu projektowi udało się je rozwiązać.
Stylistyka zewnętrzna pojazdu miała nietypowy wygląd przedniej części, z prostokątnymi reflektorami umieszczonymi wysoko nad zderzakiem. Vue posiadał tylko dolny grill do chłodzenia, flankowany przez dwie kwadratowe lampy przeciwmgielne. Jego konstrukcja unibody przypominała niektóre linie używane przez europejskiego brata, z pochyloną do przodu słupkiem C. Jednak w przeciwieństwie do Antary, Vue miał prawie pionową klapę bagażnika z przyciemnionymi słupkami D, co tworzyło wrażenie otaczającego szklanego obszaru z tyłu pojazdu.
Wnętrze modelu Saturn zaprezentowało zaokrągloną deskę rozdzielczą z czterema wskaźnikami wchodzącymi w skład zestawu wskaźników przed kierowcą. Na górze środkowego panelu, gdzie inni producenci umieszczali system audio, producent umieścił dwa nawiewy. Klienci uznali jakość materiałów za nieco niską, ale w końcu był to pojazd budżetowy w swojej klasie. Z przodu, dwa fotele były wysoko umieszczone, podczas gdy pasażerowie z tyłu mogli dzielić rozkładaną kanapę, co powiększało przestrzeń bagażową.