General Motors stworzył markę Saturn jako tańszą opcję i zbudował większość swoich produktów na europejskich platformach.
W 2005 roku rynek SUV-ów zaczął rosnąć, a GM nie chciał przegapić tej tendencji. Był to doświadczony producent SUV-ów, który zwiększył swoją obecność wprowadzając model Saturn Vue w 2002 roku, a trzy lata później przeprowadzając jego modernizację.
Po produkcji tanich samochodów, Saturn podjął odważny krok i wprowadził model Vue w 2002 roku. Już nie był to tani samochód i rzeczywiście nie wyglądał jak jeden z nich. Jego prostokątne, poziome reflektory otaczały wąski grill z przodu. Zderzak był wysoki i miał parę świateł przeciwmgielnych umieszczonych po bokach dolnego grilla. Mimo że dzielił platformę z Chevroletem Equinox i Pontiakiem Torrent, wnętrze wyglądało inaczej. Wznosząca się linia okien i pochylony do przodu słupek C z wyraźnymi cięciami były unikalne dla marki Saturn. Z tyłu, przyciemnione słupki D od klapy bagażnika i tylnych okien stwarzały iluzję otaczającego szklanego obszaru na tylnej części samochodu.
Wewnątrz nie był już tanim wozem. Skórzana tapicerka i drewniane wykończenia na desce rozdzielczej, centralnej konsoli i panelach drzwiowych wyglądały na bardziej luksusowe niż w przypadku marki.