Druga i ostatnia generacja Saturn Vue zadebiutowała w 2007 roku jako model na rok 2008. Samochód był odpowiedni, ale czasy były nieodpowiednie i przetrwał tylko dwa lata.
W 2008 roku światowa kryzys finansowy miał wkrótce przewrócić świat do góry nogami. Podczas gdy pierwsza generacja Vue wyglądała jak SUV, ale w mniejszym rozmiarze i nie zdobyła wystarczającej uwagi, druga generacja była znacznie lepsza. Była oparta na konstrukcji unibody, co pomogło jej w osiąganiu lepszej efektywności paliwowej.
Druga generacja Saturn Vue była rebrandowanym modelem Opel Antara/Chevrolet Captiva, który był dostępny w Europie. Charakteryzowała się tym samym zaokrąglonym kształtem i chromowaną listwą między reflektorami, podobną do tej, która znajdowała się w Captiva. Dzięki lepszym proporcjom i rozsądnej cenie znalazła się w kategorii 80 000 jednostek rocznie, mimo trudnych czasów dla przemysłu motoryzacyjnego.
Wewnątrz Vue oferował jedynie pięciomiejscową opcję, w przeciwieństwie do konkurencji, która była dostępna nawet z siedmioma miejscami. Wnętrze było podobne do Antara, z prostą i zakrzywioną deską rozdzielczą oraz czystym projektem zestawu wskaźników. Na centralnej konsoli Vue mógł pomieścić albo radio CD, albo system infotainment z nawigacją.